Al
door Alissa1992 Apr 5, 2023 om 10:07
Winkels & webshops

Hunkemoller

Goedemiddag,

Ik heb een bestelling gedaan bij hunkemöller van 3 bh's. Ik heb ze alle 3 retour gedaan maar ik ben momenteel hoogzwanger en ik heb niet gezien dat het retour niet goed verwerkt is. Na contact met de klantenservice zeggen ze dat het gewicht niet klopt van de retourzending en dat ik maar 1 bh heb teruggestuurd. Ik kan niet bewijzen dat ik ze alle 3 heb teruggestuurd. Nu moet ik betalen voor 3 bh's die ik niet heb. Omdat ik net niet binnen 30 dagen contact heb opgenomen willen ze niks voor me doen.

5454 8 Rapporteer

Thecla58
door Thecla58 - Apr 5, 2023 om 10:39
862 Antwoorden / 3 Vragen

Het is nu eenmaal standaard bij Hunkemöller dat je een recht tot retourzending hebt van 30 dagen. Dus als je net daarna reageert dan kan ik me voorstellen dat zij zeggen jammer maar helaas. Maar misschien kun je vragen of ze coulant willen zijn.

Toen je de bh's terugstuurde heb je dat via PostNL gedaan? If so, heb je toen een ontvangstbevestiging met een T&T gekregen? Heb je dat gehad, heb je het toen bewaard. Zo niet, dan heb je zoals je zelf al zegt geen bewijs dat je er drie teruggestuurd hebt.

Mijn ervaring met Hunkemöller is zeer positief. Nooit moeite met retour sturen, maar ik bestel online en laat het altijd in de winkel hier in mijn woonplaats bezorgen. Kan ik daar ter plekke passen en als er iets niet past of tegenvalt kan ik het via de winkel meteen terugsturen. Nog een tweede gratis tip... bij Hunkemöller kun je via Klarna (achteraf betalen) kopen... je kunt dan in je account aangeven dat je iets retour gestuurd hebt. Zo heb je, mijns inziens, ook nog een bewijs dat je ze retour gestuurd hebt.

Dat je momenteel hoog zwanger bent, vind ik leuk voor je, maar dat is niet echt een geldige reden om een en ander niet in de gaten te houden. Hoop dat je een voorspoedige bevalling gaat hebben.

Al
door Alissa1992 Apr 5, 2023 om 16:23
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb de track and tracé bewaard die hebben ze gewoon ontvangen. Alleen ze zeggen dat ik maar 1 bh heb teruggestuurd in plaats van 3.

mahadma
door mahadma - Apr 5, 2023 om 10:40
11569 Antwoorden / 51 Vragen

U kunt niet minder gewicht terug sturen als u ontvangen heeft. Maar hoe dat te bewijzen? Kunt u het gewicht wat u ontvangen heeft en op het verzend recu kunt u ook een gewicht vinden. Dus probeer die te vinden.

pe
door pebk Apr 5, 2023 om 13:42
583 Antwoorden / 0 Vragen

Dan nog is het lastig om aan te tonen dat alles ontvangen is. Het gewicht dat gemeten is bij verzending is niet het belangrijkst. Het gewicht bij ontvangst wel. De verzender is verantwoordelijk voor het pakket, totdat het ontvangen is.

Echt klantvriendelijk van Hunkemoller is het niet.

sira
door sira - Apr 5, 2023 om 11:03
2361 Antwoorden / 24 Vragen

Heb je de track en trace code dan ook niet bewaard? Iedereen loopt vandaag de dag met een gsm in de hand, had er een foto van gemaakt, het is het enige belangrijke bewijsstuk dat je krijgt en inderdaad, dat je hoogzwanger bent, staat daar helemaal los van.

Hunkemöller zegt dat ze 1 bh hebben ontvangen, dan betaal je niet voor 3, maar voor 2 en ook dat is zonde.

Als ik hoogzwanger was (volgens de statistieken kan dat niet meer), dan zou ik liever in een winkel passen en kopen. Er verandert zoveel aan een lichaam dat je een maat niet kunt gokken en in de winkel krijg je ook nog advies.

ka
door kaartendraak - Apr 5, 2023 om 12:11
184 Antwoorden / 2 Vragen

Ik vind het heel idioot dat een winkel zeurt over gewicht, terwijl ze makkelijk kunnen zien WAT iemand besteld heeft en dat kunnen vergelijken met wat die persoon teruggestuurd heeft. Wat nu als je 30 dagen tijd hebt om retour te zenden, eerst denkt  "ik hou het" en dan later toch besluit om het terug te sturen, maar dan de originele omdoos niet meer hebt? Gewicht is dan altijd wel verschillend. Een winkel moet daar niet over kunnen zeuren, tenzij het om eten gaat waar je een klein deel van mag proeven(bijv Amazon policy) en ze het dan kunnen wegen.

mo
door mof - Apr 5, 2023 om 12:41
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Als u drie bhs heeft gekocht en Hunkemoller zdgt er 1 te hebben terugontvangen hoeft u er maar twee te betalen.
het gewicht van een pakket klopt wel vaker niet en is geen bewijs dat de produkten er niet in zaten.

Wi
door Willie 15 - Apr 5, 2023 om 12:58
1 Antwoorden / Vragen

Oh de naam Hunkemöller, dan krommen mijn tenen.
Had vorig jaar drie bh's uitgezocht in het filiaal in Heerlen, maar mijn maat was niet op voorraad. Dus de verkoopster bestelde ze online en ik zou ze dan met de post krijgen. Dat is ook gebeurd. Maar de maat paste niet, dus ik kon ze ook weer met de post terugsturen. Van het terugsturen had ik de t&t-code bewaard. Kreeg dan ook van hun een ontvangstbevestiging, maar geen geld retour. Mailen, mailen, mailen totdat ze gewoon geen antwoord meer gaven en ik bijna E 100,-- aan mijn broek had hangen. Dus Trust-pilot ingeschakelt, waar Hunkemöller lid van is. Via hun heb ik mijn geld teruggekregen na vier maanden mailen van mij en ook door hun.
Sowieso een slechte verkoopster aldaar, die steeds met een grotere maat cup kwam, terwijl de band zo strak zat dat ik geen adem meer kon halen. Maar dat moest volgens de verkoopster zo. Naast me in de paskamers hoorde ik ook al iemand roepen: 'Nog een grotere maat?' Voor mij geen Hunkemöller mee. Probeer via Trust Pilot je geld terug te krijgen.
Veel succes gewenst en volhouden!

Topantwoord

se
door sessi - Apr 5, 2023 om 13:20
4 Antwoorden / 1 Vragen

Nooit meer wat bij Hunkemuller Bestellen. Ze moeten leren eerlijk te blijven en worden. Vertrouwen in de mensen.

Al
door Alissa1992 - Apr 5, 2023 om 16:25
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hunkemöller heeft van mij de track and tracé ontvangen die heb ik bewaard maar ze zeggen dat het pakket 700 gram was toen het bij mij aankwam en toen het terugging 400 gram dus mijn bestelling is volgens hun niet compleet retour gegaan.

Thecla58
door Thecla58 Apr 5, 2023 om 17:47
862 Antwoorden / 3 Vragen

Volgens mij staat er op de ontvangstbevestiging een gewicht vermeld, maar dat weet ik niet helemaal zeker. Ik zou zeggen kijk even op je bevestiging die je ontvangen hebt wat daar aan gewicht opstaat.