Bol.com wil geld afschrijven voor een abonnement dat ik niet heb
Bol.com zegt dat ik een abonnement heb genoemen maar dat heb ik niet,ik bestel zelden iets on-line, zij voegen dat zelf toe denk ik. Nu steeds verhoging etc maar zij zitten fout. Komt dit vaker voor?? Dreigen nu met incasso.
Nee, Bol.com voegt het Select abonnement ZEKER NIET zelf toe! Dat abonnement kan alleen geactiveerd worden door de gebruiker, dus door jou. Ik zou maar snel de factuur incl. herinneringskosten betalen anders loopt het bedrag nog verder op.
Dat is ook mijn conclusie
Vraag om bewijs dat u zich heeft aangemeld voor Select.
Toch bestelt u af en toe weleens iets bij Bol en het is vaak wel zo dat de klant zelf Select heeft aangevinkt en dan denkt dat het eenmalig is.
Als u absoluut zeker bent dat u geen abonnement hebt bij Select.Nederland van bol.com, is mijn eerste vraag: Komt dit wel van Bol.Com. ? Bol.com heeft als naam de B met een hoofdletter.
Onjuist! Deze webwinkel heet sinds oktober 2023 'bol'. Dus zonder hoofdletter en zonder de toevoeging .com zie:
https://pers.bol.com/nl/nieuws/bol-com-heet-voortaan-bol/
Dat zou ik zeker uitzoeken ja, ook het e-mail adres waar het vandaan komt. Neem desnoods via de website contact met ze op met de vraag of ze dit wel gestuurd hebben en laat hen het even uitzoeken of je idd ergesn een keer op geklikt hebt.
Die opmerking van Bol.com (B hoofdletter) i.p.v. bol.com is een sterke. Ik zou dit punt so wie so aan Bol.com zelf voorleggen en dan zal uit de reactie wel blijken of u terecht of onterecht protesteert.
Het bericht is gewoon afkomstig van Bol.com
Onjuist!
Deze webwinkel heet sinds oktober 2023 'bol'. Dus zonder hoofdletter en zonder de toevoeging .com zie:
https://pers.bol.com/nl/nieuws/bol-com-heet-voortaan-bol/
Misschien heb je gebruik gemaakt (dus op de button geklikt) van de eerste 30 dagen gratis en gedacht dat het na die 30 dagen vanzelf stopte.
U heeft een "select"deal gemaakt, ooit bij bol. En die NIET opgezegd. Ergo : betalen en opzeggen.
U kunt zelf nagaan in uw account wanneer u bij bol besteld heeft.
Evenals @Tenormin en @VD LIUEW: is deze 'herinnering' wel afkomstig van Bol.com. Heeft u Bol.com hier over ook al zelf benaderd? Zo het wel van Bol.com afkomstig zou blijken te zijn dient men zijdens Bol.com u dat dan ook te kunnen bevestigen. Schriftelijk. Ook @SIRA gaf al aan navraag te doen bij Bol.com
Ik baseer mijn reactie op het absolute gegevens dat er meer van het zelfde soort 'dreigingen'worden gezonden via e-mail.
Zie de contact mogelijkheden hier: https://www.bol.com/nl/nl/m/klantenservice/
En indien inderdaad niet afkomstig van Bol.com dan een melding doen aan : valse-email@fraudehelpdesk.nl
Als je zo zeker bent van je zaak kun je het vergeten totdat er een deurwaarder komt. Dan hoef je alleen nog maar de rechter van je gelijk te overtuigen. Dat Bol het zich maar uitzoekt. Wat denken ze wel.
Het is natuurlijk aan Bol om aan te tonen dat u dat abonnement hebt genomen maar als u ze niet geloofd kunt u eenvoudig niet betalen waarna u waarschijnlijk in de incasso procedure bij een bezoek aan de kantonrechter hoort hoe die erover denkt.
Ten eerste, is het bericht daadwerkelijk afkomstig van bol?
Zo ja, mogelijk hebt u een proefperiode gestart zonder deze op te zeggen? Dit wordt nog wel eens aangeboden in het bestelscherm.
Probeer na te gaan wanneer het abonnement is afgesloten/gestart zodat u weet waar het vandaan komt. Helaas zult u in dat geval uw verlies moeten nemen en betalen om problemen te voorkomen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Mag mijn tandarts mij weigeren als ik mijn tanden bij een specialist behandel
Beste Kassa,
Ik heb een vraag over de rechten van een patiënt bij het kiezen van tandheelkundige zorg.
Ik sta momenteel ingeschreven bij mijn huidige tandarts en heb een plakbrug bij mij voortanden die vervangen moet worden en een gehele restauratie van mijn kiezen.
Voor mijn inschrijving bij deze tandarts had ik al aangegeven dat ik ook gesprekken had lopen bij een
...
Lees meer
Wielerflits zoekt telefoonnummers van anonieme gebruikers op
De afgelopen dagen heeft de hoofdredacteur van Wielerflits anonieme forumleden gebeld. Dit met betrekking tot reacties onder een nieuwsbericht waarbij de website bekritiseerd werd op slechte journalistiek. De hoofdredacteur licht zijn werkwijze zelf netjes toe:
"(Gebruikers)naam intikken in de zoekmachine. Paar slimme zoektermen en je vindt vaak een adres of 06."
Zie hier bijvoorbeeld
...
Lees meer
Meer mensen problemen met huismerk PrintAbout?
7 jaar lang print ik dagelijks met 2 grootformaat Canon printers met de originele Canon cartridges.
In al deze jaren slecht 1 printkop moeten vervangen.
Na een aankoop bij PrintAbout werd ik net als velen telefonisch benaderd of ik het huismerk niet wou proberen.
Ze beloven zelfde kwaliteit en levenslange garantie en dan voor minder geld.
Te mooi om waar te zijn? Ja inderdaad!
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer