Da
door DaanH Mar 15, 2021 om 17:43
Winkels & webshops

Ideal-betalingen via Mollie.

Mijn schoondochter heeft een aantal keren via internet wat besteld. De Ideal-betaling liep via Mollie. Na verloop van tijd nog steeds niets ontvangen, dus maar even kijken op de betreffende site. Deze is dus niet meer te vinden. Daarom contact opgenomen met mollie.com om te kijken of ze haar geld weer terug kan krijgen. Dit is dus niet mogelijk en wij moeten zelf contact opnemen met de begunstigde. Daar zij aangeeft dat dit niet mogelijk is, stuurt Mollie een maail naar de begustigde om contact met haar op te nemen. Ook krijgt zij een email adres, waar zij een mail naar toe kan sturen. Deze mail gestuurd, maar er komt (eigenlijk vanzelfsprekend) geen enkele reactie op. Na het bekijken van de diverse transacties blijkt het geld steeds te worden overgemaakt op hetzelfde rekeningnummer (NL51 DEUT 0265 2624 61), maar steeds met een andere naam. Op de site van Mollie staan we reviews, maar dat zijn allemaal positieve (er worden ook wel betalingen gedaan die wel goed gaan). De personen worden uitgenodigd om een review te plaatsen. Zelf een review plaatsen, lukt dus niet. Ook heb ik al eens chat-contact gehad met Mollie, maar zodra je een lastige vraag stelt, wordt de chatsessie afgebroken en heb je ineens meer dan 20 wachtenden voor je. Is het misschien mogelijk dat Kassa hier eens in gaat duiken en het een en ander aan de kaak gaat stellen?

43926 20 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Mar 15, 2021 om 17:48
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Naar Mo0llie betalen is een vrijwillige betaling die niet terug te boeken is. Tenzij u de ontvanger zo gek krijgt, mits die te vinden is.
U kunt via dit forum geen actie verwachten, wel via de tv redactie, zie onderaan deze pagina. Vermoedelijk heeft u via feestboek iets bij een dropshipper of gelgenheids oplichter besteld.

Donuts
door Donuts - Mar 15, 2021 om 17:49
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Mollie is slechts een tussenpersoon die betalingen aan webshops verwerkt. Zij zijn niet verantwoordelijk voor betalingen aan / aankopen bij onbetrouwbare webshops. Ik heb zomaar het vermoeden dat zij bij een dropshipper besteld heeft.

Aan dropshippers wordt in de media veel aandacht besteed, ook oa door Kassa.

Lees dit even https://opgelicht.avrotros.nl/forum/handelsites-bv-marktplaats-en-ebay-f26/opgelicht-via-facebook-chefsartpencil-t41012.html

tijger1
door tijger1 - Mar 15, 2021 om 17:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U klaagt bij de verkeerde, Mollie heeft er niets mee van doen.

Voortaan zorgvuldiger zijn met bestellen op internet. Alleen bij bekende webshops.

diumenge
door diumenge - Mar 15, 2021 om 17:55
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik heb pas wat gebak bij de plaatselijke bakker besteld, die wilde daarvoor contact geld ontvangen. Ik had zelf even geen tijd, maar mijn buurvrouw ging toch naar die bakker toe en heeft het geld daar afgegeven. Nu heb ik mijn gebak nooit ontvangen én is de bakker ineens gesloten. Dus ik heb mijn buurvrouw om het geld teruggevraagd, maar dat wil ze niet teruggeven? En als ik toch aandring op terugbetalen, dan gooit ze de deur dicht.

Donuts
door Donuts Mar 15, 2021 om 18:06
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Dat is een overduidelijk voorbeeld.

rj
door rjw Mar 15, 2021 om 18:06
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Mooie analogie!

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Mar 15, 2021 om 18:31
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Ik zie maar 1 ding wat U kunt doen.

Met bewijs van  betaald en niets gekregen en meerdere namen voor 1 bank rekening....
Ga naar Politie en doe aangifte van oplichting.

Met Procesverbaal naar  Mollie gaan  heb je meer kans  als ze ook het bewijs zien.
Dan kunnen zij dit bank nummer voor elke volgende  firma met nieuwe  naam gelijk   blokkeren en ook aangifte doen.

Maar eerst zelf aangifte bij Politie doen en de nieuwe Firma zodra die zich melde   aanpakken.
Een verdacht rekening nummer  Bekend Bij Politie zal minder omzet halen en zo pak je ze wel terug.

tijger1
door tijger1 Mar 15, 2021 om 18:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Omsss

xx

ne
door neodutchio Mar 16, 2021 om 09:18
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Sinds wanneer is iets niet leveren automatisch reden tot aangifte? Als je zelf besteld bij een dropshipper met een levertermijn van weken tot maanden, dan weet je dat je moet wachten. En als je, ongeacht waar, iets niet geleverd krijgt, dan is het een civiele zaak. Tenzij oplichting bewezen kan worden.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Mar 16, 2021 om 17:18
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Deze firma schreef Topic starter is   meerdere namen op 1 bankrekening...
Vele niet meer bereikbaar.....

Hij beweerde bewijs voor fraude te hebben en dan is aangifte wel mogelijk.

rj
door rjw Mar 16, 2021 om 19:20
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Maar als je echt bewijs van fraude hebt dan ga je daar toch wat mee doen voordat je dat op een internetforum gaat zetten? Mensen die claimen bewijzen te hebben maar geen aangifte doen neem ik niet zo serieus eerlijk gezegd. Dat zijn meestal slechts stoere woorden.

pe
door pebk Oct 4, 2021 om 15:02
581 Antwoorden / 0 Vragen

Weer een compleet fout antwoord. Als u het niet weet, geef dan geen antwoord.

Als u een koe koopt van mij en betaalt via de bank, dan komt u toch naar mij en niet naar de bank als er een probleem is?
Mollie handelt de betaling af als een bank. Meer doen ze niet. De koper vraagt te betalen en Mollie zorgt dat het op de rekening van de verkoper komt. Het niet nakomen van de overeenkomst kan wel gemeld worden bij Mollie.

Vragen over je bestelling of betaling kunnen wij niet beantwoorden, neem daarvoor contact op met de webshop waarbij je je aankoop hebt gedaan. Indien je de webshop enkele keren hebt geprobeerd te bereiken via e-mail en telefoon, maar geen gehoor krijgt, dan kun je een betaling rapporteren. Zoek de transactie op, klik op ‘Rapporteer deze betaling’ en vul de gevraagde gegevens in. In je bericht geef je aan wat er aan de hand is, bijvoorbeeld dat je betaald hebt voor een product dat nooit geleverd is. De webshop zal dit bericht ontvangen en wij linken de melding aan de webshop.

https://help.mollie.com/hc/nl/articles/360035728814-Wat-is-Mollie-

tijger1
door tijger1 - Mar 15, 2021 om 18:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hoe wil men bewijzen dat men iets niet heeft gekregen?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 16, 2021 om 09:08
16848 Antwoorden / 202 Vragen

U kreeg al veel reacties en m..b.t. betrouwbaarheid van webwinkels (Molliue is een tussenschakel als al vaker gezegd) :

Ik kan hier als vrijwillige vraagbeantwoorder niets anders mee dan ook u wijzen op de veelheid van waarschuwende info die er als is m.b.t. het nagaan van betrouwbaarheid van webwinkels, bestellen in het buitenland of van goederen die uit het verre buitenland komen, dropshippers etc.

Zo u tot de mening zou komen dat u wordt opgelicht, doe dan aangifte bij de politie (u komt dan wel op een stapel denk ik) of kijkj hier of de sitet al bekend is
Bekende malafide handelspartijen | politie.nl. Doe melding bij de ACM www.consuwijzer.nl

Het nagaan of de webwinkel een erkend keurmerk met ook geschillenregeling is hierbij van groot belang.

Zie verder o.a.
https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu  ;

https://www.thuiswinkel.org/consumenten/veilig-online-shoppen ;

https://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen- : deze: https://www.consumentenbond.nl/online-kopen ;

Bestellen in China: let op de valkuilen | PlusOnline

https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/dropshipping-hoe-werkt-dat

https://ictrecht.nl/2011/06/20/een-klacht-over-een-webwinkel-ga-naar-consuwijzer/

U kunt ook nog en melding doen bij www.klachtenkompas.nl van de Consumentenbond

Jos007
door Jos007 - Apr 15, 2021 om 17:31
1 Antwoorden / Vragen

mollie payments neemt geen verantwoording voor niet geleverde producten, en verwijzen naar oplichtende website die niet antwoord,
terwijl die bij mollie geregistreerd is,
dus faciliteert oplichters, door als tussen persoon de betalingen te innen.
Dit wordt door banken etc. zomaar geaccepteerd ?
geen mollie payments meer voor mij,
shop-minson.nl is de oplichtende website.
mollie payments fraudulente websites support !!

ne
door neodutchio Apr 15, 2021 om 20:28
5152 Antwoorden / 12 Vragen

shop-minson.nl een oplichter? Hoe komt u daar nu weer bij? Vast niet omdat er geen KVK bekend is, geen adres, geen contactgegevens en boven de algemene voorwaarden de naam Miagos staat.
Maar waarom klaagt u uw bank niet aan, ook die zijn partij volgens uw denkwijze. En PostNL, want die bezorgen iets dat lijkt op uw bestelling.

marita5
door marita5 Apr 15, 2021 om 23:17
11513 Antwoorden / 15 Vragen

@Jos007 , de site shop-minson.nl is geregistreerd op 28 - 12 - 2020 , is een dropshipper de spullen komen uit China ,

Controleren of een site betrouwbaar is , klik op de rode regels .

https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/dropshipping-check-goed-waar-je-bestelt

https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/checklist-veilig-online-winkelen

https://www.consumentenbond.nl/online-kopen

tijger1
door tijger1 - Apr 15, 2021 om 17:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@jos007

U hebt blijkbaar geen idee wat betaal providers zijn.

m.
door m.stroomberg - May 12, 2021 om 23:06
1 Antwoorden / Vragen

Hallo, heeft hij toevallig dingen bij shobbaloe besteld? Want ook ik.ben mijn geld kwijt helaas.

Frans niks
door Frans niks - Oct 3, 2021 om 19:12
2 Antwoorden / Vragen

Hier precies zo net een koffiemachine besteld ook had de persoon dit nummer NL51 DEUT 0265 2624 61 achteraf alles gelezen en nu m'n centjes weg gvd!! Was een originele advertentie op Facebook ook kvk alles op de site staan maakte gebruik van koffiekeuzes.nl alles leek ze echt en trap echt nie overal in dit is de eertse keer maar zo echt als dit leek!! Ook vind ik dat Facebook alles is goed moet nakijken want als ik iets op Facebook zet wat hen nie aanstaat sta ik zo op een blok van een paar weken! Maar dit gewoon puur diefstal dit mag dus gewoon

Frans niks
door Frans niks - Oct 3, 2021 om 19:15
2 Antwoorden / Vragen

Hier precies zo net een koffiemachine besteld ook had de persoon dit nummer NL51 DEUT 0265 2624 61 achteraf alles gelezen en nu m'n centjes weg gvd!! Was een originele adveoop Facebook ook kvk alles op de site staan maakte gebruik van koffiekeuzes.nl alles leek ze echt en trap echt nie overal in dit is de eertse keer maar zo echt als dit leek!! Ook vind ik dat Facebook alles is goed moet nakijken want als ik iets op Facebook zet wat hen nie aanstaat sta ik zo op een blok van een paar weken! Maar dit gewoon puur diefstal dit mag dus gewoon

sira
door sira Oct 3, 2021 om 20:13
2336 Antwoorden / 24 Vragen

Waren bij u in het dorp, stad of Bol.com alle koffiemachines uitverkocht?

Koop nooit bij "bedrijven" die adverteren op Facebook. Deze waarschuwing gaat nu al meer dan 2 jaar rond. Blijkbaar heeft u die allemaal gemist.
Er is geen oplossing om uw geld terug te krijgen, maar er is wel een andere oplossing en die is om uzelf te beschermen, STOP met Facebook.

ne
door neodutchio Oct 3, 2021 om 21:50
5152 Antwoorden / 12 Vragen

KVK en alles op de site staan? Een niet bestaand KVK nummer, een straatnaam zonder huisnummer, geen telefoonnummer, een klantenservice die 24/7 zou werken, .... Alles wat op hun site staat is dus kolder. Vooraf doe je onderzoek en dan ga je heel snel een koffiezetter halen bij een fatsoenlijke Nederlande (web)winkel.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Oct 3, 2021 om 20:38
2055 Antwoorden / Vragen

Dit is trekken aan het verkeerde touwtje. Mollie verzorgt de betaling maar het geld is door hun overgemaakt en ze kunnen het niet terughalen. Als je een dus discussie hebt met een leverancier moet je je melden bij die leverancier, niet bij Mollie.

Wat is trouwens een "originele advertentie op Facebook"? Heeft Facebook daar een stempel met "Betrouwbaar" op gezet?

DE
door DELIAFato - Jan 7, 2022 om 08:52
2 Antwoorden / Vragen

Ik heb bij Waterfleswinkel.nl iets besteld en krijg ook dit rek.nummer te zien.
Echter staat het kvk & domeinnaam geregistreerd op een ander persoon.Deze prsoon heb ik gevonden via social media.Persoon pronkt met de website vanaf 5 jaar terug.Ik heb een pb gestuurd naar hem en zn vriendin.Ik ben in afwachting...

ne
door neodutchio Jan 7, 2022 om 09:29
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Waterfleswinkel is een site die al meerdere jaren bestaat en zijn zaakjes bijna netjes op orde heeft. aangesloten bij een keurmerk, een nette webshop, adresgegevens en een eigen mailadres. Echter enkel het KVK nummer kon ik zo snel niet vinden.
Het rekeningnummer dat hier de ronde gaat is het rekeningnummer van Mollie zelf. Daar word de betaling naar over gemaakt en Mollie stort het door naar de webwinkel.

marita5
door marita5 Jan 7, 2022 om 11:16
11513 Antwoorden / 15 Vragen

@neodutchio , Kvk nr staat onder contact , onderdeel van Bosma Ecommerce https://www.kvk.nl/zoeken/?source=all&q=%2052991334&start=0&site=kvk2014

marita5
door marita5 Jan 7, 2022 om 11:29
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Lidmaatschap webwinkelkeur per 7 - 1 - 2022 stop gezet https://www.webwinkelkeur.nl/webshop/Waterfleswinkel-nl_2584

DE
door DELIAFato Jan 9, 2022 om 11:02
2 Antwoorden / Vragen

@neodutchio
KvK was prima te vinden.Daar stond het geregistreerd onder R.bosma.Fb recensies zien er niet lovend uit. inmiddels heb ik contact met meerdere gedupeerden.Oh,  en zn vriendin heeft een perfecte recencie geschreven.(vreemd,volgend Linked in werkt ze bij justitie)Telefonisch zijn ze niet te bereiken en op het aangegeven adres wonen ze niet.KVK adres is ook weer anders dan op de site....
Een nette website daar kunnen de meningen verdeeld over zijn.
Ik kreeg gister een fb bericht van de waterfleswinkel... Maandag wordt mijn betaling retour gedaan want de webshop os vanaf januari gesloten.Vervolgens is bestellen nog steeds mogelijk en staat er niks over vermeld op de webshop.

DE
door DELIAFato Jan 9, 2022 om 11:05
2 Antwoorden / Vragen

@MARITA5 klopt, zag ik zag deze gegevens ook bij KvK...helaas worden er ook in het neiuwe jaar nog mensen gedupeerd.De webshop is nog steeds open

ne
door neodutchio - Jan 7, 2022 om 09:31
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Het word hier steeds spannender. Nu is het rekeningnummer van Mollie al reden tot allerlei speurtochten, worden nietsvermoedende goedwillende ondernemers aangeschreven en zou alles met het genoemde rekeningnummer niet goed zijn.

NL51 DEUT 0265 2624 61 is het rekeningnummer van Mollie zelf. Lees hier de uitleg.

rj
door rjw Jan 9, 2022 om 11:24
3261 Antwoorden / 5 Vragen

En de ellende is dat als er weer iemand het niet snapt en ze gaan googlen op dat nummer, ze op deze site komen, maar half lezen en hun gelijk bevestigd zien en Mollie weer aan de schandpaal nagelen zonder dat ze maar enigszins weten waar ze het over hebben.

va
door vanlotjegetikt - Jan 7, 2022 om 09:40
809 Antwoorden / Vragen

Zoals al eerder opgemerkt weten veel mensen niet wat een betaalplatform is.
Beter om eerst de rekeningafschriften eens goed te bekijken voordat Jan en Alleman van vanalles beschuldigd wordt.
Mollie, Ideal zijn kosteloos en er zijn er een paar die transactiekosten berekenen.
Op deze manier worden de privegegevens van de rekeninghouder beschermd. Heeft zowel voor als nadelen
Vaak te herkennen aan "inzake van"
Dus mocht men wat te mauwen hebben over goede verkopers ga je schamen.
Beter gezegd koop niet bij hele goedkope websites of sites die net een maandje online zijn.
Enne AANGIFTE DOEN dus niet alleen mauwen.
Stenen winkels genieten nog steeds de voorkeur zeker als het gaat om service...................

rj
door rjw Jan 9, 2022 om 11:22
3261 Antwoorden / 5 Vragen

" of sites die net een maandje online zijn."

Dit "advies" wordt vaker gegeven maar is natuurlijk een onzinadvies. Dat zou beteken dat nieuwe, bonafide, bedrijven nooit bestellingen gaan krijgen als iedereen dit zou opvolgen.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jan 10, 2022 om 13:13
2055 Antwoorden / Vragen

Dat lijkt mij voor veel mensen, ik bedoel de types die zich hier melden dat je hun geld kwijt zijn juist uitstekend advies. Het feit dat u kunt zien of een site van een bonafide bedrijf is wil nog niet zeggen dat iedereen dat kan. Voor die mensen geldt of bij jouw bekende bedrijven bestellen of accepteren dat je af en toe je geldt kwijt bent. En natuurlijk is er tussen zwart en wit een wereld van grijstinten.

DE
door DELIAFato - Jan 9, 2022 om 10:45
2 Antwoorden / Vragen
sira
door sira - Jan 10, 2022 om 12:36
2336 Antwoorden / 24 Vragen

Geen van de klagers weet wat een betaalprovider oftewel een Payment Service Provider is. Advies aan alle onwetende klagers: lees je in op internet.

Maar, als al die klagers zo goed weten dat Mollie onbetrouwbaar is, waarom klagen ze dan niet bij hun eigen bank? Die maken bij afronding van het betaalproces per slot van rekening het geld van de klager over naar Mollie.

pe
door pebk - Jan 10, 2022 om 14:13
581 Antwoorden / 0 Vragen

Vragen over je bestelling of betaling kunnen wij niet beantwoorden, neem daarvoor contact op met de webshop waarbij je je aankoop hebt gedaan. Indien je de webshop enkele keren hebt geprobeerd te bereiken via e-mail en telefoon, maar geen gehoor krijgt, dan kun je een betaling rapporteren. Zoek de transactie op, klik op ‘Rapporteer deze betaling’ en vul de gevraagde gegevens in. In je bericht geef je aan wat er aan de hand is, bijvoorbeeld dat je betaald hebt voor een product dat nooit geleverd is. De webshop zal dit bericht ontvangen en wij linken de melding aan de webshop.

https://help.mollie.com/hc/nl/articles/360035728814-Wat-is-Mollie-

jo
door jozu - Mar 7, 2022 om 17:05
72 Antwoorden / 2 Vragen

Ook  een  Ideal betaling via Mollie gedaan ,mooi  bestelde  artikelen niet gehad.

Mollie is onbetrouwbaar of hun opdrachtgever(s)

Ga klagen bij mijn ING bank  om betalingen via Mollie te blokkeren .
Ik wil het adres  en bank nummer van die zwendelaar hebben.

sira
door sira Mar 7, 2022 om 21:12
2336 Antwoorden / 24 Vragen

Nogmaals, niet Mollie is de onbetrouwbare partij, maar het bedrijf dat op Facebook adverteert.
Al die spullen komen bij AliExpress vandaan, u betaalt er veel geld voor en bij AliExpress kost het ca. € 10,-

Waarom heeft u de afgelopen 2 à 3 jaar alle waarschuwingen op tv gemist dat u niet bij adverteerders op Facebook moet kopen? Ik denk dat u teveel met Facebook bezig bent en daarom belangrijk nieuws mist.

Klaag anders uw eigen bank aan, want zij maken in opdracht van u het geld over naar Mollie. Kijken hoe ze reageren.

Zie het als een les, weliswaar een dure, maar so what.

ne
door neodutchio Mar 7, 2022 om 22:00
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Ik zou dan weer de internetprovider aansprakelijk stellen. Want doordat zij internet faciliteren kunnen oplichters hun gang gaan. En een computer werkt niet zonder stroom, dus de nutsbedrijven houden zo ook de oplichting in de hand.
Vroeger, toen je koe nog met een korte oe schreef, bracht ik wel eens geld naar de bank. Werd ik veroordeeld door de rechter omdat ik daarmee de kans op bankovervallen vergrootte.
Of zullen we gewoon het beestje bij zijn naam noemen. De partij bij wie besteld word en niet levert blijft in gebreke. Het betaalsysteem, het hostingbedrijf, de stroomleverancier, de waterleverancier voor het kunnen doorspoelen van het toilet van deze verkoper en alle andere randzaken staan hier los van.