Badkamer & Co komt afspraak niet na.
De toezegging van Badkamer & Co. te Roosendaal, de 24-uurs regel af te schaffen, zoals gemeldt in de uitzending van hedenavond, zijn zij tot op dit moment niet nagekomen. Ik neem aan dat die beelden toch eerder opgenomen als dat ze uitgezonden zijn. Op hun website onder het tabblad 'ruilen en retourneren' staat nog steeds:
Uitzonderingen
Er zijn uitzonderingen op retouren:
>Beschadigde producten die niet binnen 24 uur na bezorging zijn gemeld.
Maakt toch niets uit. Niemand die die uitzending heeft gezien, koopt daar toch nog wat?
Niemand die de uitzending heeft gezien ... ? Staat er geen N te veel? (Als niemand de uitzending heeft gezien is ook niemand op de hoogte -:)
Nee, maar achter niemand moet een komma, dan is het taalkundig juist. :-))
Dat Badkamer & Co niet voor de camera wilde verschijnen zegt al genoeg, dus niet meer daar kopen zal een logisch gevolg zijn, als men het programma gezien heeft uiteraard.
En als je de ellende leest op het Radar forum, ga je daar helemaal niet naar toe. En er klopt wel meer niet van hun algemene voorwaarden.
@tijger1, kijk zelden of nooit meer naar Radar forum, de quotes stonden me al niet aan, nu al helemaal niet meer.
Wat bedoelt u met quotes?
Badkamer & Co heeft bij Janneke Oude Kempers (redactie Kassa) aangegeven dat er niemand beschikbaar is die "met zijn kop op tv" wil (woorden dhr. Beumer). Badkamer & Co is van mening dat dat gerespecteerd moet worden. Die mening is men vooral toegedaan omdat er verder geen probleem was. Het bedrag was teruggestort en er is verteld wat men over de eigen mailgang vond (zie vorige reactie). Kassa zag echter de uitzending verloren gaan en heeft dermate dwingend erop aangedrongen "dat het maar beter was te doen wat ze vroegen", dat Badkamer & Co Kassa heeft verboden in de winkel te filmen. Zelfs dit heeft men niet gerespecteerd. So be it.
O.T.@tijger1, met quote (op Radar)bedoel ik: iemand stelt een vraag en dan wordt dit beantwoord met de hele vraag en dan het eigen antwoord. Daarna beantwoord er weer iemand anders die dan weer de twee antwoorden quote en dan ook weer antwoord geeft. Maar goed, maakt niet uit, heb een ban voor het leven, sinds ik in 2016 ineens een robot bleek te zijn geworden toen ik in de USA was.
Dat werd dan ook niet gezegd, wel dat de 24 uurs 'controle' zou worden aangepast. Dat is wat anders dan afschaffen.
Als deze voorwaarde in strijd met de wetgeving is, dan zal men wel moeten (afschaffen dus). Ik heb gisteren de uitzending niet gezien, doe dat later vandaag al was ik toch al niet van plan daar een keuken aan te schaffen.
Naar aanleiding van de uitzending van Kassa is gevraagd een uitspraak te doen betreffende de 24-uurscontrole. Tot onze spijt belicht Kassa enkel de negatieve kant van dit verhaal.
Bestellingen worden GRATIS bezorgd door Badkamer & Co. Tijdens de bezorging controleert de chauffeur samen met de klant de geleverde producten op beschadigingen. Zijn de producten niet beschadigd dan tekent de klant voor ontvangst. Dit staat tevens op het ontvangstformulier vermeld. Badkamer & Co geeft hierna nog 24 uur de tijd aan de klant om de bestelling naar bijvoorbeeld de badkamer te verzetten. Mocht er tijdens deze 24 uur toch iets stuk gaan, doordat bijvoorbeeld de klant zelf iets laat vallen, dan geeft Badkamer & Co de extra service om dit te melden.....binnen 24 uur.....en zal het beschadigde product alsnog GRATIS worden vervangen. We gaan er vanuit dat de bedoeling van deze 24-uurscontrole duidelijk is en dat hiermee enkel een service naar de klant wordt nagestreefd.
De 24-uurscontrole heeft overigens geen invloed op het feit dat de klant 14 dagen zichttermijn heeft. Mocht de klant binnen 14 dagen de koop willen ontbinden, zonder opgaaf van redenen, dan is dat wettelijk vastgelegd en kan het product worden teruggestuurd en wordt het betaalde bedrag binnen 14 dagen op de rekening van de klant teruggestort, mits het in dezelfde staat wordt geretourneerd als dat het is aangekomen.....onbeschadigd, want dit is immers gecontroleerd tijdens de bezorging.
Tijdens de bezorging controleert de chauffeur samen met de klant de geleverde producten op beschadigingen.
Waarom is dit dan niet bij de spiegel gedaan die notabene bij buren is afgeleverd en niet bij de klant. Had de chaufeur hem direct terug kunnen nemen.
Leuk, bestel je tegels. Moeten alle dozen opengemaakt worden en de tegels stuk voor stuk bekeken worden binnen 24 uur. Dat is dus tegen de wettelijke regels.
Hoeft niet @tijger1, krijg je gewoon te horen dat het mozaïektegels zijn;-))
"Mocht er tijdens deze 24 uur toch iets stuk gaan, doordat bijvoorbeeld de klant zelf iets laat vallen, dan geeft Badkamer & Co de extra service om dit te melden.....binnen 24 uur.....en zal het beschadigde product alsnog GRATIS worden vervangen".
Met alle respect, Badkamer&Amp.co, Vertel hier eens, als u bij de buren afleverd die de doos dichtlaten, en het weekend over weg zijn, hoe dan de klant binnen uw norm binnen 24 uur kan reageren. Uitgaande van niet controleren door uw bezorger van de spiegel, dan is niet meer bewijsbaar dat de spiegel wel of niet kapot is aangekomen.
In het geval van de spiegel van de familie Beumer melden zij in eerste instantie dat zij 3 dagen nadien hebben geconstateerd dat de spiegel stuk was. Er zijn geen buren in het hele verhaal aan te pas gekomen. Vanwege de mailgang, die Kassa vanzelfsprekend enkel eenzijdig laat zien, daar er anders geen sensatie/programma is, is de spanning tussen de familie Beumer en Badkamer & Co hoger opgelopen dan zou moeten zijn. Er zijn over en weer dingen gezegd waar Badkamer & Co later heel erg duidelijk (echter niet door Kassa gebruikt) heeft aangegeven dat dit niet hun normale manier van doen is en heeft Badkamer & Co hiervoor aan de familie Beumer excuses aangeboden. De excuses van de familie Beumer zijn echter tot vandaag uitgebleven. Badkamer & Co wenst echter hierover niet verder in details te treden. Dat vinden wij niet nodig. Toen de familie Beumer een heroverweging heeft aangevraagd is uit intern onderzoek gebleken dat de spiegel door DHL is bezorgd en niet door onze eigen bezorgservice. DHL past helaas niet de controle met de klant toe. De spiegel is inderdaad bij de buren afgeleverd. Toen dit uit onderzoek is gebleken heeft Badkamer & Co terstond het bedrag terugbetaald. Kassa heeft hier geen rol in gespeeld. Ze horen echter graag van zichzelf dat dat wel het geval is. Dat vinden wij prima.
Met betrekking tot de opmerking over de tegels. Tegels worden rechtstreeks door de fabrikant bezorgd. Hier wordt de 24-uurscontrole niet toegepast. De klant heeft gewoon de normale 14 dagen zichtstermijn, zoals dit wettelijk is geregeld.
Nou Badkamer en co, hoewel ik in de buurt woon, loop ik uw bedrijf toch maar voorbij als ik iets op badkamergebied nodig heb.
Want volgens de wet moet u ook als iemand na drie dagen meldt dat het stuk is, gewoon een nieuwe leveren.
Natuurlijk gaat DHL niet staan wachten tot alles uitgepakt en gecontroleerd is.
En een klant is ook niet verplicht om dat te doen. Volg eens een cursus wetskennis. En idiote mailtjes sturen naar een klant is echt not done.
+10 @tijger1
Er zijn geen buren in het hele verhaal aan te pas gekomen.
De spiegel is inderdaad bij de buren afgeleverd.
Nou breekt mijn klomp, of was het toch de spiegel
Toen dit uit onderzoek is gebleken heeft Badkamer & Co terstond het bedrag terugbetaald. Kassa heeft hier geen rol in gespeeld.
Hier geloof ik nu niks van, anders had de verkoper wel op camera gegaan, toch.
Ik kan mij niet geheel aan de indruk onttrekken, dat Badkamer & Co zich niet aan de wettelijke termijn van 2 maanden wil houden, door een eigen regeltje (de 24 uren) toe te passen, d.m.v. een controle ter plaatse.
Artikel 23 BW7:
"De koper kan er geen beroep meer op doen dat hetgeen is afgeleverd niet aan de overeenkomst beantwoordt, indien hij de verkoper daarvan niet binnen bekwame tijd nadat hij dit heeft ontdekt of redelijkerwijs had behoren te ontdekken, kennis heeft gegeven. Blijkt echter aan de zaak een eigenschap te ontbreken die deze volgens de verkoper bezat, of heeft de afwijking betrekking op feiten die hij kende of behoorde te kennen doch die hij niet heeft meegedeeld, dan moet de kennisgeving binnen bekwame tijd na de ontdekking geschieden. Bij een consumentenkoop moet de kennisgeving binnen bekwame tijd na de ontdekking geschieden, waarbij een kennisgeving binnen een termijn van twee maanden na de ontdekking tijdig is."
Ook dit bedrijf dient zich aan de wet te houden.
En daar zijn die 2 maanden dus voor en niet de 24-uren regeling.
Maar wel heel vreemd dat Badkamer & Co het volgende schrijft: "Tijdens de bezorging controleert de chauffeur samen met de klant de geleverde producten op beschadigingen. Zijn de producten niet beschadigd dan tekent de klant voor ontvangst. Dit staat tevens op het ontvangstformulier vermeld."....... Hoe verhoudt zich deze regel met voornoemde uitspraak van Badkamer & Co?? Chauffeur wacht niet - tekenen voor niet beschadigde artikelen?? Heel vreemd.
Een reden opgeven is niet verplicht.
Verpakking totaal vernield? Onverkoopbaar? Het artikel mag gewoon, ter beoordeling, uit de verpakking gehaald worden.
Kan Badkamer & Co ons even aangeven waar in het BW vermeld staat, dat zogenaamde outlet artikelen niet geretourneerd mogen worden?
Artikel 10 AV: "Je begrijpt vast dat je de volgende artikelen niet kunt terugsturen" .... Nee, dat ik begrijp niet!
Wel een +puntje: "Op al onze producten geven we 5 jaar garantie." Dus ook uit de outlet.
Tenzij de schade te wijten is aan het handelen van die chauffeur..... !!
Een webwinkel waarbij alléén zeer goede reviews staan, daar stel ik toch wel vraagtekens bij.....
En ik zal het al helemaal niet hebben over de e-mails waarover in de uitzending gesproken is.
Je zult maar je badkamer aan het verbouwen zijn en bij die club al je spullen besteld hebben. Thuis zit het wat tegen, maar je maakt de garage vrij en zet daar de perfect ingepakt spullen van Badkamer in, heel veilig. Na een maand of wat kunnen de spullen geinstalleerd worden.
Heb je dan bij dit bedrijf even pech, want over beschadigingen die er desondanks toch zijn, zou je volgens de AV niet meer kunnen rappelleren.
Nee, bij dit bedrijf moet je niet zijn.
@tijger1 , lees hier eens de klacht van @remco schutte https://www.google.nl/search?client=opera&q=Badkamer+%26+Co&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8#lrd=0x47c4165656ee24d7:0x8f843e95b6e6d98,1,,,
Kan aan mij liggen, maar ik vind niets van Remco.
@Tijger1 , Klacht van Remco , Via de website een mooi bad gekocht. Omdat mijn bad naar de bovenverdieping moest, heb ik het bad in de beschermfolies laten zitten om eventuele schade te voorkomen. Het blauwe plakplastic heb ik pas verwijderd nadat het bad was geïnstalleerd en klaar was voor gebruik (alles om het bad zo netjes mogelijk te houden). Deze voorzichtigheid kwam mij duur te staan. Toen ik het plastic verwijderde bleek het bad beschadigd te zijn, dit heb ik meteen (met foto) gemeld.
enorm vervelend dat u uw aankoop op deze manier ervaart.Ik heb het voor u nagekeken en er is een tegemoetkoming aangeboden ter compensatie van de minieme schade die het bad heeft. Daar wij onze producten voor u als klant zo goedkoop mogelijk willen wegzetten, kunt u echter niet verwachten dat voor de minieme schade zoals in deze wij zomaar bijvoorbeeld 50% korting geven. Vandaar dat we u aanbieden het bad om te ruilen, zoals het ook hoort. Helaas eist u van ons dat wij de expediteur, met de daarbij behorende kosten, 2 maal op en neer laten rijden, omdat u niet genegen bent het beschadigde product klaar te zetten als deze het bad komt omruilen. Uw vraag om het product in ons magazijn na te kijken op beschadigingen is overbodig daar dit eigenlijk altijd gebeurt. Helaas kunnen we niet voorkomen dat er een keer iets kan beschadigen in de vrachtwagen. Ten overvloede wil ik u mededelen dat de garantie nooit zal vervallen op een product. Echter als u het bad beschadigt is dat helaas inderdaad geen garantiegeval. U veroorzaakt het immers zelf. Nogmaals wil ik wijzen op het feit dat onze bestellingen worden bezorgd door een expediteur. U kunt niet verwachten dat deze op zijn gemak gaat wachten tot u een seintje geeft. Ik ga er vanuit dat u dat ook niet doet als er een pakketje door DHL wordt bezorgd.
Mochten we nog iets voor u kunnen betekenen, aarzel dan niet ons te bellen of te mailen.
Met vriendelijke groet,
Badkamer & Co
Bedankt, dus zoals al eerder geschreven, met een grote boog om dit bedrijf heenlopen.
Van dit soort bedrijven kun je het beste ver van blijven. Dat doe je jezelf toch niet aan. Ze weten het goed te brengen. Dan begrijpen we het allemaal.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Liander wil mijn meter vervangen
Ik kreeg vorige week een brief van Liander dat ik mijn huidige goed funtionerende meter voor de stroom moet vervangen vanwege een vage wet .
Ben ik verplicht om dit op te volgen of probeert Liander via druk en halve leugens die nieuwe meter geinstalleerd te krijgen ?
Lees meer
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
2 stoelen niet goed winkel doet niets wat kan ik nog doen
6 stoelen gekocht bij 2 is de vulling gezakt zouden omgeruild worden maar wordt niet gedaan
na veel gepraat konden we 6 nieuwe uitzoeken alles op papier gezet
nu blijkt dat dat ook niet gedaan wordt
wat kunnen we doen reageren doen ze niet aangetekende brief gedaan
maar geen antwoord
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer