Betaald voor twee trouwringen, tweede ring na 3 maanden nog niet geleverd
Ik heb in november 2 trouwringen besteld voor 1500 ringen. Ringen zijn december geleverd maar mijn ring zat zo strak dat mijn vinger afknelde en ontvelling plaatsvond. Teruggegaan om mijn ring aan te katen passe. Na aanpassing was ring nog steeds veel te strak. Peroon die mij hielp heeft ring weer in ontvangst genomen en zou terug naar leverancier gestuurd worden. In de tussentijd gebeld, gemaild en twee keer langsgegaan. Ik zou binnen een twee dagen teruggebeld worden. Is niet gebeurd. We zijn nu maanden verder nig steeds geen ring wordt niet teruggebeld en mijn contactpersoon heeft twee weken geleden ontslag genomen en kan nu niemand meer bereiken. Telefoon wordt nu niet meer opgenomen. Ik ben er klaar mee en wil mijn geld terug maar ik kan alleen maar weer naar de winkel gaan want andre vormen van contact opnemen werkt niet. Wat kan ik nu doen?
Je bent natuurlijk niet afhankelijk van die 'contactpersoon', dus: terug naar de winkel.
Overhandig een brief. Info: https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ontevreden-over-aankoop/koopovereenkomst-ontbinden
Ik kan mij vergissen maar ik lees nergens dat ts de ringen in een stenen winkel heeft besteld en betaald. In de andere reakties wordt daar wel steeds van uit gegaan, maar is dat ook zo ? Gezien het verdere verhaal van ts over de "contactpersoon" ga ik toch erg twijfelen.
Ik vrees met grote vreze voor het geld van ts.
Ringen worden in een bepaalde maat besteld en geleverd. Wie heeft de maat opgenomen? En hoe heeft u gecontroleerd of de juiste maat is geleverd?
Een (gouden?) ring kan tot op zeker hoogte opgerekt worden, maar de juiste maat is toch in de winkel afgenomen?
Wanneer het oprekken een risico tot breuk wordt, moet er een stukje van dezelfde legering ingezet worden en die opdracht (met reclamatie aan de oorspronkelijke groothandelaar/importeur) moet door de winkelier gedaan worden. De leverancier is mogelijkerwijze niet direct om de hoek gevestigd.
Of de ring te krap geleverd werd of de maat verkeerd genomen werd is niet belangrijk. Met uw ontvangstbewijs voor reparatie kunt u gewoon de eerder door Consuwijzer aangegeven weg doorlopen en voor een deugdelijke levering resp. ontbinding van de koop van (beide?) ringen gaan.
Suc6 ermee, niet opgeven en nog gefeliciteerd met uw huwelijk ... !
Terug gaan naar de winkel waar u de ringen heeft gekocht want bellen of mailen heeft blijkbaar geen zin meer. De winkelier waar u de ringen heeft gekocht dient ook voor een oplossing te zorgen maar als u passief blijft wachten op en telefoontje of mailtje dan blijft u ongewis over het verloop van de ondernomen acties om uw ring passend te maken.
U kunt een ingebrekestelling sturen, schriftelijk, daarin geeft u een uiterste termijn waarin u de ring aangepast terug wilt hebben. Na die datum, zo stelt u, ontbindt u voor nu reeds voor alsdan de overeenkomst en verwacht u uw aankoopbedrag terug op uw rekening, noem uw banknummer. Eventueel dreigt u met rechtsmaatregelen. Verzoek om een antwoord binnen bijv. 14 dagen. Aangetekende brieven maken meer indruk en u heeft bewijs van ontvangst. Heeft u een rechtsbijstandverzekering, schakel die dan meteen in.
U heeft 1500 ringen ingeleverd voor 2 ringen? En zonder de maat te nemen ?
Misschien wel ringetjes van mieren.
Mierenringer ;-)
Scheiden ?? Een huwelijk knelt ook vaak,
Ervaring ?
Ieder huwelijk knelt. Schijnen mensen te zijn die dat geen enkel probleem vinden, sterker nog: de beknelling wel prettig vinden.
Ervaring ? Ja en het is niet prettig.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Mag corendon dit zomaar doen?
Goedemiddag,
Op 30 april boekten wij een last minute bij Corendon. We kozen een rondreis Spanje, last minute, met vertrekdatum 11 mei. Op 10 en 11 mei was de prijs van deze reis goedkoper: 446 euro pp maar vlucht vanaf Eindhoven. Geen vreemde prijs voor een last minute met 3* hotel (Logies) over 10 dagen, dachten wij. Met de koffers en alle andere extra kosten erbij kwamen we op een bed
...
Lees meer
Gaat de energiemij rekening houden met gehuurde zonnepannelen?
Ik heb een huurhuis van Ymere. Door hen werd mij zonnepannelen te huur aangeboden via Iederzon. Dat was de enige mogelijkheid om zonnepannelen te nemen. In het kader van de groene energie heb ik deze genomen. Dit is een wel een contract van 30 jaar en daar betaal ik momenteel elke maand ruim 36 euro voor. Deze pannelen leveren overigens lang niet de beloofde opbrengst (Ik verwacht nog niet een ... Lees meer
Extreme tandarts angst
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer