Aankoop bankstel
Wij hebben een hoekbank gekocht bij Sanders Meubelstad Heerlen.
Nu blijkt bij levering de kleur anders te zijn dan in de showroom.
De verkoper gaf ons aan dat t de taak van de koper is om met de staal naar buiten te lopen.
Wij zijn zelf van mening dat wij niet goed zijn geinformeerd door de verkoper ivm met de kleur die kan veranderen bij ander licht.
zij hebben toch een meldplicht?
De bank die wij kochten is bij hun zandkleurig (zie foto) en bij ons bruin.
Het kleurcontrast is toch te groot.
Nu zit ik met een bank die ik niet mooi vindt kosten 2000,-
Voelen ons misleidt ... en ,wat zijn onze rechten als kopers?
Wil graag de bank in zandkleur niet de bruine...
Help !!!
mvg Karin Overtoom
Je kan toch zelf wel bedenken, dat een kleur er anders uit ziet in het daglicht. Het gaat er om of de kleur op de aankoopbon klopt met de kleur die geleverd is. Als dat correct is, heb je verder geen recht wat dat betreft.
Bedankt voor je reactie...
Ik heb vaker een bank gekocht maar deze is wel erg afwijkend qua kleur.
Hallo Overtoom,
Lees hier wat u kunt doen bij een afwijkend product , klik op de rode regel .
https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ontevreden-over-aankoop/rechten-bij-afwijkend-product
Het is geen afwijkend produkt.
Jawel carola, er staat duidelijk dat ook de kleur bepalend is. (In Marita's link). Alleen, wij weten (nog) niet wat er op de aankoopbon staat welke kleur. En dat is wel belangrijk. Mij lijken het, zelfs zonder buitenlicht, 2 werkelijk verschillende kleuren. Dus de bon zal de uitkomst moeten bieden.
Ja, als je een rode koopt en je krijgt groen dan kun je spreken over een afwijkend produkt. Het gaat om wat op de bon staat, zoals ik ook al schreef. Ik loop zelfs bij de aankoop van cosmetica naar de ingang voor het daglicht. En de kleur op de afbeelding, zie jij waarschijnlijk weer anders als ik, want dat hangt weer af van jouw/mijn instellingen van het beeldscherm.
Ik zie dat er ook losse kussens bij de bank zitten. Neem zo'n los kussen mee naar de showroom en vergelijk dit met de bank die er staat. Als er significant kleurverschil is, dan heeft u recht tot klagen. Als het echt alleen door het licht komt, dan heeft u pech.
Dit heb ik gedaan buiten is t kussen bruin ..maar binnen bij de bank is hij dezelfde kleur zand...
Grt Karin.
Dan wordt het lastig om wat voor elkaar te krijgen. Dan wordt het een coulance kwestie en moet u maar heel vriendelijk vragen of er nog mogelijkheden zijn om eventueel te ruilen.
Nu blijkt bij levering de kleur anders te zijn dan in de showroom.
Nou, denk dat de kleur hetzelfde is, maar er anders uitziet.
Staat er een kleur(code) op de aankoopnota? En wat staat er op de afleverbon?
Bij ander licht kan een kleur er anders uitzien.
Wat was de reactie van de zaak?
De kleur klopt met de nota alleen heb ik met de verkoper op de bank gezeten met de stalen en daar heb ik ook gekozen bij dat licht.
De verkoper had mij als leek kunnen sturen dat t licht wel i vloed zou kunnen hebben op de kleur vd stof.
Voel mij misleidt ..
Bedankt voor je reactie
Kan me je teleurstelling voorstellen, maar denk dat je hier weinig aan kunt doen. De verkoper had je inderdaad wel kunnen wijzen op kleurverschil bij kunstlicht of daglicht.
Toch coulant dat ze nog willen kijken of je bank als showroommodel in een ander filiaal geplaatst kan worden. Hopelijk voor jou lukt dat.
Dat is toch wel een groot kleurverschil, kan me niet voorstellen dat dit komt door showroomlicht en daglicht.
Laat u niet wegzetten door Sanders dat er altijd wel veel kleurverschil kan zitten tussen de opeenvolgende productie-series.
Zoals gezegd door @zoekster1, ga met een los kussen naar de winkel en vergelijk.
Als er een duidelijk kleurverschil is hoeft u dat niet te accepteren.
Wanneer er werkelijk zo'n groot kleurverschil zou zijn onder het licht in hun showroom en daglicht wordt het hoog tijd dat ze iets doen aan de verlichting in die showroom.
Klopt maar ja ik zit nu met een bruine bank..
Ze hebben aangeboden om evt andere zaken van S M stad te benaderen om onze bank hier neer te zetten zodat we een nieuwe kunnen bestellen.
Maar nog geen reactie ongvangen na onze mail met de fotos vd bank.
Gksteren gebeld en de desbetreffende heer was niet aanwezig.
Vandaag weer bellen.
Ik laat hier echt niet bij zitten hoor ..
Nu hopen dat dit gaat lukken.
Als dit zandkleur moet zijn is het wel erg vervuild zand. Dit is ook met daglicht totaal niet te vergelijken met zandkleur. Neem de tip van @zoekster.
Op basis van het fotootje kunnen we totaal geen conclusies trekken. Ze zijn onder verschillende lichtomstandigheden gefotografeerd, met hoogstwaarschijnlijk een niet gecalibreerde camera en bekeken op een niet gecalibreerde (in relatie tot het licht en de camera) beeldscherm. Als de camera dan ook nog op auto-witbalans staat dan is het appels met peren vergelijken wat me met deze foto kunnen doen.
Nou zo technisch hoef je nu ook weer niet te zijn om te zien dat er wel heel veel verschil in kleur zit.
Tjongen tjonge dat bedoel daar komt iemand met verstand...
Yis met t hetzelfde toestel gemaakt ..
Ik zal de fotograaf erbij halen dan zet ik de foto wederom hier op deze zaak.
Mvg Pieter Wolters ....
Zelfs met een toestel van 25 jaar oud zal te zien zijn dat er een enorm kleurverschil is dus P. W doe geen moeite, het bewijs is overduidelijk. @zoekster geeft u de juiste tip.
Op bovenste foto is het een hoekbank en op onderste een gewone zitbank,
dus u heb het over twee verschillende banken !!!!!!
@Overtoom. Krijgen we bij gelegenheid hier nog een terugmelding of het aan het licht of aan de stof lag?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Verkeerde Lounge bank geleverd
Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer