Ha
door Hansie1947 Mar 28, 2024 om 13:13
Vrije tijd & tuin

Vriendenloterij stoppen lukt niet

Al 2 keer een telefonsch gesprek gehad met een zeer irritante dame. Maar krijg het niet voor elkaar om op te bzeggen.

7279 20 Rapporteer
sira
door sira - Mar 28, 2024 om 13:15
2337 Antwoorden / 24 Vragen

Dan maar punt 2 of punt 3 proberen, zie daarvoor:
https://www.vriendenloterij.nl/over-opzeggen

ju
door juliomariner - Mar 28, 2024 om 13:39
1328 Antwoorden / 2 Vragen

Dan inderdaad manier 2 of 3 proberen maar 1. kan ook maar dan moet u u niet laten overbluffen.
Noteer aan het begin van het gesprek de naam van de persoon die u aan de lijn hebt. Als deze brutaal begint te worden en u niet wil uitschrijven zeg dan rustig dat u een klacht gaat indienen als ze niet wat normaler kan doen.

mahadma
door mahadma - Mar 28, 2024 om 13:53
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Dan optie 3, opzeggen via internet, geen tegenspraak.

ju
door juliomariner Mar 28, 2024 om 21:22
1328 Antwoorden / 2 Vragen

Volgens mij gaan ze dan toch nog een keer bellen..

mahadma
door mahadma Mar 28, 2024 om 21:25
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Dan zal de vraagsteller toch eens hen het woord nee moeten spellen n e e  en uitleggen, uitgebreid wat dat betekend, of als ze zicht melden hij de telefoon neerlegt.

mahadma
door mahadma Mar 28, 2024 om 21:30
11541 Antwoorden / 51 Vragen

.

ju
door juliomariner Mar 29, 2024 om 12:01
1328 Antwoorden / 2 Vragen

Eens, maar het zijn volhoudertjes net zoals hun collega's van de Postcodeloterij

mahadma
door mahadma Mar 29, 2024 om 12:04
11541 Antwoorden / 51 Vragen

dan moet de vraagsteller maar effe strak zijn en ZIJN mening duidelijk maken.

Franske1958
door Franske1958 - Mar 29, 2024 om 08:25
426 Antwoorden / 2 Vragen

"Al 2 keer een telefonsch gesprek gehad met een zeer irritante dame"
Er zijn nu eenmaal altijd mensen die regelmatig sjagerijntjes slikken en die dingen werken bij sommige personen heel erg goed.

lo
door lovewinnie - Mar 29, 2024 om 09:18
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Kunt ook online opzeggen. Paar klikken op knop en klaar. Zelf nog nooit problemen gehad met opzeggen . Gewoon woordt nee en opzeggen. Meer is niet nodig

Ge
door Gert Moes - Mar 29, 2024 om 12:06
12 Antwoorden / 2 Vragen

Geld gewoon terug boeken , hou je langer vol dan hen

mahadma
door mahadma Mar 29, 2024 om 23:41
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Loterijen zijn niet storneerbaar.

ka
door kaartendraak - Mar 29, 2024 om 12:46
180 Antwoorden / 2 Vragen

Zoals al gezegd, optie 2 en 3 proberen, lukt het niet binnen de tijd voordat er weer een bedrag overgeschreven wordt, dan storneren met blokkade van automatische incasso en nog 1 laatste keer via mail melden dat je al ...x heb geprobeerd op te zeggen. Bewaar al je correspondentie wel goed!

feya13
door feya13 - Mar 29, 2024 om 12:48
12 Antwoorden / 2 Vragen

Zelf ook problemen mee gehad. In december gebeld om op te zeggen. In februari nog steeds niet opgezegd. Dus weer gebeld en dan zeggen ze doodleuk dat ze niets kunnen terug vinden. Gechat met een medewerker om het alsnog stop te zetten maar deze was ook helemaal niet behulpzaam.

Steeds weer aangedrongen om dan ons telefoongesprek erbij te pakken (daar ze dat opslaan), maar daar praatte hij steeds overheen. Daarin kun je namelijk duidelijk horen dat het is stopgezet.

Vervolgens weer gebeld (nadat hij me eerst het verkeerde nummer had gegeven - van de postcode loterij...) en daar met klem en nadrukkelijk geregeld dat ze het zouden stopzetten en het teveel betaalde bedrag zouden terug storten. Ook gevraagd om dit via de mail de bevestigen zodat ik deze keer wel bewijs zwart op wit had.

Je moet goed je best doen en een beetje brutaal zijn, wil je van de vriendenloterij afkomen.

sira
door sira Mar 29, 2024 om 14:38
2337 Antwoorden / 24 Vragen

U belt en vraagt of zij het per mail willen bevestigen. Waarom heeft u zelf niet opgezegd per mail? Of op internet?

marc-o
door marc-o - Mar 29, 2024 om 14:12
7 Antwoorden / 0 Vragen

Als het opzeggen is gedaan dan begint de terreurcampanje pas van de vriendenloterij, ze gaan je bellen met een mooi aanbod en via de post komen er zoveel brieven of je weer lid wil worden, het houdt niet op.

sira
door sira Mar 29, 2024 om 14:42
2337 Antwoorden / 24 Vragen

Ik ben geen lid van enige loterij, want ik weiger activistische groeperingen te sponsoren.
Zodra de terreurcampagne begint, is bij mij "nee" ook echt "nee". Nummer blokkeren is ook mogelijk. Gek, maar ik heb van dergelijk zaken nooit last.

Ke
door Keesje39 Mar 29, 2024 om 23:09
27 Antwoorden / Vragen

Als ze bellen, ophangen.

Jan van der Pligt
door Jan van der Pligt - Mar 29, 2024 om 15:53
1 Antwoorden / Vragen

Ja, ik ken deze ellende bij loterijen en energiebedrijven. Ik doe dat tegenwoordig heel simpel, ik blokkeer de bankrekening voor desbetreffende firma's. Dan nemen hun vanzelf contact met je op.  Succes.

agapon1951
door agapon1951 Mar 29, 2024 om 16:16
171 Antwoorden / Vragen

Inderdaad simpelweg blokkeren, maar wel andat U schriftelijk aangegeven hebt niet verder mee wilt doen, met verwijzing naar telefonisch gesprek met naam van degene die U te worod heeft gestaan, tlijkt mij de betse oplossing.

Re
door Rechtvaardigheid - Mar 29, 2024 om 15:59
2 Antwoorden / Vragen

Dit is al jarenlang van toepassing. Helaas heb ik heel veel tijd moeten spanderen om deze Vriendenloterij op te zeggen. Uiteindelijk heb ik mijn automatische betaling stopgezet. Daarna kwamen er divere dreigementen dat er een incassobureau zou worden ingeschakeld.Blijkbaar was men wel zo wijs, om dit niet te doen. Ook de 1e gratis maand was in de praktijk niet haalbaar. Het excuus was dat deze aanbieding tijdelijk zou zijn. Maar wel in de reklame op T.V. werd deze 1e gratis maand toen nog steeds aangeboden. Telefonische opzegging gaat gepaard, met lange wachttijden, gebruik van andere communicatie middelen werkt ook niet, hierop wordt niet gerageerd.
Merkwaardig is, dat ik  in het  verleden zeker 8 jaar lang via mijn postcode meespeelde. Slechts eenmaal won ik f 20,-- . Na opzegging, kreeg ik 4 maanden later het bericht dat ik een prijs gewonnen had. Ik mocht iets uitzoeken en mijn keuze was een leesboek. Deze heb ik ontvangen, heb ze bedankt hiervoor. Speelde niet mee, maar kreeg toch een prijs ?

gerbera
door gerbera Mar 31, 2024 om 15:58
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Uw verhaal klopt niet, bij de vriendenloterij speel je sinds 2021 met de laatste 5 cijfers van je bankrekening nummer. Daarvoor werdt je mob. nummer gebruikt. Dus heeft u bij hen nooit met uw postcode gespeeld.

pedro casimiri
door pedro casimiri - Mar 29, 2024 om 17:53
1 Antwoorden / 1 Vragen

Het kostte mij ook veel moeite op te zeggen. Vriendenloterij is heel gebruiksonvriendelijk.

Van vrienden zou je anders mogen verwachten.
Blijf volhouden.

marijke77
door marijke77 - Mar 29, 2024 om 19:04
158 Antwoorden / 3 Vragen

bedrag na aftrek storneren.

Ke
door Keesje39 - Mar 29, 2024 om 23:07
27 Antwoorden / Vragen

Gebruik het principe van de kapotte grammofoonplaat: laat de loterijpersoon aan de telefoon uitspreken en zeg dan steeds nadrukkelijk dat u wilt opzeggen. Steeds met dezelfde woorden en dezelfde nadruk. Dus niet in de rede vallen of iets anders zeggen.

ro
door ronny530 - Mar 30, 2024 om 12:25
2780 Antwoorden / 41 Vragen

Telefonisch opzeggen is vragen om overgehaald te worden om toch maar lid te blijven terwijl u dat helemaal niet wenst.
Zodra u lid wordt krijgt u middels inlogcodes toegang tot uw 'mijn vriendenloterij' persoonlijke pagina en het lidmaatschap opzeggen.
Zo moeilijk is het niet maar meerdere leden die op willen zeggen weten niet hoe en gaan bellen in plaats van de oline opzeg optie gebruik te maken.

Ozymandias
door Ozymandias - Mar 30, 2024 om 12:39
167 Antwoorden / Vragen

Vertel eerst eens het hele verhaal. Ze zal naast chagrijnig zijn ook wel dingen gezegd hebben neem ik aan. Dus wat is het?

Ze weigert het
Ze kan je niet vinden
Je hebt contractuele verplichtingen
etc...

la
door lamb - Mar 30, 2024 om 17:47
28 Antwoorden / 2 Vragen

Bah, en dan noemen ze zich ook nog 'vrienden'loterij!! Verschrikkelijke BN'ers die riant betaald worden voor hun praatjes, maar o wee als je wilt opzeggen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 30, 2024 om 19:48
16849 Antwoorden / 202 Vragen

Ietwat terzijde, ik erger mij al tijden aan de schreeuwreclame en vooral aan het eind: 1miljoen!! De 'schreewster' verdient er in ieder geval wel aan.

Franske1958
door Franske1958 - Mar 31, 2024 om 07:59
426 Antwoorden / 2 Vragen

Dit forum staat vol met nog een andere opzeg mogelijkheid.  Betaal E 30,- en het opzeggen wordt voor U geregeld.

La
door Langetheo - Apr 5, 2024 om 18:10
2 Antwoorden / Vragen

Gewoon elke keer storneren. Dan houdt het vanzelf op. Ik heb het ook aan de hand gehad en het is gestopt.