Co
door Cock Visser Feb 11, 2023 om 10:45
Winkels & webshops

Er wordt door Delta Fiber agressief verkocht aan klanten en bij accorderen van d

Er wordt door mensen van Delta Fiber, agressief aan de deur verkocht. En dan met mooie praatjes en beloftes wordt er een according van je gevraagd. Zodra je die hebt getekend krijg je een overeenkomst in de mail en als je die gaat lezen staat er plotseling heel iets anders dan afgesproken hieronder een aantal afspraken die niet in de overeenkomst staat,maar wel tijdens het gesprek afgesproken;

- Zou 1000 mb krijgen in de overeenkomst 150 mb
- Zou voor 3 apparaten internet veilig krijgen in de overeenkomst maar voor 1
- Heb diverse keren aangegeven dat mijn huidig contract met provider oktober 2023 afloopt en in de overeenkomst staat per 31 mei 2023 overstappen.

Na dit gezien en gelezen te hebben gelijk gebeld met het telefoonnummer wat in de brochure staat kom je bij een afdeling waar zelfs mijn postcode niet is te vinden. Zou worden worden doorgezet naar andere medewerker duurde ongeveer 25 minuten werd de verbinding verbroken. Opnieuw gebeld en het zelfde verhaal weer gedaan en toen werd ik dan na veel aandringen doorgezet naar de afdeling waar ik kon annuleren en op mijn herroepingsrecht aan kon spreken. Daarnaast ook nog een een mail gestuurd met de zelfde inhoud als boven en dan krijg je te horen dat hier niet kan annuleren. Dit allemaal te hebben gelezen en gehoord hebbende kan ik niet anders concluderen dat het een zeer misleidende verkoop van Delta Fiber is. En zodra je een paraaf zet dan is het bijna niet mogelijk om een beroep te doen op je herroepingsrecht. Misschien dat kassa hier eens een onderzoek naar kan in stellen, want in mijn beleving worden hier veel mensen door gedupeerd. [edit gegevens - red.]

8604 13 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 11, 2023 om 11:02
7200 Antwoorden / 3 Vragen

Hier  kunt u een onopgeloste klacht uit 2021 lezen en die van u toevoegen.

in
door inno1 - Feb 11, 2023 om 12:03
119 Antwoorden / Vragen

Van uw beschrijving waarop u zich het bos in heeft laten  sturen kunnen anderen weer leren (verkopers te woord staan, in mooie praatjes en beloften trappen, uw paraaf zetten, uw persoonlijke gegevens verstrekken en tot slot ervan af zien te komen). Maar u hebt wel bewust dat hele proces zelf stap voor stap doorlopen, dus het was mi. duidelijk twee richting verkeer.

ne
door neodutchio - Feb 11, 2023 om 19:34
5158 Antwoorden / 12 Vragen

Ongevraagde verkopers willen maar 1 ding: bonus. En die bonus halen ze binnen met hele leugens en halve waarheden. Dat is iets dat altijd al gebeurd is, nu nog gebeurd en in de toekomst zal blijven gebeuren. Want zo lang mensen blind ja zeggen aan de deur of aan de telefoon, gaan ze door. Het loont immers.

Herroepingsrecht geldt voor alle consumenten, hebt u een consumentenovereenkomst gesloten (dus niet op naam van een eigen bedrijf), dan hebt u altijd recht om binnen 14 dagen te herroepen.

Met u bellen heb ik geen behoefte aan.

justmeagain
door justmeagain - Feb 12, 2023 om 00:05
623 Antwoorden / 8 Vragen

Als u 150Mb krijgt ipv 1000Mb, dan heeft u ook een lagere maandprijs. Ga dan na 1 maand upgraden naar dit 1000Mb. Opgelost.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 12, 2023 om 10:51
16876 Antwoorden / 202 Vragen

Uw vraag was den k ik meer bestemd voor de redactie: kassa@bnnvara.nl  omdat woij als vrijwillige vraagbeantwoordes geen onderzoek kunnen doen anders dan het geven van een advies/onze mening.
Hoewel ik aanvullend op de al gegeven antwoorden mij toch ook afvraag waarom u zoals u zegt na het zetten van een paraaf hetvherroepingsrecht niet  meer zou kunnen uitoefenen. Zie de wetgeving https://wetten.overheid.nl/BWBR0002896/2014-01-25 en de toelichting: https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/rechten-bij-aankoop/koop-aan-de-deur-colportage en indien men zich hier dus niet aan blijkt te houden dan: https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-acm-consuwijzer

re
door red1 - Feb 12, 2023 om 11:41
329 Antwoorden / 1 Vragen

Ze kwame ook bij mij aan de deur met  een smoes  van ikmoet in uw meter kast zijn voor de glasvezel kabel, terwijl ik 10 hoog woon. ineen flat van 20 hoog met 88 woningen 5 woningen per verdieping , ik heb ze gewoon van de deur getrapt

gerardk
door gerardk Feb 13, 2023 om 12:55
175 Antwoorden / 8 Vragen

Dit is vermoedelijk geen smoes wat doorgaans loopt de bekabeling via de meterkasten in uw geval dus ook naar de bovenburen en die zouden dan door uw weigering ook geen glasvezel kunnen krijgen.

re
door red1 - Feb 12, 2023 om 11:42
329 Antwoorden / 1 Vragen

Ze kwame ook bij mij aan de deur met  een smoes  van ikmoet in uw meter kast zijn voor de glasvezel kabel, terwijl ik 10 hoog woon. ineen flat van 20 hoog met 88 woningen 5 woningen per verdieping , ik heb ze gewoon van de deur getrapt

gerardk
door gerardk Feb 13, 2023 om 12:55
175 Antwoorden / 8 Vragen

Dit is vermoedelijk geen smoes wat doorgaans loopt de bekabeling via de meterkasten in uw geval dus ook naar de bovenburen en die zouden dan door uw weigering ook geen glasvezel kunnen krijgen.

marita5
door marita5 - Feb 12, 2023 om 12:07
11523 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Cock Visser ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overeenkomst-af/zit-ik-ergens-aan-vast/wanneer-heb-ik-bedenktijd

mo
door mof - Feb 13, 2023 om 12:30
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Bij deurverkoop heeft u 14 dagen afkoelingsrecht. U k7nt tot veertien dagen na aankoop de koop ontbinden. Stuur een email met uw afwijzing, een reden hoeft u niet op te geven, en ze mogen u niet aansluiten. Licht evt ook uw huidige provider in dat u niet akkoord bebt met de voorwaard3n van delta

ha
door harrybre - Feb 13, 2023 om 12:39
240 Antwoorden / Vragen

Dus laat ik iedere aanbieding eerst per e-mail opsturen. Aan de deur teken ik enkel plaatjes, meer nooit een handtekening.