me
door mein33 Sep 2, 2018 om 15:15
Vrije tijd & tuin

Pechhulp voor fietsers

Ik zoek gebruikerservaringen, zowel positief als negatief, over de service en de kwaliteit van de hulp aan fietsers met pech onderweg en met name van de ANWB-fietspas en van Fietsned.

Vr.gr.  mein33

9303 7 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Sep 2, 2018 om 15:38
27632 Antwoorden / 85 Vragen
me
door mein33 Sep 2, 2018 om 16:02
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@edrick3,

Dank voor de link, maar ik maak geen gebruik van facebook.
vr.gr.

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 2, 2018 om 15:48
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Heb zelf geen ervaring maar:
Enkele revieuws voor u gelezen over fietsned.
https://www.pechhulpoverzicht.nl/aanbieders/fietsned/

En hier over de fietspas:
https://www.anwb.nl/fietsen/fietspas/reviews

Vr.gr.

me
door mein33 Sep 2, 2018 om 16:08
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@sjoppie,

Dank voor uw reactie. Beide links zijn mij bekend, maar dit geeft mij niet de info die ik zoek en hier keurt de slager zo'n beetje zijn eigen vlees. ;-))
Ben al jaren lid van Fietsned en heb kortelings, voor het eerst, gebruik moeten maken van hun dienst(en) en dat was geen 6+ waard, vandaar mijn vraag naar "echte" gebruikerservaringen.
vr.gr.

sjjoppy
door sjjoppy Sep 2, 2018 om 16:14
7188 Antwoorden / 3 Vragen

@mein33.
Ook u bedankt voor uw reactie.
Ging er vanuit dat de door mij opgezochte gebruikservaringen geen nepberichten waren.
Vr. Gr.

marita5
door marita5 - Sep 3, 2018 om 11:54
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo mein33 ,

https://opiness.nl/review/fietsned

De pech hulp van de ANWB claimt dat ze je thuisbrengen met je fiets wanneer repareren niet mogelijk is.
Voorwaarde voor de hulp is wel dat je op een plek staat waar ze met de auto kunnen komen. Dus fietspaden en MTB routes worden al lastiger . . .

Ik ben ook van de eerste hulp kun je makkelijk zelf, verder zorgen dat je fiets goed onderhouden is.

bron : fiets.nl

me
door mein33 Sep 3, 2018 om 15:43
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@marita5,

Dank voor uw reactie.
Ook deze had ik al gelezen.
Mijn fiest is/wordt zeer goed onderhouden aangezien hij behoorlijk wat kilometers te verwerken krijgt, net als zijn berijder overigens.
Een defect komt echter altijd onverwacht, op het verkeerde moment en dan zou het prettig als je binnen een redelijke termijn weer op weg geholpen zou kunnen worden.
Een lekkeband plakken is geen probleem, maar als de electronica je in de steek laat en je bent ver van huis, dan is hulp zeer welkom.
Vr.gr.

marita5
door marita5 Sep 3, 2018 om 15:48
11513 Antwoorden / 15 Vragen

@mein33 , graag gedaan , de meeste ervaringen heeft u al gelezen , dan is het nu afwachten van persoonlijke ervaringen van mensen die hier reageren .

Topantwoord

ev
door eversteegt - Sep 3, 2018 om 15:11
51 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben via de ANWB fietsverzekering voor onze bakfiets ook een jaar lang gratis "fietspas" gekregen, en deze onlangs ook kunnen gebruiken voor een andere fiets die met een platte band stond (fietspas is persoonsgebonden, dus geldt voor alle fietsen die je in bezit hebt).

Binnen een half uurtje was er iemand van de ANWB en die heeft de band snel en vakkundige geplakt :)

me
door mein33 Sep 3, 2018 om 19:20
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@eversteeg,

Dank voor uw reactie.
Neem deze zeker mee in mijn overweging om van pech hulp te veranderen.
Vr.gr.

S.
door S.v.Dreunen - Sep 3, 2018 om 22:10
1 Antwoorden / Vragen

Wij zijn in bezit van twee fietspassen van de ANWB en hadden een zeer slechte ervaring tijdens een vakantie in Noord Brabant.
Tijdens een fietsritje werd mijn vrouw aangerden door een Belgische schauffeur van 80 jaar die een bocht te ruim nam en op onze weghelft kwam.
Voet blessure en fiets onbruikbaar geworden, maar gelukkig door de fietspas die ons zou kunnen helpen!
Helaas midden in een bos gebeld naar het nummer en kregen als antwoord: wij komen alleen als het licht kapot is, acculeeg of lekke band.
Als leugentje om bestwil zeiden we dat mijn fiets een lekke band had, maar dit werd natuurlijk niet meer gelooft.
De chauffeur van de auto heeft een schoonzoon gebeld en deze heeft ons naar het ziekenhuis gebracht in Lommel (België) en de fiets bij een fietsmaker gebracht die een noodreparatie heeft aangebracht. Na klacht te hebben gedaan, natuurlijk het antwoord: dit had nooit mogen gebeuren en werden beloont met een cadeaubon en beloofde beterschap. We hebben geen gebruik meer hoeven te maken van de fietspas tot nu toe, dus of dit het geval is moet de toekomst uitwijzen of door gebruikerservaringen.....

me
door mein33 Sep 3, 2018 om 23:04
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@s.v.dreunen,

Dank voor uw reactie.
Niet zo'n prettige ervaring die u een uw echtgenote hebben ondervonden.
Zo ben ik een slechte ervaring bij Fietsned, maar gelukkig niet zo extreem als u.
De excuses zijn bijna identiek (geen cadeaubon o.i.d en daar gaat het ook niet om).
Ook uw ervaring zal ik meenemen in mijn overweging.
Vr.gr.

Er
door Erna Kremer - Sep 4, 2018 om 09:34
1 Antwoorden / Vragen

Ik heb een keer een lekke band gehad een eind van huis. De ANWB-fietspas bood uitkomst en heeft me uitstekend geholpen.

me
door mein33 Sep 4, 2018 om 09:57
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@erna kremer,

Dank voor uw reactie.
Vr.gr.

el
door ellenscholtealbers - Sep 4, 2018 om 23:34
1 Antwoorden / Vragen

Lekke band. Heel lang moeten wachten op hulp. Anderhalf uur. Band werd geplakt met "speciaal plakmiddel". Volgende dag weer lekke band. Zelfde plek. Plakker zat los. Fietstocht met vrienden ging voor mij niet door.

me
door mein33 Sep 5, 2018 om 10:59
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@ellen......,

Bedankt voor uw reactie.
Maar het is mij onduidelijk op wie u zolang heeft moeten wachten en "wie" dit prutswerk heeft geleverd ?
Vr.gr.