Ta
door TanjaK Jan 11, 2017 om 10:43
Winkels & webshops

Forskolin

Goedendag,

Ik hoop op jullie bemoeienis in deze oplichterij.
Op 16 december 2016 heb ik een pakketje besteld met de 'niet goed geld terug' garantie binnen 14 dagen. Misschien stom en dom en veel te goedgelovig maar ik heb zelfs vooraf de voorwaarden goed gelezen! Het betreft 2 potjes met 'afslankpillen' van Forskolinnaturals.nl. (Bralex webshops)
Op 17 december de pillen ontvangen en gaan gebruiken. Na 5 dagen kreeg ik van Billink.nl een factuur om de rekening à 99,91 te betalen. Maar natuurlijk na een week geen enkel resultaat (hoe kon ik ook zo stom zijn om te geloven dat dit zou werken...) en dus zo snel mogelijk aangemeld om binnen de gestelde termijn van 14 dagen te kunnen retourneren. Netjes binnen 14 dagen retour gestuurd. In mijn geval van achteraf betalen zou dan de openstaande rekening komen te vervallen. Alles netjes binnen 14 dagen voor retour aangemeld, hierop ook reactie en een RMA nummer ontvangen en ook binnen 14 dagen verzonden en door de leverancier ontvangen. Hievan heb ik ook bewijs in de vorm van ontvangst- en verzendbewijzen van DHL en PostNL afschriften die ik heb bewaard. 17 december heb ik de producten ontvangen en 29 december zijn de producten retour ontvangen door de leverancier.
Vervolgens kreeg ik een mail van Forskolin dat mijn retour was afgekeurd omdat de pillen niet binnen de gestelde 14 dagen bij hen retour waren gekomen. Als ik het daar niet mee eens was kon ik daartegen bezwaar maken dmv bewijs aan te leveren.
Mocht ik alsnog gebruik willen maken van de pillen dan konden ze de pillen terug sturen maar dan moest ik wel nog 5 euro aan verzendkosten betalen.
Uiteraard heb ik bezwaar gemaakt (6 januari 2017) en de kopies van de verzend- en ontvangstbewijzen mee gestuurd.
Hierna heb ik niks meer van Forskolin vernomen.

Inmiddels heb ik wel een nieuwe herinnering gekregen van de openstaande factuur van 99,91 via info@billink.nl via freshdesk.com
Ook hen heb ik gemaild en de situatie uitgelegd. Ik krijg van hen de reactie dat ik contact moet opnemen met de webshop omdat zij degene zijn die de factuur moeten annuleren. Uit coulance voor mijn situatie wil Billink.nl wel de openstaande rekening 2 weken verlengen.
Hierop heb ik nogmaals gemaild én gebeld met Forskolinnaturals echter ik krijg geen enkele reactie. Aan de telefoon zegt een Duitse vrouwenstem op een bandje dat ze gesloten zijn met een reden die ik niet kan verstaan.

Dit klinkt en voelt in alle opzichten toch als oplichting!?
Kan hier iemand aub iets aan doen en mij helpen deze rekening te laten vervallen?
En met mij waarschijnlijk tientallen andere mensen die net als ik soms gewoon iets te goedgelovig en te gevoelig zijn voor dit soort verkoop....
Ik hoop van harte op Kassa bemoeienis!

Met vriendelijke groeten,
Tanja Kremers

10724 13 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Jan 11, 2017 om 10:49
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Op 16/12 besteld en op 29/12 retour ontvangen door hen. Dus prima afgehandeld door jou. Ik zou ze vanaf nu gewoon negeren. Je hebt gehandeld volgens hun voorwaarden en het bewijs daarvan in handen. Ze hebben geen poot om op te staan. Je kan ze hooguit nog één mail met deze strekking sturen.

tijger1
door tijger1 - Jan 11, 2017 om 10:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u Kassa bemoeienis wil, moet u contact opnemen met Kassa. Dit is het forum van vrijwilligers.

Maar als u het tijdig teruggestuurd hebt, en dat hen ook keer op keer hebt laten weten, zou ik ze verder compleet negeren. Bewaar zorgvuldig de papieren.

Haal ook uw naam weg met de bewerkknop. Dit is een openbaar forum.

Dat zulke pillen niet werken, weet u al. Dus nooit meer bestellen.

diumenge
door diumenge - Jan 11, 2017 om 10:51
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Overigens is dit het forum van Kassa met vrijwilligers en niet het programma of de redactie van Kassa.

Cookies
door Cookies - Jan 11, 2017 om 11:05
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Tja, zolang mensen maar blijven geloven in sprookjes, is het een leuke bron van inkomsten voor deze gasten. Is al vaak genoeg aandacht voor geweest in Kassa en/of de media. Gewoon niet betalen.

edrick3
door edrick3 - Jan 11, 2017 om 12:16
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Uiteraard heb ik bezwaar gemaakt (6 januari 2017) en de kopies van de verzend- en ontvangstbewijzen mee gestuurd.

Dan heb je voldoende gedaan.
Niet meer reageren.

hutch
door hutch - Jan 11, 2017 om 16:32
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Forskolin Naturals is gewoon de zaak aan het belazeren, zoals wel meer van die pillenclubjes.
Het begint al op die website. Daar staat een foto van ene 'Maaike', dat zij in 3 weken tijd 6 kilo is afgevallen.

De foto van die dame is helemaal niet van ene 'Maaike'. De echte (!) naam van die dame op die foto is: 'Stephanie Tillman'.
Links en rechts 'Stephanie Tillman' en midden de foto van de zogenaamde 'Maaike'.
Klik * hier * en * hier * voor websites m.b.t. 'Stephanie Tillman'. Haar foto is, aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid, zonder toestemming schaamteloos gekopieerd door dit clubje.

En zo wordt je keihard voorgelogen door dit 'bedrijfje'. Dus daar begint het al mee. Laat staan als je eenmaal in hun val getrapt bent.

Daarnaast zijn de 'algemene voorwaarden' welke onder aan de website van Forskolin staan (althans een link) helemaal niet van dat clubje, maar van AfterPay. Heel vreemd...... Je zou toch verwachten dat het de algemene voorwaarden van Forskolin zijn. Dus ook weer misleiding.

Al met al nooit (!) met dit clubje in zee gaan, men wordt misleid en voorgelogen.

hansje klein
door hansje klein Jan 11, 2017 om 16:55
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Hutch. Knappe recherche!

hutch
door hutch Jan 11, 2017 om 17:03
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Thnx :-)

Cookies
door Cookies Jan 11, 2017 om 17:04
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......Haar foto is, aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid, zonder toestemming schaamteloos gekopieerd door dit clubje...... En nu door jou ook. Zou zelf die foto's niet plaatsen.

hutch
door hutch Jan 11, 2017 om 18:19
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Deze foto's worden hier niet voor commerciële doeleinden gebruikt.

ja
door janf43 - Jan 11, 2017 om 16:34
733 Antwoorden / 0 Vragen

Het afslanken werkt toch? In ieder geval voor uw bankrekening of portemonnee.

Gerry1969
door Gerry1969 Jan 11, 2017 om 20:33
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Daar neem ik een pilletje op :-)

Ma
door MacWally - Jan 11, 2017 om 21:07
151 Antwoorden / Vragen

Ach wie zijn billen verbrand moet op de blaren zitten. En wat heeft huid nu met afslankpillen te maken want diegene die de naam verzonnen heeft moet toch wel lugubere en bizarre ideeën gehad hebben.De naam is wel een beetje verbasterd maar je ziet het wel.

sl
door slecht - Feb 8, 2017 om 17:03
1 Antwoorden / Vragen

Bij deze wil ik het volgende onder aandacht brengen, aangezien Bralex constant standaard email verstuurd. Raad ik iedereen aan om geen zaken te doen met deze partij.

Ik heb meerdere malen contact gehad met ConsuWijzer, dat ik het product binnen de geldige denktermijn retour heb aangevraagd en vervolgens nog veertien dagen de tijd heb om het product retour te sturen. Op basis van Consuwijzer voorwaarden betekend dat de openstaande bedrag niet hoeft te betalen, als consument heb ik aan alle voorwaarden voldaan.

Volgens de ConcuWijzer stelt Bralex zijn eigen voorwaarden die volgens wet niet zijn toegestaand.

tijger1
door tijger1 - Feb 8, 2017 om 17:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@slecht

En wat moeten wij daarmee? Wij bestellen die onzin niet. Had u ook niet moeten doen.

fa
door familyman - Feb 8, 2017 om 17:23
888 Antwoorden / 1 Vragen

Het moet toch zo zachtjes aan toch wereldwijd bekend zijn, dat 'afslankpillen' met wervelende reclame's 99,99999999 % tillerij is .......

gerbera
door gerbera - Feb 9, 2017 om 11:39
7368 Antwoorden / 14 Vragen

De pillen mogen dan niet werken, maar je valt wel af door de ellende die je daarna hebt.

ficus
door ficus - Feb 9, 2017 om 13:33
147 Antwoorden / 2 Vragen

Zolang er niet is bewezen dat nog nooit iemand waar ook ter wereld ooit is afgeslankt door de desbetreffende pillen mogen de pillen claimen dat het afslankpillen zijn. Dat heb ik eens begrepen bij het programma Ook Dat Nog.