6 Stoelen gescheurd na 3 -4 weken van de aankoop
Op 12 november 2019 heb ik overeenkomst aangegaan met Centra Meubel B.V. Purmerend voor de aankoop van een tafel en zes stoelen voor een bedrag van € 1.835,-.
In januari 2020 zijn de tafel en stoelen bij mij geleverd. Binnen drie weken na levering ondervond ik al een klacht, te weten: de stoelen begonnen te scheuren. Ik bent bij de wederpartij langs ge- weest om mijn klacht kenbaar te maken. De wederpartij zou op 8 april jl. langskomen om mijn klacht te onderzoeken en te beoordelen. De wederpartij is de afspraak niet nagekomen en meldt u de volgende dag dat zij geen huisbezoeken meer uitvoert in verband met het Coronavirus. De wederpartij stelt dat zij niets voor mij zal doen en sluit mijn dossier. Ik eist kosteloos herstel of ver- vanging van de zes stoelen.
Ik verzoek u om na te kijken voor de zes stoelen en te oordelen van de stofferen en hoe is mogelijk na 3: 4 weken dat al stoelen zijn gescheurd?!
Wat kan ik doen ?
Ik zou, als ik u was, Mr Frank Visser van vanavond even nazien en hetzelfde ondernemen wat hij de meneer van de bank adviseerd. En ook daar naar handelen. Onder het mom van Corona virus is natuurlijk niet zo, u blijft verwijdert van een reperateur. (Mijn huismeester komt ook op afstand, om iets te verhelpen). Want dit klopt (ook) natuurlijk voor geen meter. Mocht u het niet kennen: Mr Frank Visser: wordt u al geholpen. Zo terug te vinden op SBS6. Suc6
Heel erg bedankt voor dit bericht , ik zal doen.
Een zelfde soort probleem, {Bankstel met ingezakte kussens} kwam vanochtend ook op SBS 6 {Mr frank visser rijdt visite}
dus @gad, mischien die aflevering ook eens terug kijken indien het niet de herhaling was van de dag ervoor
@miennaamishaaz, ik had de titel verkeerd: Mr Frank Visser rijdt visite. Was Donderdagavond te zien. En terug te kijken op Kijk.nl of via Vermist: SBS6 enz.
Hallo Gad ,
1 week geleden heeft u een klacht geplaatst op Google .
De reactie van de eigenaar Centra Meubel BV is van 2 maanden geleden , deze vermeldt dat uw klacht al is afgehandeld door de geschillencommissie .
https://www.google.com/search?client=opera&q=Centra+Meubel+B.V.+Purmerend&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8#lrd=0x47c606d412ddac23:0xe0e4da183698aa0c,1,,,
Dag Maritas
Op 10-04-2020
heeft de eignaar van centra meubel een breif gestuurt staat op
Bij nader inzien van de afbeeldingen is dit schade van buiten af en ligt dit niet aan de kwaliteit van de stoelen en stof
wij wijzen dan ook uw klacht af
Centra meubel
Nadat je die brief gekregen hebt, wat heb je toen gedaan?
Het zo gelaten en nu een half jaar later hier een vraag gesteld?
Je hebt het over wederpartij en dat is geen gewone spreektaal.
Of schrijft Centra meubel op deze manier?
Ik probeerde en probeerde het nog steeds met mijn rechtsbijstand Das
Heeft Das het dan opgegeven? Of is Das nog steeds voor je bezig
Wat is de uitspraak van de geschillencommissie?
Er was geen geschilencommissie hij beslist wat hij wil
Ik begrijp dat er een uitspraak is van de geschillencommissie en die is, ik maak dat uit uw vraag op, voor u negatief.
Het enige dat u dan te doen staat is het starten van een juridische procedure / in gebreke stelling opdat uiteindelijk een rechter de uitspraak kan doen.
Die uitspraak zal dan sterk afhangen of de rechter dan van mening is dat deze leverancier in gebreke is gebleven om een leveringsovereenkomst goed na te komen en daarmee ook naleving van hetgeen wettelijk is geregeld in het Burgerlijk Wetboek art 7:17 t/m 25.
Heeft u een rechtsbijstandsverzekering, dan kan men daar mogelijk iets voor u betekenen. U kunt m.b.t. juridische hulpverlening ook contact zoeken bij: www.juridischloket.nl Ik geef u enkele achtergrond verwijzingen: https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoop-aan-consumenten/wet--en-regelgeving/wetten-en-regels-voor-verkoop-aan-consumenten ; http://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ ; en ga heel goed na waarop resp. met welke argumenten u de al verkregen uitspraak van de geschillencommissie kunt weerleggen/bestrijden.
Het niet nakomen van de afspraak met het bedrijf om de klacht te onderzoeken is ook een aspect m.b.t. het in gebreke stellen. Is dat niet aan de orde geweest bij de geschillkencommissie of was de uitspraak daar de reden van is wel een vraag die even blijft hangen.
Dag Maritas
Op 10-04-2020
heeft de eignaar van centra meubel een breif gestuurt staat op
Bij nader inzien van de afbeeldingen is dit schade van buiten af en ligt dit niet aan de kwaliteit van de stoelen en stof
wij wijzen dan ook uw klacht af
Centra meubel
Hebben alle stoelen dezelfde klacht? Aan het gat te zien zou de stof te strak gespannen zijn. Echter.... het lijkt er op dat er niet alleen rond het gat, maar ook aan het stuk stof wat er aan genaaid zit schuurplekken te zien zijn. De stof is daar een stuk lichter en de vleug ziet er anders uit.
Een gat ontstaat niet vanzelf. Dat kan een combinatie zijn van druk en te strak gespannen stof, maar ook van schuren langs iets. U weet wat er gebeurd is en u weet waarom de klacht afgewezen is. Waarom vermeld u niet de reden?
@Gad ,
N.a.v uw reactie ,
Vreemd dat de eigenaar vermeldt dat uw klacht is afgehandeld door de geschillencommissie .
In de voorwaarden zijn ze nergens bij aangesloten .
Volg het advies van @heremietkreeft .
De voorwaarden ,
https://centrameubel.nl/content/3-algemene-voorwaarden
Of neem eens contact op met Consuwijzer ,
https://www.consuwijzer.nl/stel-uw-vraag-aan-acm-consuwijzer
Dag Maritas
Op 10-04-2020
heeft de eignaar van centra meubel een breif gestuurt staat op
Bij nader inzien van de afbeeldingen is dit schade van buiten af en ligt dit niet aan de kwaliteit van de stoelen en stof
wij wijzen dan ook uw klacht af
Centra meubel
Dit mag natuurlijk niet nu al gebeuren, lijkt mij duidelijk.
Als de verkoper niets wil ondernemen, dan raad ik u aan een mail te sturen naar Klachten@thuiswinkel.org.
Zij kunnen u vast en zeker verder helpen.
Ik had ook een klacht, wel online een produkt gekocht, was ook iets mis mee, de online verkoper wilde er niets aan doen,
Klachten@thuiswinkel.org is er achteraan gegaan, toen stond binnen 2 dagen het geld op mijn rekening.
Als u de stoelen in de winkel heeft gekocht, dan zullen ze u verwijzen naar diegene die u hiermee kan helpen. succes
Ziet eruit als een schuurplek ook omdat de stof er omheen een schuur patroon laat zien Langs een muur gegaan??. Scheuren zien er heel anders uit.
????
Welke geschillencommissie? Zij zijn nergens bij aangesloten.
Ik kan mij wel iets voorstellen bij hun 'geschillencommissie': de eigenaar en een verkoper overleggen met elkaar.
Hoezo een onpartijdige geschillencommissie?!
Dus Centra Meubel B.V. te Purmerend:
bij welke overkoepelende brancheorganisatie bent u aangesloten, dan wel welke geschillencommissie bedoelt u eigenlijk? Of durft u nu hier niet te reageren?
Natuurlijk kan hij niet antwoorden omdat er is geen geschillencommissie.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
Liander wil mijn meter vervangen
Ik kreeg vorige week een brief van Liander dat ik mijn huidige goed funtionerende meter voor de stroom moet vervangen vanwege een vage wet .
Ben ik verplicht om dit op te volgen of probeert Liander via druk en halve leugens die nieuwe meter geinstalleerd te krijgen ?
Lees meer
2 stoelen niet goed winkel doet niets wat kan ik nog doen
6 stoelen gekocht bij 2 is de vulling gezakt zouden omgeruild worden maar wordt niet gedaan
na veel gepraat konden we 6 nieuwe uitzoeken alles op papier gezet
nu blijkt dat dat ook niet gedaan wordt
wat kunnen we doen reageren doen ze niet aangetekende brief gedaan
maar geen antwoord
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer