ar
door archieb Jan 12, 2011 om 19:46
Vrije tijd & tuin

Vuurwerkvrij Bungalowpark Stroombroek

Van 27 december tot 3 januari j.l. hebben wij, vanwege onze hond die erg in paniek raakt van vuurwerk, een bungalow gehuurd in het Landalpark Stroombroek, dat reclame maakte dat het vuurwerkvrij is en je alleen het knallen van de champagnekurken zou horen!!
Nou nee dus! We hebben de hele week nog nooit zoveel knallen gehoord, in de zeer directe omgeving van dit park veel geknal met carbid, direct aan de andere kant van het hek het Land van Jan Klaassen [als parkbewoner mag je daar gratis naar toe] waar drie keer een kinderfeestje afgesloten werd met jawel vuurwerk!! Landal moet dit allemaal geweten hebben!
We hebben een klacht ingediend wegens misleiding en ernstig in gebreke blijven en gevraagd om terugbetaling van de huursom.

8367 22 Rapporteer

stacey
door stacey - Jan 12, 2011 om 19:53
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Park is vuurwerkvrij, wat er buiten hun hek gebeurd hebben ze geen zeggenschap over.............dus als er Niets op park terrein was waren ze niet in gebreke.
Er is ook geen plek in Nederland waar jij en je hond 100% knalvrij hadden kunnen verblijven verwacht ik............

hutch
door hutch - Jan 12, 2011 om 20:11
4515 Antwoorden / 29 Vragen

U heeft een klacht ingediend............................................................. ok !

traporgel
door traporgel - Jan 13, 2011 om 11:39
191 Antwoorden / 4 Vragen

Honden een vuurwerk, altijd een probleem. Dat is algemeen bekend. Maar niet algemeen bekend blijkbaar, is dat de oorzaak meestal bij de eigenaar zit. Er moet me daarom een anecdote van het hart.

In 1999 vierde ik Oudejaarsavond bij vrienden. Hele familie was op komen draven, iets van dertig man in een krappe woonkamer. En gezien het feit dat honden last hebben van vuurwerk hadden twee aanwezige gezinnen hun hond bij zich. De gastheer heeft twee Jack Russel's, Tante Annie een onbestemd vullisbakkie van het formaat Tjiewawa. En ondergetekende met zijn twee herders.

Tante Annie zat heur vullisbakkie om 8 uur al intens te troosten. Hondje bijna permanent op heur pronte voorgevel geparkeerd, koppie rustend in de derde onderkin van Tante Annie. En Tjiewawa werd met de minuut nerveuzer.

En daar was dan eindelijk het moment suprême: 10 minuten over middernacht. Tjiewawa dook prompt weer in de derde onderkin, Krabbelde paniekerig, en desgevolgs verdween Tjiewawa langzaam maar zeker tussen de pronte voorgevel.

De 2 Jack Russel's en de twee herdershonden stonden ademloos met hun voorpoten op de vensterbank. De gastheer had - zeer tactisch - de vensterbak geheel ontruimd, in verband met mogelijke paniek van de honden.

Maar nee, ademloos stond het viertal naar het gedoe te kijken. En blaffen, uiteraard.

Om half drie, dus enige tijd later, was Tjiewawa nog steeds niet genezen. Trillen als een espeblad. En bij voorkeur weggedoken in de derde onderkin.

Maar ondertussen waren de bezoekers het gemekker van Tjiewawa en Tante Annie meer dan zat. Dus verordoneerde Oom Teus om "het kreng" op de grond te zetten, en zich maar zien te redden van het niet aanwezige gevaar.

Bijna huilend jammerde Tante Annie: "Maar hoe houden jullie die honden dan kalm?". Waarop in koor klonk: "Door ze niet te troosten".

Ten einde raad vroeg Tante Annie aan mij, ondergetekende, hoe ik dat dan deed en waarom. En greep meteen de kans aan om heur prangende vraag die ze de hele avond niet had kunnen stellen, ter tafel te brengen. En dat deed ze met een vraag aan mij:

"Ja, maar, jullie nichten zijn toch altijd zo knuffelig, waarom mag ik Tjiewawa dan niet knuffelen?" Meteen greep Oom Teunis in, door mij nadrukkelijk aan te kijken. Veelbetekend aankijken. Oom Teunis is wat velen typeren als een "zwartekousen gelovige". Zo zwaar als dieplood. En derhalve 'bezwaard over mijn sexuele oriëntatie', maar tegelijk een zeer humoristisch mens, die mijn humor goed kent. Ik wist wat mij te doen stond: Enigszins gevat antwoorden op de vraag van Tante Annie.

Dus heb ik Tante strak in heur blauwe ogen gekeken, en gezegd: "Dat ik mijn honden niet de hele avond zit te troosten voor het vuurwerk, heeft maar één reden. Ik heb geen tieten."

Tante Annie heeft sindsdien het nooit meer gewaagd in familie bijeenkomsten om Tjiewawa op heur voorgevel te parkeren. Ze mag Tjiewawa meebrengen, onder voorwaarde dat ie op de grond zit/ligt/loopt. En zo niet, dan gaat ie in de tuin. Koud of niet.

Tot slot: Ga eens naar de website van de Dierenberscherming, je kunt het je hond leren om niet te vluchten in je onderkinnen en/of voorgevels. Pront of niet.

Ik hoop dat u er wat aan heeft.

el
door ellaleen - Jan 15, 2011 om 16:47
5 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik had voor de week van oud en nieuw een huisje gehuurd in park Stroombroek van Landal Greenparks.
Dit voornamelijk voor mijn angstige hondjes, m.n. voor de oudste die blind is.
Telefonisch probeerde ik een huisje te huren in de Miggelenberg. Uit de media bleek dat dit inderdaad een park is waar nauwelijks geknal van vuurwerk te horen is, alleen heel in de verte.
Jammer genoeg was dit park al volgeboekt. Men meldde mij echter dat er nog een bungalowpark was dat vuurwerkvrij was, nl Stroombroek. Hier waren nog wel huisjes te huur. Ik heb daarom direct geboekt.
Landal vermeldt in zijn folder en op zijn site dat de vuurwerkvrije parken ideaal zijn voor gasten die niet van vuurwerk houden of voor gasten die hun huisdier willen meenemen. Ook staat er "Geen angstige huisdieren en geen ergernis over geknal".
NIETS BLEEK ECHTER MINDER WAAR! Vanaf woensdag 29 december tot zaterdag 1 januari leek het alsof we in het Stroombroekpark midden in een oorlogsgebied zaten. Tenslotte zijn we op vrijdagmiddag 31 december gaan klagen bij de receptie. We waren daarbij niet de eersten, zo hoorden we van andere gasten die we op het park tegenkwamen.
Waarschijnlijk heeft het meisje bij de receptie zich versproken toen ze zei dat dit park ook helemaal niet geschikt was als vuurwerkvrijpark. In deze streek is er nl. een oud gebruik: het maken van carbidbommen in melkbussen. Dit veroorzaakt een daverende knal. Zelfs niet te vergelijken met normaal vuurwerk.
Op de vraag hoe het dan moet met hondjes die van angst niet meer naar buiten durven om te plassen en te poepen kon men uiteraard geen antwoord geven.
De enige raad die andere hondenbezitters me konden geven was:honden binnen houden en keihard de radio aanzetten. Ja, dat kun je thuis ook!!
Ik voelde er dan ook veel voor om naar huis te gaan, omdat daar de overlast veel minder was (wel vuurwerk, maar geen carbid). Doordat ik ook nog een kleinkind bij me had kon ik echter niet vertrekken.
Bij de receptie heb ik gemeld dat ik een klacht zou indienen bij de directie en de huurprijs van € 700 zou terugvragen. Men beloofde mij dat er z.sp.m. contact met me zou worden opgenomen.
Die avonds en nachts werd er ook vuurwerk af gestoken vlak naast het hek van het park. Hiertegen kon de bewaking niets doen, zo vertelden ze mij. Dat vuurwerk werd nl afgestoken door gasten die niet wisten dat het een vuurwerkvrijpark was, doordat ze al een jaar eerder gereserveerd hadden en pas in augustus besloten werd om het park vuurwerkvrij te maken. De mensen arriveerden met tassen vol knalvuurwerk.
Inderdaad werd ik op dinsdag 4 januari gebeld door de parkmanager van Stroombroek, dhr Knott. Hij meldde mij dat het andere jaren veel rustiger was en dat men daarom dit park had aangewezen als vuurwerkvrij. Het lawaai zou veroorzaakt zijn door de weersomstandigheden, nl windstil en nevelig.
En dat terwijl het gebruik van de carbidbommen al tientallen jaren bestaat!
De parkmanager zou mijn klachten doorgeven en ik zou hierover nog horen.
Op vrijdag 14 januari ontving ik een brief van de gastenservice van Landal.
Hierin komt men met dezelfde smoesjes aan: extreme toename van het vuurwerk in de omgeving en windstil weer zouden de geluidsoverlast veroorzaakt hebben.
Als Landal de vergissing heeft gemaakt om park Stroombroek aan te wijzen voor het, zoals men stelt "rustig genieten van Oud en Nieuw", dan moet men ook de verantwoordelijkheid nemen om de gasten die voor deze beloofde rust kwamen schadeloos te stellen.
€ 700 betalen voor vier dagen ergernis en stress lijkt me nogal duur betaald.
Het enige dat echter wordt aangeboden is om buiten de vakanties gratis een weekend of midweek te verblijven op het park Stroombroek. Hieraan heb ik totaal geen behoefte!

mastag
door mastag - Jan 15, 2011 om 23:45
955 Antwoorden / 19 Vragen

@Ellaleen,
Wat??? €700 om in zo'n pauperhuisje te mogen slapen voor liefst 4 hele nachten.
Voor dat geld kun je met je gezin, inclusief een vlucht 4 nachten naar Barcelona toe. Dubbel opgelicht dus, maar voor dat geld heb je in ieder geval wel een knappe vuurwerkshow gekregen.......

700 euro, waar gaat dat toch naartoe, ruim 1542 ouderwetse guldens voor 4 nachten, ik dacht dat ik prijsbewust was .....duidelijk niet.

Met vriendelijke groet
Mastag, die nu maar op zijn eigen matrasje gaat slapen

börgemeister
door börgemeister - Jan 16, 2011 om 03:04
506 Antwoorden / 25 Vragen

U veronderstelde iets wat Landa Bungalowpark Stroombeek beloofde: vuurwerkvrije bungalowpark!

Vuurwerkvrije bungalowpark is realistisch te noemen en te handhaven in de specifieke voorwaarden voor het verhuur van de bungalows, specifiek werd vermeld dat het een 'vuurwerkvrije bungalowpark' voor een bepaalde periode.

Wat verhuurder van het bungalowpark niet in de hand heeft, is, dat buiten het park niet-vuurkvrije gebied is aangeduid door de gemeente (o.g.v. A.P.V.) en naar hartenlust het vuurwerk kon ontstoken.

Van misleiding kan m.i. geen sprake zijn, noch dwaling, noch in gebrekestelling, en zeker geen (gedeeltelijke) terugbetaling van de huursomvan het vermeende ongenot van het vuurwerkvrije bungalowpark. Verhuurder heeft een vuurwerkvrije bungalowpark gepresteerd. Buiten het vuurwerkvrije bungalowpark heeft verhuurder geen invloed en verhuurder hoeft daar geen weet van te hebben gehad, mits er in de streekkrant ruim van te voren een 'omgevingsvergunning' is aangevraagd en verleend voor 'specifiek vuurwerk', (kleinschalig) evement e.d. Verhuurder zou een bezwaarschrift hiervoor kunnen indienen en zo mogelijk nodig bij voorlopige voorziening een schorsing van de omgevingsvergunning verzoeken bij de bestuursrechter.

Uit coulance en geste zijdens ex verhuurder, zonder erkenning van schuld, zou het u een 'korting' kunnen geven op een volgend verhuur bij het bungalowpark; ex verhuurder is daartoe niet verplicht aan mee te werken.

toolboy
door toolboy - Jan 25, 2011 om 15:28
965 Antwoorden / 40 Vragen

Ik zou direct alle media inschakelen.
Dit is een zeer ernstige zaak.
Heel erg triest dat een kinderfeestje hoger wordt aangeschreven dan een huisdier te plezieren.
Ik zou opgelicht in schakelen

ar
door archieb - Jan 25, 2011 om 15:33
4 Antwoorden / 2 Vragen

Landal heeft bevestigd dat de geluidsoverlast in Stroombroek de afgelopen jaarwisseling groter was dan ze hadden verwacht.
Wij krijgen de huursom terug, petje af voor de gastenservice!

traporgel
door traporgel - Jan 25, 2011 om 15:46
191 Antwoorden / 4 Vragen

En zo zien we het. Regelmatige bezoekers van Kassa weten nu hoe ze geheel gratis een lang weekend in een Landall huisje kunnen verblijven gedurende de Jaarwisseling. U doet net alsof er vuurwerkvrije zone's bestaan in dit kleine landje. Langdurig mekkeren, en voilá: U hebt gratis een huischje bevuild. (Schoonmaak zit tenslotte inbegrepen in de niet betaalde huur).

el
door ellaleen - Jan 25, 2011 om 18:00
5 Antwoorden / 0 Vragen

Reactie op bericht van Börgemeister:
Ik betwist niet dat het park vuurwerkvrij was. Daarop werd goed toezicht gehouden.
Ik heb dit verblijf echter geboekt omdat Landal op zijn site en in de folder vermeldt dat gasten op dit park rustig zouden kunnen genieten van oud en nieuw, met huisdieren en kleine kinderen. Tevens vermeldt men "geen angstige huisdieren, geen ergernis over geknal" en "ideaal voor gasten die niet van vuurwerk houden of voor gasten die hun huisdier willen meenemen".
Deze beloftes heeft Landal niet waar gemaakt (wwarschijnlijk niet kunnen waar maken), maar daarvan moeten de gasten niet de dupe worden!

el
door ellaleen - Jan 25, 2011 om 18:09
5 Antwoorden / 0 Vragen

Antwoord aan Archieb:
Hebben jullie van Landal bericht gekregen dat de huursom terugbetaald wordt?
En dat voor de hele week? Hoeveel hebben jullie betaald, als ik vragen mag?
Mij hebben ze dat aanbod nl. niet gedaan. Daarom heb ik nu een aangetekende brief gezonden aan de gastenservice, alsook aan de directeur. In jullie geval hebben ze het dus inderdaad netjes afgehandeld. Dat verwacht ik ook van een bedrijf dat vorig jaar nog de eerste plaats behaalde wat klantvriendelijkheid betreft.

el
door ellaleen - Jan 25, 2011 om 18:09
5 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=hutch schreef op woensdag 12 jan 2011, 20:11]U heeft een klacht ingediend............................................................. ok !

quantas
door quantas - Jan 25, 2011 om 18:13
670 Antwoorden / 0 Vragen

Landal heeft dus gewoon geleverd wat beloofd is, mens hou toch eens op met dat gemekker.
Als je klachten hebt ga je bij de gemeente KLAGEN daar, Landal kan er gewoonweg niks aan doen dat andere mensen buiten het park feestvieren.

Elke hond kan je trainen hierop maar voorkomen kun je gewoonweg niks.

Maar een kennis van mij is daar ook geweest ook met 2 honden en die klagen niet, dus denk dat het ook een beetje verschillend is per persoon.
De ene klaagt al als ie een scheet hoort de andere nog niet al rijd er een betonwagen door de gevel heen.

Je kan uiteraard ook gewoon verhuizen naar een hutje op de hei misschien, maar klagen kan men zo goed.
Je kan niks 100% voorkomen maar je hond kan je wel leren rustig te worden.

=ellaleen schreef op dinsdag 25 jan 2011, 18:00: Reactie op bericht van Börgemeister:
Ik betwist niet dat het park vuurwerkvrij was. Daarop werd goed toezicht gehouden.
Ik heb dit verblijf echter geboekt omdat Landal op zijn site en in de folder vermeldt dat gasten op dit park rustig zouden kunnen genieten van oud en nieuw, met huisdieren en kleine kinderen. Tevens vermeldt men "geen angstige huisdieren, geen ergernis over geknal" en "ideaal voor gasten die niet van vuurwerk houden of voor gasten die hun huisdier willen meenemen".
Deze beloftes heeft Landal niet waar gemaakt (wwarschijnlijk niet kunnen waar maken), maar daarvan moeten de gasten niet de dupe worden!

ar
door archieb - Jan 25, 2011 om 19:40
4 Antwoorden / 2 Vragen

De heren of mevrouwen Traporgel en Quantas: wij zijn in tegenstelling tot u geen notoire klagers of lieden die reageren als een kip zonder kop. Discussie gesloten!

Mevrouw en of meneer Ellaleen: veel succes!

traporgel
door traporgel - Jan 25, 2011 om 21:00
191 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=archieb schreef op dinsdag 25 jan 2011, 19:40] Discussie gesloten!quote]

Het lijkt mij evident dat niet u degene bent die besluit een discussie te stoppen. Iedereen mag zijn zegje doen. Ook als u dat toevallig niet leuk vindt.

stacey
door stacey - Jan 25, 2011 om 21:48
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=archieb schreef op dinsdag 25 jan 2011, 15:33]Landal heeft bevestigd dat de geluidsoverlast in Stroombroek de afgelopen jaarwisseling groter was dan ze hadden verwacht.
Wij krijgen de huursom terug, petje af voor de gastenservice!

Geloof ik persoonlijk geen dr*l van, zulke bedrijven betalen geen volledige huur bedragen terug, zelfs niet uit coulance, als het hun Niet verwijtbaar was.

toolboy
door toolboy - Jan 25, 2011 om 22:22
965 Antwoorden / 40 Vragen

Is er 1 plekje op ouwejaarsavond in nederland waar je geen vuurwerk kan horen.???
ja de bunker van het koninklijkhuis.
Edoch deze is niet te huur.

T

sepemaci
door sepemaci - Jan 30, 2011 om 21:27
1 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben in dezelfde week in Landal Miggelenberg gezeten ivm onze autistische dochter van 6 welke vorig jaar een compleet trauma opliep in de week voor oud en nieuw en tijdens de jaarwisseling. De eerste avond werd er op het aangrenzende terrein vuurwerk afgestoken. De volgende dag direct melding gedaan bij de receptie. Dit werd goed opgepakt waarbij ze extra gingen patrouilleren langs de buitenrand van het park. We hebben geen overlast meer gehad en hebben een heerlijk rustige week gehad. In Miggelenberg werd het probleem dus goed en direct opgepakt!

quantas
door quantas - Jan 30, 2011 om 22:16
670 Antwoorden / 0 Vragen

Mensen moeten eens leren hun eigen problemen niet af te schuiven op anderen dan zal het een stuk beter gaan in dit land.

Of er komen ziektes bij te pas of kinderen die iets mankeren noem maar op.

Vuurwerk hoort er nu eenmaal bij, de mensen die klagen zijn helaas niet veel gewend, kijk als je een zieke dochter ofzo hebt ja het is nu eenmaal zo, maar zou het niet handiger zijn uw dochter te trainen hierop.

Ik weet toevallig van een instelling hier met verstandelijk gehandicapten dat er zelfs op dat terrein vuurwerk word afgestoken, degene die niet te handhaven zijn worden rustig begeleid en het jaar erop schreeuwen ze geen moord en brand meer.

Nogmaals een ziekte of wat dan ook is erg maar ik heb er een hekel aan dat dat zo vaak als argument wordt gebruikt.

el
door ellaleen - Jan 31, 2011 om 09:25
5 Antwoorden / 0 Vragen

Aan Sepemaci:
Park Miggelenberg is een goede keus met oud en nieuw. Het staat bekend om de rust rond en tijdens de jaarwisseling.
Ga in die week echter nooit naar park Stroombroek!

quantas
door quantas - Aug 26, 2011 om 12:21
670 Antwoorden / 0 Vragen

Nou als je klaagt over 1 feestdag in het jaar vind ik je persoonlijk een erg grote [edit redactie]

=archieb schreef op dinsdag 25 jan 2011, 19:40: De heren of mevrouwen Traporgel en Quantas: wij zijn in tegenstelling tot u geen notoire klagers of lieden die reageren als een kip zonder kop. Discussie gesloten!

Mevrouw en of meneer Ellaleen: veel succes!

quantas
door quantas - Aug 26, 2011 om 12:23
670 Antwoorden / 0 Vragen

@Stacey,

Ja sommige consumenten liegen nu eenmaal graag om hun gelijk te krijgen ook al hebben ze dat niet.

Landal zal ook niks hebben betaald omdat de schuld niet bij hun ligt, en het gewoon een stel [edit redactie] op het park heeft gehad.

Sommige mensen klagen overal over dan is het een mobiel abbo wat duurder kost buiten de bundel, dan is het dat er geluid is tijdens oudjaar, de volgende vind dat ie na 4 jaar nog volledige vervanging kan eisen.

Het wordt steeds gekker in dit land.