kn
door knipkelder Apr 30, 2006 om 16:08
Vrije tijd & tuin

Annuleringsverzekering en toch nog hoge kosten

we hebben een 3-daagse reis geboekt naar Disney-land Parijs. we hebben een annuleringsverzekering afgesloten omdat mijn man mogelijk een oproep zou krijgen voor een operatie.

het blijkt ook zo te zijn; mijn man moet geopereerd worden en is onmogelijk in staat mee te gaan . we annuleren de reis en waren blij dat we ook de annulerings verzekering hadden afgesloten. blijkt nu dat we in totaal toch nog €225  kwijt zijn...de gehele reis was €550 €...we hebben 5 weken van te voren geannulleerd,..eerder kon ook niet omdat t een spoedoperatie betrof waarvoor hij elk moment opgeroepn kon worden. nu vraag ik mij af; waarvoor is een annulerings verzekering??? je sluit die verzekering toch af om ingedekt te zijn indien de reis niet kan doorgaan om een gegronde reden. we voelen ons zwaar benadeeld. kan dit zomaar?????

graag reacties...

5408 8 Rapporteer

johandv
door johandv - Apr 30, 2006 om 16:40
94 Antwoorden / 4 Vragen

een annuleringsverzekering keert uit wanneer de reis niet door kan gaan wegens met name in de polis genoemde voorvallen (bv. overlijden naaste). Ook een spoedoperatie zou hier onder kunnen vallen, maar in uw geval was voor  zover ik begrijp de operatie al bekend op het moment van afsluiten van de verzekering, alleen het tijdstip was onzeker. Dit is dus inderdaad een terechte afwijzing helas!

ge
door gerland - Apr 30, 2006 om 16:45
127 Antwoorden / 0 Vragen

Als u zich verzekert, voor wat dan ook, dan gelden daar altijd bepaalde voorwaarden voor.

U kunt u benadeeld voelen, maar waarom?

U mag u met recht benadeeld voelen, indien de verzekeraar niet volgens de voorwaarden handelt. Het spreekt voor zich dat u dan niet moet accepteren. Dus kijk de voorwaarden na, en oordeel zelf.

Het lijkt er echter op dat u voor u zelf de voorwaarden van de verzekering invult (die u het beste uitkomen dus), in plaats van vooraf te kijken waarvoor u uw verzekeringspremie betaalt. Da's niet handig.

U had kunnen en moeten weten in welke gevallen de verzekering dekking geeft, en dus ook hoeveel

ge
door gerland - Apr 30, 2006 om 16:50
127 Antwoorden / 0 Vragen

Wat johandv zegt klopt natuurlijk niet.

Zonder de polisvoorwaarden te kennen kun je daar sowieso niet over oordelen. Het kan best zijn dat deze situatie wel degelijk gedekt is bij een verzekeraar.

Dat blijkt ook: de claim is dan ook niet afgewezen, maar toegekend, johandv. Alleen niet voor de volledige reissom waarop gehoopt werd.

En dat heeft dan ongetwijfeld weer te maken met voorwaarden: uit te keren percentage van de reissom in relatie tot annuleringsmoment

mi
door mikro - Apr 30, 2006 om 17:20
68 Antwoorden / 5 Vragen

Kunt u aangeven of de €225 euro zijn uitgekeerd vanuit de annuleringsverzekering? Het is heel wel mogelijk dat bij annulering 5 weken van tevoren zowieso 50% van de reissom wordt geretourneerd, ook zonder verzekering. Verder inderdaad even de polisvoorwaarden checken of deze situatie met de annuleringsverzekering is gedekt. Een annuleringsverzekering is over het algemeen niet bedoeld om om welke reden dan ook zomaar te kunnen annuleren.

gr
door groen_1 - Apr 30, 2006 om 17:42
66 Antwoorden / 5 Vragen

Heeft u al geïnformeerd waarom niet de volledige reissom is uitgekeerd?

Met dit antwoord de polisvoorwaarden uitpluizen.

ch
door chivas37 - May 1, 2006 om 15:46
9 Antwoorden / 0 Vragen

U geeft niet aan via wie u € 325 terug hebt ontvangen. Is dit via het reisbureau of via de verzekering? Indien u dit via het reisbureau hebt ontvangen dient u nog bij de annuleringsverzekering een teruggave in te dienen.

Artikel 9, lid 2
Indien een overeenkomst wordt geannuleerd, is de reiziger naast eventueel verschuldigde reserveringskosten de volgende annuleringskosten verschuldigd:

  1. bij annulering tot de 42ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: de aanbetaling.
  2. bij annulering vanaf de 42ste dag (inclusief) tot de 28ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 35% van de reissom.
  3. bij annulering vanaf de 28ste dag (inclusief) tot de 21e dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 40% van de reissom;
  4. bij annulering vanaf de 21ste dag (inclusief) tot de 14e dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 50% van de reissom;
  5. bij annulering vanaf de 14e dag (inclusief) tot de 5e dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 75% van de reissom;
  6. bij annulering vanaf de 5e dag (inclusief) tot de vertrekdag: 90% van de reissom;
  7. bij annulering op de vertrekdag of later: de volle reissom.

mm
door mmerx - May 1, 2006 om 22:37
2 Antwoorden / 1 Vragen

Als bij boeking uw man al op een wachtlijst voor een (spoed)operatie stond dan keert een verzekering inderdaad niet uit; als u dit bij boeking/afsluiten van de reis/annuleringsverzekering had vermeld dan had uw reis/assurantieadviseur u dit moeten kunnen vertellen.

ro
door robt - Oct 9, 2006 om 20:32
1 Antwoorden / 0 Vragen

snap niet dat je dan een vakantie plant als je weet dat je opgeroepen kan worden