ge
door gerritsen30 Aug 6, 2005 om 20:53
Vrije tijd & tuin

Het maken van muziek

hallo,

Ik ben in mijn vrije tijd een dj. Ik draai op party`s van vrienden of studentenfeesten.

Nu ben ik aan het uitzoeken om eigen muziek te remixen en zelf muziek te willen maken op het gebied van dance en trance. Daarvoor ben ik op zoek naar een goeie muziek programma voor op mijn pc.

Ik ben ook op zoek naar info over BUMA STEMRA op het gebied van auteurs rechten en het uitbrengen van eventuele eigen mixen/remixen. Zijn daarvoor ook productie maatschappijen die je op weg willen of kunnen helpen en heb je na het mixen van een eigen compilatie album een muziek studio nodig en zijn er ook producers die je kunnen begeleiden om mijn eigen compilatie cd uit te brengen.

Tevens ben ik opzoek naar info die ook themafeesten of dance party`s willen sponseren. Is hier ook voldoende info over. Op dit moment hebben wij een aantal party`s in de planning op een uniek locatie. Het enige wat wij missen is een voldoende kapitaal om reclame te maken de security te betalen en tevens dj`s en licht en geluid dat bekostigd moet worden. De bedoeling is dat wij dan de inkom vrij houden en ons als organisatie bureau willen opbouwen met naams bekendheid en ik mij zelf als dj wil promoten voor het publiek die dan die avond komt. Wanneer alles goed gaat is de bedoeling dat wij d.m.v. sponsoring een start kapitaal willen opbouwen tot een organisatie bureau bij ons in de stad. Bij ons in de stad kan nog heel wat verandert worden op het gebied van themafeesten en er is veel vraag na zulke party`s.

hopend iemand mij te kunnen helpen met info

m.v.g. Marco Gerritsen of te wel Marco G

596 3 Rapporteer

am
door amri1955 - Aug 6, 2005 om 22:43
4 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Marco,

Ik kan je van harte het programma van Ableton aanbevelen en dan het programma Live 5.0. Dit is hét programma voor deejays. Kijk maar op ableton.com.

Van de overige vragen heb ik geen kaas gegeten!

groet,

Amri

fr
door frans5 - Aug 9, 2005 om 21:14
18 Antwoorden / 1 Vragen

informeer eens bij de jongens van id&t

he
door henkdehen - Aug 10, 2005 om 11:01
6 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Marco,

Op de eerste plaats kan ik je adviseren om contact op te nemen met STEMRA. Stemra beheert het mechanisch recht, m.a.w. zij doen de afrekeningen van gelden die binnenkomen uit de verkoop van platen (vinyl), cd's, dvd's en alle andere geluidsdragers. Om je rechten te claimen moet je ingeschreven staan als componist, of wanneer je arrangementen maakt en afspraken hebt met de eigenaar over een verdeelsleutel, ook dan moet dit bij de STEMRA geregistreerd staan. BUMA waar je ook bij ingeschreven moet worden beheert het uitvoerende recht. Alle gelden die binnenkomen vanuit de contracten met zaaleigenaren, radiostations, maar ook bijvoorbeeld een kapsalon waar een radio aanstaat, dat alles wordt via een verdeelsleutel weer uitgekeerd aan de rechthebbenden op de muziek. Om een zo goed mogelijk beeld te krijgen van wie krijgt er nu veel en anderen minder, moeten radio stations "airplay"-lijsten invullen. Aan de hand hiervan wordt dan het geld uitgekeerd. Uiteraard komen er nog meer regeltjes om de hoek kijken maar al die informatie kun je krijgen bij BUMA/STEMRA in Amstelveen.

Wat betreft de software die je zoekt, zelf heb ik goede ervaringen met de software van MAGIX. Zij hebben een uitgebreide scala van producten om muziek te verwerken. MAGIX vind je op www.magix.com

Tja en dan jouw laatste vraag met betrekking tot sponsoring. Er zijn in Nederland een groot aantal boekingskantoren die artiesten/dj's etc. leveren (om het woord maar te gebruiken) soms zijn zij ook bereid om te investeren in "nieuwe" interessante en voor hen commerciële projecten. Ik kan je adviseren om eens contact op te nemen met het artiesten en boekeingskantoor van Joop Koekkoek  in Krommenie.

Ik hoop je hiermee van dienst te zijn geweest.