Ideal-betalingen via Mollie.
Mijn schoondochter heeft een aantal keren via internet wat besteld. De Ideal-betaling liep via Mollie. Na verloop van tijd nog steeds niets ontvangen, dus maar even kijken op de betreffende site. Deze is dus niet meer te vinden. Daarom contact opgenomen met mollie.com om te kijken of ze haar geld weer terug kan krijgen. Dit is dus niet mogelijk en wij moeten zelf contact opnemen met de begunstigde. Daar zij aangeeft dat dit niet mogelijk is, stuurt Mollie een maail naar de begustigde om contact met haar op te nemen. Ook krijgt zij een email adres, waar zij een mail naar toe kan sturen. Deze mail gestuurd, maar er komt (eigenlijk vanzelfsprekend) geen enkele reactie op. Na het bekijken van de diverse transacties blijkt het geld steeds te worden overgemaakt op hetzelfde rekeningnummer (NL51 DEUT 0265 2624 61), maar steeds met een andere naam. Op de site van Mollie staan we reviews, maar dat zijn allemaal positieve (er worden ook wel betalingen gedaan die wel goed gaan). De personen worden uitgenodigd om een review te plaatsen. Zelf een review plaatsen, lukt dus niet. Ook heb ik al eens chat-contact gehad met Mollie, maar zodra je een lastige vraag stelt, wordt de chatsessie afgebroken en heb je ineens meer dan 20 wachtenden voor je. Is het misschien mogelijk dat Kassa hier eens in gaat duiken en het een en ander aan de kaak gaat stellen?
Naar Mo0llie betalen is een vrijwillige betaling die niet terug te boeken is. Tenzij u de ontvanger zo gek krijgt, mits die te vinden is.
U kunt via dit forum geen actie verwachten, wel via de tv redactie, zie onderaan deze pagina. Vermoedelijk heeft u via feestboek iets bij een dropshipper of gelgenheids oplichter besteld.
Mollie is slechts een tussenpersoon die betalingen aan webshops verwerkt. Zij zijn niet verantwoordelijk voor betalingen aan / aankopen bij onbetrouwbare webshops. Ik heb zomaar het vermoeden dat zij bij een dropshipper besteld heeft.
Aan dropshippers wordt in de media veel aandacht besteed, ook oa door Kassa.
Lees dit even https://opgelicht.avrotros.nl/forum/handelsites-bv-marktplaats-en-ebay-f26/opgelicht-via-facebook-chefsartpencil-t41012.html
U klaagt bij de verkeerde, Mollie heeft er niets mee van doen.
Voortaan zorgvuldiger zijn met bestellen op internet. Alleen bij bekende webshops.
Ik heb pas wat gebak bij de plaatselijke bakker besteld, die wilde daarvoor contact geld ontvangen. Ik had zelf even geen tijd, maar mijn buurvrouw ging toch naar die bakker toe en heeft het geld daar afgegeven. Nu heb ik mijn gebak nooit ontvangen én is de bakker ineens gesloten. Dus ik heb mijn buurvrouw om het geld teruggevraagd, maar dat wil ze niet teruggeven? En als ik toch aandring op terugbetalen, dan gooit ze de deur dicht.
Dat is een overduidelijk voorbeeld.
Mooie analogie!
Ik zie maar 1 ding wat U kunt doen.
Met bewijs van betaald en niets gekregen en meerdere namen voor 1 bank rekening....
Ga naar Politie en doe aangifte van oplichting.
Met Procesverbaal naar Mollie gaan heb je meer kans als ze ook het bewijs zien.
Dan kunnen zij dit bank nummer voor elke volgende firma met nieuwe naam gelijk blokkeren en ook aangifte doen.
Maar eerst zelf aangifte bij Politie doen en de nieuwe Firma zodra die zich melde aanpakken.
Een verdacht rekening nummer Bekend Bij Politie zal minder omzet halen en zo pak je ze wel terug.
Omsss
xx
Sinds wanneer is iets niet leveren automatisch reden tot aangifte? Als je zelf besteld bij een dropshipper met een levertermijn van weken tot maanden, dan weet je dat je moet wachten. En als je, ongeacht waar, iets niet geleverd krijgt, dan is het een civiele zaak. Tenzij oplichting bewezen kan worden.
Deze firma schreef Topic starter is meerdere namen op 1 bankrekening...
Vele niet meer bereikbaar.....
Hij beweerde bewijs voor fraude te hebben en dan is aangifte wel mogelijk.
Maar als je echt bewijs van fraude hebt dan ga je daar toch wat mee doen voordat je dat op een internetforum gaat zetten? Mensen die claimen bewijzen te hebben maar geen aangifte doen neem ik niet zo serieus eerlijk gezegd. Dat zijn meestal slechts stoere woorden.
Weer een compleet fout antwoord. Als u het niet weet, geef dan geen antwoord.
Als u een koe koopt van mij en betaalt via de bank, dan komt u toch naar mij en niet naar de bank als er een probleem is?
Mollie handelt de betaling af als een bank. Meer doen ze niet. De koper vraagt te betalen en Mollie zorgt dat het op de rekening van de verkoper komt. Het niet nakomen van de overeenkomst kan wel gemeld worden bij Mollie.
Vragen over je bestelling of betaling kunnen wij niet beantwoorden, neem daarvoor contact op met de webshop waarbij je je aankoop hebt gedaan. Indien je de webshop enkele keren hebt geprobeerd te bereiken via e-mail en telefoon, maar geen gehoor krijgt, dan kun je een betaling rapporteren. Zoek de transactie op, klik op ‘Rapporteer deze betaling’ en vul de gevraagde gegevens in. In je bericht geef je aan wat er aan de hand is, bijvoorbeeld dat je betaald hebt voor een product dat nooit geleverd is. De webshop zal dit bericht ontvangen en wij linken de melding aan de webshop.
https://help.mollie.com/hc/nl/articles/360035728814-Wat-is-Mollie-
U kreeg al veel reacties en m..b.t. betrouwbaarheid van webwinkels (Molliue is een tussenschakel als al vaker gezegd) :
Ik kan hier als vrijwillige vraagbeantwoorder niets anders mee dan ook u wijzen op de veelheid van waarschuwende info die er als is m.b.t. het nagaan van betrouwbaarheid van webwinkels, bestellen in het buitenland of van goederen die uit het verre buitenland komen, dropshippers etc.
Zo u tot de mening zou komen dat u wordt opgelicht, doe dan aangifte bij de politie (u komt dan wel op een stapel denk ik) of kijkj hier of de sitet al bekend is Bekende malafide handelspartijen | politie.nl. Doe melding bij de ACM www.consuwijzer.nl
Het nagaan of de webwinkel een erkend keurmerk met ook geschillenregeling is hierbij van groot belang.
Zie verder o.a. https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu ;
https://www.thuiswinkel.org/consumenten/veilig-online-shoppen ;
https://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen- : deze: https://www.consumentenbond.nl/online-kopen ;
Bestellen in China: let op de valkuilen | PlusOnline
https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/dropshipping-hoe-werkt-dat
https://ictrecht.nl/2011/06/20/een-klacht-over-een-webwinkel-ga-naar-consuwijzer/
U kunt ook nog en melding doen bij www.klachtenkompas.nl van de Consumentenbond
mollie payments neemt geen verantwoording voor niet geleverde producten, en verwijzen naar oplichtende website die niet antwoord,
terwijl die bij mollie geregistreerd is,
dus faciliteert oplichters, door als tussen persoon de betalingen te innen.
Dit wordt door banken etc. zomaar geaccepteerd ?
geen mollie payments meer voor mij,
shop-minson.nl is de oplichtende website.
mollie payments fraudulente websites support !!
shop-minson.nl een oplichter? Hoe komt u daar nu weer bij? Vast niet omdat er geen KVK bekend is, geen adres, geen contactgegevens en boven de algemene voorwaarden de naam Miagos staat.
Maar waarom klaagt u uw bank niet aan, ook die zijn partij volgens uw denkwijze. En PostNL, want die bezorgen iets dat lijkt op uw bestelling.
@Jos007 , de site shop-minson.nl is geregistreerd op 28 - 12 - 2020 , is een dropshipper de spullen komen uit China ,
Controleren of een site betrouwbaar is , klik op de rode regels .
https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/dropshipping-check-goed-waar-je-bestelt
https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/checklist-veilig-online-winkelen
https://www.consumentenbond.nl/online-kopen
Hallo, heeft hij toevallig dingen bij shobbaloe besteld? Want ook ik.ben mijn geld kwijt helaas.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Charlie Temple komt afspraken niet na en laat niets van zich horen, ben niet dei
CharleyTemple nog actief? Komen hun verplichtingen niet na. Hoe zit dit vragen velen met mij zich af Lees meer
Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet
Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.
De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug
...
Lees meer
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer