EH
door EHuizinga Aug 22, 2017 om 21:29
Winkels & webshops

Ellende met Fietsenwinkel.nl


In aug16 hebben wij bij Fietsenwinkel.nl een Batavus Stream E-bike besteld en deze werd 20aug 's-avonds ong.21:30 bezorgd.


Chauffeur liet bij het "afmonteren" nog de display vallen.


 


We zijn er begin sep16 mee op vakantie gegaan en begon de ellende.


Versnelling haperde en liep niet goed.


Later, als we even niet fietsten viel de diplay uit.


Bij thuiskomst aan FW.nl gemeld en we konden een afspraak maken bij een servicepunt in Leiden.


Op 16sep16 er naar toe gefietst en na een volle dag constateerde men dat er nooit een batterijtje in het display had gezeten.


 


In mrt17  een afspraak gemaakt voor een servicebeurt bij service punt in Zoetermeer en de fiets op 9mrt17 daar bezorgd.


Alleen lukte het maar niet om de fiets gestart te krijgen, ondanks een volledig opgeladen accu, dan maar zonder accu op pad gegaan


en opeens kwam de motor tot leven om er na 3 km weer mee te kappen.


Dit uiteraard bij het servicepunt aangegeven, men zou er naar kijken en ik kon de fiets op 13mrt17 weer ophalen.


 


Later op 26mrt17 wilden we een stukje gaan fietsen maar helaas helaas de fiets weigerde pertinent mee te werken.


Per mail en telef. contact opgenomen met Klantenservice van FW.nl.


En een dag later kreeg ik zelfs een "bemoedigend"antwoord in trant van "wat jammer nou enz. en we gaan onze uiterste best doen 


het euvel te verhelpen.


Maar neen, niks van dat al, ik kon weer een afspraak maken met het servicepunt in Zoetermeer.


Dat heb ik geweigerd en geëist dat de fiets door FW.nl werd opgehaald om op hoofdkantoor te worden beoordeeld en gerepareerd.


Uiteindelijk na heel veel moeite en heen en weer gezanik heb ik voor elkaar gekregen dat de fiets op 1apr17 bij werd opgehaald.


Vervolgens ontvang ik pas op 5apr17 bericht dat de fiets was gearriveerd en ik zou 7apr.nader worden geinformeerd over de reparatie.


Natuurlijk werd ik niet gebeld en daarom zelf maar weer in de telefoon geklommen.


En ja hoor het euvel was gevonden: "de houder van het display zat wat strak op het stuur gemonteerd"


Hierna had men de fiets aan een 20km lange testrit onderworpen waarbij de fiets toch weer 5 keer was uitgevallen en dus moest men


toch nader en nu wat deskundiger onderzoeken.


Uiteindelijk heb ik de fiets pas op 13apr17 terug ontvangen.


Onderweg was bij FW.nl ook nog het etui voor de display zoekgeraakt en heb ik een nieuw etui ontvangen, maar dan wel een verkeerde.


 


 


Nu leek het dat de fiets EINDELIJK naar behoren werkte heeft mijn vrouw er enige tijd op kunnen fietsen 


Maar zoals onze ervaring bij FW.nl inmiddels is:  De fiets heeft het op 22 jun17 weer begeven.


 


Hetzelfde euvel als WIJ eigenlijk al vanaf het begin mee worstelen was weer in volle "glorie" teruggekeerd.


 


Weer gebeld met FW.nl dat zij de fiets weer mogen ophalen, want ik weigerde pertinent de fiets weer naar het servicepunt in Zoetermeer te brengen


Hierbij inmiddels aangegeven dat ik deze fiets niet meer wenste terug te zien en heb na weer heel veel discussie bereikt dat FW.nl ons een nieuwe fiets


gaat leveren.


Fiets moest alleen wel besteld worden en we kregen zolang een leenfiets.


 


Dus zou je denken, aan de levering van de nieuwe fiets zal FW.nl wel extra aandacht geven om er voor te zorgen dat deze nu wèl 


100% ok is .


 


Op 14 aug17 werd de nieuwe, vervangende Batavus Stream E-bike bij ons thuis bezorgd. HOERA!!


Maar de fiets bleek een lekke band te hebben en er stonden 123 kms op de spiksplinternieuwe fiets, zo heeft de klantenservice van Batavus 


ons gemeld.


Direkt weer gebeld met FW.nl en gezegd dat ik deze fiets niet meer wil, geen andere fiets meer wil en bovenal niets meer te maken wens te hebben 


met FW.nl .


Mij werd telefonisch bevestigd (Ook zou het per mail aan worden bevestigd) dat zij de fiets zullen ophalen en dat ik het volledige bedrag 


dat ik vorig jaar heb betaald terug zal ontvangen.


Vervolgens, zonder enig bericht vooraf, staat er zaterdag een chauffeur van FW.nl voor de deur om de fiets op te halen, omdat we nog geen schriftelijke


bevestiging hadden ontvangen van de restitutie heb ik de fiets niet meegegeven.


 


Ben op zaterdag maar weer gaan bellen met FW.nl waarbij men mij vertelde dat de toezegging nooit gedaan zou kunnen zijn.


Na weer urenlange discussie zou men op maandag 21aug17 het gesprek dat ik 15aug17 heb gehad van de band terug luisteren en mij daar z.s.m over informeren.


Ik heb daarbij aangegeven dat wij, vanwege werk niet overdag gebeld kunnen worden.


Maar op maandag werden wij natuurlijk wèl overdag gebeld en dus hebben we dat telefoontje gemist. Daarna zijn wij niet meer gebeld.


En omdat FW.nl nou niet echt van enig initiatief getuigt op dinsdag maar weer zelf gebeld, waarbij de dame aangaf dat de persoon in kwestie


opeens was gaat pauzeren en deze zou me vanavond nog terug bellen.


 


Dat is natuurlijk niet gebeurd en zitten we nu nog altijd te wachten op enige actie van FW.nl


 


Om moedeloos van te worden en echt  om te janken deze ellende.


Ik ben zo'n beetje op het punt van wanhoop aangeland.


Erwin Huiznga


2994 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

marita5
door marita5 - Aug 22, 2017 om 21:38
11534 Antwoorden / 15 Vragen
1

Hallo EHuizinga , 

Fietsenwinkel.nl is aangesloten bij Thuiswinkel.org , dien daar een klacht in , klik op de rode regel .

https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen

Gerry1969
door Gerry1969 - Aug 22, 2017 om 21:49
3449 Antwoorden / 25 Vragen
1

Maar wat wilt u ons vragen?

tijger1
door tijger1 - Aug 22, 2017 om 22:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen
1

Wat een horror verhaal. Maar wij kunnen er echt niets aan doen. 

Afgezien daarvan, waarom koopt u niet een fiets bij de fietsenwinkel om de hoek? Wel zo handig bij service en garantie.

tenormin
door tenormin Aug 22, 2017 om 22:10
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Had jouw reactie (nog) niet gezien @tijger1.

Topantwoord

tenormin
door tenormin - Aug 22, 2017 om 22:09
16847 Antwoorden / 108 Vragen
11

Ik kan er, met denkbeeldige pet, niet bij waarom iemand een fiets on-line wil kopen. Ja, waarschijnlijk omdat het goedkoper lijkt. Zou never nooit zoiets kopen. Iedere stad heeft (ondanks on-line) nog wel een fietsenzaak. Waar wel service wordt verleend en ook garantie. Dus niet het gezeik zoals hierboven omschreven. @ehuizinga, u heeft uw klacht wel met heel veel woorden omschreven. Het janken had gewoon voorkomen kunnen worden door.... enfin, dat leest u wel in mijn antwoord.

diumenge
door diumenge - Aug 22, 2017 om 22:26
11969 Antwoorden / 15 Vragen
2

Ik weet het niet hoor, inderdaad hebt u veel ellende met die fiets, maar fietsenwinkel.nl blijft u wel helpen.

Zelf bent u ook niet bepaald flexibel lijkt mij zo...

Maar neen, niks van dat al, ik kon weer een afspraak maken met het servicepunt in Zoetermeer.


Dat heb ik geweigerd en geëist dat de fiets door FW.nl werd opgehaald om op hoofdkantoor te worden beoordeeld en gerepareerd.


--

Weer gebeld met FW.nl dat zij de fiets weer mogen ophalen, want ik weigerde pertinent de fiets weer naar het servicepunt in Zoetermeer te brengen

--

Direkt weer gebeld met FW.nl en gezegd dat ik deze fiets niet meer wil, geen andere fiets meer wil en bovenal niets meer te maken wens te hebben 


met FW.nl

--

Vervolgens, zonder enig bericht vooraf, staat er zaterdag een chauffeur van FW.nl voor de deur om de fiets op te halen, omdat we nog geen schriftelijke


bevestiging hadden ontvangen van de restitutie heb ik de fiets niet meegegeven


--

Ik heb daarbij aangegeven dat wij, vanwege werk niet overdag gebeld kunnen worden.

tdmduc
door tdmduc - Aug 22, 2017 om 23:32
704 Antwoorden / 2 Vragen
0

Gewoon een fiets kopen in je eigen dorp.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - May 16, 2024 om 12:47
Geldzaken & recht

Sns 2008 afschrift

Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden

En we gaan er echt ge ... Lees meer

ja
janarents - May 15, 2024 om 13:23
Winkels & webshops

Schoenen niet ontvangen van zalando

wij hebben 2 paar schoenen besteld  bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging  was de postbode al weg  zonder  dat er is getekent  voor ontvangst Lees meer

da
dameshoed - May 16, 2024 om 09:59
Huishouden & energie

Aanmaning

Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123) Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was. ... Lees meer