Bestelling geweigerd - geld alleen terug na verwijdering recensie
Op 30 december 2018 via Thuisbezorgd een bestelling bij een restaurant geplaatst. Gedurende de bestelling is het bedrag (€ 10,75) direct afgerekend. De (tijd)order is ruim van tevoren geplaatst, om 19:28, voor bezorging om 22:30 op mijn werkadres. Het idee was om direct na het werk met de maaltijd naar huis te vertrekken. Om een lang verhaal kort te maken: ik krijg mijn geld alleen terug als ik de beoordeling verwijder. Hieronder een toelichting.
23:30 - derde maal naar het restaurant gebeld. Gevraagd of ik mijn geld kan terugkrijgen. "U heeft via Thuisbezorgd besteld zie ik staan. Dat gaat niet via ons, dat gaat via Thuisbezorgd. Ik ga morgen Thuisbezorgd bellen. Hun gaan het overmaken en dat is dan binnen 10 werkdagen dat u dat geld op uw rekening heeft. Zal ik dat voor u doen morgen?". Hiermee akkoord gegaan en daarbij nogmaals aangegeven een uur na het einde van mijn werktijd te hebben zitten wachten. "Ja, snap ik. Ik zie wel dat hij onderweg is. Wilt u dat ik morgen Thuisbezorgd bel en gewoon de geld laat storten?" Aangegeven hiermee in te stemmen. "Ik ga dat gelijk regelen, ja? Maar de bezorger kan alsnog aanbellen, gaat u de bestelling alsnog aannemen?". Aangegeven te zullen weigeren en de maaltijd mee retour te sturen. "Oke, dan hoor ik het vanzelf wel van de bezorger".
Via Thuisbezorgd dezelfde avond nog een klacht ingediend. Tevens een standaard mailtje ontvangen waarbij ik de mogelijkheid had om de bestelling en bezorging te beoordelen. Navolgende in de beoordeling beschreven: "I.v.m. verwachte drukte, besteld om 19:28 voor bezorging om 22:30 (3 uur van tevoren). 22:30, 22:45, 23:15 en 23:30 naar [naam restaurant] gebeld. Steeds "bezorger is er binnen een paar minuten". 23:40 komt de bezorger aan (uur en 10 min later). Eten teruggestuurd."
Een aantal dagen later bericht van Thuisbezorgd. "Naar aanleiding hiervan hebben wij contact opgenomen met restaurant [naam]. Uit dit gesprek werd duidelijk dat de restauranthouder geen toestemming geeft om het bedrag van uw bestelling te restitueren. Helaas zijn wij om deze reden dan ook niet in staat om het door u betaalde bedrag te restitueren. Het restaurant heeft aangegeven het totale bedrag van uw bestelling alleen terug te storten op het moment dat u toestemming geeft om uw beoordeling te laten verwijderen. Wij hebben de restauranthouder vriendelijk verzocht om nogmaals contact met u op te nemen om deze bestelling te bespreken. Helaas stond het restaurant hier niet voor open."
Hierop heb ik gedurende een aantal dagen vijf maal telefonisch contact gehad met het restaurant, kon geen van de medewerkers mij doorzetten naar de restauranthouder, zijn mijn gegevens viermaal door de medewerkers genoteerd en is er vijf maal de belofte gedaan dat ik zou worden teruggebeld. Tot op heden heb ik niets van de restauranthouder mogen vernemen. Op 11 januari sprak ik de medewerkster die 30 december aangaf de betaling te regelen. Ik vroeg of het wettelijk gezien mag, wat de restauranthouder doet, waarop mw. antwoordde: "Ja, dat mag. Zeker".
Ik zou graag willen weten welke vervolgstappen hierbij genomen kunnen worden. Het bedrag maakt niet zoveel uit. Het gaat meer om het principe en de houding van het restaurant.
Topantwoord
Hallo R32 ,
Wat een onzin , om uw geld pas terug te krijgen als u de recensie verwijderd .
Lees ook hier , klik op de rode regels .
https://kassa.bnnvara.nl/nieuws/thuisbezorgd-excuses-voor-duizenden-vertraagde-bestellingen
Lees hier de voorwaarden m.n Art 6 ,
https://www.thuisbezorgd.nl/algemene-voorwaarden
Topantwoord
Aangifte doen? Waarvan?
Zet uw verhaal, maar dan een korte vorm, overal neer. facebook, Klachtenkompas, Klacht.nl. Met naam en toenaam.
De restauranthouder is natuurlijk niet goed bezig.
Maar je kan geen eten retourneren en dan je geld terugkrijgen.
Zit het net niet zo als met het retourneren van hygiënische artikelen?
Ik zou er niet ruim een uur op gewacht hebben.
De crux zit hem in het gegeven dat er meerdere keren telefonisch contact was en er telkens werd vermeldt dat de bezorger er binnen enkele minuten zou zijn. Dit is de reden dat er toch is gewacht. De telefoniste heeft aangegeven dat retour oke was en betaling geregeld zou worden, in dit geval was weigeren en geld terug dus wel een optie.
Dat snap ik even niet, Je hebt langer dan een uur op de bezorger gewacht, Vaak gebeld en je staat er nog als de bezorger eindelijk met de maaltijd aankomt, Dan weiger je de maaltijd. Dat je er genoeg van hebt en nooit weer een maaltijd daar bestelt, kan ik mij voorstellen. Wat wil je nu allemaal gaan doen voor €10,75.
Laat die recentie staan.
@panter22 , Laat die recentie staan., nou zeg èèn dure recentie . belachelijk dat Ts pas zijn / of haar geld terug krijgt wanneer de recentie word verwijderd . Zie ook mijn reactie , Ts was met de feestdagen niet de enige . Na 1½ uur wachten zou ik ook geen verpieterd eten meer willen .
Dat gebeurt dus wel vaker, recentie verwijderen en dan pas geld terug, Dat klopt natuurlijk niet.
Je weet niet of het eten verpieterd was. Ts heeft de maaltijd geweigerd, de doos niet opengemaakt,
Ik zie in jouw reactie in de algemene voorwaarden staan dat hij de overeenkomst niet kan ontbinden.
Dus weigeren heeft niet tot gevolg dat hij zijn geld niet terugkrijgt.
En de klachtenregeling stelt niet zoveel voor.
6. Ontbinding van de Overeenkomst en annulering van de Bestelling
- In verband met de bederfelijkheid van het Aanbod geldt dat de Klant geen recht heeft om de Overeenkomst te ontbinden. Bestellingen kunnen niet door de Klant bij Takeaway.com worden geannuleerd. Annulering van de Bestelling door de Klant bij het Restaurant is slechts mogelijk indien het Restaurant expliciet aangeeft dat Annulering van de Bestelling door de Klant mogelijk
Dat klopt idd. Echter, de laatste regel onderschrijft wat zich heeft plaatsgevonden. Gevraagd om mijn geld terug te krijgen. Mw. aan de tel heeft aangegeven het geld terug te laten storten. Kort erna heeft mw. nogmaals zelf het aanbod gedaan, waarmee ik ook akkoord ben gegaan. Weigeren was geen probleem. Dit geldt volgens mij als een mondelinge overeenkomst.
@panter22 , op Twitter reageren klanten , vertraging / geen eten / of eten was lauw , deze klanten krijgen hun geld terug / of een tegoedbon , waarom Ts dan niet ? Bij de andere klanten geldt de voorwaarden dan ook niet .
We hebben het toch over 10 euro? Daar zou ik niet eens dat hele verhaal voor typen, laat staan dat ik er mijn bed voor uit zou komen. Gewoon die recensie laten staan en een keertje minder bij Thuisbezorgd bestellen, heb je je 10 eurootjes weer terug verdiend.
Daar zou ik niet eens dat hele verhaal voor typen, laat staan dat ik er mijn bed voor uit zou komen , U niet maar andere wel .
Ja, en? Mijn antwoord is niet voor jou bestemd.
En ik reageer in het reactieveld waar het voor bedoeld is , simpel .
En ik herhaalde slechts je EIGEN woorden, simpel.
Bedankt voor uw antwoord. We hebben het niet specifiek over het bedrag. Er is een overeenkomst met een bedrijf, maar vervolgens worden er eigen regels op bedacht, waarbij de klant als het ware geen keus heeft en zich moet conformeren aan hetgeen het restaurant wilt. Voor hetzelfde geldt betrof het een order van 50 euro en zou er niets aan het verhaal veranderen.
@netflixfan ,U moet toch altijd het laatste woord hebben , dus bij deze , veel geluk met uw onzin . @R32 , u heeft gelijk , het is tenslotte uw geld en niet van iemand anders .
@R32: Dat klopt, maar persoonlijk kijk ik wel naar het bedrag wat er mee gemoeid is. De tijd en energie die ik ergens aan besteed, moet voor mij in verhouding staan met het bedrag. Succes in ieder geval.
Marita5, wat jij niet kunt begrijpen blijkbaar is dat mijn reactie een eye opener voor TS kan zijn. Dag Marieke.
Welja , geweldige eye opener € 10,75 laten zitten en niks doen . Terwijl andere klanten met de feestdagen dezelfde problemen hadden en wel hun geld / of een tegoedbon kregen . Ik zie het verschil tussen Ts en de andere niet . Dag @netflixfan slaap goed .
Topantwoord
Boeiend relaas dat feitelijk neerkomt op een vorm van chantage dat in beginsel ook nog strafbaar is. Geld terug van hen als u de recensie verwijderd. Te gek om los te lopen maar hoewel u aangifte zou kunnen doen is het wel de vraag of € 10,00 die moeite loont. Rest het al gegeven advies om dit dan maar zo veel als mogelijk rond te vertellen en vooral nooit meer iets bij dat restaurant te bestellen.
(Een kleine opmerking zijdelings: 'Hun gaan het overmaken', de tijd van de Hunnen ligt al eeuwen achter ons. U bedoelt neem ik aan: zij gaan het overmaken.)
Bedankt voor uw reactie. Het voornaamste doel is dat het restaurant er niet zomaar mee wegkomt en klanten op een dergelijke manier kan behandelen/ chanteren. Ik had gehoopt dat Thuisbezorgd hier een rol in zou spelen. Echter, zij leggen zich er ook bij neer en geven aan dat ik de restauranthouder dien te volgen om mijn geld terug te krijgen, hetgeen een aparte gang van zaken is. Hetgeen ik mij ook wel afvraag is of ik het restaurant bij naam mag noemen...
(De stukken tekst tussen aanhalingstekens zijn citaten vanuit de medewerkers van het restaurant.)
Topantwoord
Het is vaker voorgekomen dat er een geplaatste recentie weggehaald moest worden alvorens er geld teruggeven zou worden, echter komt het ook voor dat als dan de recentie weggehaald is er dan toch niet betaald werd.
Wat u in dit geval kunt doen is beloven dat de recentie door u wordt verwijderd nadat de betaalde rekening is teruggegeven.
Topantwoord
Of je haalt de recensie in 1e instantie weg en plaatst deze, met vermelding van deze volgende eis erbij, later weer opnieuw ;-)
Topantwoord
Welnu, is het mogelijk de recentie te verwijderen tot u uw geld terug heeft en het daarna wederom te plaatsen?
Kost de minste moeite en u heeft wat u hebben wilt. Uw geld en de recentie.
Is aanpassen en na geld terug weer opnieuw aanpassen MET mededeling dat de eerste aanpassing onder dwang was misschien een idee?? Maar ik had wel een oom (inmiddels overleden) die regelmatig zei: Wanneer mensen zeggen: "Het gaat niet om het geld maar om het principe..." Dan gaat het .... inderdaad ja..... Succes.
Dat is helaas niet mogelijk. De recensie valt niet meer te bewerken. Ik dien toestemming te geven aan Thuisbezorgd om de recensie te verwijderen, waarna de restauranthouder toestemming zal geven om het bedrag terug te storten.
Ik snap uw punt. Natuurlijk speelt het bedrag een rol, maar het principe weegt wat mij betreft zwaarder. Ik geef geld doorgaans niet gratis weg aan bedrijven. Zeker niet aan een bedrijf dat zo met klanten omgaat en dit zelfs ongestoord en vooral zonder consequenties kan doen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Gaat de energiemij rekening houden met gehuurde zonnepannelen?
Ik heb een huurhuis van Ymere. Door hen werd mij zonnepannelen te huur aangeboden via Iederzon. Dat was de enige mogelijkheid om zonnepannelen te nemen. In het kader van de groene energie heb ik deze genomen. Dit is een wel een contract van 30 jaar en daar betaal ik momenteel elke maand ruim 36 euro voor. Deze pannelen leveren overigens lang niet de beloofde opbrengst (Ik verwacht nog niet een ... Lees meer
Boete betalen bij abbostop
Ik heb per ongeluk via Abbostop.nl mijn koboplus abonnement laten stopzetten. Ik dacht dat ik rechtstreeks bij Koboplus opzegde.
Kreeg direct een mail met een betalingsverzoek van 29.95. Direct gemaild dat het een vergissing was. Viel geen discussie over te voeren. Heb de afschrijving terug laten boeken. Dag later een mail met eis dat ik binnen 7 dagen 29,95 + 12,95 boete moest betalen. Via e
...
Lees meer
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer