ss
door sseellin Jul 24, 2017 om 20:08
Winkels & webshops

Aankoop wasmachine annuleren

Ik heb afgelopen weekend een wasmachine in een winkel gekocht, maar heb achteraf spijt van mijn aankoop. Ik heb nog niet betaald (betaling zal bij levering plaatsvinden) voor de wasmachine en het zal over drie dagen geleverd worden. Kan ik mijn aankoop nog annuleren?  Overigens heb ik tijdens mijn aankoop (reservering) geen leveringsvoorwaarden ontvangen.

Alvast bedankt!

3904 10 Rapporteer

hutch
door hutch - Jul 24, 2017 om 20:11
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Nee, in een 'gewone' winkel heeft u niet dezelfde rechten als bij een webshop. Kijk wel even naar de (algemene) voorwaarden van die winkel.
Mogelijk dat u tegen een bepaalde vergoeding die wasmachine niet hoeft af te nemen.

diumenge
door diumenge - Jul 24, 2017 om 20:11
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Alleen als de winkel daar aan mee wil werken. Koop is koop in een stenen winkel.

edrick3
door edrick3 - Jul 24, 2017 om 20:13
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Kan ik mijn aankoop nog annuleren?
Nee, koop = koop.
Informeer eens bij de winkelier wat de eventuele mogelijkheden zijn.
Wil je in die winkel eventueel een andere machine aanschaffen?

getty
door getty - Jul 24, 2017 om 20:13
4179 Antwoorden / 10 Vragen

In principe niet, maar misschien tegen annuleringskosten wel. Even bellen dus. Let wel, u heeft er dus geen recht op!

Gerry1969
door Gerry1969 - Jul 24, 2017 om 20:13
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Goh, u heeft geen leveringsvoorwaarden ontvangen, had u daar dan om gevraagd?
U had ze in de winkel kunnen inzien of online even kunnen nalezen

Waarschijnlijk zal u annuleringskosten moeten betalen tenzij u daar een andere, betere machine uitzoekt.

ge
door george321 - Jul 24, 2017 om 21:04
390 Antwoorden / 1 Vragen

Kan ik mijn aankoop nog annuleren?

In basis bij een stenen winkel nee, tenzij u daar bij de verkoper of een regeling kunt treffen qua annuleringskosten (of vertraagde levering) of als hij uw excuus om te cancelen zwaar genoeg vindt wegen om dit kostenloos te doen. Het is goed mogelijk dat hij de machine al besteld en ontvangen heeft en u hem er nu mee zou laten zitten. Volgende keer als u twijfelt gewoon NIET bestellen.

pi
door pieterwolters - Jul 24, 2017 om 23:00
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt ook vragen naar de leveringsvoorwaarden als je die niet krijgt aangereikt. Het is in ieder geval geen excuus om te koop te ontbinden.

hansje klein
door hansje klein - Jul 24, 2017 om 23:07
3037 Antwoorden / 62 Vragen

U geeft niet aan wat de reden is om de koop (kostenloos) te willen annuleren ...

Dat zult u bij de leverancier in ieder geval wèl moeten doen, maar de leverancier hòeft helemaal niets!

emcede
door emcede - Jul 24, 2017 om 23:33
960 Antwoorden / 4 Vragen

Misschien niet belangrijk, maar waaróm heeft u spijt gekregen van uw aankoop?

Gerry1969
door Gerry1969 Jul 24, 2017 om 23:58
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Eigenlijk heel belangrijk, was de verkoper opdringerig, kocht u een merk waar u toch niet achterstond, dus @Emcede, goede wedervraag +je van mij

getty
door getty Jul 25, 2017 om 07:22
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Maar niet ter zake doende

Gerry1969
door Gerry1969 Jul 25, 2017 om 22:18
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Getty, ben ik niet met je eens. Waarom haalt ts zich deze ellende op.de hals? Lijkt me en ter zaken doende vraag.

getty
door getty Jul 26, 2017 om 20:18
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Niet voor het juridische aspect

Ro
door Roger Thomas - Jul 25, 2017 om 09:03
26 Antwoorden / 1 Vragen

U heeft nog niets betaald. Ik zou even bellen dat u van de koop afziet en dat ze niet hoeven te bezorgen. Zorg dat u niet thuis bent als ze komen bezorgen. Moeten ze hem weer mee nemen. Is uw probleem opgelost.Soms moet je het slim oplossen.

van de website van Cosuwijzer:

-https://www.consuwijzer.nl/thema/een-product-ruilen-of-terugbrengen-

Hebt u spijt van een aankoop? Mag u het product dan altijd ruilen? Bij veel winkels wel, maar bij andere winkels weer niet. Ruilen is geen recht. Het is een gunst van de verkoper. Dat betekent dat een verkoper niet verplicht is om een product terug te nemen als u het toch niet wilt hebben.

Wanneer mag u iets ruilen?

Bij veel winkels kunt u binnen een bepaalde tijd het product ruilen. Maar dit mag alleen als u het product niet gebruikt hebt en als het niet beschadigd is. Kunt u geen ander product vinden dat u wilt hebben? Dan krijgt u soms een tegoedbon. Bij sommige winkels krijgt u zelfs uw geld terug. Dat moet dan wel binnen een bepaalde tijd. Op de kassabon staat meestal voor welke datum u het product kunt terugbrengen.
Bij sommige winkels kunt u juist niet ruilen. Denk bijvoorbeeld aan meubelwinkels die voor u een bank bestellen. Of als u een keuken koopt.

Gr
door Grunn1 Jul 25, 2017 om 09:42
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Goed advies, niet dus. Als de winkel de koop niet ongedaan wil maken (wat ze niet hoeven) kunnen de kosten weleens hoog oplopen. Ts heeft een koopovereenkomst gesloten en door bewust niet thuis te zijn tijdens bezorgen verspeel je alle kansen op een gunstige afloop.

panter22
door panter22 Jul 25, 2017 om 09:49
6599 Antwoorden / Vragen

Kun je extra bezorgkosten betalen.

Cookies
door Cookies Jul 25, 2017 om 09:55
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nou, ik vond het wel een goede tip. Eindelijk een simpele oplossing om van je niet-betaalde aankopen af te komen.;-))

Gr
door Grunn1 Jul 25, 2017 om 13:26
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Goede tip? Een simpele manier om flink in de problemen te kunnen komen zal je bedoelen.

v.
door v.d.Heyden Jul 25, 2017 om 14:00
15 Antwoorden / Vragen

Roger Thomas wil waarschijnlijk ook graag op dezelfde wijze behandeld worden als hij iets verkoopt.....
Echt een top advies, NOT.

ge
door george321 Jul 25, 2017 om 14:16
390 Antwoorden / 1 Vragen

Wat een raar idee, dit advies. Wellicht zou Roger het leuk vinden als zijn werkgever hem beloofd te betalen maar het niet doet. Of toch niet? Zou Roger dat nu ook doen bij een herinnering, aanmaning, dwangbevel, loonbeslag, deurwaarder met later een slotenmaker en politie voor zijn deur staat?

diumenge
door diumenge Jul 25, 2017 om 17:44
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dit advies komt met stip binnen als het slechtste advies ooit in de historie van Vraag & Beantwoord. Soms moet je inderdaad iets slim oplossen, dit advies is het tegenovergestelde daarvan.

Gerry1969
door Gerry1969 Jul 25, 2017 om 22:20
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Allemaal, check voor de gein even de vraag van Roger Thomas, zegt alles!
Dus.bij zijn profiel.

Cookies
door Cookies Jul 25, 2017 om 22:42
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@diewilik,  mis ik iets? En die vraag is de meesten van ons toch al bekend? @epcot: er staat niet voor niets ;-)) achter die reactie.

tijger1
door tijger1 Jul 25, 2017 om 23:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@carola.83. Niet iedereen kent de betekenis van ;-)).

Door @diewilik zal wel het verhaal over die watermeter bedoeld zijn, neem ik aan?

Cookies
door Cookies Jul 25, 2017 om 23:59
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@tijger1: Da's dan jammer. ;-)

aurora1
door aurora1 Jul 26, 2017 om 20:12
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat een advies. Komt neer op rekeningen die ontvangen worden niet openen en  bekijken (of de brievenbus weer uit duwen....), want dan hoef je niet te betalen?
Inderdaad: probleem slim opgelost.