ma
door maathuis Nov 1, 2016 om 02:02
Winkels & webshops

Bestelling herroepen nadat levering te lang duurt

wij hebben een bestelling geplaatst in juli , bij een winkel welke ook nog een aanbetaling vroeg, wat wij ook betaald hebben.( dit omdat we de zaak al lang kennen)
de bestelling zou begin september geleverd worden.
nu is het begin november en er is nog niet geleverd( zelfs geen datum bekend waarop de levering zal plaats vinden)
wij willen onze aanbetaling terug en de bestelling canselen.
kunnen wij dit doen?

7440 8 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

eclipse
door eclipse - Nov 1, 2016 om 06:25
1561 Antwoorden / 370 Vragen
0

klk, de site even goed doorlezen wat bij Uw  geval aansluit.    , dit  geldt niet als het voor U op maat  is gemaakt of  moet worden gemaakt , site even goed  doorlezen staan nogal wat keuze s  in

marita5
door marita5 - Nov 1, 2016 om 07:30
11534 Antwoorden / 15 Vragen
0

Hallo Maathuis , 

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/elektronica/bezorgen/verkoper-bezorgt-product-niet

snrwo1
door snrwo1 - Nov 2, 2016 om 11:24
33 Antwoorden / 2 Vragen
0

niet duidelijk of dit om een webshop gaat of echte winkel. Een aanbetaling, waarom was dat? Gaat het om iets speciaals, oftewel, is het een maatwerk bestelling? En wat staat er in de leveringsvoorwaarden van de winkel zelf hierover?

fr
door francken - Nov 2, 2016 om 11:59
5 Antwoorden / 1 Vragen
0

Als je in het vervolg betaald met een credit kaart of nog liever met PayPal, kun je via PayPal de bestelling annuleren, waarna PayPal in contact treedt met de leverancier en hun nog één week geeft om alsnog te leveren. Zo dat niet gebeurd, zal PayPal de aankoopsom terug storten op jouw rekening, of op je tegoed zetten bij PayPal.
Ik denk dat de verschillende credit cards dat ook zullen doen. PayPal gebruikt ook een credit card van je.
Groetjes, Luuk Francken

pi
door pieterwolters Nov 3, 2016 om 11:05
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Niet alle winkels accepteren credit cards, en paypal wordt alleen online gebruikt (en ook niet door alle webwinkels).

mo
door mof - Nov 2, 2016 om 15:05
3619 Antwoorden / 3 Vragen
0

Ja, normaalgesproken wel, dan geldt dertig dagen als max voor redelijke overschrijdingetermijn. Heeft verder wel te maken met evt afwijkingen die u bent overeengekomen in de leveringsvoorwaarden. Als daar bijv drie maanden in staat als max overschrijding dan kunt u niet zomaar annulerernp

Lo
door Lotte_2016 - Nov 2, 2016 om 17:23
1 Antwoorden / Vragen
0

Als een levertijd is afgesproken en er niets is geleverd, moet je de bestelling kunnen cancellen.

1paul
door 1paul - Nov 3, 2016 om 08:46
3173 Antwoorden / 0 Vragen
0

aangetekende brief sturen dat je ze nog 14 dagen geeft om te leveren, zo niet dan word de bestelling geannuleerd en eis je je aanbetaling terug...

tijger1
door tijger1 - Nov 3, 2016 om 08:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

En bij welke winkel was dat en over wat voor spullen gaat het?

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - May 16, 2024 om 12:47
Geldzaken & recht

Sns 2008 afschrift

Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden

En we gaan er echt ge ... Lees meer

ja
janarents - May 15, 2024 om 13:23
Winkels & webshops

Schoenen niet ontvangen van zalando

wij hebben 2 paar schoenen besteld  bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging  was de postbode al weg  zonder  dat er is getekent  voor ontvangst Lees meer

da
dameshoed - May 16, 2024 om 09:59
Huishouden & energie

Aanmaning

Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123) Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was. ... Lees meer