Gad
door Gad Nov 12, 2020 om 23:37
Winkels & webshops
6 Stoelen gescheurd na 3 -4 weken van de aankoop

Op 12 november 2019 heb ik overeenkomst aangegaan met Centra Meubel B.V. Purmerend voor de aankoop van een tafel en zes stoelen voor een bedrag van € 1.835,-.

In januari 2020 zijn de tafel en stoelen bij mij geleverd. Binnen drie weken na levering ondervond ik al een klacht, te weten: de stoelen begonnen te scheuren. Ik bent bij de wederpartij langs ge- weest om mijn klacht kenbaar te maken. De wederpartij zou op 8 april jl. langskomen om mijn klacht te onderzoeken en te beoordelen. De wederpartij is de afspraak niet nagekomen en meldt u de volgende dag dat zij geen huisbezoeken meer uitvoert in verband met het Coronavirus. De wederpartij stelt dat zij niets voor mij zal doen en sluit mijn dossier. Ik eist kosteloos herstel of ver- vanging van de zes stoelen.

Ik verzoek u om na te kijken voor de zes stoelen en te oordelen van de stofferen en hoe is mogelijk na 3: 4 weken dat al stoelen zijn gescheurd?!
Wat kan ik doen ?

5635 13 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Nov 12, 2020 om 23:58
16840 Antwoorden / 108 Vragen

Ik zou, als ik u was, Mr Frank Visser van vanavond even nazien en hetzelfde ondernemen wat hij de meneer van de bank adviseerd. En ook daar naar handelen. Onder het mom van Corona virus is natuurlijk niet zo, u blijft verwijdert van een reperateur. (Mijn huismeester komt ook op afstand, om iets te verhelpen). Want dit klopt (ook) natuurlijk voor geen meter. Mocht u het niet kennen: Mr Frank Visser: wordt u al geholpen. Zo terug te vinden op SBS6. Suc6

Gad
door Gad Nov 13, 2020 om 10:33
Antwoorden / 1 Vragen

Heel erg bedankt voor dit bericht , ik zal doen.

mi
door miennaamishaaz Nov 13, 2020 om 19:09
725 Antwoorden / 1 Vragen

Een zelfde soort probleem, {Bankstel met ingezakte kussens} kwam vanochtend ook op SBS 6 {Mr frank visser rijdt visite}

dus @gad, mischien die aflevering ook eens terug kijken indien het niet de herhaling was van de dag ervoor

tenormin
door tenormin Nov 13, 2020 om 19:45
16840 Antwoorden / 108 Vragen

@miennaamishaaz, ik had de titel verkeerd: Mr Frank Visser rijdt visite. Was Donderdagavond te zien. En terug te kijken op Kijk.nl of via Vermist: SBS6 enz.

marita5
door marita5 - Nov 13, 2020 om 00:49
11522 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Gad ,

1 week geleden heeft u een klacht geplaatst op Google .
De reactie van de eigenaar Centra Meubel BV is van 2 maanden geleden ,  deze vermeldt dat uw klacht al is afgehandeld door de geschillencommissie .

https://www.google.com/search?client=opera&q=Centra+Meubel+B.V.+Purmerend&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8#lrd=0x47c606d412ddac23:0xe0e4da183698aa0c,1,,,

Gad
door Gad Nov 13, 2020 om 10:43
Antwoorden / 1 Vragen

Dag Maritas
Op 10-04-2020
heeft de eignaar van centra meubel een breif gestuurt staat op
Bij nader inzien van de afbeeldingen is dit schade van buiten af en ligt dit  niet aan de kwaliteit van de stoelen en stof
wij wijzen dan ook uw klacht af
Centra meubel

panter22
door panter22 Nov 13, 2020 om 13:44
6599 Antwoorden / Vragen

Nadat je die brief gekregen hebt, wat heb je toen gedaan?
Het zo gelaten en nu een half jaar later hier een vraag gesteld?
Je hebt het over wederpartij en dat is geen gewone spreektaal.
Of schrijft Centra meubel op deze manier?

Gad
door Gad Nov 13, 2020 om 23:45
Antwoorden / 1 Vragen

Ik probeerde en probeerde het nog steeds met mijn rechtsbijstand Das

panter22
door panter22 Nov 14, 2020 om 08:32
6599 Antwoorden / Vragen

Heeft Das het dan opgegeven? Of is Das nog steeds voor je bezig

panter22
door panter22 - Nov 13, 2020 om 08:32
6599 Antwoorden / Vragen

Wat is de uitspraak van de geschillencommissie?

Gad
door Gad Nov 13, 2020 om 23:46
Antwoorden / 1 Vragen

Er was geen geschilencommissie hij beslist wat hij wil

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 13, 2020 om 09:36
16875 Antwoorden / 202 Vragen

Ik begrijp dat er een uitspraak is van de geschillencommissie en die is, ik maak dat uit uw vraag op, voor u negatief.
Het enige dat u dan te doen staat is het starten van een juridische procedure / in gebreke stelling opdat uiteindelijk een rechter de uitspraak kan doen.
Die uitspraak zal dan sterk afhangen of de rechter dan van mening is dat deze leverancier in gebreke is gebleven om een leveringsovereenkomst goed na te komen en daarmee ook naleving van hetgeen wettelijk is geregeld in het Burgerlijk Wetboek art 7:17 t/m 25.

Heeft u een rechtsbijstandsverzekering, dan kan men daar mogelijk iets voor u betekenen. U kunt m.b.t. juridische hulpverlening ook contact zoeken bij: www.juridischloket.nl  Ik geef u enkele achtergrond verwijzingen: https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoop-aan-consumenten/wet--en-regelgeving/wetten-en-regels-voor-verkoop-aan-consumenten ; http://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ ; en ga heel goed na waarop resp. met welke argumenten u de al verkregen uitspraak van de geschillencommissie kunt weerleggen/bestrijden.

Het niet nakomen van de afspraak met het bedrijf om de klacht te onderzoeken is ook een aspect m.b.t. het in gebreke stellen. Is dat niet aan de orde geweest bij de geschillkencommissie of was de uitspraak daar de reden van is wel een vraag die even blijft hangen.

gerbera
door gerbera Nov 13, 2020 om 14:57
7368 Antwoorden / 14 Vragen

DOOR GAD 13 NOV. 2020 OM 10:43
ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

Dag Maritas
Op 10-04-2020
heeft de eignaar van centra meubel een breif gestuurt staat op
Bij nader inzien van de afbeeldingen is dit schade van buiten af en ligt dit  niet aan de kwaliteit van de stoelen en stof
wij wijzen dan ook uw klacht af
Centra meubel

ma
door malty - Nov 13, 2020 om 09:43
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Het lijkt wel of de stoel langs een ruwe muur is geschuurd, kale plek rondom het gat.

ne
door neodutchio - Nov 13, 2020 om 09:52
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Hebben alle stoelen dezelfde klacht? Aan het gat te zien zou de stof te strak gespannen zijn. Echter.... het lijkt er op dat er niet alleen rond het gat, maar ook aan het stuk stof wat er aan genaaid zit schuurplekken te zien zijn. De stof is daar een stuk lichter en de vleug ziet er anders uit.
Een gat ontstaat niet vanzelf. Dat kan een combinatie zijn van druk en te strak gespannen stof, maar ook van schuren langs iets. U weet wat er gebeurd is en u weet waarom de klacht afgewezen is. Waarom vermeld u niet de reden?

marita5
door marita5 - Nov 13, 2020 om 11:01
11522 Antwoorden / 15 Vragen

@Gad ,

N.a.v uw reactie ,

Vreemd dat de eigenaar vermeldt dat uw klacht is afgehandeld door de geschillencommissie .
In de voorwaarden zijn ze nergens bij aangesloten .
Volg het advies van @heremietkreeft .

De voorwaarden ,

https://centrameubel.nl/content/3-algemene-voorwaarden

Of neem eens contact op met Consuwijzer ,

https://www.consuwijzer.nl/stel-uw-vraag-aan-acm-consuwijzer

DOOR GAD 13 NOV. 2020 OM 10:43
ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

Dag Maritas
Op 10-04-2020
heeft de eignaar van centra meubel een breif gestuurt staat op
Bij nader inzien van de afbeeldingen is dit schade van buiten af en ligt dit  niet aan de kwaliteit van de stoelen en stof
wij wijzen dan ook uw klacht af
Centra meubel

jane55
door jane55 - Nov 13, 2020 om 13:26
7 Antwoorden / 1 Vragen

Dit mag natuurlijk niet nu al gebeuren, lijkt mij duidelijk.
Als de verkoper niets wil ondernemen, dan raad ik u aan een mail te sturen naar Klachten@thuiswinkel.org.
Zij kunnen u vast en zeker verder helpen.
Ik had ook een klacht, wel online een produkt gekocht, was ook iets mis mee, de online verkoper wilde er niets aan doen,
Klachten@thuiswinkel.org is er achteraan gegaan, toen stond binnen 2 dagen het geld op mijn rekening.
Als u de stoelen in de winkel heeft gekocht, dan zullen ze u verwijzen naar diegene die u hiermee kan helpen. succes

va
door vanlotjegetikt - Nov 13, 2020 om 13:34
809 Antwoorden / Vragen

Ziet eruit als een schuurplek ook omdat de stof er omheen een schuur patroon laat zien Langs een muur gegaan??. Scheuren zien er heel anders uit.

hutch
door hutch - Nov 13, 2020 om 14:45
4515 Antwoorden / 29 Vragen

  ????
Welke geschillencommissie? Zij zijn nergens bij aangesloten.

Ik kan mij wel iets voorstellen bij hun 'geschillencommissie': de eigenaar en een verkoper overleggen met elkaar.
Hoezo een onpartijdige geschillencommissie?!

Dus Centra Meubel B.V. te Purmerend:
bij welke overkoepelende brancheorganisatie bent u aangesloten, dan wel welke geschillencommissie bedoelt u eigenlijk? Of durft u nu hier niet te reageren?

Gad
door Gad Nov 13, 2020 om 23:29
Antwoorden / 1 Vragen

Natuurlijk kan hij niet antwoorden omdat er is geen geschillencommissie.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Nov 13, 2020 om 21:09
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Ik lees stoelen en zie op foto maar 1  schuurplek en zou die  ook zo afwijzen.....

Meerdere plekken van gescheurde en    we kunnen beter oordelen.
Als we dat hebben is  ook nog  bekend maken dat ze online te vinden zijn en  vragen we gewoon of zij hun kant van 't verhaal
 hier willen plaatsen, dan is er vaak wel coulance mogelijk maar  maar 1 gaatje?   deze lijkt op schuur sporen van muur maar  ook van langslopen of  op leuning  hangen  door kinderen wil ik niet uitsluiten.

justmeagain
door justmeagain - Nov 14, 2020 om 00:57
623 Antwoorden / 8 Vragen

@Gad.
Haal als de sodemieter uw foto's bij uw Google review weg!

Ik weet nu waar u woont in Amsterdam en dat uw 06 nummer eindigt op 5512 en uw mailadres bij Yahoo is.

Straks heeft u een veel groter probleem als een paar stoelen die stuk zijn.
Met al uw gegevens kunnen criminelen hun slag slaan.

marita5
door marita5 Nov 14, 2020 om 08:37
11522 Antwoorden / 15 Vragen

@justmeagain , adres is van een Italiaans restaurant .

justmeagain
door justmeagain Nov 15, 2020 om 01:36
623 Antwoorden / 8 Vragen

Ts klinkt ook Italiaans qua naam. Na corona maar eens een pizza gaan scoren daar ????

1paul
door 1paul - Nov 14, 2020 om 08:48
3162 Antwoorden / 0 Vragen

als u rechtsbijstand heeft schakel deze in en leg deze zaak voor aan de rechter, als eerste stap maar dat heeft u al gedaan schakel de verkopende partij in, deze willen niets doen begrijp ik stuur ze dan een aangetekend schrijven en meld daarin uw klachten, doen ze dan nog niets ontbind dand e overeenkomst en vraag uw geld terug op grond van wanprestatie....

bij al deze stappen onthoud dan wel dat de schade niet door uzelf veroorzaakt is en dat u de mening van een expert op meubelgebied vraagt, maakt uw zaak een stuk sterker vooral als u voor de rechter komt te staan....

panter22
door panter22 Nov 14, 2020 om 10:50
6599 Antwoorden / Vragen

DOOR GAD 13 NOV. 2020 OM 23:45
ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

Ik probeerde en probeerde het nog steeds met mijn rechtsbijstand Das