Aankoop wasmachine annuleren
Ik heb afgelopen weekend een wasmachine in een winkel gekocht, maar heb achteraf spijt van mijn aankoop. Ik heb nog niet betaald (betaling zal bij levering plaatsvinden) voor de wasmachine en het zal over drie dagen geleverd worden. Kan ik mijn aankoop nog annuleren? Overigens heb ik tijdens mijn aankoop (reservering) geen leveringsvoorwaarden ontvangen.
Alvast bedankt!
Nee, in een 'gewone' winkel heeft u niet dezelfde rechten als bij een webshop. Kijk wel even naar de (algemene) voorwaarden van die winkel.
Mogelijk dat u tegen een bepaalde vergoeding die wasmachine niet hoeft af te nemen.
Kan ik mijn aankoop nog annuleren?
Nee, koop = koop.
Informeer eens bij de winkelier wat de eventuele mogelijkheden zijn.
Wil je in die winkel eventueel een andere machine aanschaffen?
In principe niet, maar misschien tegen annuleringskosten wel. Even bellen dus. Let wel, u heeft er dus geen recht op!
Goh, u heeft geen leveringsvoorwaarden ontvangen, had u daar dan om gevraagd?
U had ze in de winkel kunnen inzien of online even kunnen nalezen
Waarschijnlijk zal u annuleringskosten moeten betalen tenzij u daar een andere, betere machine uitzoekt.
Kan ik mijn aankoop nog annuleren?
In basis bij een stenen winkel nee, tenzij u daar bij de verkoper of een regeling kunt treffen qua annuleringskosten (of vertraagde levering) of als hij uw excuus om te cancelen zwaar genoeg vindt wegen om dit kostenloos te doen. Het is goed mogelijk dat hij de machine al besteld en ontvangen heeft en u hem er nu mee zou laten zitten. Volgende keer als u twijfelt gewoon NIET bestellen.
Je kunt ook vragen naar de leveringsvoorwaarden als je die niet krijgt aangereikt. Het is in ieder geval geen excuus om te koop te ontbinden.
U geeft niet aan wat de reden is om de koop (kostenloos) te willen annuleren ...
Dat zult u bij de leverancier in ieder geval wèl moeten doen, maar de leverancier hòeft helemaal niets!
Misschien niet belangrijk, maar waaróm heeft u spijt gekregen van uw aankoop?
Eigenlijk heel belangrijk, was de verkoper opdringerig, kocht u een merk waar u toch niet achterstond, dus @Emcede, goede wedervraag +je van mij
Maar niet ter zake doende
@Getty, ben ik niet met je eens. Waarom haalt ts zich deze ellende op.de hals? Lijkt me en ter zaken doende vraag.
Niet voor het juridische aspect
U heeft nog niets betaald. Ik zou even bellen dat u van de koop afziet en dat ze niet hoeven te bezorgen. Zorg dat u niet thuis bent als ze komen bezorgen. Moeten ze hem weer mee nemen. Is uw probleem opgelost.Soms moet je het slim oplossen.
van de website van Cosuwijzer:
-https://www.consuwijzer.nl/thema/een-product-ruilen-of-terugbrengen-
Hebt u spijt van een aankoop? Mag u het product dan altijd ruilen? Bij veel winkels wel, maar bij andere winkels weer niet. Ruilen is geen recht. Het is een gunst van de verkoper. Dat betekent dat een verkoper niet verplicht is om een product terug te nemen als u het toch niet wilt hebben.
Wanneer mag u iets ruilen?
Bij veel winkels kunt u binnen een bepaalde tijd het product ruilen. Maar dit mag alleen als u het product niet gebruikt hebt en als het niet beschadigd is. Kunt u geen ander product vinden dat u wilt hebben? Dan krijgt u soms een tegoedbon. Bij sommige winkels krijgt u zelfs uw geld terug. Dat moet dan wel binnen een bepaalde tijd. Op de kassabon staat meestal voor welke datum u het product kunt terugbrengen.
Bij sommige winkels kunt u juist niet ruilen. Denk bijvoorbeeld aan meubelwinkels die voor u een bank bestellen. Of als u een keuken koopt.
Goed advies, niet dus. Als de winkel de koop niet ongedaan wil maken (wat ze niet hoeven) kunnen de kosten weleens hoog oplopen. Ts heeft een koopovereenkomst gesloten en door bewust niet thuis te zijn tijdens bezorgen verspeel je alle kansen op een gunstige afloop.
Kun je extra bezorgkosten betalen.
Nou, ik vond het wel een goede tip. Eindelijk een simpele oplossing om van je niet-betaalde aankopen af te komen.;-))
Goede tip? Een simpele manier om flink in de problemen te kunnen komen zal je bedoelen.
Roger Thomas wil waarschijnlijk ook graag op dezelfde wijze behandeld worden als hij iets verkoopt.....
Echt een top advies, NOT.
Wat een raar idee, dit advies. Wellicht zou Roger het leuk vinden als zijn werkgever hem beloofd te betalen maar het niet doet. Of toch niet? Zou Roger dat nu ook doen bij een herinnering, aanmaning, dwangbevel, loonbeslag, deurwaarder met later een slotenmaker en politie voor zijn deur staat?
Dit advies komt met stip binnen als het slechtste advies ooit in de historie van Vraag & Beantwoord. Soms moet je inderdaad iets slim oplossen, dit advies is het tegenovergestelde daarvan.
@Allemaal, check voor de gein even de vraag van Roger Thomas, zegt alles!
Dus.bij zijn profiel.
@diewilik, mis ik iets? En die vraag is de meesten van ons toch al bekend? @epcot: er staat niet voor niets ;-)) achter die reactie.
@carola.83. Niet iedereen kent de betekenis van ;-)).
Door @diewilik zal wel het verhaal over die watermeter bedoeld zijn, neem ik aan?
@tijger1: Da's dan jammer. ;-)
Wat een advies. Komt neer op rekeningen die ontvangen worden niet openen en bekijken (of de brievenbus weer uit duwen....), want dan hoef je niet te betalen?
Inderdaad: probleem slim opgelost.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Sns 2008 afschrift
Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden
En we gaan er echt ge
...
Lees meer
Schoenen niet ontvangen van zalando
wij hebben 2 paar schoenen besteld bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging was de postbode al weg zonder dat er is getekent voor ontvangst Lees meer
Aanmaning
Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123)
Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was.
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer