Fred Boot
door Fred Boot Jan 7, 2023 om 19:42
Winkels & webshops
Ik heb een klacht over het bedrijf Moluxa

Ik heb twee Kashmir truien besteld, een rode en een blauwe.
Eenmaal ontvangen bleek het materiaal totaal niet dat wat ik besteld heb en de kleur klopt ook niet, ik heb twee blauwe ontvangen. Maar zoals ik al zei, het zijn flut truien van waarschijnlijk alieexpres en zeker geen kashmir.
Ik wil ze terug sturen maar men wil me geen retour bon sturen met het adres erop omdat het volgens hun om een actie gaat.
volgens mij heb ik het recht om binnen twee weken terug te sturen en recht op m'n geld terug.

2474 8 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Jan 7, 2023 om 19:55
11735 Antwoorden / 52 Vragen

Typisch dropshipper. U heeft bij een persoon besteld en betaald die het met uw afzender voor minder geld weer bij Ali besteld heeft. Terugsturen kan alleen naar China = duur, u moet ook de verzendkosten betalen naar China.  En u krijgt geen geld terug e  geen porto kosten vergoed. En u bent dectruien kwijt. Laat me raden, Facebook?

Fred Boot
door Fred Boot Jan 16, 2023 om 14:13
Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor je reactie, het ging mij meer om iedereen te waarschuwen, het zijn oplichters

sira
door sira Jan 16, 2023 om 16:54
2553 Antwoorden / 24 Vragen

Waarschuwen helpt niet, hier wordt al 3/4/5 jaar voor gewaarschuwd, maar iedereen blijft gewoon bestellen bij dergelijke dropschippers. Veelal zijn het adverteerders op Facebook of andere social media platforms en die zijn net zo onbetrouwbaar als deze dropshippers.

tenormin
door tenormin - Jan 7, 2023 om 19:59
16943 Antwoorden / 109 Vragen

Probeert u de truien maar op Marktplaatst kwijt te raken. Je weet maar nooit of er iemand is die het nog wat vind. Geld bent u kwijt, dat is zeker. Gewoon voortaan truien in eigen land kopen een optie. En liever nooit via Facebook, mocht dat zo zijn geweest.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 7, 2023 om 20:04
16979 Antwoorden / 202 Vragen

U heeft m.i. inderdaad recht op basis van de wetgeving in deze maar recght hebben ius soms hgelaasa ietrs anders dan recht hebben.,

Het lijkt erop als ik dit zie (waar u ook gebruyik van kunt maken maar of dat dan succes heeft vraag ik mij ook af) https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/moluxa.nl/  omdat u mogelijk en helaas niet vooraf goed heeft nagegaan of deze leverancier betrouwbaar is. Ik zie in ieder geval via Trustpilot geen revieuws de revieuws van een verkoper zelf ???? m.a.w of die echt betrouwbaar zijn, ik vrees van niet.
Nu is er een veelhgeid van waarschuwende inf waar u mogelijk  bij volgende bestellingen iets aan heeft:

Het is redelijk veel en het is aan u wat u er mee doet of kunt doen. Zie dit fragment: https://www.bnnvara.nl/kassa/videos/575869?utm_source=20220109-kassa&utm_medium=email&utm_campaign=Kassa&utm_content=Kassa%20zondagbrief

Of deze zeer recente https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hulpartikelen/item/malafide-webshop-onduidelijke-dropshipper-of-betrouwbare-webwinkel-zo-word-jij-nooit-meer-genept/?utm_source=dmdelivery&utm_medium=email&utm_content=dmd-radar&utm_campaign=Nieuwsbrief%20maandag%203%20oktober&at_medium=email&at_emailtype=retention&at_campaign=avrotros_dmd_radar&at_send_date=20221003#at_emailtype=retention&at_medium=email&at_campaign=avrotros_dmd_radar&at_send_date=Nieuwsbrief+maandag+3+oktober

Zie verder voor nog meer details/waarschuwingen: ACM www.consuwijzer.nl

(https://ictrecht.nl/2011/06/20/een-klacht-over-een-webwinkel-ga-naar-consuwijzer/)  Het nagaan of de webwinkel een erkend keurmerk met ook geschillenregeling heeft is hierbij van groot belang.

Bedenktijd: wanneer niet, wanneer wel? | ACM.nl

 https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu  ; https://www.thuiswinkel.org/consumenten/veilig-online-shoppen/betrouwbare-webshop;   https://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen-

Bekende malafide handelspartijen | politie.nl

onsumentenbond en  https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/dropshipping-hoe-werkt-dat
Bestellen in China: let op de valkuilen | PlusOnline

Online kopen: Zo shop je veilig online | Consumentenbond

https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/winkels-webshops/webshop-stuurt-me-door-naar-china-mag-dit

U kunt op basis van deze info overwegen om zelf al een ingebreke stelling te doen indien u van mening bent dat de wetgeving niet wordt nageleefd door bijv. deze te benutten: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ (achtergrond info) https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en u kunt ook een melding doen bij https://www.klachtenkompas.nl/ van de Consumentenbond en bij www.consuwijzer.nl van de ACM. I

Fred Boot
door Fred Boot Jan 16, 2023 om 14:15
Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor de reacties, ik kijk regelmatig naar kassa, maar ben er toch ingestonken.
Het ging me vooral om iedereen voor dit bedrijf te waarschuwen, want ik kan niet anders zeggen dan dat het oplichters zijn.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 16, 2023 om 14:20
16979 Antwoorden / 202 Vragen

Let er op dat u met het gebruik van het woord oplichters u in feite een strafrechtelijk feit pleegt tenzij u dat hard kunt bewijzen.

Zie: http://www.wetboek-online.nl/wet/Sr/261.html  .  Hoewel ik u wel begrijp zal dat laatste niet de bedoeling zijn van u.

ne
door neodutchio - Jan 7, 2023 om 20:14
5257 Antwoorden / 12 Vragen

De site is al uit de lucht, maar shopify zegt alweer genoeg. Even een gratis webshopje aanmaken, geld binnenhalen en weer wegrennen. Natuurlijk hebt u rechten, maar als consument hebt u ook plichten. Zoals nakijken waar u koopt. Is er een KVK nummer (verplicht) en wat is het vestigingsadres (en klopt die ook). 100% kans dat dit hier niet het geval was.

Duur leergeld, maar vooral zonde. Helemaal al omdat er al jarenlang gewaarschuwd word waarop te letten bij het online kopen.

rj
door rjw - Jan 7, 2023 om 22:12
3382 Antwoorden / 5 Vragen

[graag inhoudelijk reageren - edit redactie]

rj
door rjw Jan 8, 2023 om 10:59
3382 Antwoorden / 5 Vragen

Goed, inhoudelijk dan: dit is de zoveelste klacht over dropshippers. Hoe vaak moet dat nog aan bod komen? 18 miljoen keer zodat alle Nederlanders het een keer ervaren hebben?

justmeagain
door justmeagain - Jan 8, 2023 om 00:29
623 Antwoorden / 8 Vragen

Dus u dacht serieus Kashmir te ontvangen voor dit geld? Misschien een paar Kashmir veters maar dan houdt het wel op. Prijzen liggen al snel tussen 150 en 600 euro voor een echte.

Du
door Duc7 Jan 16, 2023 om 15:33
35 Antwoorden / Vragen

Exact mijn reactie, €30,= voor een Kashmir trui kan nooit een echte zijn.

Ja
door JannyBoe - Jan 8, 2023 om 10:43
583 Antwoorden / Vragen

Hallo Fred, dat u met een dropshipper te maken hebt hebben anderen al duidelijk gemaakt ;)
Hebt u met een credit card betaald of via Pay Pal dan kunt u daar contact mee opnemen.
In het geval een verkoper de afspraken niet na komt is het betwisten van de transactie wellicht mogelijk.
Dat moet u binnen 3 maanden na de transactie doen.

mi
door miennaamishaaz - Jan 16, 2023 om 15:44
725 Antwoorden / 1 Vragen

Als de verkoper u niet wil helpen kunt u altijd nog via het ODR een geschil openen

https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.home2.show