sh
door shortymusic Nov 19, 2007 om 14:17
Winkels & webshops

HOUDHEIDS DATUM,&EN DATUM IN DE KOELING VERPAKTE VLEESWAREN!!!

RUIM 3 WEKEN GELEDEN GING MIJN VROUW BOODSCHAAPPEN DOEN ,MET HULP VAN OUDE BUREN,TOEN ZE THUIS KWAM BLEEK ZE EEN KILO GEHAKT EN RUNDVLEES HAD  GEKOCHT ,MAAR DE DATUM DIE ER OP STOND BLEEK VAN 6 JUNI 2007,OF 06 DE UITERSTE HOUDSEIDS DATUM,OM TE CONSUMEREN WAS,DAT IS NU DE VRAAG!

MAAAR 26OKTOBER WAS HET PAS GEKOCHT TE ZIJN,MAAR HET VREEMDE WAS DAT IS ALS UITERSTE HOUDHEIDS BAAR DATUM WAS,

IK VRAAG OM GEZONDSHEIDS REDENEN OM DIT EENS TE CONTROLEREN DOOR DE WARENWET,,DIRK DE BOER WAAR HET GEKOCHT WAS IS IN UTRECHT OVERVECHT NOORD,WINKELCENTRUM HAGELHOF,26-10-07

NU DE VR.AAG OF KASSA HIER EENS AAN DACHT AAN WIL  SCHENKEN,ZO WEL DE BEGIN DATUM EN DE EINDDATUM VAN VERPAKTE VLEESWAREN!!!!!!

1248 15 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 19, 2007 om 16:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Zet je Caps lock even uit, hoofdletters staat gelijk aan schreeuwen.

Denk dat ze nog oud voorraadje in de vriezer hebben gevonden........slechte zaak !!

Even teruggaan en melden en verse meenemen.

Je kunt zelf contact opnemen;

---Klachten, twijfels of vragen?

Bel de Warenklachtenlijn 0800 0488 of gebruik het klachtenformulier. Let op! Bij voedselvergiftiging moet direct actie ondernomen worden door de VWA. Klachten met betrekking tot voedselveiligheid moeten daarom telefonisch worden doorgegeven  -------

Succes,

ve
door verwijderd - Nov 19, 2007 om 16:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Off toppic

Stacey shorty is zeer slechtziend dus van daar .

Shorty met die extra regel afstand is het inderdaad een stuk leesbaarder.

hans

ve
door verwijderd - Nov 19, 2007 om 16:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat komt bij alle supermarkten voor MAAR meestal is het vlees dan 50% afgeprijsd,

Wij doen het dan of dezeldedag klaarmeken of snel invriezen.

hans

ve
door verwijderd - Nov 19, 2007 om 16:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oke , dat wist ik niet ;-(

ve
door verwijderd - Nov 19, 2007 om 16:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

--Dat komt bij alle supermarkten voor MAAR meestal is het vlees dan 50% afgeprijsd---

Ik mag toch hopen van niet, vlees van/tot JUNI te koop in Oktober ??? Dat wil ik niet eens met 100% korting meer hebben ;-)

ve
door verwijderd - Nov 19, 2007 om 17:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk dat hel wel eens een drukfout kan zijn.

En zou de verkopende partij hier van op de hoogte brengen. groet T

ve
door verwijderd - Nov 19, 2007 om 17:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry maar ik had de datum van juni 2007 over het hoofd gezien!

ve
door verwijderd - Nov 19, 2007 om 17:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik schrok al ;-)

ve
door verwijderd - Nov 19, 2007 om 18:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Reken maar dat er iets is gekocht welke niet meer verkocht had mogen worden in de winkel.

Het is een uiterste houdbaarheids datum en voro die datum moet het geconsumeerd zijn

Maar zo wel koper en winkelier zijn fout bezig

De verkoper , winkelier had deze voorraad nooit in de schappen mogen hebben staan om verkocht te worden

De koper, consument heeft niet op die datum gelet en is ook iets te verwijten

Dus er is wel wat aan de hand maar dit is geen echt item voor vara lijkt mij omdat het een kwalijke zaak is van de winkelier in eerste instantie

U kan het wel voorleggen aan de keuringsdienst van waren om eens de winkel in de gaten te houden omdat het daar wel vaker kan voorkomen dan elder

labswans

ve
door verwijderd - Nov 19, 2007 om 20:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

HALLO,

IK DOE HET OOK MAAR EVEN IN HET GROOT.

IK NEEM TOCH AAN DAT HET DIEPVRIES VLEES WAS?

DAN ZOU HET KUNNEN KLOPPEN WANT DAN IS HET DE INPAK/INVRIES DATUM.

TEL ER 6 MAANDEN BIJ EN U HEEFT DE UITERSTE CONSUMEER DATUM.

VR.GR. poltol

ve
door verwijderd - Nov 19, 2007 om 21:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als dit daadwerkelijk vers rundvlees was geweest (en dus geen diepvires), dan kun je er wel degelijk vanuit gaan dat er sprake is van een drukfout. Iemand wel eens vlees gezien dat 5 maanden oud is? Dat beweegt weer, maar dan volop van de ongewenste, doch eiwitrijke en voedzame, maden.

Desalniettemin kun je door deze drukfout dan niet juist bepalen of het vlees nog wel vers is of al een week oud. Hiermee moet je echt terug naar de winkel en een nieuw pak gehakt eisen.

Mvgr - B

ve
door verwijderd - Nov 19, 2007 om 21:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook op diepvriesproducten moet een productie datum en tht datum staan.

T

ve
door verwijderd - Nov 19, 2007 om 21:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er wordt hier door sommige gesuggereerd op drukfout van de datum van uiterste houdbaarheid. Dan mag zowiezo de verpakking niet meer verkocht worden. Bij het constateren ervan moet de partij uit handel worden gehaald en als het werkelijk zo is dat de verkeerde datum is geprint dan moet de verpakking opnieuw worden bestickerd. Dat is de goede actie en niet : de klant moet maar begrijpen dat het een drukfout wel eeens kan zijn. Ofwel bij overschrijding uiterste houdbaarheids datum : de verpakking mag nooit worden verkocht.

labswans

ve
door verwijderd - Nov 19, 2007 om 21:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

bron http://eten-en-drinken.infonu.nl/diversen/8262-houdbaarheidsdatum-op-levensmiddelen.html

Te gebruiken tot
Deze datum geeft de uiterste consumptiedatum weer. Dit moet op levensmiddelen vermeld worden die zeer bederfbaar zijn. Het gaat dan vooral om:

  • verse kaas
  • versneden vleeswaren
  • voorverpakte versneden groenten
  • kant-en-klaar maaltijden
  • gepasteuriseerde melk

Deze levensmiddelen laten de ontwikkeling van bacteriën toe, waardoor zij slechts beperkt houdbaar zijn. Ziektekiemen, die in staat zijn zich te ontwikkelen bij kamertemperatuur, kunnen de gezondheid in gevaar brengen, wanneer deze datum wordt overschreden. Het is daarom belangrijk op de ‘te gebruiken tot datum’ te letten!

Eet geen levensmiddelen waarvan de uiterste verbruiksdatum overschreden is.

ve
door verwijderd - Nov 19, 2007 om 22:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Maar wel met een bonnetje!