Th
door TheUmpire Feb 3, 2017 om 18:20
Winkels & webshops

E-book alleen op aangeboden medium te lezen

Beste lezers,

Afgelopen week heb ik voor mijn studie een E-book gekocht. Ik wilde deze downloaden om op mijn E-reader te plaatsen omdat laptops e.d. niet toegestaan zijn tijdens dit specifieke college.

Het lukt echter niet om dit bestand te downloaden, ik heb een programma voor windows aangeboden gekregen: "Bundle", waarmee ik het boek kan lezen en downloaden om offline te lezen. Het is niet mogelijk deze op een E-reader te plaatsen. De winkel zegt niets te kunnen doen, terwijl ik van te voren niet ben ingelicht dat dit E-book niet te downloaden is. Ik heb nu 55 euro betaald en kan er niets mee aangezien ik het boek niet op school kan gebruiken.

Mag dit bedrijf mij een E-book laten kopen en alleen aanbieden via Bundle zonder dit goed aan te geven?

2744 9 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Feb 3, 2017 om 18:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En hoe dien uw mede-studenten dat?

Th
door TheUmpire Feb 4, 2017 om 12:22
Antwoorden / 1 Vragen

Die hebben voor 30 euro meer het fysieke boek gekocht.

edrick3
door edrick3 - Feb 3, 2017 om 18:38
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Mag dit bedrijf mij een E-book laten kopen en alleen aanbieden via Bundle zonder dit goed aan te geven?
Beetje onhandig.
Maar blijkbaar heb je je zelf ook niet goed laten informeren.
Lijkt mij toch dat als je een e-book koopt dit op een e-reader te lezen zou moeten zijn.

fa
door familyman - Feb 3, 2017 om 18:46
888 Antwoorden / 1 Vragen

"terwijl ik van te voren niet ben ingelicht dat", als een verkoper/bedrijf/internetsite aan iedereen moet gaan vertellen wat het gekochte NIET kan, dan sta je uren in de winkel. U heeft waarschijnlijk ook niet gevraagd of het op uw E reader werkte maar dat voor zeker aangenomen.

Th
door TheUmpire Feb 4, 2017 om 12:19
Antwoorden / 1 Vragen

Wanneer er staat dat het E-book te downloaden is, kun je er toch vanuit gaan dat er een bestand is dat te downloaden is. Het E-book is in werkelijkheid niet te downloaden, alleen de app/software waar het boek direct in geïntegreerd is.

fa
door familyman Feb 4, 2017 om 12:23
888 Antwoorden / 1 Vragen

dan moet je die app downloaden. Mag dit bedrijf mij een E-book laten kopen en alleen aanbieden via Bundle zonder dit goed aan te geven? Dit zal best ergens, groot of klein vermeld staan.

jo
door jorisw - Feb 3, 2017 om 18:47
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Om welk boek en welke winkel gaat het? En welke e-reader heb je?

Th
door TheUmpire Feb 4, 2017 om 12:17
Antwoorden / 1 Vragen

Gedrag in organisaties van Alblas. Gekocht bij Studystore. Ik heb een Kobo Glo HD.

ph
door philip36 - Feb 3, 2017 om 19:08
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Je kunt het behalve op computer ook lezen op een ipad of tablet.
Welke extensie heeft het e-book bestand?
Je zou het bestand wel moeten kunnen downloaden.
Zie http://faq.studystore.nl/support?account=32119&page=article&id=27342

Th
door TheUmpire Feb 4, 2017 om 12:17
Antwoorden / 1 Vragen

Er is geen extensie, het bestand wordt geopend in een app die te downloaden is. Bundle inderdaad. Daar staat het boek direct in, niet los te downloaden zonder app..

diumenge
door diumenge - Feb 4, 2017 om 12:31
11969 Antwoorden / 15 Vragen
Th
door TheUmpire Feb 4, 2017 om 12:47
Antwoorden / 1 Vragen

Vervolgens is een filmpje met een E-reader te zien waarop 'tekst' te lezen is. Ik kan mij herinneren dat op de verkooppagina duidelijk aangegeven moet zijn dat het niet om een 'echt' E-book gaat, ik kan dit overigens fout hebben. Er wordt een E-book aangeboden, waarbij zelfs aangegeven staat dat het E-book onbeperkt downloadbaar is. Terwijl in werkelijkheid niet het E-book, maar de app met ingebouwd E-book te downloaden is.

diumenge
door diumenge Feb 4, 2017 om 12:55
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik denk niet dat er een wettelijke definitie bestaat van een 'echt' e-book. De extensies .pdf, .epub, .koob, .mobi etc. (er zijn er nog veel meer), het kunnen allemaal ebooken zijn. Dus een soort app waarin content wordt getoond, die ook offline beschikbaar is, is ook een ebook.

tijger1
door tijger1 - Feb 4, 2017 om 12:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nou dan maar uitprinten.

Th
door TheUmpire Feb 4, 2017 om 12:58
Antwoorden / 1 Vragen

Ook dat, niet mogelijk..

kv
door kvjapio - Feb 4, 2017 om 21:35
281 Antwoorden / Vragen

Kan je het niet downloaden (=opslaan als) pdf of e-pub? Die bestanden zijn altijd te lezen.

r.kemperman
door r.kemperman - Feb 5, 2017 om 11:41
423 Antwoorden / 4 Vragen

En wat zegt het verkopende bedrijf
er staat bij het boek aangegeven: onbeperkt downloaden en peinten.
Als dit niet klopt, lijkt me contact met de leverancier toch de eerste stap