nanne_1
door nanne_1 Nov 23, 2011 om 23:11
Winkels & webshops

Hoe krijgt mijn zoon zijn 100 euro terug van Otto

mijn zoon heeft voor school begin september een laptop bij otto besteld,hij moest 100 euro vooruit betalen.na weken gebeld-was niet meer leverbaar,hij mocht een andere uitzoeken met 10% korting.na weken gebeld-was niet meer leverbaar.dus twee laptops,allebei niet leverbaar.je moet er zelf achteraan want van otto hoor je niets.de 100 euro terug gevraagd,nu 4 keer over gebeld.ze zeggen dat het 11 november is teruggestort maar ondertussen is het de 23ste en is hij zijn geld nu al bijna drie maanden kwijt.was het andersom geweest dan had hij vet rente moeten betalen maar nu het zijn kant op werkt gaat het allemaal niet zo vlot.ondertussen vraag ik me af of het geld nog terug komt en tot wie ik mij in godsnaam nog wenden kan om het eindelijk terug te krijgen.je kunt bij otto online een klachtenformulier invullen maar je hebt geen idee of dat verzonden is.100 euro is veel geld voor een student van 20,we willen het gewoon nu wel eens terug!

1353 3 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 24, 2011 om 10:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste vraagsteller,
Ik zou Otto eerst per mail aanmanen (dat kan wettelijk) ( ingebreke stellen) en nog een week tijd gunnen het bedrag te storneren met als reden : onverschuldigde betaling.Er is namelijk geen koopovereenkomst meer aanwezig. U hebt dit ook al kenbaar gemaakt.

Otto moet onverwijld het bedrag op het bij hun bekende rekeningnummer terug storten, na genoemde datum zijn ze in verzuim en mag u wettelijke rente rekenen.

Indien er nog steeds niet wordt gereageerd stuurt u een zelfde ingebreke stelling, aangetekend handtekening retour, met genoemde datum waarin u stelt dat Otto nu verzuim is met het onverwijld terug storten van 100 Euro onverschuldigd betaalde en dat u schadevergoeding vordert. Onder die schadevergoeding rekent u natuurlijk ook de kosten van het aangetekend versturen.

Succes!
mr M. Martens-Ferwerda
Juridisch adviseur
Vrouwe Elske

ve
door verwijderd - Nov 24, 2011 om 13:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dank u hartelijk voor uw duidelijke antwoord,Vrouwe Elske!hier kan ik iets mee.

ve
door verwijderd - Nov 25, 2011 om 10:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Lijkt me duidelijk, nooit zoiets bij zo'n toko bestellen. Heb ooit zoiets met de Wehkamp gehad, order was helemaal afgerond, ding werd geleverd, kwam er ineens € 45 bezorgkosten (nogmaals) bovenop de normale bezorgkosten. Had helaas de bon niet geprint (printer deed niet al te goed, vandaar aanschaf nieuwe comp+printer) en op de bevestiging via e-mail stond alleen dat het excl.verzendkosten was (die € 5,95 die wel op de order stond). Moest het uiteindelijk wel betalen, waardoor ik ondanks de 'geweldige" aanbieding van hun toch duurder uit was als in de computerwinkel.
Hierna gewoon bij een volgende aanschaf zoals laptop en all-in-one printer naar de BCC en computershop gegaan. Ook daar krijg je tenminste gewoon garantie als er wat is, want als ze bij het bestellen als zo met je om gaan, dan zegt dat eigenlijk ook al genoeg als je bij ze aan zou kloppen met een klacht.