Mayuran
door Mayuran Feb 28, 2021 om 11:53
Winkels & webshops
Global Intergold oplichting

Helaas ben ik door vrienden adviseerd om in te stappen in het bedrijf Global Intergold. afgekort GIG. Afspraak was dat ik niet mee zal doen met mensen werven. Ik heb 275 euro geinvesteerd in token en 450 euro in fractal (aandelen).  Ruim na 2 jaar is het 6716 euro geworden echter er is geen mogelijkheid om bedrag op te nemen en/of te verzilveren. Zijn er meerdere mensen misleid en/of opgelicht. Ben je van plan om te investeren? een gewaarschuwde man telt voor 2.

In het verleden kon ik op internet niks negatiefs vinden over GIG. Nu zie ik op de site van AFM bij "check je aanbieder" negatieve advies.

9709 6 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Feb 28, 2021 om 12:26
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Van je vrienden moet je het hebben... Die 6.716 euro bestaat natuurlijk niet, daarom kan je het ook niet opnemen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 28, 2021 om 13:51
16888 Antwoorden / 202 Vragen

U heeft 750,00 geïnvesteerd en dat zou nu € 6.716,00 opleveren? Als het uw bedoeling is om te waarschuwen, u heeft gezien dat die waarschuwingen er al zijn en er inderdaad sprake lijkt van oplichting.

Gelet op het door u geïnvesteerde bedrag zal het doen van aangifte m.i. weinig of geen resultaat hebben. Deze 'aanbieder is bekend bij de AFM en dus ook bij de politie. Hier is dus overduideliujk sprake van het gegeven dat de waarschuwingen die al geruime tijd worden gegeven m.b.t. risico van onduidelijke beleggingen door u zijn genegeerd.

Ik ben erg benieuwd of @JAN-HEIN-GROOT nog altijd zo'n gelukkige belegger is of daar een erg wel 'voordelig' antwoord op heeft gegeven op de eerdere vraag waar @SHOPPY naar verwijst.

MisterMix
door MisterMix Mar 1, 2021 om 07:57
6 Antwoorden / Vragen

Ik snap even je eerste zin niet, waarom kan je met 750 investeren niet 6700 of meer verdienen? (Even niet kijkende naar dit malafiede bedrijf)

heremietkreeft
door heremietkreeft Mar 1, 2021 om 09:34
16888 Antwoorden / 202 Vragen

Ja, het kan, als geld ook aan bomen zou groeien. Afgezien daarvan kan het uiteraard ook als je erg veel tijd neemt om dan als voorbeeld een aantal 'krantenmagnaten' te noemen die met heel klein begonnen of ICT ontwikkelaars. Maar in korte tijd zoals hier aan de orde gebeurt alleen in sprookjes.

MisterMix
door MisterMix Mar 1, 2021 om 11:22
6 Antwoorden / Vragen

Thanks voor de reply.

Ik snap je beredenering.

Het sceptische aan je bericht valt me wel wat tegen, maar ieder heeft zn mening en/of ervaringen natuurlijk.

Voor jou als heel anekdotisch te lezen, maar ik heb zonder achterliggend bedrijf zelf een investering gedaan een paar jaar geleden, waar ik recent nog 235x de inleg er uit gehaald heb. Zonder ICT ontwikkelaar te zijn, of krantmagnaat, en ook zonder geldboompje. T zijn dus zeker niet altijd sprookjes, iig niet als je t geheel zelf doet. Als je een bedrijf t voor je laat doen, dan zijn t eerder wel sprookjes dan geen sprookjes ja, die willen immers verdienen met je inleg, niet persee jou laten verdienen met je inleg.

mi
door miennaamishaaz - Feb 28, 2021 om 14:53
725 Antwoorden / 1 Vragen

En wanneer bent u er dan ingestapt?
2019?
eerder?

als ik de naam opzoek samen met het woord scam tussen aanhalingstekens, komen er posts voor vanaf 2015 over dat dit een Piramide spel is.

Dit is zo met bijna elke andere dienst die rijkdommen belooft, waarbij u mensen moet werven.

ad
door adriek - Feb 28, 2021 om 19:31
5 Antwoorden / 0 Vragen

"Afspraak was dat ik niet mee zal doen met mensen werven."
Klinkt als multilevel marketing, wat dan meestal een eufemisme voor een piramidespel is als het om financiële producten gaat.
Een hoog rendement op een financieel product (275 euro betalen voor iets dat 450 waard is?) Is altijd verdacht. Zeer verdacht.