Geld na retournering Bijenkorf winkel niet retour ontvangen
Zondag 10 februari trui en t-shirt gekocht voor mijn dochter bij De Bijenkorf Maastricht. Bleek niet te passen en dus diezelfde dag in filiaal Maastricht geretourneerd. Ruilen voor andere maat ging niet. Dan moest ik een nieuwe aankoop doen. Geld van de eerdere aankoop zou ik altijd binnen twee werkdagen weer retour hebben op mijn rekening (dit staat overigens ook zo vermeld op de website van De Bijenkorf). Helaas, na meerdere malen contact te hebben gehad met de klantenservice en van het kastje naar de muur te zijn gestuurd, nog steeds mijn geld niet retour. Inmiddels iemand van klantenservice Maastricht gesproken. Bijenkorf verschuilt zich achter het feit dat mijn bank (SNS) heeft gekozen om alle betalingen via Adyen te laten verlopen en dat daardoor de terugstorting van het geld op mijn bankrekening wel tot 10 werkdagen kan duren.
Inmiddels een zgn refund letter van Adyen ontvangen, waaruit zou moeten blijken dat het geld door Bijenkorf op 10 februari retour is gestort op mijn rekening. Gebeld met SNS bank. Zij kunnen het bedrag nergens terugvinden en leggen de verantwoordelijkheid weer terug bij De Bijenkorf. SNS bank kan onderzoek doen waar het geld is gebleven, maar de kosten daarvoor zijn 24 EURO (!!!). Als consument zit ik dus tussen deze drie partijen in en ik heb nog steeds niet mijn geld retour. Wie is hier aansprakelijk/eindverantwoordelijk en hoe krijg ik mijn geld retour??
Topantwoord
Zoals het hier boven staat wordt de terugbetaling op dezelfde manier terug gestort als hoe er betaald is. U hebt betaald per Ayden, dan wordt dat ook via hun terug betaald. Overigens staat er een wettelijk termijn van 14 dagen voor het terugbetalen. Hebt u na 14 dagen niets ontvangen kunt u de Beijenkorf in gebreke stellen. U hebt met niemand anders te maken.
Dank voor het snelle antwoord! Ik begrijp inderdaad dat ik het geld op dezelfde manier retour ontvang als hoe er is betaald. Maar wat ik wel vreemd vind is dat Bijenkorf niet kan worden gehouden aan de uitspraken die zij doen in de winkel en op hun website (geld altijd binnen twee werkdagen retour). Dat moet er mijns inziens op z'n minst bij worden vermeld dat dat afhankelijk is van de bank en/of andere factoren.
Een beter tekst was inderdaad geweest dat er binnen 2 dagen terug betaald wordt. Doordat er schakels tussen zitten levert dit voor u vertraging op. Er wordt dus wek binnen 2 dagen terug betaald en staat het geld op het systeem waarmee betaald is.
Na vandaag zijn de 10 dagen om en als u dan uw geld niet retour heeft naar het filiaal in Maastricht gaan en dringend een gesprek vragen met de filiaalmanager.
Men kan zich bij de Bijenkorf wel verstoppen maar het is expliciet de verantwoordelijkheid van de Bijenkorf om hun eigen regels na te leven en het is ook de Bijenkorf die zelf bepaalt hoe zij de afwikkeling laten verlopen en dus iz de Bijenkorf verantwoordelijk als dat niet goed verloopt.
Een mogelijkheid is ook het indienen van een klacht bij de directie van de Bijenkorf.
Ik neem aan deat u deze kjent: https://www.debijenkorf.nl/contact en het valt mij op dat ik daar niets zie over Adyen.
SNS wijst terecht naar de Bijenkorf. Geef bij de Bijenkorf aan dat als de SNS Bank het onderzoek doet u de kosten van de Bijenkorf terugvordert.
Mogelijk is deze ook van nut: https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/de-bijenkorf/details?companyId=7627749a-1f7f-4ae6-90ad-df545af81bca
De filiaalmanager in Maastricht zal weinig kunnen doen. Een webshop is iets anders dan een fysieke winkel.
Xx
@NEODUTCHIO Hoezo webshop ? TS meldt "Zondag 10 februari trui en t-shirt gekocht voor mijn dochter bij De Bijenkorf Maastricht." Dus inde winkel lijkt me
Uit de refundletter blijkt dat de Bijenkorf het geld al op 10/2 heeft terug gestort. De Bijenkorf is dus niet in gebreke.
De 10 werkdagen zijn nog inderdaad niet om, dus gewoon nog even geduld hebben.
Eventueel kun je ook op de community van SNS vragen waarom het zo lang duurt
https://forum.snsbank.nl/
@heremietkreeft
Dat er op de site van de Bijenkorf niets staat over Adyen, komt omdat het de SNS is die daarmee , niet de Bijenkorf.
Bijenkorf, daarmee heeft u een overeenkomst. Bijenkorf is verantwoordelijk het geld binnen redelijke tijd op uw rekening te storten.
over een dagje meer of monder zou ik geen probleem maken, maar hier lijkt het alsof iemand een fout heeft gemaakt. Die hoeft u niet te betalen
En zolang het geld niet op uw rekening is beland is de Bijenkorf WEL in gebreken. Niet het verzenden van de opdracht telt, maar het moment dat hetbij u aankomt op uw rekening. Bijenkorf moet onderzoeken waar de fout is.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Mag corendon dit zomaar doen?
Goedemiddag,
Op 30 april boekten wij een last minute bij Corendon. We kozen een rondreis Spanje, last minute, met vertrekdatum 11 mei. Op 10 en 11 mei was de prijs van deze reis goedkoper: 446 euro pp maar vlucht vanaf Eindhoven. Geen vreemde prijs voor een last minute met 3* hotel (Logies) over 10 dagen, dachten wij. Met de koffers en alle andere extra kosten erbij kwamen we op een bed
...
Lees meer
Krimpflatie
Hr.- mevr. Hoogvliet Wij doen altijd onze boodschappen Bij Hoogvliet in Houten wat mij al een tijd opviel dat de eieren kleiner werden krimpflatie, ik koop altijd de L qua grootte zitten ze tussen de M en de S geen verschil ik heb ze thuis nagewogen als ik in de winkel ga kijken in de dozen L zie ik qua grootte ook geen verschil. [edit-red.] Eieren zijn verkrijgbaar in vier gewichtsklassen ... Lees meer
NS e-ticket niet te wijzigen/annuleren
In de vragenlijst zie ik dat al sinds 2011 gevraagd wordt om een e-ticket te kunnen restitueren/van datum veranderen. NS zegt dat dit niet kan, omdat er kennelijk mensen zijn die een ticket meerdere keren uitprinten en dus profiteren van 1x betalen.
Betekent dus weer dat uitgegaan wordt van wantrouwen jegens de klant. (net als de toeslagenaffaire, controle zelfscankassa's, etc) Ik weet zeke
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer