Webwinkel UGG vergoedt het aankoopbedrag niet na retourneren & klantenservice onbereikbaar
Begin september 2024 heb ik enkele items bij de webwinkel van UGG (moederbedrijf: Deckers Brands UGG) online gekocht. Ik heb enkele artikelen geretourneerd volgens de retour-instructies en binnen de retourtermijn, maar heb nog geen terugbetaling ontvangen!
De klantenservice reageert niet op mijn e-mails, er is geen telefoonnummer en de chatfunctie werkt niet. De klantenservice is onbereikbaar.
Wanneer ik mijn retour op de site probeer te tracken, is er al meer dan een maand een “technisch probleem”, waardoor dit niet lukt. Ik heb het bewijs dat het pakket bij hen bezorgd is.
Op de website van Trustpilot zie ik dat er heel veel klachten zijn over dit bedrijf over de onbereikbaarheid van de klantenservice en het niet versturen van artikelen of het niet terugbetalen.
Ik begin te denken dat ze hopen dat ik het opgeef, wat voor mij een vorm van diefstal is.
Waar kan ik dit aanhangig maken, waar kan ik een klacht indienen? Zijn er organisaties die me hierbij kunnen helpen?
Om te beginnen, waar hebt u het gekocht? Bij Deckers brands kan je niets bestellen en er onder hangen een hoop webshops die niet allemaal in Nederland leveren. Heeft de website uberhaupt de verplichte zaken als vestigingsadres, KVK inschrijving en contactgegevens? En kloppen die gegevens ook?
https://www.ugg.com/eu/nl/nl/ = van Deckers Europe LTD
Bij het Retouradres was de naam/ aanhef: Return Dept 8081890015 Deckers Brands C/O GXO Logistics
in Oirschot
Als ik op de website van Deckers Brands kijk, zie je dat UGG daaronder valt en wordt je weer terug-gelinkt naar https://www.ugg.com/eu/nl/nl/ . Heb ook naar, ik dacht het moederbedrijf, gemaild in Australië. Zij verwezen me weer terug naar de webwinkel van Deckers Brands in nederland, en dan weer het webadres van UGG https://www.ugg.com/eu/nl/nl/
Jazeker, de instanties die kunnen helpen zijn:
- uw rechtsbijstandverzekering
- een deurwaarder
- een advocaat gespecialiseerd in consumentenrecht
-; de civiele rechter..
Topantwoord
Nou, ga er maar aan staan.
Hoofdkantoor van Deckers Brands (+ UGG) zit in Californië - USA en UGG in de link die Susannas geeft in de reactie op NeoDutchio, zit in de UK.
De winkels in Nederland zijn gewone schoenwinkels, dus die kunnen niet aansprakelijk gesteld worden.
Ik hoop dat je met juridische hulp (indien mogelijk) je geld terugkrijgt.
Als ik de lay out bekijk van de website krijg ik een goed doordachte/professionele dropshippers(oplichting) website gevoel. Daarnaast het van het kastje naar de muur sturende websites/linkjes maken dit gevoel nog erger.
Zou het inderdaad op het juridisch vlak gaan proberen maar ben bang dat het Europees recht hier tekort schiet.
https://www.eccnederland.nl/nl/neem-contact-met-ons-op
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Fixit faster
Wie ook een rekening gehad bij fixit faster
ik heb gezocht naar een gebruiksaanwijzing
niet de juiste gevonden nu wel rekening van 30€
moet betalen zeggen ze
maar ik ben echt niet van plan
ik heb nergens gelezen dat 30€ kost voel me genept
wie je ook ervaring met dit nep bedrijf
wie ook niet betaald
Lees meer
Wel garantie, toch betalen
We hebben vorig jaar een nieuwe cv-ketel gekocht. Af en toe wordt het nu 25 graden in huis en dus hebben we de firma Verbé opgebeld om te controleren wat er mis is. De monteur had het snel gezien, we hadden het knopje "programmeren" aangeraakt. De ketel valt nog tot januari 2025 in de garantie, toch kregen we de dag na de monteur een rekening van maar liefst € 85,18.
Moet ik dat toch betalen?
Lees meer
Lithium of schaliegas en kolen delven
In uw zending wordt melding gemaakt van kinderarbeid bij de winning van Lithium voor thuisbatterijen.
Bij cobalt komt in zeer geringe mate kinderarbeid voor, niet Lithium.
Cobalt wordt niet gebruikt in thuisbatterijen.
Uw deskunkige is een volledig ondeskundige en stennismaker.
Verder. Wat vindt u beter Lithium delven en gebruiken dat eeuwig kan worden gerecycled.
Of
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer