Ja
door Jan Timmerman Apr 14, 2018 om 12:10
Winkels & webshops

Iemand ervaring met Ramlux?

Heb half februari 6 lampenkappen online besteld op lampenkappen.online en deze ook gelijk betaald.
Na een week kreeg ik van de heer [edit-redactie] een reactie dat de levering van deze lampenkappen vertraging had opgelopen.
Hij kon me nu 2 lampenkappen leveren maar heb hem toen aangegeven dat ik liever alles in 1 keer wou hebben.
Daarna heb ik alleen nog 1 reactie van hem gehad via de whatsapp en vervolgens is hij zowel telefonisch, als ook via mail niet bereikbaar.
Ben nog bij zijn bedrijf in Hilversum langs geweest maar daar was ook niemand aanwezig.
Iemand ervaring met [edit] en zijn bedrijf Ramlux?

6028 12 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Apr 14, 2018 om 12:15
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Probeert u het nog eens via een formulier.
Hier ook nog wat revieuws.
https://nl.trustpilot.com/review/ramlux.nl
https://www.ramlux.nl/c-1923005/contact/

tijger1
door tijger1 - Apr 14, 2018 om 12:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u even op internet gezocht had, had u daar waarschijnlijk niets besteld.

lees erns hier.

https://nl.trustpilot.com/review/ramlux.nl

hansje klein
door hansje klein - Apr 14, 2018 om 12:35
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Vandaag is de zaak in ieder geval gesloten ...

Ook ik heb meteen al de reviews op trustpilot.com gevonden, die collegá's eerder al gelinkt hebben.
Met zo'n on-betrouwbare zaak moet je helemaal geen ervaring willen hebben. Mogelijk komen de lampenkappen uit China en klopt de logistiek helemaal niet, maar dan de zaak dichthouden ... en niet antwoorden ...  :(

Zet uw klacht alvast erbij op >klachtenkompas.nl/bedrijf/ramlux<

marita567
door marita567 - Apr 14, 2018 om 12:47
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Hallo Jan Timmermans ,

Dien schriftelijk een klacht in , klik op de rode regels .

https://www.ramlux.nl/c-2075015/klachtenafhandeling/

Helpt dit niet , dien dan een klacht in bij Qshops :.

https://www.qshops.org/webshop/view/ramlux-nl

4. Komt er geen onderlinge oplossing bij een klacht, dan kunt u uw klacht voorleggen aan de
Geschillencommissie Qshops. U kunt ook eerst een beroep doen op bemiddeling door het Qshops
Keurmerk. Van dit recht kunt u gebruik maken via het online klachtenformulier op de website van
Qshops Keurmerk. Zie: https://www.qshops.org/pages/klacht_melden De klacht wordt dan naar Qshops
gestuurd. Zowel wij als u krijgen hiervan een afschrift. Qshops bemiddelt binnen drie maanden in een
oplossing tussen u en ons. Wanneer bemiddeling door Qshops niet lukt of niet binnen de termijn van
drie maanden lukt, kunt u de klacht alsnog voorleggen aan de Geschillencommissie Qshops in Den
Haag, zie artikel 16.
4. Wanneer u een klacht heeft, kunt u deze ook altijd aanmelden bij het Europees ODR platform via
http://ec.europa.eu/odr
Artikel 16 Geschillen
Geschillen tussen u en ons over de totstandkoming of uitvoering van overeenkomsten kunnen zowel door u
als door ons worden voorgelegd aan de onafhankelijke Geschillencommissie Qshops, Postbus 90600, 2509
LP te Den Haag (www.geschillencommissie.nl). Hierbij gelden de volgende regels:
1. Een geschil wordt door de Geschillencommissie slechts in behandeling genomen, wanneer u uw klacht
eerst aan ons heeft voorgelegd.

https://www.qshops.org/pages/klacht_melden

https://www.scamadviser.com/check-website/ramlux.nl

U bent niet de enige met deze klacht ,

https://www.google.nl/search?client=opera&hs=jyf&ei=KdnRWr_MH5CkwAK4h4xY&q=ramlux&oq=ramlux&gs_l=psy-ab.3..0l10.6805.11332.0.11830.16.10.0.0.0.0.122.817.6j3.9.0....0...1.1.64.psy-ab..9.6.539...0i131k1.0.U5Tptt_mK-U#lrd=0x47c66b17ed6d009d:0x1487ff4ce9538273,1,,,

heugem01
door heugem01 - Apr 16, 2018 om 09:25
1 Antwoorden / Vragen

Ik heb begin januari 2 kapjes besteld en per ongeluk 2x betaald. Dit bedrag is ook meteen teruggestort. Kapjes ontvangen maar deze bleken niet te passen ivm de fittingsmaat (stond foutief vermeld). Kapjes 2 maanden terug meteen retour gezonden en tot op heden is mijn geld niet teruggestort op mijn rekening. Er wordt niet meer gereageerd op mijn mails, telefoon wordt niet opgenomen en ook het formulier ingevuld waarin wordt aangegeven dat je binnen 24 uur antwoord krijgt is tot op heden niet beantwoord. Ik begin het ergste te vermoeden, dat er iets aan de hand is en dat ik het geldbedrag kwijt ben. Mocht dhr. [edit-redactie] dit lezen dan kan hij de zaak goed maken door voor het einde van de maand april het geld op mijn rekening te retourneren incl. de verzendkosten.

hansje klein
door hansje klein - Apr 16, 2018 om 10:16
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Jan Timmerman ...

u heeft uw klacht nog niet geplaatst op >https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/ramlux<

hansje klein
door hansje klein - Apr 16, 2018 om 10:25
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Heugemo1 ...

Zet óók ú uw klacht erbij op >klachtenkompas.nl/bedrijf/ramlux<

en
door enuffsaid - May 14, 2018 om 15:24
2 Antwoorden / Vragen

Ja!  En hele slechte.  Onze ervaring gaat terug naar begin 2016.  Ook lampenkappen besteld; nooit geleverd.  Gebeld, ge-emailed, contact formulier ingevuld, maar geen enkele reactie.  Ramlux had zo'n keurmerk op hun website staan en die hebben wij ingeschakeld.  De eigenaar [edit-redactie] had zelfs het gore lef om te zeggen dat "de klant niet zo moest zeuren".  Dankzij het keurmerk is ons geld terug gestort.  Ik heb toen op trustpilot een pittige reactie achter gelaten.  Daar was De heer [edit-redactie] niet blij mee en heeft er alles aan gedaan om het te laten verwijderen, maar wij hadden alle correspondentie met het keurmerk dus de recentie bleef gewoon staan.  Toen is Dhr [edit-redactie] zelf allemaal valse reviews gaan maken.  Echt heel duidelijk te zien bij Trustpilot, zelfs een keer onder z'n eigen naam.  Ook dat heb ik onder de aandacht gebracht van Trustpilot en die hebben hem toen van hun site gegooid.  Sindsdien geen enkele positieve reactie meer en is waardering voor Ramlux gekeldered.  KOOP NOOIT BIJ DEZE BOEF.

PS. Alle correspondentie hebben wij nog als bewijs van deze charlatan.

en
door enuffsaid - May 14, 2018 om 15:41
2 Antwoorden / Vragen

[edit redactie]

Verder verkopen ze ook onder de volgende websitehadden  www.lampenkappen.online.nl /  www.lampenkappen-outlet.nl,

het keurmerk zijn ze inmiddels kwijt:   https://www.keurmerk.info/Leden_Partners/LidDetails/7277?f=1

Ra
door Ramlux - Jul 21, 2018 om 09:35
1 Antwoorden / Vragen

Geachte heer Timmerman,

Wat vervelend dat u deze ervaring met mijn bedrijf heeft gehad. Uw bestelling heeft veel te lang op zich laten wachten. Uiteindelijk is het goed gekomen en heeft u op donderdag 21 juni j.l. uw bestelling mogen ontvangen. Hierbij bied ik u mijn excuus aan dat uw bestelling zo'n vertraging heeft opgelopen. Ik hoop dat de lampenkappen mooi staan.

Met vriendelijke groet,

Ramlux Light & Design

bm
door bmn Jul 21, 2018 om 10:03
7 Antwoorden / 0 Vragen

Ben u zich er van bewust dat u het adres en handtekening van een klant openbaar maakt? Dit is een datalek en zal vermoedelijk ook gemeld moeten worden bij de AP.

Cookies
door Cookies Jul 21, 2018 om 10:08
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Wauw, super webshop. Eerst moet je tijden wachten op levering en daarna gooien ze je privé gegevens online. Lekker deskundig zijn jullie. Verwijder zsm de afbeelding via de bewerkknop.

Gr
door Grunn1 Jul 21, 2018 om 10:11
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Het openbaar publiceren van klant gegeven is wettelijk verboden en in strijd met de privacy wetgeving. Als u zo met wettelijke regels omgaat zegt dat al genoeg over uw webshop. Als particulier zou ik hier ver vandaan blijven en nooit iets bestellen.

Ra
door Ramlux Jul 21, 2018 om 13:38
1 Antwoorden / Vragen

Dat is niet de bedoeling, was in de veronderstelling dat ik een reactie zou geven aan de heer Timmerman zelf. Waar zit de bewerkknop?

marita5
door marita5 Jul 21, 2018 om 13:44
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@ramlux , dit kunt u niet meer verwijderen , dit kan alleen 1 uur na plaatsing van uw reactie . Ik heb dit gerapporteerd aan de redactie , zij alleen kunnen dit nu nog verwijderen .

sjjoppy
door sjjoppy Jul 21, 2018 om 14:58
7210 Antwoorden / 3 Vragen

@ramlux
Duidelijk uitgelegd door u dat uw reactie persoonlijk bedoeld is.
Na het weekend en misschien eerder zal dit door de redactie verwijderd zijn.

Cookies
door Cookies - Jul 21, 2018 om 10:23
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@ramlux, lees je eigen privacy policy nog even door:

Algemeen

RamLux Light & Design respecteert de privacy van alle gebruikers van haar site en draagt er zorg voor dat de persoonlijke informatie die u ons verschaft vertrouwelijk wordt behandeld. Wij gebruiken uw gegevens om de bestellingen zo snel en gemakkelijk mogelijk te laten verlopen. Voor het overige zullen wij deze gegevens uitsluitend gebruiken met uw toestemming. Zoals bijvoorbeeld de nieuwsbrief. Uw gegevens zullen niet aan derden worden verkocht.

RamLux Light & Design verkoopt uw gegevens niet.

Uw persoonlijke gegevens worden uitsluitend aan derden ter beschikking gesteld die betrokken zijn bij afhandelen van uw bestelling. Uw gegevens zullen niet aan derden worden verkocht voor commerciële doeleinden. Onze werknemers en door ons ingeschakelde derden zijn verplicht om de vertrouwelijkheid van uw gegevens te respecteren.

Wij gebruiken uw gegevens uitsluitend om u onze producten/diensten te kunnen leveren. Als u een bestelling plaatst bij RamLux Light & Design, hebben we uw naam, e-mailadres, afleveradres en betaalgegevens nodig om de bestelling in behandeling te kunnen nemen en om u te kunnen informeren over het verloop ervan. U kunt zich vrijblijvend aanmelden voor onze nieuwsbrief en andere diensten om zo op de hoogte te blijven van onze ontwikkelingen en aanbiedingen. Ook om het winkelen bij RamLux Light & Design zo aangenaam mogelijk te laten zijn, slaan wij met uw toestemming uw persoonlijke gegevens en de gegevens met betrekking tot uw bestelling en het gebruik van onze diensten op. Deze gegevens kunnen we met uw toestemming gebruiken om u te informeren over de ontwikkeling van de website en om u gericht speciale aanbiedingen en acties te doen toekomen. Wilt u dit niet meer, kunt u ons dat laten weten door een e-mail te sturen naarinfo@ramlux.nl.

Uw persoonlijke gegevens zijn veilig (SSL beveiligd)

RamLux Light & Design waarderen het vertrouwen dat u in ons stelt en wij zullen daarom uiterst zorgvuldig met uw gegevens omgaan. Uw gegevens zullen te allen tijde worden beschermd en vertrouwelijk worden behandeld. Alle pagina's waar persoonsgegevens gevraagd worden, zijn beveiligd middels het SSL certificaat.