Peter Zitvast
door Peter Zitvast Jan 16, 2022 om 19:20
Winkels & webshops

Amazon promotie

Ik had een "Promotietegoed" van € 5,= bij Amazon.nl.
Deze heb ik gebruikt bij een bestelling van € 18.90, waardoor ik maar € 13,90 moest betalen.
Doordat het artikel niet beviel, heb ik dit terug gestuurd.
Vervolgens werd er € 13,90 retour betaald.
De betreffende € 5,= werd niet terug gezet in mijn account.
Na contact met de klantenservice werd dit helaas niet opgelost.
Mijn € 5,= is nu dus gewoon verdwenen .....
Ik vind dit onacceptabel en heb dit ook gemeld aan de klantenservice.
Zij houden gewoon vol en zeggen dat dat de regels zijn.
Belachelijk gewoon, op deze manier wordt er gewoon € 5,= van mij "gestolen".
Stel nou dat ik een promotie van € 100,= zou hebben gehad en een product van € 200,= zou hebben gekocht, dat ik geretourneerd zou hebben.
Ben ik dan ook ineens € 100,= kwijt ?


1736 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Topantwoord

marita5
door marita5 - Jan 16, 2022 om 19:27
11528 Antwoorden / 15 Vragen
17

Hallo Peter Zitvast , 

Aftrek bij het kopen en retourneren/annuleren van producten

  • Gedeeltelijke aftrek: Als je een promotievoucher gebruikt voor meerdere bestellingen op hetzelfde moment dat de voucher geldig is, wordt het totale bedrag van de voucher verdeeld over de afzonderlijke prijzen van de gekochte artikelen. Dit geldt ook wanneer de promotie een minimum bestedingsbedrag heeft, zelfs als het minimale bestedingsbedrag is bereikt met een van de bestelde items.
  • Bij het retourneren van producten: De gereduceerde aankoopprijs wordt terugbetaald bij het retourneren van een of meer producten. Als je artikelen retourneert van een promotie waarbij een minimaal bestedingsbedrag is toegepast en het bedrag daarna onder het minimumbedrag valt, kan de promotievoucher niet meer worden gebruikt. Dit betekent dat we voor de terugbetaling van de artikelen die je retourneert, alleen voor de items die je houdt de prijskorting aftrekken. Als je een promotiecode of krediet gebruikt voor een aankoop op Amazon.nl en de bestelling wordt geretourneerd voor terugbetaling, wordt het promotiecertificaat niet beschikbaar voor hergebruik.
  • Bij het annuleren van producten: Als je een promotiecode of krediet gebruikt voor een aankoop op Amazon.nl en de bestelling wordt vervolgens geannuleerd voordat deze is verzonden, wordt de promotiecode teruggezet naar je promotietegoed. Deze kan dan worden toegepast op je volgende in aanmerking komende bestelling. 
Voor verdere informatie , klik op de rode regel . 

https://www.amazon.nl/gp/help/customer/display.html?nodeId=G8LF2MC32ZASDWVU

Peter Zitvast
door Peter Zitvast - Jan 16, 2022 om 19:41
1 Antwoorden / 1 Vragen
2

Na heel veel tijd met chatten met Amazon, hebben ze uiteindelijk de € 5,= toegevoegd aan m'n account.
Misschien hebben ze gezien dat ik heb gezegd dat ik 't ging melden aan Kassa .....
Zojuist een nieuwe bestelling gedaan met € 5,= korting.
Het ging mij niet echt om het bedrag, maar meer om het principe.
Zojuist een nieuwe bestelling geplaatst, er werd € 5,= in mindering gebracht.
Mijn probleem is nu opgelost dus, maar als dit het beleid is van Amazon, dan hebben/krijgen meer mensen hiermee te maken .....

panter22
door panter22 Jan 17, 2022 om 08:47
6599 Antwoorden / Vragen

[Edit redactie: niet inhoudelijke bijdrage]

rj
door rjw Jan 17, 2022 om 09:24
3275 Antwoorden / 5 Vragen

[Edit redactie: niet inhoudelijke bijdrage]

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 16, 2022 om 20:28
16883 Antwoorden / 202 Vragen
1

Dat is dan toch snel opgelost. Mden heeft kennelijk zelf al snel gerealiseerd dat het in strijd was met de eigen voorwaarden. Het kan best zijn dat men 'angst had voor Kassa' maar op een zondagavond ? Ik zou bovendien niet rekenein op een promotiebedrag ad. €100,00 bij o.a. Amazon.

Peter Zitvast
door Peter Zitvast Jan 16, 2022 om 20:34
1 Antwoorden / 1 Vragen

Helemaal niet snel opgelost, ik ben de hele middag een het chatten geweest.
Die chats werden overigens steeds afgesloten, zonder oplossing, dus heb ik steeds weer een nieuwe chat gestart.
Het gaat om het principe hè, dat ze € 5,= laten "verdwijnen", is niet zo spannend, maar als het om grotere bedragen gaat, dan zou dat toch echt niet moeten kunnen .....

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 16, 2022 om 20:47
16883 Antwoorden / 202 Vragen

Ik doel op het tijstip dat u de vraag hier postte. 19:20 uur en om 19:41 uur geeft u aan dat het is opgelost. En dat bedoelik dus met snel!
En herhaald, ga er maar vanuit dat grotere bedragen naar grote waarschijnlijkheid nooit zullen voorkomen. En indein toch bij Amazon, dan gelden de voorwaarden ook die men dan stelt.

sira
door sira Jan 16, 2022 om 21:02
2357 Antwoorden / 24 Vragen

@Heremietkreeft
Mden heeft kennelijk zelf al snel gerealiseerd dat het in strijd was met de eigen voorwaarden.

Het was niet in strijd met de voorwaarden, want het staat er toch duidelijk. De TS heeft niet goed gelezen.
Als je een promotiecode of krediet gebruikt voor een aankoop op Amazon.nl en de bestelling wordt geretourneerd voor terugbetaling, wordt het promotiecertificaat niet beschikbaar voor hergebruik.

De promotievoucher blijft uitsluitend geldig als er geannuleerd wordt nog vóór verzending. In dit geval heeft de TS geretourneerd en terugbetaald gekregen. Het feit dat hij toch weer een voucher heeft gehad, is gewoon goodwill geweest.

Peter Zitvast
door Peter Zitvast Jan 16, 2022 om 21:12
1 Antwoorden / 1 Vragen

Onzin, er werd gewoon € 5,= van mij "gestolen" !
Ik heb heel veel moeite moeten doen om dit op te lossen, uiteindelijk is dat gelukt.
Zonde van m'n tijd overigens, hoeveel tijd moet ik besteden om m'n eigen € 5,= terug te krijgen ?

BTW, wie is Mden ?

Peter Zitvast
door Peter Zitvast Jan 16, 2022 om 21:13
1 Antwoorden / 1 Vragen

En, wie is de TS ?

sira
door sira Jan 16, 2022 om 21:33
2357 Antwoorden / 24 Vragen

U hebt die € 5,- als een voucher gratis gekregen, als een korting. Die € 5,- heeft u niet hoeven te betalen en zat ook niet in uw portemonnee. Gestolen? U koopt in de winkel iets voor € 35,-, u krijgt van de winkel € 5,- korting. Als u het artikel al terug kunt brengen en u krijgt uw geld terug is dat minus die € 5,-, want u heeft maar € 30,- betaald.

TS = TopicStarter

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 16, 2022 om 22:08
16883 Antwoorden / 202 Vragen

@SIRA, Ts heeft de € 5 retour gehad en heeft dus geluk gehad. Dit onderdeel van de voorwaareden is inderdaad erg duidelijk:  'ls je een promotiecode of krediet gebruikt voor een aankoop op Amazon.nl en de bestelling wordt geretourneerd voor terugbetaling, wordt het promotiecertificaat niet beschikbaar voor hergebruik'.

sira
door sira Jan 16, 2022 om 22:20
2357 Antwoorden / 24 Vragen

Maar de TS waardeert dat niet. Hij blijft er bij, als hij het niet had teruggekregen, hij bestolen is.

Peter Zitvast
door Peter Zitvast Jan 16, 2022 om 23:02
1 Antwoorden / 1 Vragen

Die "promotie" was voor een eerdere aankoop, die dus niet in orde was.
Die € 5,= was/is dus mijn geld, niet van Amazon !
Dat ik die € 5,= uiteindelijk tóch weer heb ontvangen in mijn tegoed is dus niet meer dan redelijk en te danken aan mijn doorzettingsvermogen.
Het is gewoon niet acceptabel, dat je een tegoed in je account hebt staan, dat op deze manier gewoon "verdwijnt".
Punt.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 16, 2022 om 23:54
16883 Antwoorden / 202 Vragen

@PETERZITVAST: u zit inderdaad erg vast. Ik heb er geen enkel probleem mee dat u het onacceptabel blijft vinden. Per saldo is de €5 toch niet verdwenen? 

Indien u van mening bent een en ander toch onaccetabel  is en er in vast blijft zitten is dit een optie: https://www.acm.nl/nl/publicaties/publicatie/16915/Melden-bij-ConsuWijzer-loont maar ik twijfel of het antwoord dan anders zal zijn. 

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

d_
d_dejong - May 10, 2024 om 14:38
Geldzaken & recht

Inning extra bedrag boven op contributie (voetbalvereniging)

Onlangs is er gemeld dat de energiekosten van onze club hoger zijn uitgevallen dan verwacht. Als gevolg hiervan is er naar alle leden een extra rekening gestuurd, bovenop de reguliere contributie, om deze kosten te dekken. Daarnaast is er gedreigd met een spelersblokkade indien deze extra kosten niet worden voldaan. Aan het begin van het seizoen ben ik akkoord gegaan met een verhoging van de cont ... Lees meer

Ida b
Ida b - May 10, 2024 om 12:19
Huishouden & energie

Rolluik

Wij hebben een order geplaatst voor rolluiken aan de voor en achterkant van onze woning. Nu is het bedrijf die we de opdracht hebben gegeven( we hebben ook een handtekening op de overeenkomst geplaatst )failliet gegaan, maar ze proberen een doorstart te maken ( e e a was begin maart) maar we horen niets meer en kunnen met geen mogelijkheid contact opnemen met het bedrijf. Kunnen we nu gewoon een a ... Lees meer

Rienvh
Rienvh - May 10, 2024 om 08:26
Computers & telefonie

Cookies???

Waarom moet Ik op de websites van Kassa en Radar bijna elke week die Rottige cookies accepteren???
Terwijl ik op andere websites dat een keer doe en dan er niet meer lastig gevallen word.
Ik zie het antwoord al komen "dan moet je ze op automatisch accepteren zetten"
Nee dat doe ik niet omdat ik niet alle cookies van andere websites wil accepteren!!!

Graag normale antwoo ... Lees meer