he
door henribud Jan 12, 2013 om 20:08
Winkels & webshops

Grote uitglijder van het programma Kassa bij prijsvergelijkung supermarkten!!

Hoe kan het bestaan dat Kassa bij de prijsvergelijking van de supermakten tijdens de uitzending vanavond gebruik maakt van een expert die belangen heeft bij supermakten als Jumbo en AH.

Keer op keer blijkt dat ALDI en LIDL met hun producten hoog scoren bij kwaliteitstesten.
LIDL werd dit jaar benoemd tot meest klantvriendelijke supermarkt en wint al jaren op rij de prijs voor de beste groenten.

LIDL en ALDI bleken vanavond 33% goedkoper dan de andere supermakten. De Kassa expert probeerde dit te verklaren door te suggeren dat het bij de ALDI en LIDL om producten van mindere kwaliteit (letterlijk: BAGGER) gaat dan bij de ander supermarkten, terwijl dit bewezen onjuist is.

Deze expert zou nooit meer in KASSA mogen optreden; volstrekt ongeloofwaardig.
Een grote uitglijder van KASSA.

4510 16 Rapporteer

be
door bewustkopen - Jan 12, 2013 om 20:16
3 Antwoorden / 0 Vragen

De prijsverschillen spraken voor zich, ik vond het commentaar van de "deskundige" stuitend! Ik koop bij allerlei winkels ook bij Albert Heijn en Digros, afgelopen vrijdag nog bij Jumbo omdat de Lidl verbouwd wordt en dicht is. Mijn grote favoriet voor de wekelijkse boodschappen is toch echt de Lidl. Ik hou er niet van om meer te betalen dan nodig is en de prijsverschillen zijn enorm. Lidl is al jaren de beste supermarkt voor groente en fruit en ook het wasmiddel en de afwasblokjes van Lidl zijn al beste getest. Om dan de producten van Aldi en Lidl te bestempelen in een "onafhankelijk" consumentenprogramma, dat doet echt geen recht aan al die consumenten die voor deze winkels kiezen. En geloof me dat zijn heus niet alleen de mensen die zich niet een duurdere winkel kan veroorloven.
Heel jammer dat op deze wijze de grote prijsverschillen die uit deze test bleken te bagatelliseren, het was bijna alsof het een ongewenste uitkoms was....

sweeterlake
door sweeterlake - Jan 13, 2013 om 03:55
468 Antwoorden / 16 Vragen

Welke expert(en) in de uitzending is wel objectief?! Ieder expert heeft toch wel zijn of haar eigen visie op iets.

hutch
door hutch - Jan 13, 2013 om 07:57
4517 Antwoorden / 29 Vragen

Ook * * reageren? Dan kunt u de uitzending direct (terug) zien.

zoekster
door zoekster - Jan 13, 2013 om 10:32
10966 Antwoorden / 34 Vragen

De redactie heeft verzocht HIER te reageren, om het centraal te houden. Daar zijn al aardig wat reacties geplaatst.

1o
door 1op1 - Jan 13, 2013 om 11:05
1 Antwoorden / 0 Vragen

Het is natuurlijk ook vertekenend dat er niet 1 op 1 vergeleken wordt:
Als je broccoli vergelijkt, dan vergelijk je broccoli klassa a1 met broccoli klassa a1 maar als je het goedkoopste merk van aldi vergelijkt, dan vergelijk je dat dan maar met het op 1 na duurste artikel in een "gewone" supermarkt???

Onzin als je het mij vraagt:
Aldi merk is vergelijkbaar met C-merk "gewone supermarkt" tenzij daar 1 op 1 verschillen in zitten zoals met of zonder roomboter e.d.

En die Rutte is natuurlijk partijdig, wie niet?

door 33xsxv - Jan 13, 2013 om 13:24
1 Antwoorden / 0 Vragen

De uitgenodigde gast ter beoordeling van de supermarkt prijs en kwaliteittest was wel bijzonder bevooroordeeld.
Dit is natuurlijk niet echt bevordelijk voor de status onafhankelijk van het programma Kassa. Daarbij mis ik de Dirk 3 keten en ook Deen had ik graag gezien.
Ik zou om de geloofwaardigheid te behouden enige haast maken met een correctie als ik Kassa was.

alexishoop
door alexishoop - Jan 13, 2013 om 13:26
562 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=zoekster schreef op zondag 13 jan 2013, 10:32]De redactie heeft verzocht HIER te reageren, om het centraal te houden. Daar zijn al aardig wat reacties geplaatst.

2 stuks tot nu, bovendien laadt die pagina erg traag. dit hier is toch discussie, gaat kassa ook nog onderscheidt maken tussen tv item en gewone discussies ?

zoekster
door zoekster - Jan 13, 2013 om 13:46
10966 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=alexishoop schreef op zondag 13 jan 2013, 13:26][quote=zoekster schreef op zondag 13 jan 2013, 10:32]De redactie heeft verzocht HIER te reageren, om het centraal te houden. Daar zijn al aardig wat reacties geplaatst.

2 stuks tot nu, bovendien laadt die pagina erg traag. dit hier is toch discussie, gaat kassa ook nog onderscheidt maken tussen tv item en gewone discussies ?

Ik zie er toch echt al een stuk of 30 reacties staan bij de link die ik heb gegeven. Ik denk dat jij de link van Hutch hebt bekeken, dat is een andere.

Met dat laatste ben ik het eens. Maar gaf het toch maar even door, omdat sommigen graag de mening van een ander willen lezen.

van leyden
door van leyden - Jan 13, 2013 om 14:01
1289 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=henribud schreef op zaterdag 12 jan 2013, 20:08]Hoe kan het bestaan dat Kassa bij de prijsvergelijking van de supermakten tijdens de uitzending vanavond gebruik maakt van een expert die belangen heeft bij supermakten als Jumbo en AH.

Keer op keer blijkt dat ALDI en LIDL met hun producten hoog scoren bij kwaliteitstesten.
LIDL werd dit jaar benoemd tot meest klantvriendelijke supermarkt en wint al jaren op rij de prijs voor de beste groenten.

LIDL en ALDI bleken vanavond 33% goedkoper dan de andere supermakten. De Kassa expert probeerde dit te verklaren door te suggeren dat het bij de ALDI en LIDL om producten van mindere kwaliteit (letterlijk: BAGGER) gaat dan bij de ander supermarkten, terwijl dit bewezen onjuist is.

Deze expert zou nooit meer in KASSA mogen optreden; volstrekt ongeloofwaardig.
Een grote uitglijder van KASSA.

Bewezen onjuist?
Whaha laat met niet lachen, Aldi en en de Lidl zijn de goedkoopsten en zeker niet de slechtste.
Dat is het huismerk van de appie,>> duur en niet te vreten! Schandalig gewoon dat ze het verkopen, heel veel produkten zijn om te kotsen en toch betaal je de hoofdprijs.
En dat kan ik wel bewijzen! Jij niet, want je roeptoetert maar wat, of je hebt totaal geen smaak, want ik zet er een miljard euro op dat die troep van de appie met elke blinde smaaktest onderaan zal eindigen.
Voor mij mag die toko vandaag failliet gaan.

he
door henribud - Jan 13, 2013 om 14:08
9 Antwoorden / 3 Vragen

Beste van Leyden, lees mijn tekst nog eens. Ik ben juist voor ALDI en LIDL en tegen AH!

=van leyden schreef op zondag 13 jan 2013, 14:01:
=henribud schreef op zaterdag 12 jan 2013, 20:08: Hoe kan het bestaan dat Kassa bij de prijsvergelijking van de supermakten tijdens de uitzending vanavond gebruik maakt van een expert die belangen heeft bij supermakten als Jumbo en AH.

Keer op keer blijkt dat ALDI en LIDL met hun producten hoog scoren bij kwaliteitstesten.
LIDL werd dit jaar benoemd tot meest klantvriendelijke supermarkt en wint al jaren op rij de prijs voor de beste groenten.

LIDL en ALDI bleken vanavond 33% goedkoper dan de andere supermakten. De Kassa expert probeerde dit te verklaren door te suggeren dat het bij de ALDI en LIDL om producten van mindere kwaliteit (letterlijk: BAGGER) gaat dan bij de ander supermarkten, terwijl dit bewezen onjuist is.

Deze expert zou nooit meer in KASSA mogen optreden; volstrekt ongeloofwaardig.
Een grote uitglijder van KASSA.

Bewezen onjuist?
Whaha laat met niet lachen, Aldi en en de Lidl zijn de goedkoopsten en zeker niet de slechtste.
Dat is het huismerk van de appie,>> duur en niet te vreten! Schandalig gewoon dat ze het verkopen, heel veel produkten zijn om te kotsen en toch betaal je de hoofdprijs.
En dat kan ik wel bewijzen! Jij niet, want je roeptoetert maar wat, of je hebt totaal geen smaak, want ik zet er een miljard euro op dat die troep van de appie met elke blinde smaaktest onderaan zal eindigen.
Voor mij mag die toko vandaag failliet gaan.

alexishoop
door alexishoop - Jan 13, 2013 om 15:58
562 Antwoorden / 6 Vragen

@zoekster je hebt gelijk. wordt ook tijd dat er hier forum admins komen die topics en reacties kunnen verplaatsen en beheren.

m.
door m.p.c. - Jan 13, 2013 om 19:19
1 Antwoorden / 0 Vragen

De "expert" die kassa gisteren aan tafel had zitten over de boodschappen is zeker geen expert.
Het is een klojo zonder verstand. De producten van Aldi zijn zeker vergelijkbaar met A-merken. Sterker nog. Het zijn vaak A-merken in een andere verpakking. Zo'n man mag Zowiezo zijn eigen mening niet kenbaar maken. Ik denk dat het hier op zijn plaats is dat Kassa zich verontschuldigd over zijn domme uitspraken. Discounterproducten zijn bij producttesten vaak nog beter dan A-merken.

th
door themalo - Jan 13, 2013 om 19:31
1 Antwoorden / 1 Vragen

Deze zgn expert was naar hij zelf terloops aan aan het eind opmerkte bevooroordeeld omdat zij altijd zaken deden met super en daarom altijd de supers opzochten voor zijn boodschappen
Een volgende keer graag een onpartijdige zgn deskundige
Verder vond ik zijn opmerking dat de cola van de Aldi eerst bagger en later zelfs dodelijk was buiten alle perken en zelfs een proces door Aldi waard
Wat dat betreft is coca cola wat ik vroeger al geleerd heb een beter ontroestingsmiddel dan frisdrank

ho
door horizon_1 - Jan 13, 2013 om 20:59
5 Antwoorden / 1 Vragen

Deze test sloeg helemaal nergens op! Het was appels met peren vergelijken.
Eigen merk werd met ( ik noem het even ) c- merk vergeleken.
Als men dan een test wil doen, doe dit dan of met het ene of het andere en zeker niet door elkaar!
En als men dan een beetje op de hoogte zou zijn alvorens een nietszeggende test te doen dan is het raadzaam goed op de hoogte te zijn en de kijkers op de hoogte te stellen hiervan.
Zo gaat Jumbo het euromerk geleidelijk uit de schappen halen. Dit is mij bekend n.a.v. een klacht van mij. Een goedkoop alternatief gaan zij echter niet aanbieden! Bovendien is het goed om te weten dat eigen merk producten soms nog duurder zijn dan de a-merken!
Ik vind het programma overigens sterk achteruit gegaan sinds Brecht het stokje heeft overgenomen. Een vaste kijker ben ik dan al lang niet meer.
Teveel flauwekul, onzinrubriekjes en tests als deze wat nergens op slaat.

he
door henribud - Jan 14, 2013 om 15:25
9 Antwoorden / 3 Vragen

Dit schrijft Kassa bij het betreffende item:' Betekent een lagere prijs ook dat de kwaliteit van de producten minder is? Volgens Rutte kun je dat niet zeggen. Kwaliteit is lastig vast te stellen en producten van de Aldi en Lidl scoren regelmatig goed in vergelijkende testen, aldus Rutte.'
Maar Gerard Rutte zegt dat helemaal niet. (Bekijk het fragment maar)
Waarom Kassa er dan aan refereert is een mij een raadsel.

Het is overduidelijk dat PLUS man Gerard Rutte bezig is zijn eigen merk (de PLUS dus) te promoten.
Dat had KASSA nooit mogen toelaten.
En KASSA weet uit de testen dat Gerard Rutte ronduit liegt, als hij zegt dat je kwaliteit van de ALDI en LIDL producten op 1 lijn moet zetten met C-Merken.
Jaar in jaar uit blijkt uit de testen (pure kwaliteitstesten en geen prijs/kwaliteitsverhoudingstesten), dat de producten van ALDI en LIDL vrijwel altijd hoog eindigen in die testen en vaak ook winnen van de andere Huismerken en A-Merken.

Kortom; ALDI en LIDL producten zijn 33% goedkoper dan Huismerken en nog goedkoper als je ze vergelijkt met A-Merken en........ de producten van ALDI en LIDL worden in onafhankelijke testen als uitstekend beoordeeld en zijn (gemiddeld gezien) beter dan de producten van de andere supermarkten. (Gemiddeld beter dan Huismerken EN A-Merken)
Zo steken in onafhankelijk testen en in een test van RADAR, de wasmiddelen van de LIDL met kop en schouders uit boven alle andere merken; veel beter dus dan de heel veel duurdere A-Merken.

Over de slechte service bij ALDI en LIDL waar Gerard Rutte het over heeft: LIDL is in 2012 door de Nederlandse consument als winnaar uit geroepen in de categorie: Meest klantgerichte supermarkt. (Customer Centric DNA Award 2012). Ook hier spreekt Gerard Rutte dus onzin als hij zegt dat je bij LIDL onvriendelijke medewerkers treft. En over lange rijen: LIDL heeft als regel: 3 mensen in de rij, kassa er bij en ze houden zich daar aan. (al snapt iedereen dat er wel eens 4 mensen in de rij zullen staan. En bij AH sta ik regelmatig in langere rijen.)
LIDL is al 3 jaar de winnaar in de categorie groente & fruit! (Volgens consumenten en volgens het Versrapport van GfK)
Even Googelen en je weet het!

Nog even over de Cola: LIDL Cola is getest (smaak en kwaliteit) als beste HuismerkCola en werd in de totale test 2de, net achter Coca-Cola en duidelijk voor de Huismerken en Pepsi.

Ik gooi niet graag minimaal 33% van mijn supermarktbudget weg. Zeker niet als ik voor minder geld ergens anders een beter product kan kopen. Ik bespaart dat liever, zeker in deze crisistij

Redacteur
door Redacteur - Jan 14, 2013 om 16:20
1067 Antwoorden / 62 Vragen

Graag dit onderwerp in 1 topic bediscussiëren. Dat kan hier bij het item uit Kassa.