Je
door Jeanettevdorth Jan 20, 2017 om 17:17
Winkels & webshops

Ik heb een fasionchegue gekregen van €100, is niet meer geldig volgens hun regels?

Ik heb een fashioncheque gekocht in december 2015, ik heb gebeld om het te activeren. waarop hun zeiden "mevrouw hij is niet meer geldig?" waarop ik zei dat kan niet want ik heb er nog niks van gekocht. Waarop hun zeiden "Dat klopt mevrouw die honderd euro hebben wij eraf geboekt" waarop ik zei dat is pure diefstal! De klantenservice toonde geen begrip. Mag dit zomaar? Jullie hebben een onderwerp gehad over cadeaucheques dat ze geldig blijven? Ik wauw er een cadeautje van kopen en 100euro is een hoop geld voor mij, ik heb al gezegt dat ik jullie zou benaderen waarop zij zeiden "dat moet u doen mevrouw" er staat dat ze 1 jaar na activatie ongeldig zijn? Dus ik vind het pure diefstal!

Afzender: jeanette van dorth. [edit redactie: persoonlijke gegevens]

8212 13 Rapporteer

newmikey
door newmikey - Jan 20, 2017 om 17:25
830 Antwoorden / 0 Vragen

Haal uw gegevens even weg, dit is een openbaar forum! Als er op de kadocheque een geldigheidsduur van 1 jaar staat, mag dit inderdaad. Maar waarom koopt u in godesnaam een kadobon voor uzelf?

Je
door Jeanettevdorth Jan 21, 2017 om 19:26
Antwoorden / 1 Vragen

Mijn man heeft hem gekocht voor mij

aurora1
door aurora1 - Jan 20, 2017 om 17:26
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Haal svp direct via de bewerkknop uw mailadres weg. Dit is een openbaar forum, dus er kan misbruik van gemaakt worden.
Zoek eens op internet op wat diefstal is, en kijk ook eens hoe lang die cheque geldig was. Kennelijk vond u die cheque niet belangrijk genoeg dat u hem zo lang heeft laten liggen. Waarom u zomaar een cheque voor uzelf heeft gekocht is me een raadsel.

di
door digioma - Jan 20, 2017 om 17:26
646 Antwoorden / 29 Vragen

Ten eerste is het niet echt slim om je mailadres op een openbaar forum te vermelden. Heel Nederland en omstreken kan meelezen zonder inloggen, dus niet raar opkijken als er spam of zo binnenkomt. Wanneer achterop een cadeaubon/fashioncheque staat dat deze een jaar na aankoop niet meer geldig is dan had u dat kunnen weten en het is niet ongebruikelijk. Helaas

fa
door familyman - Jan 20, 2017 om 17:31
888 Antwoorden / 1 Vragen

Gekocht in dec 2015, dus geldig tot dec 2016, dus in jan 2017 verlopen. Op de cheque staat volgens de algemene voorwaarden 9.1 dat de geldigheidsduur een kalenderjaar is. Volgens 9.3 kan de cheque verlengd worden voor € 5,00.

Overigens, u vind het pure diefstal, kijk maar uit met deze beschuldiging.

tijger1
door tijger1 - Jan 20, 2017 om 17:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U zult nu wel van allerlei kanten een aanbod krijgen dat zij, tegen betaling, uw cheque weer geldig kunnen maken:))

En als u dat programna deel toentertijd hebt gezien, dan weet u toch dat als het vermeld staat tot wanneer ze geldig zijn, dat ook mag?

Kijk eens in het woordenboek wat diefstal betekent.

edrick3
door edrick3 - Jan 20, 2017 om 17:34
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Snap niet waarom je die cheque blijkbaar na aankoop geactiveerd hebt en er dan (nog) niets mee gedaan hebt.
Maar goed ......
Van de site:

fashioncheque is na activatie 1 jaar geldig. Is jouw fashioncheque verlopen? Vul dan het formulier in om jouw fashioncheque te verlengen of uit te betalen.

Download formulier ‹

Het is mogelijk om digitaal het formulier in te vullen. Het formulier kunt u daarna printen en ondertekend opsturen naar ons postbusnummer zoals aangegeven op het formulier.
(Bron)

tenormin
door tenormin Jan 20, 2017 om 18:22
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Wel aangetekend, dus bovenop de €5,00 die de verlenging kost. ;-)

ha
door halex - Jan 20, 2017 om 18:20
1374 Antwoorden / 4 Vragen

U vind het diefstal. Ik vind het dom. Wie koopt nu eerst een soort van kadobon voor zichzelf om vervolgens de geldigheid te laten verlopen? U had beter bij de pinautomaat een biljet van € 100 kunnen aanschaffen. Die verliezen veel minder snel hun geldigheid en worden in veel meer winkels geaccepteerd.

sira
door sira Jan 24, 2017 om 11:52
2336 Antwoorden / 24 Vragen

Goede tip. Dank je ;-)

Ma
door Mat Matheij - Jan 20, 2017 om 22:37
986 Antwoorden / 3 Vragen

Een fashioncheque aangekocht in december 2015 kan een geldigheidsdatum hebben, echter die moet er op vermeld staan. Waarom u een dergelijke cheque heeft aangekocht is onduidelijk of u heeft deze gekregen. Bellen met hoofdkantoor maar u bent er wel laat mee.

ficus
door ficus - Jan 22, 2017 om 17:56
147 Antwoorden / 2 Vragen

Wat is er mis mee om cadeaubonnen voor jezelf te kopen?  Nergens is er een wet dat het niet mag.
Ik koop ook wel eens een cadeaubon van BOL.com voor mezelf. Ik kan niet via creditcard of ideal betalen, dus de cadeaubonnen zijn een uitkomst. Daarnaast kan ik ook een klein spaarpotje bij BOL.com aanleggen en betaal ik de bedragen in termijnen.
Ik mag mezelf wel een cadeautje geven en dat gun ik me zelf ook.

Gerry1969
door Gerry1969 Jan 22, 2017 om 18:11
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Als je niet via een credit of Ideal kunt betalen klinkt het alsof je geen bankrekening hebt of dat deze niet roer is.
Bonnen voor jezelf kopen om dan in termijnen te betalen?
BOL gaat u echt geen grasmaaier verkoper die u maandelijkse met een bon mag betalen. Raar verhaal! Geen wet voor nodig want ieder normaal persoon doet dit niet. De wet zou dus voor een hele kleine groep gaan gelden

tijger1
door tijger1 Jan 22, 2017 om 18:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En hoe betaalt u die cadeaubon van Bol dan? Gek verhaal.

ficus
door ficus Jan 23, 2017 om 10:49
147 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb gewoon een bankrekening, maar doe niet aan internetbankieren. Heel simpel. Ik koop bij de AH (Jumbo en Poiesz hebben ze niet) een bon en daar zet ik een klein bedrag op. Die bon activeer ik dan en als ik genoeg bonnen met kleine bedragen heb gespaard dan ga ik iets (geen grasmaaier) bestellen.
Hoe moeilijk kan dat zijn. Ik heb een CD gezien van rond de dertig euro en met drie bonnen van tien euro kan ik de CD bestellen. Dat is ook sparen.
Denk maar niet dat ik de enige ben.BOL.com heeft er geen problemen mee. Blijkbaar de mensen hier op het forum wel.

ja
door jank Jan 23, 2017 om 16:01
168 Antwoorden / 8 Vragen

Ja Ficus, er lopen eigengereide mensen op dit forum rond, de goeden daargelaten. Ik had mij AH ook al bedacht. Maar er zijn er op dit forum, vaak dezelfden, die niet goed lezen, geen antwoord hebben op een vraag, maar wel een (vaak ongevraagde) mening, denken te moeten ventileren.
Dat is ook de rden dat ik niet meer zo snel een vraag stel op dit forum. De laatste keer een jaar geleden, wat werd ik toen afgezeken door een aantal vaste forum-antwoorders.
Maar ik blijf dit forum wel volgen en lezen, er valt hier best wel het een en ander af te lachen.
Al zijn er ook vraagstellers waarbij je je afvraagt wat hen in godesnaam bezielt om een dergelijke vraag te stellen en er dan ook nog reacties op krijgt.
Het is een beetje off-topic, maar ik moest dit toch even kwijt.
Misschien dat de Kassa redactie de spelregels eens wat moet aanscherpen.

tijger1
door tijger1 Jan 23, 2017 om 16:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Natuurlijk heeft Bol daar geen problemen mee, waarom zouden ze. En dan gaat u daar schriftelijk of per telefoon een cd bestellen en de bonnen stuurt u per post op? Heel logisch.:-))

muis1972
door muis1972 Jan 23, 2017 om 16:31
24 Antwoorden / 2 Vragen

@tijger1 @tijger1
Als je niet weet hoe het werkt, hoef je nog niet zo'n antwoord te geven. Het is heel simpel. Mevrouw heeft wel een pc/laptop of tablet of iets dergelijks alleen geen internetbankieren. Je gaat op internet naar de site van bol.com en je maakt daar een account aan. Daar kun je de gekochte of gekregen cadeaubonnen activeren deze blijft dan gekoppeld aan jouw account. Vind je na een tijdje iets leuks wat je wilt kopen dan koop je dat met je geactiveerde cadeaubonnen. Niks moeilijks aan en er komt op deze manier geen internetbankieren aan te pas.

le
door lexdura Jan 23, 2017 om 16:34
121 Antwoorden / 0 Vragen

.... zeg dan niets.

Ficus doet niet aan internetbankieren. Maar Ficus kan gewoon per internet iets bij BOL.com bestellen en met die waardebonnen afrekenen. Gewoon in de afrekenmodule van BOL.com de nummers van de waardebonnen invoeren en klaar is Kees.

Maar ja, er moest natuurlijk weer gereageerd worden met een mening. Verstand van zaken was weer niet van belang.

tijger1
door tijger1 Jan 23, 2017 om 16:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Tuurlijk, die bonnen zijn geen geld.:-)) En dan zijn ze kwijt, is het huis te klein.

tenormin
door tenormin Jan 23, 2017 om 16:43
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@jank, O.T. U staat pas sinds vandaag ingeschreven, althans, achter uw naam staat de 23 Januari 2017, zonder dat u een vraag heeft gesteld. Dat kan ik dan niet begrijpen, van vragen stellen dan....

le
door lexdura Jan 23, 2017 om 16:48
121 Antwoorden / 0 Vragen

Niemand heeft gezegd dat die bonnen geen geld zijn.... En als je de bonnen activeert in je account kun je ze ook niet meer kwijt raken....

Tijger1 u wrijft in een vlek, kunt u beter niet doen.

Cookies
door Cookies Jan 23, 2017 om 17:10
13336 Antwoorden / 36 Vragen

OT @tenormin: @diumenge is ook iedere dag opnieuw een nieuwkomer.;-) Oftewel: foutje nr. zoveel van deze site.

tijger1
door tijger1 Jan 23, 2017 om 17:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja hoor, ik geef mezelf een cadeautje, goh wat zou daar nou inzitten. Hiep hoi, een cadeaubon van Bol. Wat een verrassing. :-))

ja
door jank Jan 23, 2017 om 18:32
168 Antwoorden / 8 Vragen

@ TENORMIN, dat is inderdaad opvallend, ben al langer lid van dit forum. Dus ik vind het ook vreemd dat ik pas sinds vandaag sta ingeschreven. Terwijl ik niets heb aangepast aan mijn profiel. Daar moet ik u dus het antwoord op schuldig blijven m.b.t. het vragen stellen.
Maar het is Carola 83 ook al opgevallen dat er wel eens iets fout gaat.
Trouwens, bij mij staan 160 antwoorden en 8 vragen vermeld, kortom, er wordt naar de bekende weg gevraagd.

pino123
door pino123 Jan 24, 2017 om 11:59
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Lekker off-topic dit allemaal..... en dat omdat iemand voor zichzelf kadobonnen aanschaft.

ba
door batav - Jan 23, 2017 om 16:37
29 Antwoorden / 0 Vragen

Het komt ook wel voor dat mensen er te laat achter komen dat ze nog een cadeaubon hebben. Wanneer dat bij dezelfde winkelier gebeurt dan is het kassa voor hem. Men zou de geldigheidsdatum op 5 jaar kunnen stellen en dat ook duidelijk aangeven op de tegoedbon. En niet in de kleine lettertjes. Wanneer het na een jaar is, inderdaad, dan lijkt het sterk op diefstal.

va
door van silfhout - Jan 23, 2017 om 17:15
2 Antwoorden / Vragen

Hallo, de geldigheidsdatum staat meestal op de tegoedbon of cheque.

moniquerachel
door moniquerachel - Jan 23, 2017 om 20:23
2 Antwoorden / Vragen

ik heb óók een bon van ze van 12E
Deze is óók verlopen! na mailverkeer is de énige optie;
De bon retour te sturen(wél aangetekent!)= 7e
administratiekosten = 10e
en 0,50  registratiekosten.
=17.50 betalen tegen een bon van 12e? vroeg of dat een grapje was? waarop ik geen reactie meer kreeg ;(

ha
door harryromijn - Feb 1, 2017 om 10:23
272 Antwoorden / 0 Vragen

Ik werk altijd maar met één soort cadeaubon: ondertekend door de President van de ECB, ook genaamd: bankbiljet.

Ik heb het verschil nog nooit gesnapt - bij een cadeau - van: een cadaubon, gegarandeerd door enkel ... bijv V&D in Euro's en idem, een bankbiljet, gegarandeerd door de ECB, ook in Euro's.

Bij beiden is het bedrag duidelijk, allebei netjes gedrukt en gekleurd, weinig gewicht want enkel een papiertje...