Global-tickets
Geachte,
Ik wou onlangs drie kaartjes voor de TT-Assen bestellen en kwam op de site www.global-tickets.com terecht.
Een hele mooie nette site. Ik had de drie kaarten in mijn winkelmandje en wou afrekenen. Toen bedacht ik me dat ik de site nog even wou controleren op betrouwbaarheid en kreeg negatieve recensies te zien.
Toen besloot ik om ze toch maar niet te kopen en tickets via de officiele TT-Assen website te bestellen.
Echter nu 'dwingen' ze mij om te tickets te betalen of een annuleringsbedrag van 60 euro te betalen. Staan hun in hun recht?
Iedereen kan opzich iemand zijn gegevens invullen en uiteindelijk niet betalen waardoor die andere met kosten opgezadeld worden.
Graag hoor ik van jullie wat ik hier mee kan/moet doen.
Alvast bedankt.
Email:
Dear Mr. xxxx,
Thank you for your message.
Please note, that we have received no request for cancellation from you.
Under normal circumstances, ticket cancellation is not possible, as Ticket refunds are generally excluded. As a part of the ordering process it is assumed that the General Terms and Conditions of Sale have been read, understood and accepted.
After internal discussions, we are prepared to cancel the order. However, this will be subject to a surcharge of 25 % of the value of the order.
Please transfer the amount of 58,75 Euro, within the next 5 days to the below mentioned account - stating order no. Upon receipt of the funds we will cancel the order with immediate effect.
Should we not receive your payment within the 5 day period, the original order will remain in place.
Kind regards,
p.p. Selma Isenberger
TD Entertainment C.V.
Parklaan 19
9724 AN Groningen NL
www.global-tickets.com
support@global-tickets.com
Fax: +49 (0)40-30187605
Kto/ Acct: 388411103
BLZ/ Sort code: 20040000
Commerzbank Hamburg
IBAN: DE46200400000388411103
BIC: COBADEFFXXX
USt-ID/ VAT ID: NL 850986680B01
Handelsregister/ Trade Register Groningen
Kvk-No.: 53713273
U heeft gekocht via een wederverkoper en daar kunt u nooit tickets terug geven/ retour sturen. Dus ja, ze staan in hun recht.
Ga nooit op de bovenste leverancier bij google uw tickets kopen, ga naar waar de act is en kijk op hun site waar en hoe u tickets kunt bestellen. U zult dus die € 58,75 moeten betalen.
Beste Familyman,
Ik heb de tickets dus nog niet betaald. Heb alleen mijn adresgegevens ingevuld en ben naar de betalingspagina gegaan. Daar ben ik echter afgehaakt. Tickets heb ik dus nog niet gekregen.
Op die bestelpagina zou ik bijvoorbeeld ook jou adres in kunnen voeren als ik die zou hebben. Dan zou jij de boete krijgen. Zoiets kunnen hun toch niet maken? Dit is dan heel erg fraudegevoelig.
Weet je zeker dat je niks hebt aangeklikt waarmee je opdracht geeft voor deze tickets? Dat kan immers al voor de betalingspagina gebeuren. Betalen is slechts de laatste stap in het proces. Daarvoor kan je al een deal hebben.
Deze websites zijn maar op één ding uit: verkopen tegen elke prijs en met alle middelen. U zal vast wel "er in gelopen" zijn en de gegevens zo snel mogelijk per pagina of regel al binnenhengelen. "Op die bestelpagina zou ik bijvoorbeeld ook jou adres in kunnen voeren als ik die zou hebben. Dan zou jij de boete krijgen. Zoiets kunnen hun toch niet maken? Dit is dan heel erg fraudegevoelig.". Het zou zelfs nog kunnen dat ze u via cookies en uw ip adres al "gekend" hebben.
Als u werkelijk alleen maar drie tickets in uw winkelmandje hebt gedaan, hebt u natuurlijk nog niets gekocht. Want u kunt die kaarten alleen maar echt kopen door ook te betalen.
En dan kunt u ze natuurlijk niet teruggeven.
Dus raar verhaal.
Dit is de nieuwe mail die ik heb gekregen als reactie op een mail waarin ik om meer duidelijkheid vraag omdat ik nog niks betaald heb en daardoor niet aan hun gebonden ben.
Dear Mr. xxxx,
Thank you for your message
You have entered into a legally binding contract. Therefore you are legally liable to pay for and accept the tickets.
By your order 189547GT you have ordered and accepted the Terms of Payment by means of payment in advance/bank transfer, and by agreeing to the General Terms and Conditions you have declared your willingness to an advance payment of the tickets.
Our offer to cancel your order, subject to the cancellation fee, was made purely in an attempt to be of assistance.
We feel we must make you aware that in the absence of a response we will have no alternative but to place the matter in the hands of a Debt Recovery Lawer.
Kind regards,
p.p. Selma Isenberger
Compleet achterlijk. Stel je voor dat simpel het plaatsen in een winkelmandje je verplicht bent te kopen. Dwaasheid.
Haha, precies wat ik dus ook dacht. Ik heb hierbij dus wel mijn adresgegevens ingevuld. Ben bij het betaalscherm afgehaakt.
Als ik niet ga betalen, kunnen hun mij iets maken?
Hallo Ddv ,
Bent u niet verder gegaan dan het winkelmandje , hoe komt Global Tickets aan uw e-mailadres ?
Is mijn bestelling door Global Tickets in behandeling genomen?
Na het voltooien van de bestelling kunt u uw bestelbevestiging direct zelf uitprinten. Daarnaast versturen wij automatisch een bestelbevestiging naar het e-mailadres dat u bij de bestelling heeft aangegeven. Mocht u deze e-mail niet in uw postvak-IN kunnen vinden, controleer dan nog eens of u het e-mailadres juist heeft ingevuld. Controleer ook of het bericht niet in de spam-map van uw e-mail is terechtgekomen. Raadpleeg voor meer informatie over de status van uw actuele bestellingen uw https://www.global-tickets.com/login2.phppersoonlijke account .
Kan ik mijn bestelling annuleren?
Het is normaal gesproken niet mogelijk uw bestelling te annuleren, omdat er in de ticketindustrie geen herroepingsrecht van kracht is. Zo heeft ook Global Tickets in de regel helaas niet de mogelijkheid ticket-bestellingen bij haar leveranciers en evenementenorganisatoren te annuleren. Slechts in zeldzame uitzonderlijke situaties is een annulering van een bestelling op aanvraag mogelijk. Hiervoor worden echter wel annuleringskosten in rekening gebracht. Deze annuleringskosten kunnen eventueel ook voldaan worden door een voucher in te wisselen.
Ik zou net als u denken dat als je uiteindelijk niet betaalt je ook niks hebt gekocht. Maar de site maakt duidelijk onderscheid tussen het bestelproces en de uiteindelijke betaling. En u heeft met uw gevulde winkelmandje plus hett akkoord met de voorwaarden een 'bereidheid tot koop' afgegeven.
Ik zou gewoon afwachten tot ze een volgende stap zetten en zelf even niks doen.
Op deze site plaatst u de bestelling al volledig voordat u bij het betaalgedeelte komt. Voordat u naar betalen gaat, vinkt u aan dat u akkoord gaat met de voorwaarden en de tickets wilt bestellen. U bent dus een overeenkomst aangegaan. Of ieder ander dat ook met uw gegevens zou kunnen doen, is nu niet relevant. Omdat het niet iemand anders was.
U had beter de recensies op kunnen zoeken voordat u uw bestelling definitief maakte. Nu kost het u leergeld.
Ik zou in ieder geval via het officiële verkoopadres alsnog tickets kopen, dan weet u zeker dat u binnen komt. Daar zijn de kaartjes ook voordeliger: http://www.ttcircuit.com/events/tt-assen-2017/tickets/
Lees voor de toekomst ook hier: http://www.weetwaarjekoopt.nl/
Topantwoord
De vraag is of het mogelijk is om de tickets uit het winkelmandje te halen voordat de gegevens van de besteller verzonden worden.
Lees op internet dat iemand zijn bestelling probeerde te betalen maar daar niet in slaagde.
Na een aantal pogingen opgegeven en kreeg daarna ook een mail met annuleringskosten.
Verzoekt dan ook td entertainment om te stoppen met die onzin.
Zitten in Groningen, zou verwachten dat de mail dan in het Nederlands zou zijn.
https://www.telefoonboek.nl/bedrijven/t3300528/groningen/td-entertainment-c.v./
uit hun voorwaarden....
2.2 De klant kan zijn aanbod telefonisch doen, schriftelijk, per fax, per e-mail of via het in onze online-shop geïntegreerde bestelformulier. Bij een bestelling via het online-bestelformulier doet de klant na opgave van zijn persoonlijke gegevens en door klikken op de button “Kopen” bij de laatste stap van de bestelprocedure een juridisch bindend contractueel aanbod met betrekking tot de in het winkelmandje aanwezige artikelen resp. diensten. Voorafgaand aan de bindende verzending van de bestelling kunnen alle opgaven steeds via de gebruikelijke toets- en muisfuncties gecorrigeerd worden.
met andere woorden, zodra je op kopen hebt geklikt ben je de overeenkomst aangegaan, als je dit hebt gedaan zou ik het annuleringsbedrag maar overmaken of alsnog de kaartjes afnemen...
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Mag mijn tandarts mij weigeren als ik mijn tanden bij een specialist behandel
Beste Kassa,
Ik heb een vraag over de rechten van een patiënt bij het kiezen van tandheelkundige zorg.
Ik sta momenteel ingeschreven bij mijn huidige tandarts en heb een plakbrug bij mij voortanden die vervangen moet worden en een gehele restauratie van mijn kiezen.
Voor mijn inschrijving bij deze tandarts had ik al aangegeven dat ik ook gesprekken had lopen bij een
...
Lees meer
Wielerflits zoekt telefoonnummers van anonieme gebruikers op
De afgelopen dagen heeft de hoofdredacteur van Wielerflits anonieme forumleden gebeld. Dit met betrekking tot reacties onder een nieuwsbericht waarbij de website bekritiseerd werd op slechte journalistiek. De hoofdredacteur licht zijn werkwijze zelf netjes toe:
"(Gebruikers)naam intikken in de zoekmachine. Paar slimme zoektermen en je vindt vaak een adres of 06."
Zie hier bijvoorbeeld
...
Lees meer
Meer mensen problemen met huismerk PrintAbout?
7 jaar lang print ik dagelijks met 2 grootformaat Canon printers met de originele Canon cartridges.
In al deze jaren slecht 1 printkop moeten vervangen.
Na een aankoop bij PrintAbout werd ik net als velen telefonisch benaderd of ik het huismerk niet wou proberen.
Ze beloven zelfde kwaliteit en levenslange garantie en dan voor minder geld.
Te mooi om waar te zijn? Ja inderdaad!
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer