dyan07
door dyan07 Nov 23, 2011 om 11:47
Voeding & gezondheid

Zorverzekering chronisch zieken

Met welke zorgverzekering is een chronisch zieke het komend jaar het beste af ?!

600 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 23, 2011 om 15:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

De ene chronisch zieke is niet de andere, er zijn teveel verschillen om daar een antwoord op te geven. Er zijn verschillende vergelijkingssites actief waar u uw wensen t.a.v. de verzekering in kan geven en dan rollen er diverse pakketten uit. Volgens mij moet u dit eens proberen. (kijk eens op www.independer.nl)

ve
door verwijderd - Nov 23, 2011 om 16:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hopelijk heeft de chronisch zieke nu al een goede aanvullende verzekering bij zijn ziektekostenverzekeraar.

Een andere zorgverzekeraar mag een nieuwe klant afwijzen voor de aanvullende verzekering.
Belangrijk is dus niet om ondoordacht de aanvullende verzekering bij de oude verzekeraar op te zeggen voor dat zeker is dat de nieuwe verzekeraar u accepteert voor een aanvullende verzekering.

De basis verzekering is voor iedereen gelijk alleen kunnen de kosten verschillen per zorgverzekeraar.

ve
door verwijderd - Nov 23, 2011 om 16:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nog 'n site om verzekeringen te vergelijken: verzekeringssite.nl/zorgverzekering

ve
door verwijderd - Nov 23, 2011 om 17:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo

Maak via ''Independer'' of via deze ''prizewize'' vergelijk site een vergelijking, met de laatste word ook mee samen gewerkt door de Consumentenbond, en daar kun je ook nog per telefoon te recht voor advies.

En volg ook het advies van ''tdehond'' in deze voor u zo maar overstapt.

Succes met u keus verder.

ve
door verwijderd - Nov 24, 2011 om 10:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Goedemorgen allen die gereageerd hebben, Hartelijk dank hiervoor. Heb op de verschillende sites gekeken en vergeleken, maar er is niet echt een verzekeraar die er uit springt wat betreft goede zorg voor m.n. chronisch zieken helaas.

Ze pretenderen dit wel, maar in praktijk valt het bitter tegen. We worden het komend jaar dubbel/dubbel/dubbel gekort !!! Van een zorgzame maatschappij is weinig tot geen sprake meer.........helaas.

ve
door verwijderd - Nov 24, 2011 om 17:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik moet het helaas met Daantje07 eens zijn, niemand springt er echt uit. Voor mij telt onder dezelfde omstandigheden dat ik nauwelijks winst kan behalen omdat ik van mijn zorgverzekeraar Menzis per jaar 500 euro terugkrijg op de prijs van mijn vakantie met de Zonnebloem. Daar kan geen korting tegenop. Agis doet hetzelfde, maar dan ten aanzien van een andere organisatie, ik dat het Rode Kruis.
Als ik zou veranderen moet de ander wel heel veel voordeliger zijn wil ik mijn verzekering inclusief deze vakantievergoeding opgeven, dat zal geen verzekeraar lukken denk ik. Dus: ik ben zeker niet goedkoper uit op de premies, maar door bovenstaande wel op de vakantie. Soit.