Ma
door Marije73 Apr 5, 2021 om 11:54
Winkels & webshops
Bangado comfyblanket

Bangado.nl

E
ind januari heb ik een comfydeken besteld voor 39,95. Op 1 april (!) eindelijk iets ontvangen, een lapje formaat theedoek. Het lijkt een oplichters site te zijn. Bij resencies zie ik veel van deze verhalen. Kan ik iets doen om mijn geld terug te krijgen?

6387 19 Rapporteer

chris74
door chris74 - Apr 5, 2021 om 12:01
564 Antwoorden / 44 Vragen

Doe een gok, gezien op facebook.

Algemene voorwaarden

Bangado.nl
Adresgegevens: op aanvraag
E-mailadres: info@bangado.nl
KvK-nummer: op aanvraag

Alles op aanvraag. Site is sinds okt 2020 in de lucht.
Ga ervanuit dat het een dropshipper is en uit China is gekomen.
Zou zeggen neem je verlies en koop niet op schimmige websites.

tijger1
door tijger1 - Apr 5, 2021 om 12:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Beschouw het maar als leergeld, zodat u voortaan niet meer bij een compleet niet bestaand bedrijf bestelt.

Gr
door Grunn1 - Apr 5, 2021 om 12:03
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Geld ben je kwijt dus zet het uit je hoofd want je krijgt het niet terug.
Kijk voortaan eerst waar je wat besteld voor je wat besteld daarmee voorkom je dit.

Donuts
door Donuts - Apr 5, 2021 om 12:05
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Kan ik iets doen om mijn geld terug te krijgen?

Nee, geld ben je kwijt. In het vervolg maar niet meer bij dropshippers bestellen. De deken lijkt me wel geschikt voor in de poppenbuggy.;-))

diumenge
door diumenge - Apr 5, 2021 om 12:13
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je hebt zeker de standaard maat besteld i.p.v. de kingsize? bangado.nl/products/comfyblanket

Dan was die deken misschien 80 bij 80 cm.

Vervelende les, maar nu weet je in ieder geval dat je niet meer bij dropshippers moet bestellen.

De kans op je geld terug? Nihil tot uitgesloten.

Donuts
door Donuts Apr 5, 2021 om 12:15
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Nee, dit was de kingsize.;-)))

diumenge
door diumenge Apr 5, 2021 om 13:06
11969 Antwoorden / 15 Vragen

sira
door sira Apr 6, 2021 om 21:48
2336 Antwoorden / 24 Vragen

Zowel de standaard als de kingsize heb je in een half uurtje zelf gebreid, lekker grote breinaalden.

marita5
door marita5 - Apr 5, 2021 om 12:14
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Marije73 ,

Dit is een Dropshipper , spullen komen uit China .
Contact alleen via e-mail / geen tel.nr / Kvk nr / adres niks

Prijzen
Wij stellen eerlijke prijzen over de producten. Wij hebben ervoor gekozen om de producten direct vanuit de leverancier naar jou toe te sturen. Zo kunnen wij enorm besparen op opslag-, transport- en verpakkingskosten en kunnen wij de producten aanbieden voor een voordelige prijs.

Levertijden

Bangado heeft alle producten op voorraad. De gemiddelde levertijd bedraagt 8-12 werkdagen in Nederland. In België is de gemiddelde levertijd 12-20 werkdagen. Onze producten worden namelijk direct vanuit de leverancier naar jou verzonden.

Controleren of een site betrouwbaar is , klik op de rode regels .

https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/dropshipping-check-goed-waar-je-bestelt

https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/checklist-veilig-online-winkelen

https://www.consumentenbond.nl/online-kopen

sjjoppy
door sjjoppy - Apr 5, 2021 om 12:14
7188 Antwoorden / 3 Vragen

In deze link staat dat iemand na aangifte het geld teruggekregen heeft met verzoek de aanklacht te verwijderen dus de moeite van het proberen waard.
https://nl.trustpilot.com/review/bangado.nl

marita5
door marita5 - Apr 5, 2021 om 12:16
11513 Antwoorden / 15 Vragen

De site is bekend bij de Politie ,

ne
door neodutchio - Apr 5, 2021 om 12:23
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Het is heel simpel om je geld terug te krijgen. Je geeft bij de verkoper aan dat ze niet geleverd hebben wat er overeengekomen is. U stelt ze een ultimatum waarin het juiste artikel geleverd moet zijn. Mocht dat niet gebeuren mag u ontbinden. U stuurt wederom een bericht dat u ontbind en dat u binnen 14 dagen het geld terug wilt hebben. Mocht dat niet gebeuren kunt een incassobureau inschakelen.

Tot zo ver de simpele uitleg. Maar, bij wie hebt u gekocht? Geen KVK nummer, geen adres, geen telefoonnummer, helemaal niets. Dus om de simpele weg te bewandelen om het geld terug te krijgen zal u eerst de lastige weg moeten nemen om op zoek te gaan naar bij wie u gekocht hebt.

Oftewel, onmogelijk.

marita5
door marita5 - Apr 5, 2021 om 12:33
11513 Antwoorden / 15 Vragen
Donuts
door Donuts Apr 5, 2021 om 12:41
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Nummer is niet in gebruik, wat ook te verwachten is bij die gasten.

marita5
door marita5 Apr 5, 2021 om 13:04
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Ik had het nummer niet getest .

hutch
door hutch - Apr 5, 2021 om 15:07
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Dit dropshippertje uit Nieuwegein is waarschijnlijk van school afgetrapt en probeert nu wat aan geld te komen over de rug van zijn slachtoffers.
Zijn gegevens zijn bekend als u goed zoekt, inclusief zijn adres.

Zelf durft hij zijn gegevens uiteraard niet op die site te zetten, zoals altijd het geval is met oplichters.
Voor dit soort sites wordt tot in den treure gewaarschuwd, vooral als deze via FB lopen.

Helaas heeft u nu weer wat geleerd.

hutch
door hutch Apr 5, 2021 om 15:28
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Hij heeft nog een website: fitnessitems.nl. Gelukkig wordt daar niets aangeboden..... of niet meer.

Ook een kenmerk bij oplichters: dergelijke figuren hebben het altijd over: 'ons team'....... terwijl het verreweg meestal maar één (zielig) persoontje is.
U bent dus nu ook gewaarschuwd voor deze site.

mi
door miennaamishaaz Apr 5, 2021 om 17:47
725 Antwoorden / 1 Vragen

Volgens zijn Linkedin page zit hij nog steeds op school.
Zijn school benaderen over zijn acties buiten school om zou vast wel een goed idee zijn.
Hij moet leren dat zijn acties consequenties hebben.
AL zijn gegevens zijn immers bekend. dus dat is niet zo moeilijk.

mi
door miennaamishaaz - Apr 5, 2021 om 17:44
725 Antwoorden / 1 Vragen

Op basis van publiekelijk vindbare informatie via het SIDN.
https://www.sidn.nl/whois?q=Bangado.nl&lang=nl

Is de laast bekende Website houder: "Sem Agterberg"

Topic op het forum van Avatros opgelicht:
https://opgelicht.avrotros.nl/forum/webwinkels-f24/https-bangado-nl-en-fitnessitems-nl-list-bedrog-mi-t41984.html

Als je zoekt op de naam van de "Eigenaar" van het domein, krijg je vrij  weinig resultaten
https://www.google.com/search?q=%22Sem+Agterberg%22

Als de betaal-partner Mollie is geweest kan je het beste Hun benaderen dat de verkoper niet aan zijn afspraak heeft voldaan, en het geld terug wilt omdat er geen mogelijkheid meer is tot contact.

Via publiekelijk vindbare informatie is de kans zeer groot dat de volgende persoon de eigenaar is:
https://www.facebook.com/sem.agterberg/about_life_events

https://www.linkedin.com/in/semagterberg?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 6, 2021 om 09:51
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Dan toch ook maar weer deze met aantekening dat u enkele verwijzingen die in mijn reactie zijn al kreeg en als extra aantekening dat indien u overweegt om te vorderen het zenden van een aangetkende brief alleen al € 13,50 kost (voorbeeldbrief-ingebrekestelling/) : Ik kan hier als vrijwillige vraagbeantwoorder niets anders mee dan ook u wijzen op de veelheid van waarschuwende info die er al is m.b.t. het nagaan van betrouwbaarheid van webwinkels, bestellen in het buitenland of van goederen die uit het verre buitenland komen, dropshippers etc.

Zo u tot de mening zou komen dat u wordt opgelicht, doe dan aangifte bij de politie (u komt dan wel op een stapel denk ik), doe melding bij de ACM
www.consuwijzer.nl  Het nagaan of de webwinkel een erkend keurmerk met ook geschillenregeling is hierbij van groot belang.

Zie verder o.a.
https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu  ; https://www.thuiswinkel.org/consumenten/veilig-online-shoppen/betrouwbare-webshophttps://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen- : deze: https://www.consumentenbond.nl/online-kopen en https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/dropshipping-hoe-werkt-dat

Bestellen in China: let op de valkuilen | PlusOnline

en toch ook de opmerking dat dit de zoveelste keer is dat een vraag als deze resp. een klacht als deze wordt gesteld en dan ook steeds de antwoorden niet (veel)anders zullen zijn.

U kunt ook nog en melding doen bij www.klachtenkompas.nl van de Consumentenbond

rj
door rjw - Apr 6, 2021 om 10:21
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Wat zijn de specificaties van het product dat je besteld hebt?

Coebel
door Coebel - Apr 7, 2021 om 12:13
52 Antwoorden / 1 Vragen

Voortaan met een creditcard betalen.  Bij niet of niet correcte levering en retourzending krijg je het aankoopbedrag retour

Donuts
door Donuts Apr 7, 2021 om 12:30
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Fantastische tip... Nu nog 1 dropshipper vinden waar je met een cc kunt betalen. En 3x raden waarom dropshippers die mogelijkheid niet bieden.

Du
door Duc7 - Apr 7, 2021 om 12:50
35 Antwoorden / Vragen

Als je de foto op de site heel goed bekijkt zie je bij sommige dat ze nep zijn. Wat een pech voor je, je zult helaas geen geld retour krijgen.

koekeloer
door koekeloer - Apr 7, 2021 om 13:52
562 Antwoorden / 18 Vragen

U kunt een klacht indienen bij de ACM wegens ontbreken bedrijfsgegevens op de website. Ze gaan de website dan uit de lucht halen. Niet dat U daar nog zelf iets aan heeft helaas.

ma
door marleenvanh Apr 7, 2021 om 15:35
451 Antwoorden / 1 Vragen

En dan staat er over 2 uur een site 'gabando.nl'  online en gaat e.e.a. vrolijk verder......

ma
door marleenvanh - Apr 7, 2021 om 15:33
451 Antwoorden / 1 Vragen

Nee, uw geld bent u kwijt. Had u maar VOORDAT u iets bestelde goed moeten nakijken wie of wat er achter dit 'bedrijf' zit(ten). Dat is al zo'n 3658x eerder in dit soort fora vermeld. Zie:  https://nl-be.trustpilot.com/review/bangado.nl    Succes!

mo
door mof - Apr 7, 2021 om 16:41
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Als ze echte oplichters zijn kun je aangifte doen. Je geld krijg je er ws niet mee terug.