ta
door tantedo Jun 9, 2009 om 13:29
Winkels & webshops

AH Brand bier

In de Folder wk 24 "stunt"AH met "laagste actieprijs garantie", ergens anders in een folder goedkoper, dan krijg je 't aankoopbedrag terug + een appeltaartje cadeau. Brand pils  staat in de folder van AH voor 4,99 euro. In de folder wk 24 van de EMTE heb je 3 kratten Brand pils voor 12,22 euro, dus is de Emte goedkoper. Ik met het foldertje van de Emte naar AH, want ik wil wel 1 gratis kratje bier en een lekkere appeltaartje. HELAAS, DIE VOGEL GING NIET OP. Over de prijs van het kratje bier hadden ze een stickertje geplakt. i.p.v. 4,99 euro kost een kratje 3,99 euro. (3x3,99 = 11,97). AH LET INDERDAAD OP DE KLEINTJES maar deze actie had AH veel geld gekost.  Alle klanten met een EMTE folder voor Brand pils kostte AH ca. 9 euro  bruto( 4,99 voor het bier en ca. 3,99 voor het appeltaartje ). Mag dit wel ? Heb ik eigenlijk alsnog recht op een gratis appeltaartje en het geld retour van 1 kratje Brand pils >

1378 12 Rapporteer

vladja
door vladja - Jun 9, 2009 om 13:36
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Nee, de prijs is inmiddels aangepast. Korte tijd heeft AH inderdaad gratis kratten bier met appeltaart weg moeten geven, maar heeft toen de prijs van Brand bier aangepast.

Een kruidenier mag op elk moment zijn prijzen aanpassen.

Vladja

fr
door friieda - Jun 10, 2009 om 12:43
2 Antwoorden / 1 Vragen

Is het nu bij elke AH 3,99 dan? Of moet er dan een EMTE winkel zijn in het dorp/de stad. MCD heeft Brand ook voor 3,99.

an
door ankhor - Jun 10, 2009 om 14:22
122 Antwoorden / 0 Vragen

<SCRIPT language=javascript>

Tja, zodra de eesrte klant hiermee komt zullen ze dus snel de prijzen aanpassen. U was dus gewoon wat te laat

fr
door franswu - Jun 10, 2009 om 16:23
1 Antwoorden / 1 Vragen

Belangrijker dan het recht hebben op een appeltaartje vind ik het wijdverbreide gebruik van psychologische prijzen als €4,99 en €3,99 etc. Wordt het zo langzamerhand niet eens tijd om deze vorm van consumentenmisleiding (die slechts gericht is op omzetverhoging) aan de schandpaal te nagelen? Je treft het overal aan: in supermarkten, in de autobranche, huizenhandel, restaurants etc. Ik noem het misleiding omdat het hierbij nooit om de juiste prijs gaat. Psychologische prijzen zijn altijd leugenachtig. Men zou zich er eigenlijk diep voor moeten schamen. Vele consumenten trappen er nog steeds in. Daarom worden dergelijke prijzen ook gehandhaafd. Ik zou deze vorm van pricing graag eens zien getoets aan de Nieuwe afdeling Boek 6 titel 3 BW: Oneerlijke Handelspraktijken

cv
door cvdlaan - Jun 10, 2009 om 16:30
6 Antwoorden / 5 Vragen

Is vorige week ook al gebeurt met Robijn wasverzachter die bij de Kruidvat goedkoper was.

matusso
door matusso - Jun 10, 2009 om 17:20
191 Antwoorden / 4 Vragen

Ik wilde eerst antwoorden met pech gehad, maar nu ik nog eens de actievoorwaarden heb gelezen, meen ik dat u wel degelijk recht heeft op dat taartje!

  • De laagste actieprijs van Nederland is herkenbaar aan de rode
    portemonnee met de ‘laagste actieprijsgarantie’. Deze staat bij
    alle A-merk producten in de AH Bonus folder.
Het staat er duidelijk: In de folder staan de actieprijzen vermeld!
(De actieprijs herkent u aan portemonnee-logo's; die logo's staan in de folder; ergo, de actieprijzen staan ook in de folder)
Ofwel, de prijs in de winkel is niet de actieprijs! Wanneer u in een andere folder een lager prijs ziet staan, dan heeft u recht op teruggave van het aankoopbedrag én een appeltaartje!
Of de prijs in de winkel hoger of lager is dan de actieprijs in de folder doet niet ter zake. Dan had er in de actievoorwaarden iets moeten staan van "U vindt de actieprijzen op het schap in de winkel"

Nu gaan de mensen van de AH natuurlijk zeggen dat de prijs op het schap wel leidend is en zie dan maar eens een advocaat te vinden die voor een appeltaartje wil procederen...

http://www.ah.nl/prijs/actieprijsgarantie

Garantie

  • De laagste actieprijs van Nederland is herkenbaar aan de rode
    portemonnee met de ‘laagste actieprijsgarantie’. Deze staat bij
    alle A-merk producten in de AH Bonus folder.
  • Vindt u toch één van deze actieproducten in de
    folder van een andere winkel goedkoper? Op vertoon van uw AH kassabon én
    de folder van de andere winkel uit een overlappende actieperiode krijgt u het
    aankoopbedrag bij uw AH servicebalie terug én een appeltaartje cadeau.

Spelregels

  • De laagste actieprijsgarantie geldt voor alle A-merken met
    deze rode portemonnee. De garantie geldt niet voor andere A-merk aanbiedingen
    die u wel in de winkel, maar niet in de folder vindt.
  • De laagste actieprijsgarantie geldt alleen voor volledig
    identieke producten (o.a. merk, verpakking, inhoud, smaak).
  • De laagste actieprijsgarantie geldt alleen gedurende onze
    actieperiode. Uw recht op eventuele teruggave van het aankoopbedrag en het
    appeltaartje geldt t/m de maandag na de actieperiode. Een appeltaartje per
    artikel en per klant.

du
door dubbelzout - Jun 10, 2009 om 21:46
100 Antwoorden / 0 Vragen

@ matusso:  Zoek eerst maar eens een advocaat die bereid is te gaan procederen tegen AH op grond van het feit dat in de folder 4,99 staat en dat het in de winkel staat voor 3,99. Succes!!

ja
door jaha - Jun 10, 2009 om 23:23
4 Antwoorden / 3 Vragen

ik had bij Jan Linders 3 flessen robijn gekocht en met deze kassabon naar AH gegaan.Hier 3 dezelfde flessen robijn gekocht en afgerekend. Verschil was 0,40€ cent  duurder Het kassabonnetje van Janlinders laten zien en kreeg toen het aankoop bedrag van de 3 flessen terug met een waardebon voor een appeltaartje.

als het een aanbieding is uit de folder met prijsgarantie wat ze ook op de tv roepen zijn ze het in die actieweek verplicht

matusso
door matusso - Jun 11, 2009 om 00:28
191 Antwoorden / 4 Vragen

Waarom herhaalt u mijn eigen woorden tegen mij???

druifje01
door druifje01 - Jun 11, 2009 om 17:54
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Ik krijg zo'n raar gevoel van binnen. Zijn we in Nederland zo ver gezonken dat er om een appeltaartje gemaild moet worden?

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Jun 11, 2009 om 19:02
1163 Antwoorden / 60 Vragen

Neen, vkragt, je ziet het verkeerd. Nederland is al zover gezonken dat er mensen zijn die niet in staat zijn andere mensen te respecteren en in hun waarde te laten. Ik wil je dus ook vriendelijk verzoeken je Rayban zonnebrilletje weer op te zetten en je niet met dit soort topic's te bemoeien.

Zo, dat moest er even uit.

kenwel2
door kenwel2 - Jun 11, 2009 om 20:35
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Sorry hoor, maar vladja heeft in dit topic al wel het enige en juiste antwoord gegeven hoor!!....dus dat beoogde 'appeltaartje' (mits je daar trek in hebt....) kun je dan het beste erbij gaan kopen..(waar gaat dit nog over...?)

Gr. Henri