ha
door harry55 Feb 26, 2024 om 12:13
Winkels & webshops

C&A retouren

Sinds 1 januari 2024 krijg geen geld meer terug als ik met retouren kom, in paats daarvan krijg je een tegoedbon.
En deze moet je natuurlijk weer bij C&A uitgeven.
Ik begrijp een ding niet ze willen zo graag dat je weer in de winkel komt om te shoppen en ondertussen maken ze de winkels maar kleiner met minder sortering .
 Dat gaat hem dus niet meer worden bij C&A jammer genoeg
Als ik daar kleding nodig heb voor mijn man (hij kan nl niet zelf naar de winkel toe)  bestellen we maar via de webshop.
Dus met andere woorden ik vindt dit zeer klant onvriendelijk.

4218 7 Rapporteer
sira
door sira - Feb 26, 2024 om 12:17
2354 Antwoorden / 24 Vragen

Netjes van C&A dat ze bereid zijn u een cadeaubon in ruil voor uw retour te geven.

Bij een winkelaankoop hebben ze namelijk helemaal geen verplichting naar u toe, koop = koop.

Lees ook dit eens door: https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-niet-tevreden/spijt-van-aankoop

ne
door neodutchio - Feb 26, 2024 om 13:27
5161 Antwoorden / 12 Vragen

Ik mag aannemen dat u wel weet wat uw man wel of niet draagt. Hoe vaak is het voorgekomem dat u naar C&A ging en op een later moment weer terug ging om het terug te brengen?
Hooguit de maat zou een probleem kunnen zijn, maar om te ruilen is er geen discussie.

U mag het klantonvriendelijk noemen, maar hoe ver zou een verkoper moeten gaan? U kunt gewoon online kopen, hoeft de deur niet uit, word bij u thuis geleverd en kunt u na het passen ook gewoon weer terugsturen. U kiest er nu zelf voor om naar een filiaal te gaan die wettelijk gezien helemaal geen verplichtingen heeft. En zo vreemd is dit niet, er zijn zat winkels waar er zelfs helemaal niets terug mag, waar de klant een tegoedbon krijgt of waar er een percentage word ingehouden bij retour brengen.

mahadma
door mahadma - Feb 26, 2024 om 13:36
11559 Antwoorden / 51 Vragen

Bij winkelverkoop kunt u passen, dat gaat in geval van uw man helaas niet.

De reden dat er een kadobon wordt gegeven na retour internet aankoop is dat er inpak en verzendkosten worden gemaakt en er een groot percentage retour komt. Beide handelingen kosten geld, energie en moeite, immers de administratie en de retour moet worden bijgewerkt. Omdat velen dit doen heeft onder andere deze verkoper dus wel kosten en geen baten. Want al die kosten moeten gratis zijn voor de klant, dus kadobon retour, zo worden de kosten meer in de hand gehouden. Met retour winkel aankopen zijn er ook weer handelingen. En moet er of terugpinnen of cash betaald worden en dat kost ook tijd en administratieve rompslomp. Voor niets. In de usa is het gangbaar , vooral voor feestdagen en er na weer gedragen retour. C en a wil toch graag blijven bestaan. e

ne
door neodutchio Feb 26, 2024 om 15:23
5161 Antwoorden / 12 Vragen

Het gaat niet over online aankopen. Online mag er zelfs niet eens een bon terug gegeven worden, daar moet worden terug betaald via hetzelfde betaalmiddel als waar mee betaald is.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 26, 2024 om 15:54
16880 Antwoorden / 202 Vragen

Ja, dat mag en zelfs het geven van een ktegoedbon betekent coulance omdat men wettelijk bij aankoop in een winkel en daarne retourneren helemaal geen geld behoeft terug te geven tenzij men dat wel bij de aankoopvoorwaarden heeft gemeld. Normaliter geldt, als al gezegd: Koop = koop.

Nu is het in uw situatie wel zo dat men bij C&A wel de gewoonte had van geld retour en men dat (is ook in diverse media aan de orde geweest) dat beleid heeft gewijzigd.

mo
door mof - Feb 28, 2024 om 13:53
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Het is niet klantonvriendelijk maar gewoon minder klantvriendelijk. Maar wel nog steeds klantvriendelijk want een winkel hoeft helemaal geen retour te accepteren behalve bij koop op afstand, dus internet of telefonische koop.

1paul
door 1paul - Feb 29, 2024 om 09:28
3164 Antwoorden / 0 Vragen

dat mag u vinden uiteraard maar C&A mag dit zo doen in een stenen winkel!!

eigenlijk is het zo dat men u niets hoeft terug te geven, koop is namelijk koop in een stenen winkel..

een bon is dus een stukje extra service..

rj
door rjw - Feb 29, 2024 om 11:47
3273 Antwoorden / 5 Vragen

Ik probeer een scenario te bedenken waar dit een probleem zou kunnen zijn. Je koopt iets voor je man, product is goed (want dat heb je gecontroleerd in de iwnkel voordat je het kocht), maar het past helaas niet. Je gaat terug naar de winkel en gelukkig werken ze mee en kan je het retourneren. Je krijgt een tegoedbon, je loopt naar het kledingrek en kijkt of er een maat hangt die wel zou passen. Zo ja, dan betaal je die met je tegoedbon..En zo nee,  dan vraag je of ze het kunnen bestellen en kan je het later ophalen en betalen met je tegoedbon.

Waar zit het probleem?

Ja
door JannyBoe Feb 29, 2024 om 12:20
520 Antwoorden / Vragen

Probeer eens een ander scenario te bedenken. Klant koopt iets in de winkel en is er niet tevreden over. Maakt niet uit waarom.
Bij C&A krijg je je geld niet terug.
Bij de Hema bijvoorbeeld krijg je je geld terug.
Niet alleen bij de Hema trouwens maar bij heel veel winkels.
Een vrij gangbaar scenario om nu juist wel geld terug te geven.

Of het mag of niet en of het nu wel goede of slechte service is is wat anders.
Waar zit het probleem om de andere kant van het verhaal ook als scenario voor te stellen?

rj
door rjw Mar 1, 2024 om 16:16
3273 Antwoorden / 5 Vragen

Dat scenario is helemaal niet relevant. C&A heeft niets te maken met wat andere bedrijven doen. Als de markt het niet eens is mst het beleid van een bedrijf dan merken ze dat vanzelf. Uitgangspunt is dat een klant bij C&A blijkbaar een kledingsstuk heeft gekocht dat beviel ten tijde van de aankoop maar achteraf om wat voor reden dan ook niet meer blij is (toch niet mooi, past niet goed). Winkelier komt klant tegemoet middels een tegoedbon. De winkelier kan ook gewoon zeggen dat de klant het direct kan ruilen voor iets anders. Ik zie niet in waarom een winkelier zou moeten meewerken aan een situatie waar een klant zijn geld elders wil gaan uitgeven. Als ze daar zelf voor kiezen, prima. Maar als ze er niet voor kiezen, ook goed.