Wi
door Wilmpje Aug 7, 2018 om 12:05
Vrije tijd & tuin

VVE

Beste mensen,

de VVE heeft het huishoudelijk reglement aangepast tijdens de vergadering.
Het op de balkons mag niet worden grild of gebarbecued  (wij grillen op een elektrische plaat).
De vergadering heeft wel besloten dat in de hal waar ze af en toe een feestje organiseren en
het eten warm houden met meerdere brand pasta blikjes.
Dat is toch open vuur. Dat is geen gelijkheid . Wat kan ik doen?

Vriendelijke groet,

Wilmpje

6018 19 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Aug 7, 2018 om 12:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De VvE bent uzelf onder meer. Dus u had bezwaar moeten maken tijdens die vergadering.

Blikjes brandpasta in de hal? Ik zou eens navraag doen bij de brandweer.

tenormin
door tenormin - Aug 7, 2018 om 12:21
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Wij (maar ik heb maar een gewone huurflat) mogen ook niet barbecuen op de balkons. Lijkt me vrij logisch; is veel te gevaarlijk in een appartement. Zeker met dit weer. Los daarvan, zoals al eerder geschreven: u was, neem ik aan ook bij de vergadering? Binnen in de hal blikjes brandpasta? Ook dat lijkt me levensgevaarlijk. Mag volgens mij niet eens.

tijger1
door tijger1 Aug 7, 2018 om 12:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Aan een elektrische gril js niets gevaarlijks aan. Brandpasta in een hal, dat is pas gevaarlijk.

tenormin
door tenormin Aug 7, 2018 om 12:56
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Weet ik tijger1, alleen: bij ons is alles wat met koken te maken heeft verboden op balkon. Niet dat bewoners zich eraan storen, heb heel wat gasflessen naar boven zien slepen de laatste weken. Ook levensgevaarlijk. Net als men geen schotels meer mag hebben (heeft niets met brandgevaar te maken) ook die staan erweer. ;-((

tijger1
door tijger1 Aug 8, 2018 om 16:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom zijn gasflessen levensgevaarlijk? En over schotels zijn processen gevoerd en dat hebben de huisbazen verloren.

edrick3
door edrick3 - Aug 7, 2018 om 12:37
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Dat heet democratie; je hebt zelf mee kunnen stemmen over dit voorstel. Blijkbaar is het met meerderheid van stemmen aangenomen.

Vwb die brandpastablikjes: informeer eens bij de brandweer. Zal overigens wel loslopen. Een rechaud zal best gebruikt mogen worden.

Ge
door Genee - Aug 7, 2018 om 12:48
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Het zal ook wel met (vieze) geurtjes te maken hebben, waarom zou de meerderheid anders vóór stemmen.

panter22
door panter22 - Aug 7, 2018 om 12:49
6599 Antwoorden / Vragen

Je mede-eigenaren  willen kennelijk niet elke dag de etensluchten van een ander op hun balkon en in huis ruiken.
Je bent nogal een liefhebber van grillen, begrijp ik. Jammer dus..
Koop een elektrische gril voor gebruik binnen. Kun je binnen je gang gaan.
Ga je niet naar de vergaderingen van de VVE, dan wordt er voor jou beslist.

me
door mein33 - Aug 7, 2018 om 12:49
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@wilmpje,

Bent u eigenaar van de woning dan heeft u in de VVE-vergadering uw zegje kunnen doen en is er, bij meederheid van stemmen, 'voor' deze wijziging gekozen en daar zult u zich aan moeten conformeren.

Bent u huurder, dan dient u zich naar de aanwijzingen van de eigenaren, verenigd in de VVE, te voegen.

N.a.v. het gebruik van openvuur in de hal kunt u het beste (nadere) informatie (op)vragen bij de plaatselijk brandweer, alvorens hierin enige stappen te zetten.
Eerst weten wat wel en/of niet is toegestaan en pas daarna, indien nodig, met de VVE in overleg treden.

marita5
door marita5 - Aug 7, 2018 om 13:12
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Wilmpje ,

De vergadering heeft wel besloten dat in de hal waar ze af en toe een feestje organiseren en
het eten warm houden met meerdere brand pasta blikjes.

Is dit dezelfde hal , waar een zitje zou komen te staan ? Word nog al druk en gevaarlijk in de hal , zie ook uw vorige vraag .

https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/geldzaken-recht/vve-bijdragen?id=594760

jo
door jorisw - Aug 7, 2018 om 15:00
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Of het gelijkheid is of niet is totaal irrelevant. De leden hebben voor het ene en tegen het andere gestemd.

gerbera
door gerbera - Aug 7, 2018 om 16:02
7372 Antwoorden / 14 Vragen

(wij grillen op een elektrische plaat).
Zet deze onder de afzuigkap in de keuken en geniet, van wat er af komt, op het balkon.
Niemand last van de geurtjes, want ook een electrische gril geeft geuren af, en u toch gezellig buiten;-)

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 8, 2018 om 11:42
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Als al gezegd: het is een beslissing van de VvE waar u zelf deel van uit maakt.

Het in statuten geregelde m.b.t. rechtgeldigheid van besluiten is bepalend en als dat volgens de regels is gegaan kunt u er niets tegen inbrengen.

Wel bestaat de mogelijkheid dat het besluit m.b.t. feesten in de hal en het warmhouden met pastablikjes om veiligheidsredenen niet correct is. Daarover kunt u het beste navraag doen bij de brandweer.

ge
door gerdae - Aug 8, 2018 om 12:04
31 Antwoorden / 15 Vragen

Dat noem je democratie. Bovendien vindt u het prettig geurtjes van buurtjes?

audb
door audb - Aug 8, 2018 om 14:26
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Leuk als zo blik omver gaat en dan ook nog eens in een hal?

Dit kan u natuurlijk aanvechten zeker als het een hal is naar de buitendeur maar ik zou als ik u was wel aangeven dat u niet op vuur barbecued maar electrisch wat minder rook overlast geeft.

Maar is de vergadering waar dit is besloten wel openbaar geweest en bent u van de vergadering wel op de hoogte gesteld?

Zo niet dan kan u dit besluit samen met andere bewooners aanvechten en zelfs het bestuur af laten zetten.

Ook moet 1x perjaar een verkiezing worden gehouden, het is geen stichting maar een vereniging en dan zijn ze dat verplicht.

Grunnen.
door Grunnen. - Aug 8, 2018 om 14:48
509 Antwoorden / Vragen

Kortom ,we hebben met 12 tegen 0 stemmen besloten dat de VVE gelijk heeft.Daar zul je mee moeten doen.

gerbera
door gerbera Aug 8, 2018 om 15:05
7372 Antwoorden / 14 Vragen

artikel 1, de VVE heeft altijd gelijk.
artikel 2, indien de VVE geen gelijk heeft treed automatisch artikel 1 in werking;-))

gerbera
door gerbera - Aug 8, 2018 om 15:03
7372 Antwoorden / 14 Vragen

De kans dat zo'n blikje met brandende pasta omvalt is te verwaarlozen. Deze zitten in houder die onder de warmhoudbak zitten en vaak ook nog geheel afgeschermd. En och een feestje is nooit weg zeker niet als het met de buren is. Bevorderd de saamhorigheid en onderlinge kontakten met elkaar.

gerbera
door gerbera - Aug 8, 2018 om 16:13
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Nog een vraagje, is het echt de volledige VVE geweest die dit besloten heeft tijdens de verplichte jaarvergadering of betreft het hier ook het groepje van 16 personen?
OT kon mijn bovenstaand bericht niet aanvullen.

tenormin
door tenormin Aug 8, 2018 om 17:08
16847 Antwoorden / 108 Vragen

@gerbera, logisch, je uur was voorbij. ;-))

gerbera
door gerbera Aug 8, 2018 om 21:58
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Ja zie ik nu ook, wat vliegt de tijd;-))

tijger1
door tijger1 - Aug 8, 2018 om 16:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Er wordt hier over de geuren van eten gesproken. Maar de etensgeuren die dan uit de centrale hal komen, doen er niet toe?

gerbera
door gerbera Aug 8, 2018 om 16:55
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Och als ze allemaal mee eten valt dat niet op;-))

tijger1
door tijger1 Aug 8, 2018 om 17:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar de Ts zal waarschijnlijk niet mee-eten als dat door het clubje wordt georganiseerd.

Yo
door Youriy - Aug 8, 2018 om 22:46
12 Antwoorden / Vragen

Wat u kunt doen is gewoon lekker barbecuen. Niets van aantrekken. Onredelijk en onbillijk.

gerbera
door gerbera - Aug 9, 2018 om 12:35
7372 Antwoorden / 14 Vragen

De hal waar u op doeld is waarschijnlijk de Vide welke, door de bewoners, voor gemeenschapelijke doeleinden gebruikt kan worden.
Normaal moet de wijze van gebruik in het huishoudelijk reglement zijn opgenomen.
Een etentje zou dus kunnen maar mag geen overlast bezorgen aan bewoners.

 Maar bij grotere flatgebouwen, en vooral groepen van gebouwen met onderlinge verbindingen, ligt dat wat anders. Daar zijn zoveel gemeenschappelijke ruimten dat het mogelijk is, bijvoorbeeld 's avonds, een hal te gebruiken voor een bijeenkomst van de flatbewoners. Er zijn zelfs flatgebouwen met een aangebouwde recreatiezaal. Dit is een gemeenschappelijke ruimte en het gebruik daarvan zal dan het beste in een huishoudelijk reglement geregeld kunnen worden.

 bron;

ro
door ron503 - Aug 9, 2018 om 14:04
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Kan het niet zo zijn dat de VvE heeft besloten dat grillen en barbeknoeien met brandbare stoffen op het balkon niet meer mag maar op een elektrisch apparaat nog wel toegestaan is. Die apparaten zijn wel veilig en veroorzaken geen rookoverlast tenzij de boel aanbrand natuurlijk. In een vorige vraag was u het al niet eens over een beslissing van de VvE en zo te lezen steekt de beslissing die toen genomen is nog steeds. Eten warmhouden is iets anders dan eten bereiden en brand pasta blikjes zijn relatief veilig.
Zwaar off topic maar ik heb meer het idee dat u enigszins buiten de bewonersgroep valt en als enige tegen alle beslissingen van de VvE bent.