di
door diquydiq Nov 13, 2017 om 13:48
Winkels & webshops
Hondsbrutale Lidl!

Lidl spoort klanten aan om bij Lidl goederen aan te kopen en vervolgens bij Lidl in te leveren opdat Lidl dan deze goederen weer aan de voedselbanken kan schenken! Ik vind dit werkelijk zeer genant. Op zo'n manier kan iedereen wel een actie als deze aanvangen.

5283 36 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Nov 13, 2017 om 13:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat een compleet onfatsoenlijk titel van dit topic. Hier is helemaal niets “hondsbrutaal” aan.

U bent toch niets verplicht?

Overigens loopt zo’n zelfde actie ook bij Jumbo. Maar uiteraard net zo vrijwillig.

emcede
door emcede - Nov 13, 2017 om 13:55
960 Antwoorden / 4 Vragen

Wat is daar genant aan? U wordt toch niet gedwongen? Bij de Plus in mijn woonplaats is ook wel eens zo'n actie. Ik vind het wel sympathiek. Niemand wordt gedwongen maar er wordt wel een simpele manier geboden om iets te doen voor de minderbedeelde medemens.

Ik snap echt niet waar u zich druk over maakt.

R81
door R81 - Nov 13, 2017 om 13:55
25 Antwoorden / 4 Vragen

Bestaat al jaren. O.a. Dorlas vraagt in supermarkten om bepaalde produkten te kopen en dan te doneren. Hoezo genant? De goede doelen loterijen vragen om een lot te kopen en doneren weer de winst (minus bv salarisen en reclame kosten) op deze manier blijft er weinig aan strijkstokken hangen. Wat mij betreft goede aktie en U hoeft niet mee te doen

tenormin
door tenormin - Nov 13, 2017 om 13:58
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Er zijn veel meer supermarkten die dit doen. En ik ben de mening toegegaan dat dit Poeslieve initiatieven zijn, waar ik, als er weer een actie is volgaarne aan mee doe. Kunt u mij in dit verband het woord genant uitleggen?

costnix
door costnix - Nov 13, 2017 om 13:59
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Een prima idee van Lidl! U moet niet meedoen, u mag meedoen

ou
door oudewouter - Nov 13, 2017 om 14:00
52 Antwoorden / Vragen

Bij ons doet de Vomar het ook met regelmaat. Prima idee. Als je toch boodschappen moet doen is het een kleine moeite een kleinigheid meer te kopen en dat af te geven voor de minder bedeelde mens. Maar ja, "meeleven"  is kennelijk voor sommigen toch wat teveel gevraagd. Jammer !

di
door diquydiq - Nov 13, 2017 om 14:07
32 Antwoorden / 16 Vragen

Ik word bij dit soort van winkels telkens met de nek aangekeken, dat ik geld te kort kom om 'vrijwillig' mee mogen doen. Ik betaal al tekens aan de portieren bij deze winkels, om de ingang te mogen betreden, en daarna de uitgang te mogen verlaten. Dit alles allemaal 'vrijwillig' uiteraard...

Cookies
door Cookies Nov 13, 2017 om 14:11
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Winkels hebben geen ogen, dus kunnen ook niemand met de nek aankijken.

emcede
door emcede Nov 13, 2017 om 14:23
960 Antwoorden / 4 Vragen

Die spoort niet......

tijger1
door tijger1 Nov 13, 2017 om 14:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U gaat blijkbaar naar een heel chique Lidl met een portier aan de deur. :-)

tenormin
door tenormin Nov 13, 2017 om 15:20
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Even een onderzoekje ons ons doen: welke supermarkten bezoekt u die een portier hebben? ☺

gerbera
door gerbera Nov 13, 2017 om 15:33
7366 Antwoorden / 14 Vragen

Ik, maar die portier verkoopt tevens de straatkrant;-)

aurora1
door aurora1 Nov 13, 2017 om 20:48
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik ook, maar die staan gewoon te bedelen en schelden je uit als je niet op ze reageert, ze geen aalmoes geeft.

aurora1
door aurora1 - Nov 13, 2017 om 14:10
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Uw titel deugt niet.
Overal zijn dergelijke acties. Hier vaak bij filialen van AH dat winkelend publiek  door vrijwilligers in of voor de winkels worden aangesproken om iets aan de voedselbank te doneren waarbij ook aangegeven wordt wat precies te doneren. AH richt daarvoor dan kopstellingen in.

me
door mein33 Nov 13, 2017 om 14:46
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Hij heeft helemaal geen 'titel' anders had hij geld genoeg gehad om iets aan een medemens die het iets minder heeft te doneren. ;-))

pino123
door pino123 - Nov 13, 2017 om 14:11
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Wat is hier nu hondsbrutaal aan, wordt er eens aandacht geschonken aan iets voor de minderbedeelden in onze samenleving krijg je zo'n bericht. Wat is hier nu genant aan. Ik vind het zelf altijd wel prettig, ook zo'n actie bij de Vomar, voor mij een kleine moeite om iets extra's in mijn mandje te leggen en zodoende iets voor een ander te kunnen betekenen.

Misschien moet u eens een actie starten om iets te kunnen betekenen voor een ander, kunt u deze inrichten zoals u dat zelf kan en wil.

reflecs
door reflecs - Nov 13, 2017 om 14:17
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Maar toch bedankt voor het openen van dit topic voor deze sympathieke actie van Lidl. Ze doneren zelf 100.000 producten.

Wat u uiteraard als rasechte trol al wist.

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 13, 2017 om 14:21
7195 Antwoorden / 3 Vragen

Ben nog niet zo’n actie tegengekomen, zal opletten en er dan graag aan meedoen.

di
door diquydiq - Nov 13, 2017 om 14:22
32 Antwoorden / 16 Vragen

Jullie denken natuurlijk dat ik geen gulle actie zou weten te bedenken, maar dan zal ik jullie teleurstellen. Ik stel het volgende voor: laat een ieder die aankopen doet 33% van het aankoopbedrag schenken aan een goed doel, naar keuze. Ik weet beslist dat jullie allen dit een brillant idee vinden. Ik onderteken bij deze alvast, wie volgt?

tijger1
door tijger1 Nov 13, 2017 om 14:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik geef al jaarlijks standaard een flink bedrag aan goede doelen, die ikzelf uitkies. U ook? Dus niet ondertekenen, maar zelf doen.

Cookies
door Cookies Nov 13, 2017 om 14:36
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Tijger1, maar dat is toch voor je eigen goede doel, t.w. aftrekpost?

panter22
door panter22 Nov 13, 2017 om 14:36
6599 Antwoorden / Vragen

Is doneren aan de voedselbank dan geen goed doel?

di
door diquydiq Nov 13, 2017 om 14:40
32 Antwoorden / 16 Vragen

Ja, maar u bent een bofkont door een Mark Rutte te hebben als gulle schenker aan de omroepen!

Cookies
door Cookies Nov 13, 2017 om 14:44
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@panter22: ik geef nooit wat aan de voedselbank. Ten 1e wordt daar veel misbruik van gemaakt door mensen die daar eigenlijk helemaal geen recht op hebben. Ten 2e heb ik geen zin om wat te geven t.b.v. mensen die door eigen financieel wanbeleid daar terecht gekomen zijn.

ja
door janf43 Nov 13, 2017 om 15:00
733 Antwoorden / 0 Vragen

Ik betaal al 6 of 21% aan het "goede doel" iedere keer dat ik boodschappen doe. Bovendien doneer ik, geheel vrijwillig want er komt geen deurwaarder aan te pas, een substantieel deel van mijn inkomen maandelijks aan dezelfde instelling.

di
door diquydiq Nov 13, 2017 om 15:15
32 Antwoorden / 16 Vragen

"Gun uw medemens, die het wat minder heeft, ook eens een heel klein beetje van uw onmetelijke rijkdom." Dit zegt u nu wel, maar toen ik vorige week bij de kassa stond om af te rekenen, en 'mijn' boodschappen moest achterlaten, omdat ik een stuiver te kort kwam, was u te gierig om mij een stuiver te willen lenen. U merkte fijntjes op dat u geen stadsbank van lening was!

tenormin
door tenormin Nov 13, 2017 om 16:19
16836 Antwoorden / 108 Vragen

@diquydiq, dat is flauwekul. Als men al te weinig cash bij je hebt doe je er 1 boodschap af. Kan in iedere super. Je hoeft van de vreemde geen geld te lenen, dus ook alweer een onzin opmerking.

tijger1
door tijger1 Nov 13, 2017 om 16:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@carola.83. Ik geef het liever aan een goed doel, dan aan het goede doel Nederland. En die aftrekpost maakt dat ik meer kan geven.;-))

Gr
door Grunn1 Nov 13, 2017 om 16:40
1427 Antwoorden / 18 Vragen

@diquydig, als je voor mij bij de kassa had gestaan en een cent tekort kwam had jij deze van mij nooit gekregen. Voor zulke zeikerds heb ik niks over.

tijger1
door tijger1 Nov 13, 2017 om 17:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar met een cent komt u er niet. Er wordt afgerond. ;-))

Cookies
door Cookies Nov 13, 2017 om 17:08
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@tijger1, als o.a. jij nou eens meer geeft aan het goede doel Nederland, dan kunnen er hogere toeslagen naar de minder bedeelden.;-))

tijger1
door tijger1 Nov 13, 2017 om 22:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@carola.83. Persoonlijk vind ik dat het met die “minder bedeelden” nog wel meevalt. Maar hoewel ik ooit heb geleerd: “laat de ene hand niet weten wat de andere doet”, stel ik het goede doel Nederland, wel in kennis van wat mijn andere hand doet en betalen ze daar dus ook een beetje aan mee.

Cookies
door Cookies Nov 13, 2017 om 23:15
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......Persoonlijk vind ik dat het met die “minder bedeelden” nog wel meevalt...... Ik ook, zoals je ws wel weet.

panter22
door panter22 - Nov 13, 2017 om 14:34
6599 Antwoorden / Vragen

Het is genant dat er voedselbanken nodig zijn.
Dat er mensen zijn die niet geld genoeg hebben om in hun eerste levensbehoeften te kunnen voorzien.
Je bent vrij om producten te doneren. Als je het niet kunt permitteren om iets te geven, doe het dan niet en geneer je niet,

me
door mein33 - Nov 13, 2017 om 14:55
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Ik vind dit werkelijk zeer genant.

Ik ook, maar dan wel het "feit" dat u hierover meent te moeten klagen.  :-((
Er wordt van u toch niet persoonlijk gevraag om mee te doen, de deelname is geheel op vrijwillige basis.
U hoeft niets, u moet niets en als u met de nek wordt aangekeken dan zal dat duidelijk een andere reden hebben dan het niet meedoen met deze aktie.
Gun uw medemens, die het wat minder heeft, ook eens een heel klein beetje van uw onmetelijke rijkdom.

Zeer aannemelijk is het dat u nog last heeft van de  Fipronil vergiftiging die u heeft opgedaan door het overmatig nuttigen van eierkoeken van de Aldi. :-))

di
door diquydiq Nov 13, 2017 om 15:17
32 Antwoorden / 16 Vragen

"Gun uw medemens, die het wat minder heeft, ook eens een heel klein beetje van uw onmetelijke rijkdom." Dit zegt u nu wel, maar toen ik vorige week bij de kassa stond om af te rekenen, en 'mijn' boodschappen moest achterlaten, omdat ik een stuiver te kort kwam, was u te gierig om mij een stuiver te willen lenen. U merkte fijntjes op dat u geen stadsbank van lening was!

sira
door sira - Nov 13, 2017 om 14:58
2347 Antwoorden / 24 Vragen

Zucht...

Ik maak hieruit op dat TS al met een slecht humeur naar de Lidl ging en die actie was de druppel.

di
door diquydiq - Nov 13, 2017 om 15:17
32 Antwoorden / 16 Vragen

"Gun uw medemens, die het wat minder heeft, ook eens een heel klein beetje van uw onmetelijke rijkdom." Dit zegt u nu wel, maar toen ik vorige week bij de kassa stond om af te rekenen, en 'mijn' boodschappen moest achterlaten, omdat ik een stuiver te kort kwam, was u te gierig om mij een stuiver te willen lenen. U merkte fijntjes op dat u geen stadsbank van lening was!

Cookies
door Cookies Nov 13, 2017 om 15:20
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Boodschappen achterlaten? Eén boodschapje terug leggen, was meer dan voldoende lijkt mij.

emcede
door emcede Nov 13, 2017 om 15:21
960 Antwoorden / 4 Vragen

He Dikkiedik, je plaat blijft steken! Wie is er gierig? Wie is 'u'? U bent de enige die gierig is door met te weinig geld op zak te veel boodschappen te willen doen.

Maar goed, dit is kletsen tegen een betonplaat. U wilt het niet snappen. Val de rest daar effe niet mee lastig!

Gerry1969
door Gerry1969 - Nov 13, 2017 om 15:22
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Laat uw boodschappen thuisbezorgen dan wordt je er niet mee geconfronteerd.

di
door diquydiq Nov 13, 2017 om 15:35
32 Antwoorden / 16 Vragen

Bij mij vragen de thuisbezorgers telkens om voor de pinbetaling eerst even €1,50 te pinnen, om na te gaan of de pinautomaat wel goed werkt. En zij willen zelf mijn pinpasje erin steken omdat ik het 'verkeerd' doe.

Cookies
door Cookies Nov 13, 2017 om 15:36
13336 Antwoorden / 36 Vragen

De Lidl bezorgt toch niet thuis?

Gerry1969
door Gerry1969 Nov 13, 2017 om 17:08
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Carola, klopt maar voor TS zou het een oplossing zijn.

gerbera
door gerbera - Nov 13, 2017 om 15:29
7366 Antwoorden / 14 Vragen

Jammer dat u zo slecht kan lezen. U hoeft uw gekochte product niet in te leveren maar alleen de productkaart. Lidl doneert vervolgens dan hetzelfde product wat op uw kaart staat aan de voedselbank. Een mooie geste en dus niks hondsbrutaal maar leesgebrek van u.

me
door mein33 Nov 13, 2017 om 15:41
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Je hoeft het alleen maar af te rekenen en Lidl doet de rest, simpeler kan het niet. ;-))

di
door diquydiq Nov 13, 2017 om 17:06
32 Antwoorden / 16 Vragen

"Jammer dat u zo slecht kan lezen. U hoeft uw gekochte product niet in te leveren maar alleen de productkaart. Lidl doneert vervolgens dan hetzelfde product wat op uw kaart staat aan de voedselbank. Een mooie geste en dus niks hondsbrutaal maar leesgebrek van u." Mijn oprechte excuses aan allen, ik had een leesbril met onjuiste lenssterkte op. In dit geval zal ik vaker, en extra inkopen... Tevens een bijzonder goed idee voor andere winkelketens:"Laat eens tevens bij uw mede mens vaker het zonnetje schijnen in deze kille en donkere tijden!" Alvast fijne feestdagen aan u allen.

me
door mein33 - Nov 13, 2017 om 15:39
5658 Antwoorden / 28 Vragen

di
DOOR DIQUYDIQ 13 NOV. 2017 OM 15:17
28 ANTWOORDEN / 15 VRAGEN

"Gun uw medemens, die het wat minder heeft, ook eens een heel klein beetje van uw onmetelijke rijkdom." Dit zegt u nu wel, maar toen ik vorige week bij de kassa stond om af te rekenen, en 'mijn' boodschappen moest achterlaten, omdat ik een stuiver te kort kwam, was u te gierig om mij een stuiver te willen lenen. U merkte fijntjes op dat u geen stadsbank van lening was!

U heeft vast mijn broer ontmoet, die is nl. veel en veel minder vrijgevig dan ik ben.
Maar als u slechts één stuivertje te kort kwam bij het afrekenen, dan heeft u niet al uw boodschappen terug hoeven leggen.
Het terugleggen van alleen de eierkoeken was al voldoende geweest om de resterende boodschappen normaal te kunnen afrekenen.
Maar als u zo krapjes bij kas zit en dat is al vervelend genoeg, dan komt u misschien wel in aanmerking voor een Kerstpakket uit de inzamelaktie van de Lidl, u hoeft zich daarvoor alleen maar even te melden bij de voedselbank.
Overigens wil ik wel één van de Kerstpakketten die ik, ook dit jaar weer, krijg gaarne aan u schenken.
Aan u hoe we dit gaan afspreken.

di
door diquydiq Nov 13, 2017 om 16:19
32 Antwoorden / 16 Vragen

"Het terugleggen van alleen de eierkoeken was al voldoende geweest om de resterende boodschappen normaal te kunnen afrekenen." Dit zegt u nu wel, tussen neus en lippen door, maar als ik had geweten dat u er zo zot op was, had ik ze terstond aan u overhandigd, opdat u ervan kon genieten...

marita5
door marita5 - Nov 13, 2017 om 15:46
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Nou zeg , van dit topic zakt mijn broek af en vallen mijn schoenen uit , over genant gesproken .

Gerry1969
door Gerry1969 Nov 13, 2017 om 17:09
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Zo mee eens :-)

marita5
door marita5 Nov 13, 2017 om 17:28
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Oh , dat is ook voor het eerst ;-))

he
door henkwilke - Nov 13, 2017 om 15:50
1 Antwoorden / 2 Vragen

Zeker geen voedselbank nodig

di
door digioma - Nov 13, 2017 om 16:38
646 Antwoorden / 29 Vragen

Ook bij de verschillende filialen van Deen (Noord-Holland o.a.) worden al jaren dit soort akties gehouden zo tegen de decembermaand. Niks mis mee; soms worden er tips gegeven over welke produkten echt noodzakellijk en nuttig zijn voor de ontvanger zodat je wat gericht kunt inkopen.
Natuurlijk hoef je niet mee te doen (stel je voor dat je een blik soep of een pak bakmeel zou doneren; hele Kerstdagen naar de bliksem!)
Dat er nog zulke kortzichtige mensen bestaan...heel jammer. Oh en vooral geen Sinterklaasliedjes zingen met kinderen/kleinkinderen... "eerlijk zullen we alles delen, suikergoed en marsepein"....

redrose
door redrose - Nov 13, 2017 om 17:08
64 Antwoorden / 12 Vragen

Dat doen supermarkten al jaren, er wordt gewoon gevraagd of je iets extra voor iemand wil kopen wat lang houdbaar is, b.v. soep of groente in blik, wordt meestal zo rond december gedaan, ik heb zelf ook niet zo veel maar is het nou teveel gevraagd om iets extra,s te kopen en dat weg te geven

di
door diquydiq - Nov 13, 2017 om 17:28
32 Antwoorden / 16 Vragen

Ik heb de actie van Lidl verkeerd beoordeeld, mijn vergissing! De boetekleed staat mij zeer. Indien Lidl had bekend: twee halen -- één voor de heb en één voor de geef -- één betalen, en één meenemen; dan had ik het gelijk begrepen, maar dit was even te hoge wiskunde voor mij doen. Ik laas gelijk 'doneren' en 'afrekenen bij de kassa'! Ik dacht eerst betalen, pas dan doneren... maar het is meer Lidl doneert, indien koper koopt, of zoiets. Ik vind het in ieder geval een goede actie. Ik verkeer in een goede stemming, ik ben dan ook voornemens om wat ikzelf mee mag nemen naar huis, om het tevens ook te doneren, wel zo netjes. Ik raad dit ook een ieder van harte aan, wij bevinden ons per slot van rekening voor de feestdagen... Dat de champagne u mag bekomen.

marita5
door marita5 Nov 13, 2017 om 18:00
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Let Op , dat boetekleed ( trek er maar meer aan ) kan afkomstig zijn van de kledingbank , die iemand gedoneerd heeft .

temmetje
door temmetje Nov 13, 2017 om 18:26
24 Antwoorden / 3 Vragen

Aandachttrekker.

tenormin
door tenormin - Nov 13, 2017 om 17:50
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Heb ik nog nooit geschreven maar dit keer mag dit "topic" een slotje krijgen. Wat een waanzinnige antwoorden geeft ie ook nog.

marita5
door marita5 Nov 13, 2017 om 18:04
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Die gekookte eieren en blauwe bessen werken nog lang door bij Ts

jo
door jorisw - Nov 13, 2017 om 18:29
4340 Antwoorden / 1 Vragen

De enige die hier hondsbrutaal is is TS, die kennelijk te beroerd is om producten voor het goede doel te schenken.

gerbera
door gerbera - Nov 13, 2017 om 21:48
7366 Antwoorden / 14 Vragen

Reactie van de Ts, dus weer een probleem de wereld uit,

DOOR DIQUYDIQ 13 NOV. 2017 OM 17:06
30 ANTWOORDEN / 15 VRAGEN

"Jammer dat u zo slecht kan lezen. U hoeft uw gekochte product niet in te leveren maar alleen de productkaart. Lidl doneert vervolgens dan hetzelfde product wat op uw kaart staat aan de voedselbank. Een mooie geste en dus niks hondsbrutaal maar leesgebrek van u."

Mijn oprechte excuses aan allen, ik had een leesbril met onjuiste lenssterkte op. In dit geval zal ik vaker, en extra inkopen... Tevens een bijzonder goed idee voor andere winkelketens:"Laat eens tevens bij uw mede mens vaker het zonnetje schijnen in deze kille en donkere tijden!" Alvast fijne feestdagen aan u allen.

@H
door @HENK@ - Nov 13, 2017 om 23:42
159 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb niets tegen het doneren aan voedselbanken maar kan toch een beetje begrip opbrengen voor deze topic.

Het zou namelijk pas echt mooi zijn wanneer de betreffende winkelketen dan afziet van de winst op deze artikelen cq deze winst doneert!

@H
door @HENK@ Nov 13, 2017 om 23:49
159 Antwoorden / 1 Vragen

ik lees zojuist dat Lidl ook iets dergelijks doet dus is de topic inderdaad genant

Jo
door Johnweethetwel - Nov 14, 2017 om 00:13
1 Antwoorden / Vragen

Wat deze persoon probeert te melden, is dat lidl net zo goed zelf een hele berg aan producten, rechtstreeks kan leveren.

Wiedse Test
door Wiedse Test - Nov 14, 2017 om 10:53
2 Antwoorden / 6 Vragen

Dit soort acties bestaan al jaren. Het is niet genant om andere mensen met een niet al te ruim budget van een volle koelkast te verschaffen. Maar dat u dit een eigenaardige werkwijze vindt kan ik me enigszinds wel voorstellen.

gerbera
door gerbera Nov 14, 2017 om 11:43
7366 Antwoorden / 14 Vragen

U heeft de reacties niet gelezen, dan had u gelezen dat de Ts het verkeerd had gelezen en het inmiddels een goede aktie vindt.

tdmduc
door tdmduc - Nov 14, 2017 om 11:38
704 Antwoorden / 2 Vragen

LIDL is één van de eerste supermarkten die uberhaupt aan het veranderen zijn in hun gedrag.(zie ook acties MileuDefensie en meer)

Dat heet duurzaam en verantwoord ondernemen.(ze moeten wel)

Dit initiatief is een (slim)stapje in de goede richting. LIDL komt uit de kosten en hoeven dan zaken niet weg te gooien(niet alles mag naar de voedselbank, er zijn regels)

Je hoeft er niet aan mee te doen, het mag.

Overigens liggen Jumbo en AH nog mijlenver achter op LIDL als het om dit soort zaken gaat.

gerbera
door gerbera - Nov 14, 2017 om 11:40
7366 Antwoorden / 14 Vragen

Ga eens bij een filiaal langs en informeer daar eens naar, zal u verbaasd zijn hoeveel er naar de voedselbank en/of instellingen gaat. Helaas @johnweethetwel  weet niet waar die het over heeft.

me
door mein33 - Nov 14, 2017 om 11:56
5658 Antwoorden / 28 Vragen

DOOR JOHNWEETHETWEL - 14 NOV. 2017 OM 00:13
1 ANTWOORDEN / VRAGEN

Wat deze persoon probeert te melden, is dat lidl net zo goed zelf een hele berg aan producten, rechtstreeks kan leveren.

U weet er helemaal niets van @johnweethetwel  (john van drongelen)  want Lidl levert ook direct aan de voedselbank, maar voor het gemak vergeet u maar even de financiële bijdrage van de vrijgevige klant.

En zonder de vrijgevige klant is deze aktie niet zoals hij bedoeld is.

Cookies
door Cookies - Nov 14, 2017 om 12:07
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nog even en de Lidl wordt heilig verklaard.

reflecs
door reflecs - Nov 14, 2017 om 12:20
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Nog maar een keer het complete plaatje:

Op 9 november zijn we gestart met een grote actie voor Voedselbanken Nederland. In elk filiaal kunnen klanten kiezen uit vijf producten om te doneren aan Voedselbanken Nederland. Met alle donaties willen we proberen een wereldrecord te vestigen: het allergrootste kerstpakket ooit! Lidl trapt af met een donatie van de eerste 100.000 producten!

...

Sinds 2013 werken we intensief samen met Voedselbanken Nederland. Groente en fruit dat eind van de dag niet meer in onze filialen wordt verkocht, wordt geselecteerd op kwaliteit en geschiktheid voor de Voedselbank. Op onze distributiecentra zijn medewerkers speciaal getraind om deze selectie uit te voeren. Wekelijks doneren we een groot volume groente en fruit aan Voedselbanken Nederland. Door dit initiatief gooien we zelf minder weg en zorgen we ervoor dat huishoudens die gebruikmaken van de Voedselbank gezonde producten krijgen. Daarnaast kunnen klanten in al onze filialen ervoor kiezen hun statiegeld te doneren aan Voedselbanken Nederland. In totaal hebben onze klanten samen al 1 miljoen euro gedoneerd.

https://www.lidl.nl/nl/Lidl-start-donatie-actie-voor-Voedselbanken-Nederland-7766.htm

.Voor Ts; de wortelketchup zult u dus zelf naar de voedselbank moeten brengen ;)