sig442
door sig442 Nov 26, 2008 om 18:55
Vrije tijd & tuin

Postzegel collectie verkopen?

Hallo allemaal, ik heb een vrij grote verzameling postzegels en eerste dagkaarten (zeg ik het zo goed?) en ik denk er over na om ze te verkopen. Maar ik weet niet waar ik dit veilig kan doen zonder bedonderd te worden. Ik heb zegels van over de gehele wereld wel zo'n beetje maar ook erg veel Nederlandse postzegels waaronder een aantal van begin 1900 neem ik aan. Kan iemand mij hierin helpen?

52850 14 Rapporteer

poltol
door poltol - Nov 26, 2008 om 19:08
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Die kunt u toch laten taxeren door een officiele veilinghuis/meester.

postzegels taxeren

Vr.gr. poltol

ridder_1
door ridder_1 - Nov 26, 2008 om 19:57
376 Antwoorden / 8 Vragen

Als u nu, postzegels wilt verkopen vraag aan 2 taxateurs de waarde van uw verzameling. Zorg dat u de taxateurnamen niet aan elkaar meldt, want het wereldje is klein. Ook een bezoek aan een postzegelruibeurs is leuk en leerzaam.

Reken u niet rijk, de veelal niet complete series uit de wereld zijn nauwelijks veel waard, De Hollandse - mits van goede kwaliteit - , maar vooral de eerste dag enveloppes zijn redelijk wat waard. Vooral met de huidige ecomomische crisis zullen postzegelverzamelingen weer vrij snel in waarde stijgen. Een taxateur zal bij verkoop tussen 20 en 40% van de cataloguswaarde bieden, maar dit is wel zeer sterk afhankelijk van de kwaliteit. Zegels met een omgekruld randje zijn niets waard en hebben alleen verzamelwaarde ( wat de gek er voor geeft)

Om u een indruk te geven koop bij de boekhandel of leen bij de bibliotheek een boek met de jaargangen van postzegels (postzegelcatalogus 2007,2008) Dit geeft een redelijke indruk van de waarde (let op: neem hiervan ca. 30% van de aangegeven cat.waarde). De periode van voor de oorlog (Willem 3 tot 1940) hebben een goede waarde. Postzegels vanaf 1945 tot 1960 o.a. legioenzegels en Wilhemina en vroeg Juliana ook nog wel. Postzegels vanaf circa 1970 hebben nauwelijks waarde gezien de grote oplages. ook zegels met een schoonheidsfoutje (misdrukken etc) hebben ook waarde evenals de vroege kinderpostzegels.

Nogmaals succes maar rekent uzelf niet rijk !!

sig442
door sig442 - Apr 17, 2010 om 17:34
61 Antwoorden / 5 Vragen

Bedankt voor de antwoorden. Ik zal eens rondsneupen of ik iemand kan vinden daarin, in de hoop dat ik ze ook kan verkopen. Mijn verzameling is vrij groot en ik wil ze liever kwijt. Elk beetje info is dus meer dan welkom!

stacey
door stacey - Apr 17, 2010 om 19:03
10352 Antwoorden / 12 Vragen
stacey
door stacey - Apr 17, 2010 om 19:05
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=sig442 schreef op zaterdag 17 apr 2010, 17:34]Bedankt voor de antwoorden. Ik zal eens rondsneupen of ik iemand kan vinden daarin, in de hoop dat ik ze ook kan verkopen. Mijn verzameling is vrij groot en ik wil ze liever kwijt. Elk beetje info is dus meer dan welkom!

Maar reageer je nu pas nadat je de vraag in nov 2008 gesteld had ?!

En nog niet kwijt die verzameling.............. ?! ;-)

sig442
door sig442 - Sep 27, 2010 om 21:51
61 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=stacey schreef op zaterdag 17 apr 2010, 19:05][quote=sig442 schreef op zaterdag 17 apr 2010, 17:34]Bedankt voor de antwoorden. Ik zal eens rondsneupen of ik iemand kan vinden daarin, in de hoop dat ik ze ook kan verkopen. Mijn verzameling is vrij groot en ik wil ze liever kwijt. Elk beetje info is dus meer dan welkom!

Maar reageer je nu pas nadat je de vraag in nov 2008 gesteld had ?!

En nog niet kwijt die verzameling.............. ?! ;-)

Ik heb dankzij Ziggo zeer weinig internet gehad, dus ja... helaas kon het niet anders. Ben er eerlijk gezegt nu nog mee bezig hoor! wil niet dat iemand mij een poot uitdraait om het zo te vertalen ;)

genius
door genius - Sep 27, 2010 om 22:11
886 Antwoorden / 4 Vragen

@stacey

off-topic: Er is een "foutje" in de nieuwsbrief geslopen. Bij overzicht [u]recente[/u] vragen kom je uit bij topics zoals o.a. deze april 2010 ! !

Het zoveelste "foutje".

G.

moeder56
door moeder56 - Sep 27, 2010 om 22:51
483 Antwoorden / 2 Vragen

Google eens op "waarde postzegelverzameling". Enige jaren terug heeft mijn moeder de verzameling laten taxeren. Kwam met moeite aan 25% van de cataloguswaarde. En dat is nu nog minder. Optie alle zegels met waarde op internet , misschien dat je dan aan de 50% kom.

sig442
door sig442 - Sep 28, 2010 om 19:00
61 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=moeder56 schreef op maandag 27 sep 2010, 22:51]Google eens op "waarde postzegelverzameling". Enige jaren terug heeft mijn moeder de verzameling laten taxeren. Kwam met moeite aan 25% van de cataloguswaarde. En dat is nu nog minder. Optie alle zegels met waarde op internet , misschien dat je dan aan de 50% kom.

bedankt, ik zal de tip zeker gebruiken!

es
door esthervaals - Dec 9, 2014 om 19:09
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik weet niet of je ze al hebt verkocht maar als er bij de postzegels ook ongestempelde van Nederland zitten met euro waarde erop dan raad ik je aan die online te verkopen via bijvoorbeeld http://www.zegelinkoop.nl
Ik heb mij de afgelopen weken rot gevraagd bij allerlei handelaren, maar kreeg daar veel minder dan online, zij boden maar 150 euro terwijl ik er online 310 euro voor kreeg!!

valerius-2
door valerius-2 - Dec 10, 2014 om 00:03
7840 Antwoorden / 95 Vragen

ER zijn twee al tig jaren de veilingen van postzegels die een goede naam hebben op gebouwd, n.l van Dien en Rietdijk. Als u op die namen zoekt zal zelf kunnen kiezen. Zijn beide betrouwbaar ik weet dit al ruim 40 jaar.

door 1953 - Dec 10, 2014 om 02:02
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=esthervaals schreef op dinsdag 9 dec 2014, 19:09]Ik weet niet of je ze al hebt verkocht maar als er bij de postzegels ook ongestempelde van Nederland zitten met euro waarde erop dan raad ik je aan die online te verkopen via bijvoorbeeld http://www.zegelinkoop.nl
Ik heb mij de afgelopen weken rot gevraagd bij allerlei handelaren, maar kreeg daar veel minder dan online, zij boden maar 150 euro terwijl ik er online 310 euro voor kreeg!!

Vermoed dat ts al haar collectie van postzegels, na ruim 6 jaar, al van de hand heeft gedaan.

Uw betoog is mosterd na de maaltijd, of is het, de put dempen als het kalf is verdronken. Beiden!

door 1953 - Dec 10, 2014 om 02:03
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op woensdag 10 dec 2014, 00:03]ER zijn twee al tig jaren de veilingen van postzegels die een goede naam hebben op gebouwd, n.l van Dien en Rietdijk. Als u op die namen zoekt zal zelf kunnen kiezen. Zijn beide betrouwbaar ik weet dit al ruim 40 jaar.

Gekeken naar de datum van de topic? Werd ruim zes jaar terug gestart.

es
door esthervaals - Dec 10, 2014 om 08:39
2 Antwoorden / 0 Vragen

Oepsie, ik had niet naar de datum van dit forum gekeken, excuseer.
Het was meer dat ik juist gefrustreerd was dat eigenlijk alle websites (deze van Kassa kwam ook naar boven als je zoekt) alleen noemden dat je naar een handelaar of eventueel veiler kon gaan, maar dat dat voor mij dus juist de minste opbrengst gaf.