ellenellen
door ellenellen May 27, 2005 om 09:40
Voeding & gezondheid

Zyban

Heeft er iemand ervaring met het gebruik van zyban als ondersteuning bij het stoppen met roken?

Ellen

2442 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 27, 2005 om 09:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste 2x ellen,

Heb je al geprobeerd te zoeken met Google op de termen "ervaring zyban"? Je komt hiermee al legio ervaringen op het spoor. Ik denk dat dit de snelste methode is om reacties te vinden.

Succes!

Brynnar

ve
door verwijderd - May 28, 2005 om 19:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Ellen,

Verleden weekend staat een paginagroot artikel in "De Morgen" en kortom komt het hier op neer dat Zyban vreselijk duur blijkt te zijn (nu ja, geen probleem, roken is dat ook), maar de werking is veel minder goed dan algemeen aangenomen werd.  't Zou toch maar 10% kans geven op blijvende rookstop en de test werd gedaan met vergelijking met placebo's: ronduit ontnuchterend hoor.  Moest je aan Zyban willen beginnen, moet je je zeker informeren over de bijwerkingen, en die zijn ook niet min...

ve
door verwijderd - Jun 29, 2005 om 08:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb daar jaren geleden me geprobeerd om mee te stoppen maar dat is mij niet gelukt zoals er altijd wordt gezegd je moet er zelf heel stevig voor in je schoenen staan anders help zyban ook niet ik hoop dat het je zobiezo lukt om met roken te stoppen want  het is mij toen niet gelukt en ben nadien wel ziek geworden (kanker gehad) dus toi toi ik zal voor je duimen dat het jou wel lukt

ve
door verwijderd - Oct 15, 2005 om 20:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zyban is inderdaad niet goedkoop. Het verdubbelt echter wel de kans van slagen om te stoppen met roken. Hett lukt namelijk maar 2% van de mensen om langer dan 2 jaar te stoppen. Met Zyban wordt dit zo`n 5% en Zyban in combinatie met nicotinevervangers (pleisters en kauwgums) wordt het in totaal zo`n 10%. Helaas is stoppen met roken gewoon erg moeilijk!

ve
door verwijderd - Oct 25, 2005 om 15:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

zyban is van origine een antidepressivum, en kan helpen als ondersteuning bij t stoppen met roken,maar helpt alleen net als alle  andere middelen om te stoppen als je echt WIL stoppen .

gr. mizzmo

ve
door verwijderd - Oct 31, 2005 om 21:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi Ellen,

Kijk goed uit met Zyban. 4 jaar geleden ben ik met roken gestopt door middel van Zyban. Na 2 weken slikken werd ik met vreselijke bijwerkingen opgenomen in het ziekenhuis waar ik een week heb gelegen. Naast angsten en paniek aanvallen had ik een  enorme allergische reactie en hoge koorts. Nu 4 jaar later ben ik eindelijk zover dat ik me weer goed voel, alhoewel ik het nog steeds wel voel in handen en voeten. Kijk dus goed uit met Zyban en stop onmiddelijk als je "iets"voelt en twijfel niet aan wat jezelf voelt. Ik hoop je hiermee wat kunt.

Groetjes Paul

ve
door verwijderd - Oct 31, 2005 om 22:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Eerlijk gezegd ken ik dit middel niet. Ik rook zelf al 25 jaar en heb al een aantal pogingen ondernomenom te stoppen. Pleisters geprobeerd en ga zo maar door. Helaas nog nooit echt gelukt.

En ik zie het in mijn omgeving ook bij anderen. Reclames willen ons doen geloven, dat wanneer je hulpmiddelen gebruikt als nicotinepleisters, nicotine kauwgum (of nog meer drastsiche en uiteraard dure methoden) je uiteindelijk wel van het roken afkomt.

Ik geloof er niets van. De consument wordt geld uit de zak geklopt en wellicht helpt het bij een zeer klein percentage van de rokers, die willen stoppen.

Uiteindelijk is er maar 1 ding, wat een rol speelt en dat is het doorzettingsvermogen van de roker. Je kunt wel denken, dat je echt wilt stoppen, maar is dat deep down wel zo.

Ik heb bij mezelf ondervonden, dat ofschoon ik vaak echt het idee heb, om van die smerige gewoonte af te komen, ik diep in mijn brein eigenlijk helemaal niet zo graag wil stoppen. Want ik vind een sigaret gewoon verrekte lekker.

Nou ja, dan kun je het gewoon vergeten, want dan helpt er helemaal niets.

Als de wil en het doorzettingsvermogen er echt is, heb je al die hulpmiddelen absoluut niet nodig.

Dus houdt je geld in je zak en ga eerst eens goed bij jezelf na, of je er wel echt aan toe bent, om te stoppen.

Zucht, het blijft en zal altijd moeilijk blijven (voor de meesten van ons "zwakke broeders" dan wel te verstaan!!!

Succes, Miguel.