ma
door malieske Jan 8, 2017 om 12:02
Winkels & webshops

DHL zet pakje voor de deur en deze wordt vervolgens gestolen!!

Wat heeft het voor nut om een pakje via de post te zenden, wanneer het voor de deur wordt gelegd als je niet thuis bent en dan zo vervolgens gestolen wordt. Zo gebeurde dat bij ons afgelopen zaterdag 7 januari j.l.! Wij zouden tussen 09.00 en 13.00 uur een pakketje kunnen verwachten van Nespresso. We konden hier niet op wachten omdat we om 13.00 uur een afspraak hadden, dus moesten we om 12.45 uur weg. Toen we om 17.00 uur weer thuis kwamen lag er geen briefje op de voordeur mat. We wisten zo niet dat ze geweest waren of dat ze het pakje afgeleverd hadden bij onze buren. Er zou nog een mogelijkheid kunnen zijn dat ze het weer mee hadden genomen, zodat we het zouden kunnen ophalen bij een DHL afhaalcentrum. Toen ik op internet keek zag ik tot mijn grote verbazing dat er stond dat ze het wel hadden afgeleverd. Ik nam dus maar aan dat de bezorger vergeten had een briefje door de brievenbus te doen, dus ben bij verschillende buren gaan informeren. Het was daar niet afgegeven. En toen kwamen we op het heldere idee om te kijken naar onze bewakingsbeelden. Mijn man had afgelopen week (wel heel toevallig) een bewakingscamera aan de voorgevel geplaatst!! We keken de beelden na en zagen inderdaad dat de bezorger van DHL om precies 13.00 uur aan kwam rijden. Hij nam het pakje uit zijn auto (geen auto van de DHL, maar privé auto) en terwijl hij naar ons huis toe liep melden hij het pakje al af (dat mag volgens mij nooit, want hij moet zeker zijn dat iemand thuis is) en belde toen aan. Hij keek door het voordeurraam en liep heen en weer en tja toen had hij een probleem. Hij zou dus nu naar de buren moeten lopen (die op dat moment thuis waren). Hij zou een briefje moeten schrijven om door onze brievenbus te gooien met de mededeling dat het pakketje afgeleverd was bij onze buren. Hij zou ook (denk ik) de melding moeten veranderen dat hij het pakje bij de buren had gebracht!! Pffffffff allemaal teveel werk!! Ook zou hij bij niet aanwezig zijn van buren weer moeten terugkomen!! Hij legde het pakje op de drempel van onze voordeur. Liep toen weer terug naar zijn auto en vertrok. Even later zagen we hem nog langzaam voorbij rijden. Misschien had hij toch een twijfel. Maar nee.........hij reed verder. Toen om 13.43 uur twee jongens op de fiets langs kwamen rijden bemerkten deze het pakje, dat nog voor onze voordeur lag. Even later kwam 1 jongen (inwoners met een migratieachtergrond) ons tuinpad oplopen en bukte snel en raapte ons pakje op. Hij keek om zich heen en jawel .......... hij keek recht in onze camera, dus hij staat er goed op!! Hij deed net of hij aanbelde, alsof het leek of hij het pakje had besteld en liep daarna snel weg. Wij hebben een hoekwoning, dus we zagen nog dat hij nogmaals keek. Ze hadden hun fietsen opzij van onze tuin tegen een lantaarnpaal gezet. Dat konden we zien, omdat het net gesneeuwd had. Tja, wat zal het de twee jongens zijn tegengevallen toen ze het pakje hadden geopend. Er zaten 200 capsules in van Nespresso. Het welkoms kadootje die we hadden besteld van onze koffiemachine die wij twee dagen daarvoor hadden gekocht. We waren daar zo blij mee, maar het heeft een raar na smaakje gekregen. We hebben DHL, Nespresso en de politie hiervan op de hoogte gesteld. Omdat ik ook op facebook een verhaal heb geplaatst krijg je heel veel verhalen te zien hoe DHL met pakjes omgaat van mensen. Een kerstcadeau wat bezorgd had moeten worden is niet afgeleverd, maar wel afgemeld ............ een pakje wat geleverd had moeten worden via de voordeur was bij niet aanwezig zijn van de bewoners gewoon op het balkon is gegooid, ..................een pakje die naar drie keer (zogenaamd) bezorgd is, terwijl mensen gewoon thuis waren is weer teruggestuurd naar Amerika en ga zo maar door!! De bezorgers rijden tegenwoordig in een privé auto en misschien krijgen ze niet genoeg onkostenvergoeding zodat ze dit soort dingen gaan doen.

Moet DHL pakketservice niet een keer gewoon aangepakt worden? (Ik heb goede beelden van het bezorgen van het pakje op 7 januari 2017 om 13.00 en goede beelden van het stelen van ons pakje door een (bond kraagje met rode sportschoenen) jongen (inwoners met een migratieachtergrond), zou dit niet iets zijn voor Tros Radar, om dit uit te zoeken hoeveel klachten er niet zijn?) Ik verwacht dat ik nogmaals van Nespresso mijn bestelling ga krijgen (ik hoop dat ik dan thuis ben en dat dezelfde bezorger dit pakje besteld, want dan ga ik hem er wel op aanspreken) , maar wanneer ik iets bestel wat ik bijvoorbeeld via Marktplaats koop, dan kan ik daar wel naar fluiten.  Daarom eis ik in het vervolg dat mijn pakjes via PostNL wordt geleverd. Het is iets duurder, maar het wordt wel geleverd. Een lang verhaal! Het gaat er gewoon hierbij om dat een pakje, wat soms heel veel emotionele waarde (in ons geval nu niet) kan hebben dat daar met zorg wordt omgegaan!!

29050 28 Rapporteer

jo
door joerieve - Jan 8, 2017 om 12:11
31 Antwoorden / 7 Vragen

Ach ik ontwijk webshops die via dhl versturen. Ik had iets besteld wat uit Duitsland kwam maar kreeg geen track en tracé. Vervolgens kwamen ze op een vrijdag aan Mn deur maar was op werk en wist niet dat ze zouden komen.

Vervolgens maandag weer naar werk en bij thuiskomst papiertje van dhl in Mn bus. Dat het de tweede aflever poging was en dat het pakketje terug naar de depot in drachten is gebracht (woon zelf in groningen dus 50 km verderop)

vervolgens contact met dhl gehad en ik moest zelf het pakketje maar komen ophalen en als ik dat niet deed zal het pakket na een week retour Duitsland gaan.

Sindsdien nooit meer besteld bij webshops die via dhl versturen

ha
door halex - Jan 8, 2017 om 12:18
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Wat heeft de achtergrond van de bewuste jongens met uw verhaal te maken? Walgelijke opmerking. Verder blaast u het allemaal heel erg op, kennelijk kunt u niet een feitelijke vraag stellen. Alhoewel 'vraag', ik lees eigenlijk helemaal geen vraag. Het enige wat ik lees, is dat u tussen 9 en 13u een pakketje verwacht, maar te beroerd bent om daar even geduldig op te wachten. Ik lees ook dat u een camera hebt geïnstalleerd die beelden van de openbare weg maakt. En dat mag u helemaal niet doen. Mooi verhaal over een splinter, maar haal eerst die balk voor uw eigen hoofd weg.

jo
door joerieve Jan 8, 2017 om 14:27
31 Antwoorden / 7 Vragen

Sinds wanneer mag je een openbare weg niet filmen?

ph
door philip36 Jan 8, 2017 om 14:31
2275 Antwoorden / 4 Vragen

@halex
Migratie achtergrond zegt tegenwoordig nog niets.
Ik heb er geen enkele moeite mee dat de TS deze diefjes zo omschrijft.

Gerry1969
door Gerry1969 Jan 8, 2017 om 16:34
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ik heb ook rondom mijn woning camera's geinstalleerf en heb vtv bij gemeente en politie geïnformeerd naar eventuele bepalingen of beperkingen.
Niet alleen aangeven dat er wordt opgenomen. En zoveel als mogelijk alleen mijn eigen erf en eigendom filmen maar dat is een rekbaar begrio. Filmen op de openbare weg is gewoon wettelijk toegestaan. Jij mag ook met je mobiele telefoon overal op straat filmen.
En ondanks dat ik het meestal helemaal met @halex eens ben zie ik niet in waarom de vermoedelijke afkomst van de daders niet mag worden vermeld.
Ikzelf had ze met hun prachtige hoofdjes op internet gezet en een beloning uitgeloofd. Dat mag natuurlijk niet maar ik ben er van overtuigd dat een rechter me slechts een waarschuwing zou geven. Want echte straffen kennen we niet.

ha
door halex Jan 8, 2017 om 21:07
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Er zit verschil tussen het filmen met je mobiele telefoon en een vaste camera. Met een mobiele camera mag het. Als het een vaste camera is, dan is de wet bescherming persoonsgegevens geldend. En die verbied het zomaar maken van opnames op de openbare weg. Dat mag alleen in zeer beperkte situaties. Bijvoorbeeld als u uw eigen erf, oprit of voordeur filmt en daarmee niet kunt voorkomen dat de openbare weg ook gefilmd wordt. Wel moet u dan zorgen dat u zo weinig mogelijk van de openbare weg filmt. Aan- en wegrijden van auto's vereist een redelijk brede filmhoek, dus dat is meer dan minimaal filmen.

dokun
door dokun Jan 9, 2017 om 12:42
152 Antwoorden / 0 Vragen

Helemaal eens met Halex,  Wat heeft de vermeende migratie achtergrond in hemelsnaam met het onderwerp te maken..? Hadden ze hun paspoort voor de camera getoond...?  Het kan/kunnen net zo goed een lid/leden van de bendes Oost-Europeanen zijn, die hier dagelijks door het hele land op strooptocht zijn...

Walgelijk zulke aannames!

Le
door LeCorbeau Jan 9, 2017 om 13:16
38 Antwoorden / Vragen

Walgelijk zulke aannames, van mij mogen diegenen die zo vergoeillijken en wegkijken eens zelf bestolen worden doordie figuurtjes., en ja helaas hebben ze een kleurtje al dan niet zonnegebruind.Vooralzo wegkijken, en we hebben al een verloederd Nederlland dat alsje als toerist hierheen komt je moet overgeven. Waarheid= hard en anders kijk je maar Opsporing Verzocht of geloof je nog in sprookjes, ga dan naar de Efteling daar is de werreld nog prima.40 jaar wegkijken= genoeg, heb helaas dagelijks met bepaalde migranten te maken, en nou dan vergaat elke begrip die je nog kon hebben voor ze voorgoed!

holiday
door holiday Jan 9, 2017 om 13:58
102 Antwoorden / 12 Vragen

door halex - 8 jan. 2017 om 12:18

"Ik lees ook dat u een camera hebt geïnstalleerd die beelden van de openbare weg maakt. En dat mag u helemaal niet doen".

Ik denk dat jij halex, eerst die balk voor je hoofd weg moet halen en geen onzin moet schrijven zoals hierboven.
Als er in mijn buurt wat gebeurt is, komt de politie bij mij de camerabeelden halen van mijn camera die op de weg gericht staat.

Laat iemand gewoon zijn verhaal vertellen zoals hij of zij dit wil.

ha
door halex Jan 9, 2017 om 14:59
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Goh, laat ik dat verhaal van @holiday nou gewoon niet geloven. Wel originele strofe met die balk!

sa
door sariah Jan 9, 2017 om 16:12
34 Antwoorden / 3 Vragen

Camera mag best, zolang je maar een sticker op je deur vermeld dat je beelden maakt, en dit is iets wat poilitie zelf ook aanraad om te doen.Deze informatie is op internet te vinden. En inderdaad de opmerkingen over migranten is niet helemaal handig. U weet niet of iemand hier geboren is of niet. Feit blijft dat ongeacht waar men vandaan komt door een fout van DHL dit pakket gestolen is. Als het betreft de service van DHL gaat, is het volgens mij net zoals bij een aantal andere bedrijven. Post Nl hebben ook wel eens pakketten leeg afgeleverd etc. Zelf moet ik voor mijn werk vaak pakketten laten ophalen. Mijn beste ervaring is met Brakenhoff, maar dan nog is mijn ervaring dat de meeste zendingen goed gaan en dat er zowel terechte als soms onterechte klachten zijn. Wij krijgen vaak het verwijt dat het aan de chauffeur heeft gelegen, echter blijkt regelmatig de klant zelf heel erg moeilijk te doen, zoals de klant geeft geen goederen mee, want hij wil persé dat de chauffer hiervoor aftekent, of de chauffeur moet een nummertje trekken etc. etc. In dit geval heeft de chauffeur dit niet goed aangepakt en zou DHL dit wel moeten oplossen , maar feit blijft dat dit ook bij een Post NL kan gebeuren en ook bij een DPD en ook bij een ander bedrijf. De ophaalodprachten die ik nu uit laat voeren daarvan gaan 9 van de 10 goed van en wanneer het fout gaat is het vaak door het moeilijke gedrag van de klant.

frits
door frits Jan 9, 2017 om 22:03
146 Antwoorden / 5 Vragen

Meestal zijn het bruin getinten of van buitenlandse afkomst in onze buurt zitten we opgescheept mat Oostblokers nog erger,

Gerry1969
door Gerry1969 Jan 10, 2017 om 00:13
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Dokun.
Het verbaasde me niet om te lezen dat u het uiterlijke verschil tussen een Noord Afrikaan of Oost Europeaan niet herkent.
Het kan/kunnen net zo goed een lid/leden van de bendes Oost-Europeanen zijn, die hier dagelijks door het hele land op strooptocht zijn...
Met vriendelijke groet Diewilik

re
door respondent Jan 11, 2017 om 12:11
73 Antwoorden / 8 Vragen

De vermelding van de afkomst is heel relevant in dezen en geen geval van etnisch profileren. Er zijn immers camera beelden als bewijsmateriaal waaruit blijkt dat het geen blank autochtoon manspersoon betreft.

ma
door manwijf Jan 12, 2017 om 09:57
574 Antwoorden / 1 Vragen

Voor de deur neerzetten kan absoluut niet, maar erger me persoonlijk kapot aan buren die wel pakjes bestellen, maar er niet voor thuis blijven. Neem (op een uitzondering) na pakjes ook niet meer aan. Hoeven ze voor mij ook niet te doen. PostNL heeft hier trouwens heel goede bezorgers. Weet dat zij alleen betaald krijgen voor het daadwerkelijk afleveren!
Zet 'm op FB zou ik zeggen. Zal wel niet mogen, maar stelen mag ook niet.

@Dokun en Philips36 U woont zeker niet in de randstad? Wat de achtergrond er mee te maken heeft? Misschien relevant omdat zij de top 3 van criminaliteitscijfers aanvoeren? Je kop in het zand steken heeft nog nooit iemand iets gebracht. Duidelijkheid voor alles. Als het Groningers zouden zijn, stond het er ook bij.
Bevreemd mij altijd, dat degenen die altijd afgeven op graaiers, dat opeens zoveel begrip voor op kunnen brengen als het nieuwe Nederlanders betreft.

tenormin
door tenormin - Jan 8, 2017 om 12:21
16830 Antwoorden / 108 Vragen

Heel vervelend allemaal, maar wij zijn niet Tros Radar, maar Kassa vraag-en beantwoord.

gerbera
door gerbera - Jan 8, 2017 om 12:25
7364 Antwoorden / 14 Vragen

U heeft een uitgebreid verslag gedaan van de gang van zaken. Niet dat dit er iets toe doet maar heeft u al aangifte gedaan bij de politie en DHL kennis gegeven van het gedrag van de besteller met daarbij de vermelding dat het op beeld staat. Overigens ben u hier op het forum van de VARA die Tros Radar geen opdracht kan geven dit uit te zoeken.

diumenge
door diumenge - Jan 8, 2017 om 12:27
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Inderdaad dit verhaal mag wel wat korter. Echter, je moet klagen bij Nespresso zodat zij weer kunnen klagen bij DHL of een andere pakketbezorger kunnen kiezen.

Nb. Wat is een "bond kraagje"? Een heel kleurig kraagje of het kraagje van James Bond?

Gerry1969
door Gerry1969 Jan 8, 2017 om 16:36
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Nee een Noord Afrikaans kraagje wat het te bont heeft gemaakt .

akkerdistel
door akkerdistel Jan 9, 2017 om 13:24
1790 Antwoorden / 3 Vragen

En ik maar altijd denken dat het finnen zijn ;-).

bu
door burgos - Jan 8, 2017 om 12:40
96 Antwoorden / 7 Vragen

Nou, nou, HALEX, heeft u slecht geslapen?

tijger1
door tijger1 - Jan 8, 2017 om 12:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Heeft die dief dan ook nog wat gezegd, dat u weet dat hij een "migratie achtergrond" heeft?

getty
door getty - Jan 8, 2017 om 13:21
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Mensen met een migratie achtergrond hebben toch ook wel eens een nespresso apparaat hoor.

ph
door philip36 - Jan 8, 2017 om 14:00
2275 Antwoorden / 4 Vragen

U kunt bij Nespresso voor uw volgende bestelling aangeven wanneer u het bezorgt wilt hebben, ook 'savonds of naar een afhaalpunt bij u in de buurt.

reflecs
door reflecs - Jan 8, 2017 om 14:11
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Was het teveel werk om even de naam aan te passen?https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?t=168339
Voor contact met de redactie: http://kassa.vara.nl/pagina/contact

ri
door rick1104 - Jan 8, 2017 om 14:24
1 Antwoorden / Vragen

Ik heb zowel met DHL als met PostNL slechte ervaring.
Wasbak gekocht, kapot aangekomen, terwijl verzekerd verstuurd en goed ingepakt en bijgeschreven dat het breekbaar was (wat doen ze ermee? gooien, gooien en gooien).
Na veel heen en weer mailen heeft DHL uiteindelijk toch wat vergoed (lees: een fractie van de waarde van de wasbak terwijl ze de waarde hadden moeten vergoeden).
PostNL daarintegen doet totaal geen consessies. Pakket goed ingepakt volgens hun voorwaarden, in dubbel ribkarton met bobbeltje plastic, verzekend verstuurd en bijgeschreven dat het breekbaar was. Maar PostNL steekt hand niet in eigen boezem. Volgens hun moet een pakket bestand zijn tegen gooien want dat doen zij met pakketten. Of er nu breekbaar opstaat of niet, dat maakt hun niet uit. En als het gebroken aan is gekomen dan ligt het gewoon aan de manier van inpakken volgens hun.
Klachten worden niet serieus genomen, je wordt zelfs gewoon afgesnauwd.
Verder je gelijk halen kost 30 euro maar de kans dat je het wint is nihil.
Van een groor bedrijf als PostNL verwacht je veel meer maar maken hun beloftes niet waar, helaas.
Wat is de meerwaarde van verzekerd verzenden dan?
Bij mij dus liever geen verzenden meer via PostNL

ne
door neodutchio Jan 8, 2017 om 16:14
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Wat heeft u als ontvanger te maken dat DHL maar een fractie van de waarde van het verzonden product betaald? U besteld iets en de verzender is verantwoordelijk dat het heel bij u aankomt. Dat het gebroken is moeten zij contact opnemen met de vervoerder en ontvangen zij een financiele compensatie. Het enige waar u overin moet zitten is of u een nieuwe ontvangt.

ha
door halex - Jan 8, 2017 om 14:56
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Sinds altijd. Als de camera de openbare weg filmt, valt dit onder wet bescherming persoonsgegevens. En wanneer dat filmen gebeurt met een vaste camera, is dat een schending van deze wet.

jo
door joerieve 8 jan. 2017 om 14:27

Sinds wanneer mag je een openbare weg niet filmen?

Gerry1969
door Gerry1969 Jan 8, 2017 om 16:39
3449 Antwoorden / 25 Vragen

https://blog.iusmentis.com/2012/10/12/mag-je-cameratoezicht-op-de-openbare-weg-richten/

ha
door halex Jan 8, 2017 om 21:04
1374 Antwoorden / 4 Vragen

De AP (autoriteit persoonsgegevens) is heel duidelijk over de laatste vraagstelling van Arnoud: ook burgers vallen onder de Wbp als ze de openbare weg filmen: https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/onderwerpen/cameratoezicht/cameratoezicht-en-rond-woningen

tijger1
door tijger1 - Jan 8, 2017 om 15:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De enkele keer dat ik iets via internet bestel, wat bezorgd wordt door DHL, maar ook de pakjes die ik voor buren aanpak, worden altijd keurig behandeld door de bezorgers. Net zo goed als de bezorger van Postnl. dat doet.

Misschien treft u het niet in uw buurt, dan maar op een afhaalpunt laten bezorgen.

ph
door philip36 - Jan 8, 2017 om 15:18
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Misschien ook iets voor de Ts om te lezen
http://www.iusmentis.com/maatschappij/privacy/filmen-cameratoezicht/

Le
door LeCorbeau Jan 9, 2017 om 13:20
38 Antwoorden / Vragen

Kernpunt hier is, dat men van andermans spullen af moet blijven! En privacy?Sorry maar we worden veel meer gefilmd dan u wilt weten,en op veel meer plekken dan ons lief is. Dus schei toch uit met je privacy want die bestaat niet in het digitale tijdperk, criminelen en ander gespuis houdt zich toch ook niet aan mijn privacy of wapenwet of wat dan ook. Dus mensen moeten eens stoppen omde wet erbij te halen als het gaat om geboefte te kunnen pamperen.

tijger1
door tijger1 Jan 9, 2017 om 14:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Bent u dan ook geboefte?

aurora1
door aurora1 - Jan 8, 2017 om 16:13
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lang verhaal. En heeft u al aangifte gedaan?
U bent in ieder geval uw verhaal her en der kwijt en dat lucht vast op.

holiday
door holiday Jan 9, 2017 om 13:48
102 Antwoorden / 12 Vragen

Wat een stomme reactie, ben je soms zelf bezorger?

aurora1
door aurora1 Jan 9, 2017 om 22:25
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hoe raadt u het? Daarnaast werk ik, net als velen op dit forum, ook o.a. bij verschillende providers en energiebedrijven.

ja
door jackyh - Jan 8, 2017 om 16:19
953 Antwoorden / 4 Vragen

Ik kreeg afgelopen zaterdag ook een pakket via DHL. Ook tussen 11.00 - 15.00 uur. Ik moest wel tekenen voor ontvangst. Zou dus toch maar eens navragen bij DHL. Achterlaten zonder handtekening mag dus niet.

getty
door getty Jan 8, 2017 om 16:28
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Dat ligt aan de verzender, niet voor elk pakket hoeft getekend re worden

ja
door jackyh Jan 8, 2017 om 16:59
953 Antwoorden / 4 Vragen

Weer iets geleerd.

ha
door halex - Jan 8, 2017 om 21:10
1374 Antwoorden / 4 Vragen

"Hij nam het pakje uit zijn auto (geen auto van de DHL, maar privé auto) en terwijl hij naar ons huis toe liep melden hij het pakje al af (dat mag volgens mij nooit, want hij moet zeker zijn dat iemand thuis is) en belde toen aan."

En hoe weet u nu dat de bezorger het pakje afmeldde? Hij scant het pakje, zodat het 'tekenen voor ontvangst'-scherm de juiste gegevens heeft. En nadat het afgeleverd is (of weer teruggenomen), voegt de bezorger in het scherm toe wat er met het pakje gebeurd is. Maar u denkt natuurlijk dat bezorgers voor elk pakje een aparte handset hebben waar u op tekent.

es
door essie70 - Jan 9, 2017 om 12:27
1 Antwoorden / Vragen

Post.NL heeft dat bij mij ook eens gedaan,,
Dus garantie's heb je nooit bij welke postbezorger ook,,,

mo
door mof - Jan 9, 2017 om 12:31
3619 Antwoorden / 3 Vragen

De leverancier kiest de transporteur. Zolang u geen pakket heeft ontvangen moet u bij de leverancier klagen, die op zijn beurt weer bij DHL moet klagen.

Fr
door Fred444 - Jan 9, 2017 om 13:08
6 Antwoorden / 1 Vragen

Na vele tientallen webshop bestellingen in de loop der jaren heb ik met post.nl niet anders dan uiterst positieve ervaringen. Onlangs met een bestelling bij Lidl was DHL de bezorger. Het duurde dagen voor ik ueberhaupt een bericht kreeg over de bezorging, en toen dat eindelijk kwam klopten de gegevens niet. Het tijdstip van ''aflevering'' was uren eerder dan aangegeven, Ik was thuis en de bel werkt. Toch vond ik een berichtje dat de bezorger de andere dag terug zou komen ''omdat de bel niet overging''. Ik heb de volgende dag een berichtje opgehangen met de boodschap dat zoals de dag ervoor de bel werkt en ik thuis was en ook die dag ben. Toen de bel ging en ik de voordeur opende was de bezorger 2 deuren verder bezig met 2 pakketten. Het duurde even voor hij in zijn auto mijn pakketje ging zoeken in z'n auto. Dat duurde ook enige tijd en ik stond in het slechte weer al met al ca. 5 minuten te wachten bij slecht weer. De bezorger was ook nog eens onbeschoft. Ik heb Lidl op de hoogte gesteld en geadviseerd een andere koeriersdient in te schakelen. Het succes van een webshop hangt mede samen met een correcte bezorging.

temmetje
door temmetje Jan 9, 2017 om 15:46
24 Antwoorden / 3 Vragen

Zelfde soort ervaring gehad met DHL (icm Lidl). Pakje zou tot 15.00 uur afgeleverd worden. Ik kijk om 14.45 uit het raam, en zie een auto van DHL het parkeerterrein afrijden. Niet bij mij aangebeld, dus ik had nog hoop dat het pakje alsnog afgeleverd zou worden door een andere bezorger. Niet dus, ook geen briefje in de brievenbus, dus bezorger is gewoon met m'n pakje vertrokken zonder aangebeld te hebben, mogelijk uit angst dat de lift zou blijven steken oid en hij/zij "overuren" zou moeten maken. Mailtje gestuurd aan DHL, bezorger zou aangepakt worden. Ook Lidl hiervan op de hoogte gebracht. Ik bestel ook zeer regelmatig via Internet, met Post Nl nooit problemen gehad, in tegenstelling tot DHL.

holiday
door holiday - Jan 9, 2017 om 13:44
102 Antwoorden / 12 Vragen

Afgelopen zaterdag zou ik tussen 11:30 en 15:30 uur een pakje ontvangen via Post.nl.
Hele dag de deur niet uit geweest maar geen pakjesbezorger gezien of gehoord.
Om 18:00 uur zag ik op Track en Tracé dat het pakketje afgeleverd was.
Toen ben ik maar eens gaan kijken in de brievenbus die buiten het hek staat, waar ik zichtbaar voor iedereen zag dat er een pakje zelfs buiten de brievenbus uit stak.
Gelukkig woon ik niet in een buurt waar regelmatig crimineeltjes langs fietsen, maar toch vond ik dit niet prettig.
Het vertegenwoordigde toch een pakketje wat mij 100 euro gekost heeft en wie is er verantwoordelijk als ik het pakje niet ontvangen zou hebben.

Nummers met een 35 A of 35 B kennen sommige allochtone bezorgers niet en wordt gewoon bezorgd op 35 en haal het daar zelf maar op.
Ik heb de Post hier al meerdere keren op aangesproken, maar het heeft nog steeds niet  geholpen.
Gelukkig zijn er nog wat oudere bezorgers die hun werk wel serieus nemen en wel aanbellen en op het goede adres bezorgen.

Maar ook DHL levert pakjes af op nummer 35 en gooit bij mij op 35 A een briefje in de bus, terwijl ik gewoon thuis ben.

kr
door krozema - Jan 9, 2017 om 13:47
3 Antwoorden / 0 Vragen

Maar ook een levering via Post NL gebeurd op dezelfde manier. Pakjes worden afgeleverd, wanneer ik niet thuis ben, buiten bij de deur neergezet (ook al waren de buren thuis!).
Mijn deur zit dicht bij de weg, veel wandelaars en fietser er dichtbij langs komen, bovendien kort over de weg een hangplek van jeugd, ben ik niet blij dat het bij de deur neergezet wordt.
Ik heb 2x een klacht ingediend bij Post NL, maar ook zij doen er niets aan. En de bezorger blijft de pakjes buiten bij de deur neerzetten! Nu laat ik het afleveren bij een afhaalpunt, maar bij online bestellen is dat niet altijd mogelijk heb ik gemerkt.

he
door henri_b - Jan 9, 2017 om 14:25
27 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben iets dergelijks jaren geleden al meegemaakt.
Mijn handtekening was zelfs vervalst om te doen lijken alsof het pakketje keurig bezorgd was.
Gelukkig leek handtekening nergens op en werd mijn bestelling (externe Harde Schijf) kostenloos opnieuw verzonden.
De webshop (azerty.nl) deed niet moeilijk en is in de slag gegaan met de vervoerder en niet met mij.

vr1944
door vr1944 - Jan 9, 2017 om 14:26
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Er iets vreemds aan uw verhaal n.l. de bezorger gooit een 'niet thuis kaartje ' in uw bus en laat het pakje op de stoep liggen. Dat lijkt me vreemd want als hij het pakje afmeldt gooit hij niet meer zo'n kaartje in de bus ". Wat stond er  op het kaartje ?? Is het niet een vermelding dat pakje bij de buren is afgeleverd?? Het is inderdaad iets voor Tros Radar ,die geloven nog in sprookjes.

tr
door truvanu Jan 9, 2017 om 18:10
51 Antwoorden / 0 Vragen

Slecht gelezen. Er is en was geen kaartje.

vr1944
door vr1944 Jan 10, 2017 om 10:31
1210 Antwoorden / 5 Vragen

@Truvanu
Voutje bedankt.

Yo
door Youriy - Jan 9, 2017 om 14:43
12 Antwoorden / Vragen

Ach, u gaat uw pakketje van nespresso wel opnieuw ontvangen...
Alle post/pakketbezorgers in Nederland worden schandalig onderbetaald daarom worden zij continu verleid om met de regels te schipperen.

tot15karakters
door tot15karakters - Jan 9, 2017 om 17:19
2189 Antwoorden / 14 Vragen

De Verzender dus Nespresso kun je het bewijs geven.
Die moet bij DHL klagen en schade claimen wegens niet bezorgen volgens de regels.

Dat je tot 13.00 moest wachten en om 13.00 uur pakket kreeg....  en die prive auto mag altijd.
Met 2e auto route rijden om toch op tijd te zijn en anders was het met lompe bus na 13.00 uur geworden.

Wel hadden ze bij buren moeten afgeven maar gelukkig bewijs en niet U maar Nespresso moet claimen.

frits
door frits - Jan 9, 2017 om 21:59
146 Antwoorden / 5 Vragen

Via DHL is zeer slecht, lang onderweg, slecht of niet te tracken.

tijger1
door tijger1 Jan 10, 2017 om 00:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat een flauwekul.

frits
door frits Feb 10, 2017 om 22:21
146 Antwoorden / 5 Vragen

Heb dit al verschillende malen meegemaakt, en beslist geen flauwekul, gewoon mijn ervaring

diumenge
door diumenge Feb 10, 2017 om 22:25
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Gelukkig ben je zelf wel heel vlot.

di
door diana1990 - Jan 10, 2017 om 10:13
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hier Ook met dolce gusto. Tot zogenaamd 3x geleverd.  Ik was alle keren thuis. Hij heeft toen nieteens aangebeld. Dolce gusto vertelde mij dat chauffeurs vaker pakketjes afmelden als geleverd maar dan de volgende dag terug komen?? Appart. 3 werkdagen later. Ookweekend maar dat tel ik niet mee. Weer dolce gusto gebeld. Die vertelde dat de koffie weer op het depot wat. Toch wel knap als het hier geleverd is geweest. Ik heb hun laten regelen dat ze het bij een DHL ophaal punt konden afleveren. Dus uiteindelijk daar op kunnen halen.
Al die dagen thuis gezeten voor jan snot.