Ik heb een klacht over het bedrijf Moluxa
Ik heb twee Kashmir truien besteld, een rode en een blauwe.
Eenmaal ontvangen bleek het materiaal totaal niet dat wat ik besteld heb en de kleur klopt ook niet, ik heb twee blauwe ontvangen. Maar zoals ik al zei, het zijn flut truien van waarschijnlijk alieexpres en zeker geen kashmir.
Ik wil ze terug sturen maar men wil me geen retour bon sturen met het adres erop omdat het volgens hun om een actie gaat.
volgens mij heb ik het recht om binnen twee weken terug te sturen en recht op m'n geld terug.
Typisch dropshipper. U heeft bij een persoon besteld en betaald die het met uw afzender voor minder geld weer bij Ali besteld heeft. Terugsturen kan alleen naar China = duur, u moet ook de verzendkosten betalen naar China. En u krijgt geen geld terug e geen porto kosten vergoed. En u bent dectruien kwijt. Laat me raden, Facebook?
Dank voor je reactie, het ging mij meer om iedereen te waarschuwen, het zijn oplichters
Waarschuwen helpt niet, hier wordt al 3/4/5 jaar voor gewaarschuwd, maar iedereen blijft gewoon bestellen bij dergelijke dropschippers. Veelal zijn het adverteerders op Facebook of andere social media platforms en die zijn net zo onbetrouwbaar als deze dropshippers.
Probeert u de truien maar op Marktplaatst kwijt te raken. Je weet maar nooit of er iemand is die het nog wat vind. Geld bent u kwijt, dat is zeker. Gewoon voortaan truien in eigen land kopen een optie. En liever nooit via Facebook, mocht dat zo zijn geweest.
U heeft m.i. inderdaad recht op basis van de wetgeving in deze maar recght hebben ius soms hgelaasa ietrs anders dan recht hebben.,
Het lijkt erop als ik dit zie (waar u ook gebruyik van kunt maken maar of dat dan succes heeft vraag ik mij ook af) https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/moluxa.nl/ omdat u mogelijk en helaas niet vooraf goed heeft nagegaan of deze leverancier betrouwbaar is. Ik zie in ieder geval via Trustpilot geen revieuws de revieuws van een verkoper zelf ???? m.a.w of die echt betrouwbaar zijn, ik vrees van niet.
Nu is er een veelhgeid van waarschuwende inf waar u mogelijk bij volgende bestellingen iets aan heeft:
Het is redelijk veel en het is aan u wat u er mee doet of kunt doen. Zie dit fragment: https://www.bnnvara.nl/kassa/videos/575869?utm_source=20220109-kassa&utm_medium=email&utm_campaign=Kassa&utm_content=Kassa%20zondagbrief
Zie verder voor nog meer details/waarschuwingen: ACM www.consuwijzer.nl
(https://ictrecht.nl/2011/06/20/een-klacht-over-een-webwinkel-ga-naar-consuwijzer/) Het nagaan of de webwinkel een erkend keurmerk met ook geschillenregeling heeft is hierbij van groot belang.
Bedenktijd: wanneer niet, wanneer wel? | ACM.nl
https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu ; https://www.thuiswinkel.org/consumenten/veilig-online-shoppen/betrouwbare-webshop; https://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen-
Bekende malafide handelspartijen | politie.nl
onsumentenbond en https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/dropshipping-hoe-werkt-dat
Bestellen in China: let op de valkuilen | PlusOnline
Online kopen: Zo shop je veilig online | Consumentenbond
U kunt op basis van deze info overwegen om zelf al een ingebreke stelling te doen indien u van mening bent dat de wetgeving niet wordt nageleefd door bijv. deze te benutten: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ (achtergrond info) https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en u kunt ook een melding doen bij https://www.klachtenkompas.nl/ van de Consumentenbond en bij www.consuwijzer.nl van de ACM. I
Dank voor de reacties, ik kijk regelmatig naar kassa, maar ben er toch ingestonken.
Het ging me vooral om iedereen voor dit bedrijf te waarschuwen, want ik kan niet anders zeggen dan dat het oplichters zijn.
Let er op dat u met het gebruik van het woord oplichters u in feite een strafrechtelijk feit pleegt tenzij u dat hard kunt bewijzen.
Zie: http://www.wetboek-online.nl/wet/Sr/261.html . Hoewel ik u wel begrijp zal dat laatste niet de bedoeling zijn van u.
De site is al uit de lucht, maar shopify zegt alweer genoeg. Even een gratis webshopje aanmaken, geld binnenhalen en weer wegrennen. Natuurlijk hebt u rechten, maar als consument hebt u ook plichten. Zoals nakijken waar u koopt. Is er een KVK nummer (verplicht) en wat is het vestigingsadres (en klopt die ook). 100% kans dat dit hier niet het geval was.
Duur leergeld, maar vooral zonde. Helemaal al omdat er al jarenlang gewaarschuwd word waarop te letten bij het online kopen.
[graag inhoudelijk reageren - edit redactie]
Goed, inhoudelijk dan: dit is de zoveelste klacht over dropshippers. Hoe vaak moet dat nog aan bod komen? 18 miljoen keer zodat alle Nederlanders het een keer ervaren hebben?
Dus u dacht serieus Kashmir te ontvangen voor dit geld? Misschien een paar Kashmir veters maar dan houdt het wel op. Prijzen liggen al snel tussen 150 en 600 euro voor een echte.
Exact mijn reactie, €30,= voor een Kashmir trui kan nooit een echte zijn.
Hallo Fred, dat u met een dropshipper te maken hebt hebben anderen al duidelijk gemaakt ;)
Hebt u met een credit card betaald of via Pay Pal dan kunt u daar contact mee opnemen.
In het geval een verkoper de afspraken niet na komt is het betwisten van de transactie wellicht mogelijk.
Dat moet u binnen 3 maanden na de transactie doen.
Als de verkoper u niet wil helpen kunt u altijd nog via het ODR een geschil openen
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.home2.show
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Betalingsherinnering Postnl
Kreeg van Postnl een paar weken geleden een kaart om €4,56 te betalen: iemand had mij iets gestuurd waar te weinig postzegels op was geplakt. Met hen in contact getreden van wie de post zou moeten zijn. De afzender was helaas onbekend. Aangezien ik (tegenwoordig) alleen nog post ontvang van de Bank, mijn Zorgverzekering en de Belastingdienst, (en 1 keer per jaar Eneco): heb ik niets ontvangen. I ... Lees meer
Fixit faster
Wie ook een rekening gehad bij fixit faster
ik heb gezocht naar een gebruiksaanwijzing
niet de juiste gevonden nu wel rekening van 30€
moet betalen zeggen ze
maar ik ben echt niet van plan
ik heb nergens gelezen dat 30€ kost voel me genept
wie je ook ervaring met dit nep bedrijf
wie ook niet betaald
Lees meer
Annulerigskosten Fatbike-discounter
Hallo,
3 oktober 2024 heb ik een Ouxi v8 fatbike besteld bij Fatbike -discounter.com
na de bestelling geplaatst te hebben kreeg ik netjes mijn factuur in de mail
maar er waren 2 punten die mij meteen opvielen
1: Er staat geen Framenummer op de factuur (deze heb je nodig i.v.m. verzekering)
2: Op de factuur staat geen levertijd maar er word gezegd: Wanneer de bestel
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer