Ch
door Chiarasharnila Apr 15, 2020 om 21:46
Winkels & webshops

Aanmaningen op mijn adres maar niet op mijn naam.

Plots kreeg ik een SMS van Payqincasso: Wij hebben u een mail gestuurd over uw openstaande vordering van Huurwoningen.nl ad 65,12. Betaal nu met Ideal:http//yaz.cc/hhNfvd. Ik ga kijken op mijn account van huurwoningen.nl en mijn email adres is daar onbekend. Ik heb dus geen account daar. Mijn emailadres gebruik ik al meer dan 10 jaar en is dus ook nooit veranderd.
Ik heb contact gehad met huurwoningen.nl, zij zeggen dat het op een ander email adres staat maar daarbij zijn mijn huisadres, telefoonnummer en mijn email als contactgegevens opgegeven. Er is een premium account aangemaakt waardoor je kunt reageren op woningen, hiervoor zou je €24,95 voor in de maand moeten betalen. Er is bij huurwoningen.nl niks betaald op dit account waardoor er dus een herrinering op gestuurd wordt. Ik kreeg ongeveer 4 weken geleden een envelop binnen wat wel op mijn adres stond maar niet op mijn naam, deze envelop heb ik retour verzonden met : 'geadresseerde heeft hier nooit gewoond'. Dit adres is van mijn moeder waar wij al minimaal 20 jaar wonen.
Ik probeer Payqicasso te bereiken maar door het coronacirus zijn zij telefonisch niet te bereiken. Ik stuur ze dus een email met daarin dat er iets mis gaat. Met alle bewijzen van dien dat ik niet de houder ben van het account. En..? Wat denk je? Nope. Geen reactie.
Automatische emailtjes en smsjes sturen met dat ik moet betalen en zo niet dan gaat 'onze opdrachtgever vervolg stappen ondernemen' kan wel maar directe contact met de klant.

Ik heb de politie gebeld en gevraagd of ik aangifte kan doen dat iemand mijn persoonsgegevens steelt. Dit kan alleen als er ook daadwerkelijk bij payqincasso te zien is dat er met mijn gegevens zijn ' gesjoemeld'. Huurwoningen.nl zegt: 'Wij hebben de factuur uit onze handen gegeven. Je zou bij payqincasso moeten zijn, succes!'
De man die ik heb gesproken van de politie geeft aan dat hoe dan ook ik mag niet betalen. Dit was ik ook zeker niet van plan.
Wat moet ik doen? Er komt hoe dan ook een deurwaarder aan de deur als deze vordering niet wordt betaald.

8795 16 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Apr 15, 2020 om 21:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat u moet doen? Helemaal niets. U hoeft toch niet ergens te kijken of u ern account hebt? Dat weet u toch wel uit uw hoofd?

Zeker nooit betalen als u daar geen abonnement hebt aangemaakt. En voor een deurwaarder moeten ze naar de rechter. Zou er dus een rechtszaak komen, moet u beslist wel gaan. Maar tot dan, niets doen.

Magnum007
door Magnum007 Apr 15, 2020 om 23:31
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Tijger,

Ik praat uit ervaring.

Als je wacht op een deurwaarder,kan het een dure rechtzaak worden.

Bij problemen met een incassobureau moet je direct reageren en om bewijzen vragen.

Magnum007
door Magnum007 - Apr 15, 2020 om 22:11
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Chiara,

Ik raad je aan om je mails aan Payqincasso uit te printen en goed te bewaren.

Stuur Payqincasso een aangetekende brief,waarin je uitlegt,dat er is gefraudeerd met je gegevens.

Schrijf, dat je met hun antwoord aangifte gaat doen van fraude bij de politie.

PS : maak post met jouw adres altijd open voordat je het retour stuurt.

Als het een incassobureau is,meteen reageren.

sw
door swat1500 Apr 16, 2020 om 00:49
3789 Antwoorden / 0 Vragen

Het is niet toegestaan om niet aan jou geadresseerde post te openen. Retour afzender sturen met "geadresseerde onbekend". Ook geen aangetekende brief sturen want dan hebben ze wel jou persoonsgegevens en kunnen ze de vordering "aanpassen".
Een email wordt nog niet gezien als een aanmaning dat zal toch echt schriftelijk moeten met de juiste gegevens.

Persoonsgegevens kan je niet stelen je kan er wel misbruik van maken en dat is een strafbaar feit. Wel moet het duidelijk zijn dat jou persoonsgegevens, dus voor- en achternaam misbruikt worden en niet alleen je woonadres.

Magnum007
door Magnum007 Apr 16, 2020 om 01:12
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Swat,

Ik heb het persoonlijk meegemaakt :

Een incassobureau eiste geld voor iets wat ik nooit heb besteld.

Toen ik ze een aangetekende brief stuurde en daarin vroeg om bewijzen,was het "klaar".

ne
door neodutchio Apr 16, 2020 om 09:06
5156 Antwoorden / 12 Vragen

Magnum, kwam het door dat u de brief stuurde dat ze niet meer reageerde, of omdat ze er achter kwamen dat er een fout gemaakt is?

Magnum007
door Magnum007 Apr 16, 2020 om 11:19
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Neotdutchio,

Het zou beide kunnen.

Het incassobureau heeft mij daarna nooit meer lastig gevallen.

ne
door neodutchio Apr 16, 2020 om 12:17
5156 Antwoorden / 12 Vragen

Had u ze gebeld zou de uitkomst hetzelfde geweest kunnen zijn. Waarom iemand dan op kosten jagen?

Magnum007
door Magnum007 Apr 16, 2020 om 12:22
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Neotdutchio,

Het telefonisch contact ging zeer moeizaam.

En die € 8,30 voor een aangetekende brief valt te overzien.

diumenge
door diumenge Apr 16, 2020 om 12:42
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je verstrekt zoveel onjuiste informatie dat ik een melding heb gedaan bij de redactie.

ne
door neodutchio Apr 16, 2020 om 13:16
5156 Antwoorden / 12 Vragen

Dus omdat u telefonisch geen contact kreeg moet iedereen maar kosten maken?

tijger1
door tijger1 Apr 16, 2020 om 13:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die € 8,30 was dus weggegooid geld.

Magnum007
door Magnum007 Apr 16, 2020 om 13:57
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Tijger,

Wat Neotdutchio doet,zou ik niet durven (wachten op de gerechtsdeurwaarder)....

Wat een stress.....

En Diumenge, />Lees even het antwoord van Panter.

diumenge
door diumenge Apr 16, 2020 om 14:02
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Niet flauw, je loopt gewoon onzin te verkopen hier. De reactie van Panter veranderd daar niets aan.

ne
door neodutchio Apr 16, 2020 om 14:10
5156 Antwoorden / 12 Vragen

Waar zou TS stress van moeten ondervinden? Hooguit van uw paniekreacties.

diumenge
door diumenge - Apr 15, 2020 om 22:40
11969 Antwoorden / 15 Vragen

In tegenstelling tot het advies hierboven.

Mails hoef je helemaal niet uit te printen, gewoon bewaren is voldoende. Je kan ze eventueel naar PDF-formaat printen als back-up.

Post op jouw adres, die niet aan jou gericht moet je juist niet openmaken. Sterker nog dat is verboden. Foto van de ongeopende brief maken en dan retour afzender sturen.

Oja, aangetekende brief is ook zonde van je geld.

Magnum007
door Magnum007 Apr 15, 2020 om 23:29
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Diumenge,

Ik praat uit ervaring.

Hoe kom je erbij,dat het openen van post met jouw adresgegevens verboden is ?

Hierdoor is TS in de problemen gekomen omdat zij te laat heeft gereageerd.

Bij een aangetekende brief,weet je zeker,dat de geadresseerde het stuk ontvangt.

Als je het topic goed leest,reageert het incassobureau niet op mails.

diumenge
door diumenge Apr 15, 2020 om 23:32
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Een woord. Briefgeheim. Google het.

Magnum007
door Magnum007 Apr 16, 2020 om 00:11
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Diumenge,

Het briefgeheim is bij deze kwestie niet van toepassing : je interpreteert het niet goed.

tijger1
door tijger1 Apr 16, 2020 om 00:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@magnum

Een brief die niet aan uw naam gericht is, mag u niet openmaken. Heel simpel. Briefgeheim.

En nee, ik heb geen ervaringen met post van incassobureaus, ik betaal mijn rekeningen op tijd. Maar niet de rekeningen die niet voor mij bestemd zijn.

sw
door swat1500 Apr 16, 2020 om 00:53
3789 Antwoorden / 0 Vragen

Een geadresseerde brief is uitsluitend bestemd voor degene aan wie deze gericht is. Die persoon is de eigenaar van de brief. Ieder ander die deze brief opent maakt zich schuldig aan diefstal of verduistering.
Zelfs de politie mag die brief niet openen en moet er een rechter commissaris aan te pas komen om dat voor elkaar te krijgen.

Magnum007
door Magnum007 Apr 16, 2020 om 01:16
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Tijger en Swat,

Ik maak alles open wat op mijn adres in de brievenbus valt.

Zo kwam ik erachter, dat mijn buurman met mijn wegenwachtpasnummer de "wegenwacht" in Frankrijk had "gebruikt" op weg naar het zuiden.....

diumenge
door diumenge Apr 16, 2020 om 08:26
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@Magnum007, licht eens toe waarom ik het niet goed interpreteer en bij deze kwestie het briefgeheim niet van toepassing is. Ik ben altijd bereid iets te leren tenslotte.

ne
door neodutchio Apr 16, 2020 om 09:07
5156 Antwoorden / 12 Vragen

Magnum: Dus de wegenwacht stuurt u post op uw naam en die brief hebt u open gemaakt? Wat verrassend. Dat is het probleem ook niet. Wel als u andersmans post zou openmaken.

Magnum007
door Magnum007 Apr 16, 2020 om 11:25
594 Antwoorden / 2 Vragen

Goeiemorgen Diumenge en Neotdutchio,

Het briefgeheim is in deze situatie niet van toepassing omdat er gefraudeerd is met persoonsgegevens.

Het voorbeeld van De Wegenwacht laat zien hoe makkelijk fraude is te plegen.

diumenge
door diumenge Apr 16, 2020 om 11:56
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@Magnum007, bron graag.

ne
door neodutchio Apr 16, 2020 om 12:08
5156 Antwoorden / 12 Vragen

Post van de ANWB komt op persoon. Het lijkt mij sterk dat uw buurman zijn naam aan uw overeenkomst heeft kunnen hangen met uw adres nog steeds als factuuradres.

Magnum007
door Magnum007 Apr 16, 2020 om 12:18
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Diumenge,

Ik ben geen jurist.

Hopelijk reageert hier die juriste.

Hallo Neotdutchio, mijn buurman gebruikte mijn naam en adres om zijn auto te repareren toen hij was gestrand in Frankrijk.

Waarschijnlijk heeft hij mijn post onderschept.

diumenge
door diumenge Apr 16, 2020 om 12:38
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@Magnum007, dus we kunnen concluderen dat je reactie "Het briefgeheim is bij deze kwestie niet van toepassing : je interpreteert het niet goed." onjuist is. Bedankt.

Het ANWB voorbeeld is niet van toepassing, je ontving kennelijk aan jou geadresseerde post op jouw adres, uiteraard mag je die wél openmaken. In dat geval heeft je buurman dus het briefgeheim geschonden, daar had je aangifte van kunnen doen.

ne
door neodutchio Apr 16, 2020 om 12:52
5156 Antwoorden / 12 Vragen

Een aangifte van het stelen van uw identiteit.

ne
door neodutchio - Apr 16, 2020 om 09:10
5156 Antwoorden / 12 Vragen

U hoeft maar 1 keer aan te geven bij paygincasso dat u geen overeenkomst bent aangegaan en dat u verder verschoont wil blijven van verdere brieven.
Daarmee hebt u aan uw taak voldaan. Mochten zij toch doorgaan met sturen, hoeft u daarna nergens op te reageren. En mocht er een deurwaarder aan de deur komen kunt u aantonen dat u niet de persoon bent die gezocht wordt.

Magnum007
door Magnum007 Apr 16, 2020 om 11:30
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Neotdutchio,

Lees het topic eens goed: de vordering is op naam van TS.

Niet wachten op een deurwaarder,want dan zijn de kosten nog hoger.

diumenge
door diumenge Apr 16, 2020 om 12:41
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@Magnum007, lees zelf eens goed. De vordering staat niet op naam van de TS, er staat letterlijk "... envelop binnen wat wel op mijn adres stond maar niet op mijn naam ...".

Tr
door Trostomaat Apr 16, 2020 om 13:11
239 Antwoorden / Vragen

Vandaar al die onzin van Magnum007: hij had het niet goed gelezen.
Bij deze zijn die reacties ingetrokken?

1paul
door 1paul - Apr 16, 2020 om 09:11
3156 Antwoorden / 0 Vragen

oplichting, niet reageren....

Magnum007
door Magnum007 Apr 16, 2020 om 11:32
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Paul,

Bij een vordering van een incassobureau moet je direct reageren.

Bij inschakeling van een deurwaarder is het een rechtzaak geworden en dit kan je nog meer geld kosten .

ne
door neodutchio Apr 16, 2020 om 12:11
5156 Antwoorden / 12 Vragen

Magnum, stop nu eens met angst zaaien. Als TS geen overeenkomst gesloten heeft is er niets om voor te vrezen. En al zou er een rechtszaak komen, wat dan nog? Het mailadres is niet van TS en de eiser zou met bewijs moeten komen dat TS wel degelijk iets gedaan heeft. Hoe kan dat bewezen worden?

Magnum007
door Magnum007 Apr 16, 2020 om 12:27
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Neotdutchio,

Lees het topic even grondig.

Er is sprake van fraude.

Als er een rechtzaak komt en je wordt veroordeeld,dan moet je de gerechtelijke kosten van de tegenpartij ook nog betalen.

ne
door neodutchio Apr 16, 2020 om 12:55
5156 Antwoorden / 12 Vragen

Hoe kan een slachtoffer van fraude veroordeeld worden? De naam komt niet overeen, er is een ander mailadres gebruikt en als het er op aankomt zal de eiser moeten bewijzen dat TS op de eigen computer met valse gegevens deze overeenkomst is aangegaan. Hoe ziet u die bewijslast voor u?

tijger1
door tijger1 Apr 16, 2020 om 13:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@magnum

Houd eens op met die onzin verhalen.

aurora1
door aurora1 Apr 16, 2020 om 14:05
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Het valt niet te ontkennen: @magnum is een kletskous en verhaaltjesverteller die zijn weerga niet kent. Zo jammer dat hij met die onzin paniek zaait bij (ongeruste) vraagstellers.

1paul
door 1paul Apr 17, 2020 om 08:20
3156 Antwoorden / 0 Vragen

Magnum je "moet" helemaal niets, als jij geen overeenkomst bent aan gegaan laat ze dat dan maar eens bewijzen, heb dit zelf bij de hand gehad en die gasten gingen af als een gieter....

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 16, 2020 om 10:24
16864 Antwoorden / 202 Vragen

In beginsel behoeft u helemaal niets te doen. In Nederland geldt ook nog altijd dat 'wie eist bewijst' en degene die bij u vordet kan dat niet.

Het feit dat men niet reageert zegt op zich al voldoende. De resactie van huurwoningen.nl in deze is bijzonder vreemd aangezien reguliere incassopogingen nooit via sms of e-mail worden gedaan en het daarmee veel meer op phising lijkt. Bij zoeken op het i-net zie ik diverse klachten over huurwoningen.nl o.a. ook over niet bereikbaar zijn en dergelijke. Bij zoeken op de naam die u noemt als afzender van de SMS/e-mail komt helemaal NIETS te voorschijn en ook dat is m.i. bewijs dat hier sprake is van phishing. Lees dit voor nadere info: https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/artikel-pas-op-phishing-ook-via-smsjes   en deze https://www.fraudehelpdesk.nl/valse-e-mail-melden/ en doe in ieder geval een melding bij de politie. Meer behoeft u niet te doen, hoe dan ook niets dat u onnodig geld kost.

Magnum007
door Magnum007 Apr 16, 2020 om 11:38
594 Antwoorden / 2 Vragen

Goeiemorgen Heremiet,

TS heeft een belangrijke brief van het incassobureau retour gestuurd.

Hierin zou belangrijke contact informatie kunnen hebben gestaan.

Mijn inziens is TS hier in de fout gegaan.

Als TS niets doet en wacht op de deurwaarder,zou het gevorderde bedrag nog hoger worden.

Mijn ervaring is : bij een vordering van een incassobureau: direct in actie komen en om bewijzen vragen.

Bij voorkeur schriftelijk en aangetekend een brief sturen,waarin je de situatie uitlegt en vraagt om bewijzen.

ne
door neodutchio Apr 16, 2020 om 12:14
5156 Antwoorden / 12 Vragen

Zucht, bewijs moet je alleen vragen als je zelf twijfelt. Als je nooit ergens een overeenkomst bent aangegaan, waarom zou je dan bewijs willen hebben?

Magnum007
door Magnum007 Apr 16, 2020 om 12:29
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Neotdutchio,

Heb jij ooit zo'n situatie meegemaakt?

Had jij toen ook gewacht op de dagvaarding van de gerechtsdeurwaarder?

ne
door neodutchio Apr 16, 2020 om 12:58
5156 Antwoorden / 12 Vragen

Ik heb vaak zat incassobrieven thuis ontvangen. Allemaal op naam van de vorige bewoner. Zelfs ook deurwaarders en een keer een bevel tot ontruiming. Totdat puntje bij paaltje kwam en ik simpel kon aantonen dat ik niet diegene was die ze zochten. Als een incassobureau niet wil luisteren, want ik had eenmalig aangegeven dat de persoon verhuisd was met het nieuwe adres erbij, dan is het hun keuze wat ze gaan doen. Zij hebben nu extra kosten moeten maken wat niet nodig was.
Ik had geen angst, ik was namelijk niet diegene die moest betalen.

Tr
door Trostomaat Apr 16, 2020 om 13:23
239 Antwoorden / Vragen

niet ;)

heremietkreeft
door heremietkreeft Apr 16, 2020 om 16:29
16864 Antwoorden / 202 Vragen

Beste MAGNUM007, zoals ik de vraagstelling behoeft vraagsteller helemaal niets te doen zij het dat indien het onverhoopt tot een exploot/dagvaarding zou komen van een echte deurwaarder het eerst dan van belang is om te reageren naar de kantonrechter en/of te zorgen op de zitting aanwezig te zijn. Alsdan niet verschijnen betekent een verstekvonnis en dat kan nooit de bedoeling zijn. De vordering is hoe dan ook onrechtmatig, wie eist bewijst. En Payqincasso bestaat volgens mij ook helemaal niet!

panter22
door panter22 - Apr 16, 2020 om 13:06
6599 Antwoorden / Vragen

Ik ga kijken op mijn account van huurwoningen.nl en mijn email adres is daar onbekend. Ik heb dus geen account daar.

Ik heb contact gehad met huurwoningen.nl, zij zeggen dat het op een ander email adres staat maar daarbij zijn mijn huisadres, telefoonnummer en mijn email als contactgegevens opgegeven

Heb je voorheen nooit op de site van huurwoningen.nl gekeken en nooit iets ingevuld?
Via een ander email adres, zijn jouw gegevens doorgegeven. Dan moet het haast wel om een bekende gaan.
En de naam op de envelop kwam je niet bekend voor?
Jammer dat je de brief niet open hebt gemaakt, want dan was je er misschien achter gekomen wat er aan de hand was.

Magnum007
door Magnum007 Apr 16, 2020 om 13:46
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Panter,

Eindelijk een goed antwoord.

tijger1
door tijger1 Apr 16, 2020 om 13:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Onzin

panter22
door panter22 Apr 16, 2020 om 17:32
6599 Antwoorden / Vragen

De post was toch voor ts bestemd. Ts kreeg de rekeningen .

tijger1
door tijger1 Apr 16, 2020 om 20:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De rekeningen kwamen op zijn adres, maar waren niet voor hem.

Magnum007
door Magnum007 Apr 16, 2020 om 20:01
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Panter,

Wij tweeën hebben gelijk gehad.

Lees maar even het antwoord van de Topic Starter hieronder.

ju
door juliomariner Apr 16, 2020 om 20:06
1329 Antwoorden / 2 Vragen

U praat alweer poep Magnum. Dat doet u in elk topic opnieuw

diumenge
door diumenge Apr 16, 2020 om 20:10
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Inderdaad @Magnum007, er komt alleen shit vanaf je toetsenbord.

Magnum007
door Magnum007 Apr 16, 2020 om 20:17
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Julio en Diumenge,

Let even op jullie taalgebruik.

diumenge
door diumenge Apr 16, 2020 om 20:36
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Let jij even op de onzin die je uitkraamt dan Magnum007.

Tr
door Trostomaat Apr 17, 2020 om 09:28
239 Antwoorden / Vragen

'Hallo Neotdutchio,

Lees het topic eens goed: de vordering is op naam van TS.'

Dit zei Magnum007 kortgeleden.
Hetgeen bewees dat hij niet goed gelezen had en verklaarde waarom hij met zo veel onzin op de proppen kwam: zijn bijdragen waren gebaseerd op zijn onvermogen de feiten goed op een rijtje te hebben.

Ch
door Chiarasharnila - Apr 16, 2020 om 14:09
2 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor alle reacties.

Post open maken wat niet van jou is, is inderdaad verboden. Daarom maar retour verzonden, heb geen foto gemaakt van de envelop omdat ik natuurlijk niet wist dat het om de eerste herrinering zou gaan.

Ik heb wel eens een account gehad op huurwoningen.nl in 2017. Deze is netjes beeindigd. Zelfs daar heb ik bewijs van. (Daarom heb ik dus even gekeken of dat wel echt zo is dat mijn account daar gewoon niet meer bestaat. ) Huurwoningen heeft mij een foto gestuurd met de persoonsgegevens van de persoon die een account heeft aangemaakt op 5 september 2019. Deze foto heb ik dus verder verstuurd naar Payqincasso. Ik heb mijn woning vanaf 14-09-18 dus ik ben niet op zoek. Ook heb ik mijn woning via de woningbouw gekregen, dus niet via huurwoningen.nl.
Een aangetekende brief versturen vindt ik een goed idee, alleen wil ik dit wel als laatste optie gebruiken.
Ik wil jullie ontzettend bedanken voor alle reacties.

Magnum007
door Magnum007 Apr 16, 2020 om 14:41
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Chiara,

Bedankt voor je terugkoppeling naar ons.

Laat je ons even weten hoe het afloopt graag?

Ch
door Chiarasharnila Apr 16, 2020 om 18:09
2 Antwoorden / 1 Vragen

Dat ga ik zeker doen.
Ik heb meegekregen van payqincasso dat de boel is aangemaakt op een account van mijn ex. Hier heb ik dus ook alle bewijzen van dat het op zijn email adres is aangemaakt. Ook heb ik een bewijs foto van huurwoningen gekregen dat mnr ex toestemming heeft gegeven om van zijn rekening de kosten er af te mogen halen.
Het incasso bureau wil dat ik voor 20-04 ga betalen.
Ik heb alle bewijzen dat het niet mijn account is dus er zal wel vervolg stappen worden ondergenomen die leiden naar een rechtszaak.
Huurwoningen.nl snapt niet dat ik de incassokosten krijg maar omdat mijn ex bij payq heeft aangegeven dat ze de factuur naar mij konden sturen. Daar gaat een incasso bureau dus blindeling vanuit? Ik ben benieuwd wat voor staartje dit nog allemaal gaat krijgen.

Magnum007
door Magnum007 Apr 16, 2020 om 19:54
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Chiara,

Jouw kwestie is dus erger dan alleen fraude.

Het is ook nog een vorm van laster van je ex.

Als je een rechtsbijstandverzekering zou ik een advocaat inschakelen om je ex aan te pakken.

Veel sterkte verder.

tijger1
door tijger1 Apr 16, 2020 om 20:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Laat dat incassobureau maar kletsen.iemand anders kan natuurlijk helemaal niet zeggen stuur de nota maar naar Piet of Klaas.

Ik zou ze één mailtje sturen met de inhoud dat de rekening niet voor u bestemd is en dat u verder verschoond wenst te blijven van correspondentie. Ook kunt u nog toevoegen dat u verdere rechtshandelingen met vertrouwen tegemoet ziet. En dan klaar.

DelicieusOffZoiets
door DelicieusOffZoiets Apr 16, 2020 om 20:34
29 Antwoorden / Vragen

Een aangetekende brief is zonde van het geld, bewijst helemaal niets. E-mail is een betere optie.

Daarnaast geef je hun nu allemaal persoonsgegevens cadeau, die ze nog niet hadden, dat moet je echt niet willen. Voor je het weet maken ze hier misbruik van.

panter22
door panter22 - Apr 17, 2020 om 08:49
6599 Antwoorden / Vragen

Wat een gedoe allemaal. Waarom de politie er bij moet worden gehaald?
Je ex heeft doorgegeven aan huurwoningen.nl dat jij zijn rekening zou betalen.
Intussen ligt de zaak bij een incassoburo.
Het enige wat je het incassoburo door hoeft te geven is dat jij niet op de hoogte bent van die afspraak en dus geen toestemming hebt gegeven de rekening voor je ex te betalen.
Dan hoor je vast wel weer wat.
Want je ex moet dan bewijzen dat jij zou betalen. Dat kan hij niet. De rekening mag hij zelf betalen.
Kennelijk zit je ex in geldnood. let goed op je mail en bankrekening,

re
door red1 - Apr 17, 2020 om 11:14
329 Antwoorden / 1 Vragen

Nooit op reageren  !!!! PHISING MAIL !!!!!!!!

ne
door neodutchio Apr 17, 2020 om 14:56
5156 Antwoorden / 12 Vragen

Een mail per sms met een geldige vordering? Dan wel niet op naam van TS, maar er is een overeenkomst aangegaan. Heeft dus niets met "phising" te maken.

Engelse drop
door Engelse drop - Apr 17, 2020 om 11:37
63 Antwoorden / 5 Vragen

Retour afzender,  gegevens onbekend .

cor buissant des amorie
door cor buissant des amorie - Apr 17, 2020 om 12:15
104 Antwoorden / Vragen

Hallo, inderdaad gewoon niets doen. Komt er een deurwaarder aan de deur dan verteld u de goede man dat u dit factuur betwist.
Laat men dan maar met bewijzen komen dan het account van u is en dat u zich daar voor opgegeven heeft.

Succes,

Cor

ne
door neodutchio Apr 17, 2020 om 14:57
5156 Antwoorden / 12 Vragen

Niets doen is moreel gezien natuurlijk niet netjes. Door bewust niets te doen frustreer je de oplossing.

ma
door marleenvanh - Apr 17, 2020 om 12:29
452 Antwoorden / 1 Vragen

De mails uitprinten en goed bewaren. Misschien 1 mail terugsturen waarin u een en ander iuitlegt. Verder niets. Geen aangetekende brief sturen want dat kost u geld en U heeft NIETS fout gedaan!

mo
door mof - Apr 17, 2020 om 13:31
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Gezien de namen, huurwoningen, payqincasso en de ideal url denk ik dat het een criminele bende betreft.
niet intrappen!
Aanmaningen mieten op naam staan. Anders kunt u ze gewoon negeren. U hoeft niets te doen.

audb
door audb - Apr 17, 2020 om 13:58
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Een gerechts duerwaarder moet voor hij de vordering gaat innen eerst kijken of de persoon die op de vordering staat ook daadwerkelijk ingeschreven staat op het adres.

Als dat niet zo is dan moet deze op onderzoek gaan naar de juiste adres gegevens en dan kan het gebeuren dat de deurwaarder langs komt.

Wat wel even moet gebeuren is zelf een adres onderzoek aanvragen bij de gemeente om te kijken of er niet iemand als nog op het adres is ingeschreven dat kan door naar de website van de gemeente te gaan en even zoekken naar adres onderzoek mocht dat er niet staan dan even naar de gemeente bellen en een formulier vragen of indien mogelijk zelf dan naar de gemeente gaan.

Staat er wel iemand op het adres dan zo spoedig mogelijk uit laten schrijven zo niet dan de gegevens aan de deurwaarder door geven maar niet aan de incasso bureau! die moeten genoegen nemen met mondelinge gegevens, mochten ze toch de gegevens willen dan dit weigeren dat is privé en het is ook tegen evt misbruik.

Een incasso bureau is een partuculiere instantie en heeft geen wertelijke status zoals een gerechts deurwaarder, eigenlijk kan iedere persoon zomaar een incasso bureau opzetten daar hoef je niet eens voor te studeren.

Een computer en internet is voldoende om je in te schrijven bij de KVK.

Ch
door Chiarasharnila - May 19, 2020 om 15:17
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik had Payq een mail gestuurd dat wie eist die bewijst, en dat ze maar moesten bewijzen als dat account van mij zou zijn. Ik heb hier geen reactie meer op gehad. Dus tot op de dag vandaag niks meer gehoord.
Bedankt voor het reageren allemaal.

gerbera
door gerbera May 19, 2020 om 16:10
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Hopelijk bent u nu van alle narigheid verschoont. Bedankt voor de melding.