Pe
door Pepper123 Jun 7, 2021 om 11:35
Vrije tijd & tuin

Roestende schommelbank

Een schommelbank van Beliani gekregen van de kinderen. Bleek erg onstabiel en binnen 14 dagen kwam er al roest uit de buizen zonder dat het geregend had . Beliani ging niet in op de klacht van het roesten. Het onstabiele zou te verhelpen zijn door de bank nogmaals op te bouwen. Door corona bleef ook bij ons de zaak een half jaar liggen. Onder tussen kwam uit alle buizen roest. Bij nogmaals reclameren stelde Beliani dat de schommelbank na gebruik binnen gezet moest worden of afgedekt. Erg onlogisch voor een buitenmeubel. Hoewel de garantie termijn nog loopt heeft Beliani de zaak afgesloten. Wat kunnen we doen ? Wie weet raad ?

2962 14 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jun 7, 2021 om 11:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dit staat bij de voorwaarden.

Let er bij dit meubel op dat stalen elementen niet direct in contact komen met water. Hierdoor kan er roestig water uit de buizen gaan lekken

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jun 7, 2021 om 11:50
1765 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Pepper,

Is de schommelbank online gekocht of in een winkel?

ne
door neodutchio Jun 7, 2021 om 14:28
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Want online gekocht mag wel roesten? Of juist niet?

gerbera
door gerbera Jun 7, 2021 om 15:09
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Volgens mij op het Waterlooplein☺

ne
door neodutchio Jun 7, 2021 om 16:43
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Wil je ook een foto van de schommelbank? Moet schoonmoeder er dan ook bij?

ju
door juliomariner Jun 7, 2021 om 19:07
1327 Antwoorden / 2 Vragen

Inderdaad, graag foto's van alle zijden van de bank, de winkel waar de bank is gekocht, de verkoper, zijn schoonmoeder en de buurvrouw anders is het onmogelijk een goed advies te geven. GB heeft zelf niet zo bank maar wel 2 kennissen net zo'n bank

tijger1
door tijger1 Jun 7, 2021 om 22:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En anders zeiden een paar kleinkinderen van een ander lid "pleur op met die bank". Ik heb zo'n zelfde al bij mijn datsja staan in Rusland, ook waardeloos.

marita5
door marita5 - Jun 7, 2021 om 14:06
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Pepper123 ,

Beliani is aangesloten bij Webshop Keurmerk , u kunt daar een klacht indienen, klik op de rode regels .

https://www.keurmerk.info/nl/consumenten/webwinkel/?key=8247

https://www.keurmerk.info/nl/consumenten/klacht/

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jun 7, 2021 om 14:28
2055 Antwoorden / Vragen

Klassiek geval van klant die ontevreden is met product en leverancier die deze verantwoordelijkheid afwijst. Er is niets des webshops aan dit verhaal dus naar de geschillencommissie of de kantonrechter.

Donuts
door Donuts - Jun 7, 2021 om 14:42
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Heeft u een foto? Wat kostte de bank? Welke kleur heeft hij? Hoeveel personen kunnen er op? In welke stad woont u?

gerbera
door gerbera Jun 7, 2021 om 15:08
7364 Antwoorden / 14 Vragen

@sprietje, wat dacht u ik mis al die vragen☺☺☺+10 Wie overigens de reacties van GBA steeds plust, ik heb zo mijn vermoeden.

diumenge
door diumenge Jun 7, 2021 om 16:40
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@sprietje, je vergeet: Waarom van de kinderen gekregen?

Donuts
door Donuts Jun 7, 2021 om 17:12
1203 Antwoorden / 2 Vragen

TS heeft dat natuurlijk van de kinderen gekregen omdat hij al jarenlang in de bijstand zit, zijn toeslagen is kwijtgeraakt en dagelijks 10km moet lopen om bij de goedkoopste supermarkt zijn boodschappen te kunnen doen. Daardoor moeten tot overmaat van ramp zijn zolen maandelijks bij de dure schoenmaker vervangen worden. Zou natuurlijk gewoon door de overheid gerund moeten worden schoenmakers,  kappers, schoonheidsspecialisten enz.

ne
door neodutchio Jun 7, 2021 om 17:31
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Mensen, een grapje moet kunnen. Maar om aannames te doen naar TS gaat toch wel erg ver. Dat we elkaar soms een beetje uitvergroten snappen wij onderling wel, maar een nieuweling op het forum niet altijd.

sjjoppy
door sjjoppy Jun 7, 2021 om 17:34
7188 Antwoorden / 3 Vragen

@gerbera,
met slechts drie muisklikken komt u erachter wie puntengevers/geefsters zijn en hoeft er niet meer gegist te worden.

diumenge
door diumenge Jun 7, 2021 om 18:14
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik maak er één klik van: score.

sjjoppy
door sjjoppy Jun 7, 2021 om 18:48
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Boven score komt nog profiel en eronder end.

gerbera
door gerbera - Jun 7, 2021 om 16:24
7364 Antwoorden / 14 Vragen

U heeft uw klacht ook op Trustpilot gezet en daar een reactie op gehad. Wat ik vreemd vindt dat de eerste melding in juli 2020 was, een maand na ontvangst, en daarna op 1 april 2021 heeft u pas weer gereageerd. Zit bijna een jaar tussen dus hoe zit dat met die 14 dagen?

Antwoord van Beliani Nederland

Bedankt voor je bericht. We hebben vorig jaar juli , een maand na ontvangst contact met je gehad over de instabiliteit en je geadviseerd om de schommelbank opnieuw te monteren. Hierna hebben we op 1 april van dit jaar een reactie van je gekregen. Zoals je aangaf heb je de bekleding verwijderd en het frame onbeschermd buiten laten staan. We geven ook op de site aan dat blootstelling aan vocht op langere termijn kan leiden tot beschadiging. Onder andere daarom en de gegevens die wij hebben ontvangen hebben wij jouw claim afgewezen.

panter22
door panter22 - Jun 7, 2021 om 16:24
6599 Antwoorden / Vragen

Zekerheid en garantie

Ons bedrijf heeft zich ten doel gesteld om hoge kwaliteit meubelen met een exclusief design tegen betaalbare prijzen aan te bieden. Dit bereiken we door onszelf te committeren aan hoge kwaliteitsnormen. Alle producten zijn nieuw en in originele verpakking. Voor alle producten in ons gehele assortiment geldt een garantietermijn van 24 maanden. Tegen een meerprijs kun je de garantie uitbreiden tot 5 jaar. De garantievoorwaarden kun je vinden in onze algemene voorwaarden.
https://www.beliani.nl/content/garantie/
A
lgemene voorwaarden, geschillen art.17
https://www.beliani.nl/content/algemene-voorwaarden/

Donuts
door Donuts - Jun 7, 2021 om 17:06
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Wat heeft Corona te maken met 9 maanden later pas reageren? U had de voorwaarden moeten lezen. En dan ook nog het frame zonder bekleding buiten laten staan?

Enige dat u kunt doen,  is voortaan de voorwaarden lezen. Echt zuinig bent u niet geweest op het cadeau van uw kinderen.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Jun 7, 2021 om 17:11
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Metalen buizen  hebben van meerdere merken dit probleem.
Je had Aluminium  moeten kiezen,  maar gekregen van....

  Kinderen moeten dan deze terug sturen als deze niet voldoet.

En 14 dagen?  Ik lees slap en gammel reactie vorige jaar!

sira
door sira - Jun 7, 2021 om 22:40
2336 Antwoorden / 24 Vragen

Er zijn speciale afdekhoezen voor schommelbanken en dat zal niet voor niks zijn.
Toch zullen die hoezen nooit 100% garantie geven dat er geen vochtvorming onder de hoes kan ontstaan.

1paul
door 1paul - Jun 10, 2021 om 08:25
3147 Antwoorden / 0 Vragen

staal roest, zo simpel is dat, u bent zelf in gebreke gebleven door deze buizen zo onbeschermd buiten te laten staan, dan kunt u niet meer de leverancier aansprakelijk stellen temeer omdat zij juist voor dit verschijnsel waarschuwen....