C&A retouren
Sinds 1 januari 2024 krijg geen geld meer terug als ik met retouren kom, in paats daarvan krijg je een tegoedbon.
En deze moet je natuurlijk weer bij C&A uitgeven.
Ik begrijp een ding niet ze willen zo graag dat je weer in de winkel komt om te shoppen en ondertussen maken ze de winkels maar kleiner met minder sortering .
Dat gaat hem dus niet meer worden bij C&A jammer genoeg
Als ik daar kleding nodig heb voor mijn man (hij kan nl niet zelf naar de winkel toe) bestellen we maar via de webshop.
Dus met andere woorden ik vindt dit zeer klant onvriendelijk.
Netjes van C&A dat ze bereid zijn u een cadeaubon in ruil voor uw retour te geven.
Bij een winkelaankoop hebben ze namelijk helemaal geen verplichting naar u toe, koop = koop.
Lees ook dit eens door: https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-niet-tevreden/spijt-van-aankoop
Ik mag aannemen dat u wel weet wat uw man wel of niet draagt. Hoe vaak is het voorgekomem dat u naar C&A ging en op een later moment weer terug ging om het terug te brengen?
Hooguit de maat zou een probleem kunnen zijn, maar om te ruilen is er geen discussie.
U mag het klantonvriendelijk noemen, maar hoe ver zou een verkoper moeten gaan? U kunt gewoon online kopen, hoeft de deur niet uit, word bij u thuis geleverd en kunt u na het passen ook gewoon weer terugsturen. U kiest er nu zelf voor om naar een filiaal te gaan die wettelijk gezien helemaal geen verplichtingen heeft. En zo vreemd is dit niet, er zijn zat winkels waar er zelfs helemaal niets terug mag, waar de klant een tegoedbon krijgt of waar er een percentage word ingehouden bij retour brengen.
Bij winkelverkoop kunt u passen, dat gaat in geval van uw man helaas niet.
De reden dat er een kadobon wordt gegeven na retour internet aankoop is dat er inpak en verzendkosten worden gemaakt en er een groot percentage retour komt. Beide handelingen kosten geld, energie en moeite, immers de administratie en de retour moet worden bijgewerkt. Omdat velen dit doen heeft onder andere deze verkoper dus wel kosten en geen baten. Want al die kosten moeten gratis zijn voor de klant, dus kadobon retour, zo worden de kosten meer in de hand gehouden. Met retour winkel aankopen zijn er ook weer handelingen. En moet er of terugpinnen of cash betaald worden en dat kost ook tijd en administratieve rompslomp. Voor niets. In de usa is het gangbaar , vooral voor feestdagen en er na weer gedragen retour. C en a wil toch graag blijven bestaan. e
Het gaat niet over online aankopen. Online mag er zelfs niet eens een bon terug gegeven worden, daar moet worden terug betaald via hetzelfde betaalmiddel als waar mee betaald is.
Ja, dat mag en zelfs het geven van een ktegoedbon betekent coulance omdat men wettelijk bij aankoop in een winkel en daarne retourneren helemaal geen geld behoeft terug te geven tenzij men dat wel bij de aankoopvoorwaarden heeft gemeld. Normaliter geldt, als al gezegd: Koop = koop.
Nu is het in uw situatie wel zo dat men bij C&A wel de gewoonte had van geld retour en men dat (is ook in diverse media aan de orde geweest) dat beleid heeft gewijzigd.
Het is niet klantonvriendelijk maar gewoon minder klantvriendelijk. Maar wel nog steeds klantvriendelijk want een winkel hoeft helemaal geen retour te accepteren behalve bij koop op afstand, dus internet of telefonische koop.
dat mag u vinden uiteraard maar C&A mag dit zo doen in een stenen winkel!!
eigenlijk is het zo dat men u niets hoeft terug te geven, koop is namelijk koop in een stenen winkel..
een bon is dus een stukje extra service..
Ik probeer een scenario te bedenken waar dit een probleem zou kunnen zijn. Je koopt iets voor je man, product is goed (want dat heb je gecontroleerd in de iwnkel voordat je het kocht), maar het past helaas niet. Je gaat terug naar de winkel en gelukkig werken ze mee en kan je het retourneren. Je krijgt een tegoedbon, je loopt naar het kledingrek en kijkt of er een maat hangt die wel zou passen. Zo ja, dan betaal je die met je tegoedbon..En zo nee, dan vraag je of ze het kunnen bestellen en kan je het later ophalen en betalen met je tegoedbon.
Waar zit het probleem?
Probeer eens een ander scenario te bedenken. Klant koopt iets in de winkel en is er niet tevreden over. Maakt niet uit waarom.
Bij C&A krijg je je geld niet terug.
Bij de Hema bijvoorbeeld krijg je je geld terug.
Niet alleen bij de Hema trouwens maar bij heel veel winkels.
Een vrij gangbaar scenario om nu juist wel geld terug te geven.
Of het mag of niet en of het nu wel goede of slechte service is is wat anders.
Waar zit het probleem om de andere kant van het verhaal ook als scenario voor te stellen?
Dat scenario is helemaal niet relevant. C&A heeft niets te maken met wat andere bedrijven doen. Als de markt het niet eens is mst het beleid van een bedrijf dan merken ze dat vanzelf. Uitgangspunt is dat een klant bij C&A blijkbaar een kledingsstuk heeft gekocht dat beviel ten tijde van de aankoop maar achteraf om wat voor reden dan ook niet meer blij is (toch niet mooi, past niet goed). Winkelier komt klant tegemoet middels een tegoedbon. De winkelier kan ook gewoon zeggen dat de klant het direct kan ruilen voor iets anders. Ik zie niet in waarom een winkelier zou moeten meewerken aan een situatie waar een klant zijn geld elders wil gaan uitgeven. Als ze daar zelf voor kiezen, prima. Maar als ze er niet voor kiezen, ook goed.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Klacht indienen over slecht werkend forum, waar?
Beste mensen, ik ben op al een tijdje aan het googelen om er achter te komen waar ik een klacht in kan dienen over een zeer slecht werkend forum. Ik weet niet of ik hier de naam van het forum mag vermelden, maar het is van een publieke omroep.
De ACM? De Consumentenbond? Geschillencie? Commissariaat vd Media? Wie o wie heeft een goed advies?
Lees meer
Vraag over oplevering huurwoning.
Hallo ik ga binnenkort verhuizen en nu heb ik afgelopen maandag bezoek gehad van Wonen Limburg en een firma die onafhankelijk zouden moeten beoordelen wat er opgaknapt en/of gerepareerd dient te worden. In een aantal dingen was ik het wel mee eens maar waar ik niet uitkom zijn de volgende dingen?
Volgens mevr.van Wonen Limburg zou de keuken die 22 jaar oud is en die al op planning van renov
...
Lees meer
Webshop reageert niet
Ik heb bij DeJacque in Oldenzaal een tegoed van bijna 200,00 euro opgebouwd wegens geretourneerde artikelen waarvan, zoals later bleek, geen restitutie plaatsvindt. Indien je een nieuwe bestelling plaatst, dan wordt het tegoed in mindering gebracht op de nieuwe bestelling, retourneer je wederom, dan ontstaat er wederom een tegoed. Ik kan niet vrij beschikken over een “tegoedbon” daarvoor die ... Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer