Je
door Jelmerha Apr 12, 2020 om 16:11
Winkels & webshops

Iets besteld, binnen 24 uur proberen te annuleren, maar pas reactie

Hallo,

ik heb iets besteld op internet, maar nadat ik betaald had kreeg ik een mail dat de levertijd dusdanig lang was, dat ik het wilde annuleren. Op de website stond dat ik het kosteloos binnen 24 uur kon annuleren en dat ze het bedrag terug zouden storten. Dit geprobeerd hebbende kreeg ik pas na een aantal dagen antwoord met de opmerking, dat het pakket al ingepakt en verstuurd was. Toen ook meteen aangegeven dat ik het pakket, zodra het ontvangen was, zou retourneren. Maar nu moet ik zelf de retour kosten betalen. Is dit terecht? Ik vind namelijk dat dit buiten mijn schuld om toch verstuurd is.

1988 9 Rapporteer

scherpslijper
door scherpslijper - Apr 12, 2020 om 16:21
70 Antwoorden / Vragen

Ik zou het bij de bezorging weigeren als zihnde geannuleerd. Dan gaat het retour afzender zonder kosten.

Je
door Jelmerha Apr 12, 2020 om 16:51
Antwoorden / 1 Vragen

Dat kon helaas niet. Ik kwam thuis en toen lag het pakket al in de gang.

ne
door neodutchio - Apr 12, 2020 om 16:28
5156 Antwoorden / 12 Vragen

Dat klinkt weer als een dropshipper. Om welke webwinkel gaat het? Als het uit China komt, dan heeft weigeren aan de deur niet zo veel zin, dan gaat het ergens zweven en wordt het lastiger om het geld echt terug te krijgen.

Je
door Jelmerha Apr 12, 2020 om 16:51
Antwoorden / 1 Vragen

Het gaat om nomados. Het komt idd uit China

justmeagain
door justmeagain Apr 12, 2020 om 23:49
623 Antwoorden / 8 Vragen

Wel een leverende dropshipper deze keer. Ook een meevaller.

diumenge
door diumenge - Apr 12, 2020 om 16:33
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dan moet je het gewoon a/d deur weigeren, dan betaal je geen retourkosten. Maar ik snap het probleem niet helemaal. Je wilde annuleren omdat het zo lang zou duren, nu blijkt het toch niet lang te duren en wil je alsnog annuleren?

Je
door Jelmerha Apr 12, 2020 om 16:54
Antwoorden / 1 Vragen

Kon het niet weigeren. Ik kwam thuis en toen lag het pakket al in de gang. Hett heeft wel een aantal weken geduurd voordat ik het ontvangen heb.

aurora1
door aurora1 - Apr 12, 2020 om 16:53
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U wilde annuleren omdat volgens de melding op de website het lang zou duren. U vond te lang.
Nu blijkt dat niet zo te zijn en wilt u nog steeds annuleren? Waarom? Omdat het snel gaat?

marita5
door marita5 - Apr 12, 2020 om 17:55
11519 Antwoorden / 15 Vragen
hutch
door hutch - Apr 12, 2020 om 18:57
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Algemene voorwaarden van Nomados, o.a. het volgende:

Dat dit figuur ook nog het Burgerlijk Wetboek noemt, op die website, in zijn/haar voorwaarden, is wel heel erg brutaal.
En er kloppen nog meer zaken niet.

Dat iemand nog iets DURFT te bestellen bij deze website, getuigt wel van veel lef.
Maar als men de algemene voorwaarden niet eerst leest, moet men nadien ook niet klagen.
Eerst denken, dan doen..... niet andersom.

ne
door neodutchio - Apr 12, 2020 om 18:59
5156 Antwoorden / 12 Vragen

Voor u is het dus opgelost. U hebt iets besteld en ontvangen. Laat dit wel een les zijn voor de volgende keer:
*contact via een formulier en niet via mail;
*2 tot 5 weken levertijd;
*Invoervergunningen komen voor rekening van de koper;
*Prijzen exclusief BTW;
*Gevestigd in een woonhuis.

Hoeveel rode vlaggen moeten er zijn om er niet te gaan bestellen? U bent de zoveelste die blind besteld bij de eerste de beste webwinkel. Alle jarenlange waarschuwingen helaas ten spijt.

tijger1
door tijger1 - Apr 13, 2020 om 00:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus in principe bent u een spekkoper dat u uiteindelijk uit China krijgt wat u besteld hebt.

Mooi toch? Prijs uw zegeningen. Voortaan eerst nadenken voordat u iets bestelt.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 13, 2020 om 10:11
16861 Antwoorden / 202 Vragen

Dat er met regelmaat, zeker in deze zeer bijzondere situatie, sprake is van latere verzending dan afgesproken is helaas een feit en volgens de wetgeving kunt u zodra u het pakket ontvangt meteen terugzenden. Als er in de voorwaarden niet is genoemd dat teregzenden gratis is, is daar helemaal niets aan te doen. Dat is geen recht. Ik vraag mij in rede af of u wel acht heeft geslagen op de meldingen van het op dit moment niet tijdig kunnen leveren door o.a. de diverse overheidsmaatregelen in diverse landen resp. het ook nog eens tijdelijk stilliggen van productie.

Hoe dan ook, het pakket is aan u verzonden en mogelijk ook al ontvangen of ontvangt u het vandaag, ga dan goed na of u nog reden heeft om terug te zenden. t retour is ontvangen.Indien u het terugzend, ga dan na of de waarde interessant genoeg is om het verzekerd retour te zenden of in iedere geval op een wij\e dat u het verzenden kunt bewijzen als er onverhoopt wordt gemeld dat het pakket niet is ontvangen.