Tr
door Trudy meijer Jul 20, 2021 om 15:11
Winkels & webshops

1 maand op geld wachten van mediamarkt

Wij hebben op 29 juni een iPad gekocht bij de mediamarkt en gepind omdat deze niet in de winkel was zou hij binnen 3 dagen thuis afgeleverd worden. Helaas ol 3 juli kreeg ik een mail dat hij er niet was en dat ze het geld terug zouden storten binnen 2/3 werkdagen zou het op m'n rekening staan... na 6x bellen en 2xmailen heb ik nog steeds mijn geld niet terug. [Edit redactie: onnodig kwetsende zin verwijderd]

2380 6 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Jul 20, 2021 om 15:14
11607 Antwoorden / 51 Vragen

Gepind op 29 juni, nu 20 juli is bij mijn weten geen maand, uw opmerking tov ons overzeesche gebied is ook bepaald niet aardig te noemen. Stuur ze een email.

ju
door juliomariner Jul 20, 2021 om 15:21
1349 Antwoorden / 2 Vragen

[Edit redactie: niet-inhoudelijke bijdrage. De zin is in de vraag verwijderd]

mahadma
door mahadma Jul 20, 2021 om 15:28
11607 Antwoorden / 51 Vragen

[Edit redactie: niet-inhoudelijke bijdrage. De zin is in de vraag verwijderd]

Tr
door Trudy meijer Jul 20, 2021 om 15:40
Antwoorden / 1 Vragen

Bedoel het ook niet zo.... maar de 1e 3x kwam ik daar terecht vernam ik achteraf... 4x in Nederland daar hoorde ik dat er niets was ondernomen of aantekeningen waren gemaakt.. vind dat geen goede zaak als je voor een klantenservice werkt waar je ook zit..

panter22
door panter22 - Jul 20, 2021 om 15:46
6599 Antwoorden / Vragen

Mediamarkt is aangesloten bij Tuiswinkel waarborg.
Kijk wat je kunt doen,nu je nog steeds je geld niet teruggekregen hebt
https://www.thuiswinkel.org/leden/mediamarkt-nl/certificaat/
e
n
https://www.thuiswinkel.org/helpcenter/klacht-indienen/

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Jul 20, 2021 om 15:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Begrijp ik nou goed dat u in de winkel een I-pad wilde kopen en terwijl hij niet in voorraad was, die toch direct betaald hebt?

En wat zei men dan als u belde?

Tr
door Trudy meijer Jul 20, 2021 om 16:00
Antwoorden / 1 Vragen

De kleur was op dat moment niet in de winkel maar hij was wel op voorraad dus wij bestelde die en pinde die hij zou immers binnen 3werkdagen geleverd worden...iedere keer als ik beld werd er gezegd dat ze ermee bezig zijn... moet geduld hebben.... Dan wel geen maand maar wel precies 4weken...

tijger1
door tijger1 - Jul 20, 2021 om 16:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan zou ik maar eens teruggaan naar die winkel en daar stampij maken.

Volgens mij is het drie weken.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 20, 2021 om 16:53
16888 Antwoorden / 202 Vragen

U bent niet de eerste en enige die dit soort klachten meldt m.b.t. Media Markt. Het lijkt erop dat men daar erg hardleers is.
U kreeg van @PANTHER22 al een tip hoe een klacht in te dienen bij de keurmerkorganisatie.

Ik geef iu er nu nog twee maarvan het mij in ieder geval zinvol lijkt om ook daar een melding te doen:
1.-  https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-acm-consuwijzer
 2.- de gratis service van de Consumentenbond www.klachtenkompas.nl  en als het erg lang gaat duren m.i. in gebreke stellen en zie dan deze voorbeeldbrief-ingebrekestelling die u dan met vgraag om antwoordbevestiging kunt afleveren bij de winkel waar u de aankoop heeft gedaan of vderzenden (achtergrondinfo: https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/)   en zie ook nog: Juridisch advies volgens kassa:

Voor juridisch advies kun je je ook wenden tot:

- Het Juridisch Loket, tel. 0900 - 8020 (25 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus je gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl

- ConsuWijzer, het consumentenloket van de Autoriteit Consument en Markt (ACM), tel. 088-0707070 (nationaal tarief, bereikbaar op werkdagen van 08.30-17.30 uur, zie voor meer informatie: https://www.consuwijzer.nl  (M.b.t. de lkaate gaf ik al een verwijzing)

mahadma
door mahadma - Jul 20, 2021 om 17:40
11607 Antwoorden / 51 Vragen

Dinsdag 29 juni = aankoopdatum, vandaag 20 juli, u schrijft: "Dan wel geen maand maar wel precies 4weken...", mijn kalender komt toch echt niet verder als 3 weken of anders 21 dagen .......... Ik had graag zo'n werk 4 weken willen hebben, na elke 3 weken 1 week vrij.