Ik krijg geen geld terug, maar een tegoedbon. Moet ik dit accepteren?
winkels geven tegenwoordig geen geld meer terug maar een tegoedbon mag dit en wat als ik wel mijn geld terug wil,ik heb toch 8 dagen de tijd om het product terug te brengen.
Nee die tijd hebt u niet. Het staat winkels vrij om geld terug te geven, of een tegoedbon, of helemaal niets.
Bij de meeste zaken staat aangegeven, vaak op de kassabon, wat hun beleid is.
Er geven overigens nog genoeg zaken geld terug. Bijvoorbeeld de Hema.
Internet heeft andere regels als een "steenen winkel".
In de "steenen winkels" is het per winkel verschillend of u kunt ruilen of terug geven, en als dat al kan kan het zijn dat u of geld terug krijgt, of een tegoedbon (let op dat je die OP TIJD besteedt), of een kadokaart. Ook de termijn dat u kunt ruilen/retourgeven is wisselend. Dit moet in de winkel en of op de aankoopbon vermeld te worden. Er bestaan voor deze winkels dus geen vaste regels. Op internet wel.
Hallo Stella Ten Have Van Der Zande ,
Wanneer moet u een tegoedbon accepteren?
Hebt u iets gekocht in een winkel en hebt u achteraf spijt van uw aankoop? Vindt u de kleur bijvoorbeeld toch niet zo mooi? Dan kunt u bij sommige winkels de kleding ruilen. Ruilen is geen recht als u iets in de winkel koopt. Het is een gunst van de verkoper. Als u een product wilt ruilen bent u afhankelijk van de voorwaarden van de verkoper. Dat betekent dat een verkoper niet verplicht is om een kledingstuk terug te nemen als u het toch niet wilt hebben. De verkoper mag u in zulke gevallen een tegoedbon geven
Koopt u een product via internet, telefoon, op straat, via een verkoopdemonstratie of aan de deur? Dan gelden er andere regels. U hebt dan meestal wel bedenktijd.
VOOR VERDERE INFORMATIE KLIK OP DE RODE REGEL .
https://www.consuwijzer.nl/kleding/ontevreden-over-aankoop/geen-geld-terug-maar-tegoedbon
Koop = koop in de winkel. Hoe kom je erbij dat je 8 dagen de tijd hebt om te ruilen? Dit is een gunst van sommige winkeliers maar dit is geen recht. De winkelier bepaalt de voorwaarden voor retourneren.
voor internetaankopen gelden andere regels, maar daar gaat de vraag niet over.
Buiten de al genoemde zaken: heel veel winkels geven gewoon nog steeds geld terug. Dus zeggen dat "winkels geven tegenwoordig geen geld meer terug" is erg kort door de bocht. Wat je wel ziet is dat als dingen met een cadeaubon zijn gekocht je een cadeau/tegoedbon terugkrijgt (logisch). Of dat je je geld terugkrijgt op de bankrekening waarvandaan je hebt betaald (ook logisch, een winkel is geen geldautomaat).
heel veel winkels geven gewoon nog steeds geld terug, zo gewoon is dat niet,
Geld terug binnen 8 dagen geldt voor aankopen aan de deur of via internet. Maar vaak geven ze op websites aan dat het langer kan.
x
Product retourneren was vroeger 8 werkdagen. Tegenwoordig is de termijn 14 dagen. Voor de terugbetaling moet ook binnen 14 dagen.
Geld terug krijgen is GEEN recht, maar een gunst.
U moet ook niet vergeten, dat een winkelier zijn/haar tijd heeft gestoken in de eventuele verkoop en misschien ook nog heeft verpakt.
Dus is een tegoedbon netjes, maar we zouden het allemaal wel anders willen.
Zoveel komt er echt niet terug, waarom dan moeilijk doen.
De winkelier loopt ook het risico, dat u er nooit meer komt.
Dan heeft hij zeker niets (meer)
De HEMA was zo'n beetje de eerste, welke geld terug gaf en het helemaal begreep.
Koop maar, is het het toch niet, dan kan het zonder problemen terug.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Wie heeft ervaring met een beeldschermbril?
zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben? Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag. Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer