IST outdoorlaarzen geen geld retour
Ik heb Beaufort outdoorlaarzen gekocht bij Morshuis, IST International Shoe Trading outdoorlaarzen.nl van €99,00. Ze pasten niet en ik heb ze (aangetekend) teruggestuurd. Na herhaaldelijk mail en telefoonverkeer waar mij de belofte gedaan wordt dat het geld teruggestort wordt heb ik het nog steeds niet ontvangen. Veel klanten hebben dezelfde ervaring en zie ik dat helaas pas achteraf. Wij worden opgelicht. Kan hier niets aan gedaan worden?
Ik ben even op zoek naar Morshuis. Ik zag al dat IST uitsluitend als groothandel levert aan detailhandel.
Heeft u bij de bestelling gekeken of deze winkel het web shop winkelwaarborg heeft? Zie dan: https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen
of / en ook: https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-consuwijzer
Als u echt van mening bent dat er sprake is van oplichting dan is er maar één maniet en dat is melden bij de politie.
Is ook een gewoon woonhuis. En via welke site hebt u danbesteld. Voortaan vooraf kijken, dan doet u er zelf iets aan
Ga eens gezellig langs in Overdinkel..
Mogelijk downshipping? De NL verkoper besteld in verweggistan en laat het naar u sturen. Dus retouren moeten dan wel naar de verkoper.
Dropshipping bedoel je.
Niet upshipping?
Zijn er al 14 dagen voorbij?
Mss heb je hier iets aan:
https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/kopen-op-afstand/voorbeeldbrief-online-verkoper-betaalt-geld-niet-terug
Het geld niet terug betalen is niet per definitie oplichting.
International Shoe Trading is een groothandel, daar gelden andere regels dan bij een consumentenkoop. Volgens de AV is outdoorlaarzen.nl een consumentenwinkel. Daar geldt gewoon een herroepingstijd van 14 dagen. Mocht u de bestelling binnen 14 dagen herroepen heeft en de laarzen binnen de gestelde termijn terug gestuurd heeft, dan moet er binnen de 14 dagen na herroeping, tot maximaal het moment dat de schoenen ontvangen zijn, terug betaald worden. Bent u al over deze termijn heen kunt u ze in gebreke stellen en zelfs een incassobureau in de arm nemen.
Hallo Ieneke ,
Hoe kunt u daar nou iets bestellen ?
De voorwaarden staan niet op de site , die moet u apart zoeken , zijn nergens bij aangesloten .
Het adres wat op de site staat Oldenzaal is niet juist , daar zit inmiddels een andere ondernemer .
Klachten over geen geld terug , zijn al v.a. 2017
Bij Kvk ingeschreven : Groothandel in schoenen, eenmanszaak Im - en export en distibutie , klik op de rode regels .
https://www.kvk.nl/zoeken/?source=all&q=09131497&start=0&site=kvk2014
Het adres in Overdinkel is inderdaad een woonhuis .
https://www.google.nl/maps/uv?hl=nl&pb=!1s0x47b817213fee88ff:0xbfc1cf30db10c3e5!2m22!2m2!1i80!2i80!3m1!2i20!16m16!1b1!2m2!1m1!1e1!2m2!1m1!1e3!2m2!1m1!1e5!2m2!1m1!1e4!2m2!1m1!1e6!3m1!7e115!4s/maps/place/Morshuis,%2BIST%2BInternational%2BShoe%2BTrading%2Boutdoorlaarzen.nl/@52.2429416,7.0353561,3a,75y,253.25h,90t/data%3D*213m4*211e1*213m2*211sGtiAEIqVAxA6hVoy_QSygg*212e0*214m2*213m1*211s0x47b817213fee88ff:0xbfc1cf30db10c3e5!5sMorshuis,+IST+International+Shoe+Trading+outdoorlaarzen.nl+-+Google+zoeken&imagekey=!1e2!2sGtiAEIqVAxA6hVoy_QSygg&sa=X&ved=2ahUKEwjMk-PSxJPgAhVHJ1AKHXFoAxAQpx8wDnoECAUQCw
Klacht bj de geschillencommissie. Als u in het gelijk wordt gesteld dan moet het bedrijf de kosten van de geschillencommissie ook aan u terugbetalen. Verder bent u daarna ontvankelijk voor de rechter.
Welke geschillencomissie, zijn nergens bij aangesloten;-)
@ tijger: aan zo'n antwoord heeft deze vragensteller nu toch niks ...
En aan welk antwoord van u heeft de Ts wel wat. Gaat hij gewoon langs zijn geld ophalen,
Dit soort artikelen nooit online kopen . Hoop problemen voor niets ! Vaak kijken mensen eerst in een winkel wat het kost en dan bestellen op internet . Buiten dat ik persoonlijk dit niet eerlijk vind vraag je ook om problemen als het zogenaamd niet past maar in werkelijkheid de reden is dat je het toch niet mooi vind . Afijn , als er wat is dan heb je kans op problemen . Bijvoorbeeld geld terug krijgen . Ga gewoon naar een winkel , niet alleen om te kijken maar koop het gewoon in die winkel , is veel eerlijker !!!! Is er iets aan de hand met het product dan kan je het gewoon terug brengen naar die winkel . Doe je het via internet dan vraag je om problemen want vele internet zaken zijn niet te vertrouwen ;-)
Hallo Ineke,
hoe is dit afgelopen?
ik heb daar ook laarzen gekocht en teruggestuurd.
Dit bedrijf is intussen uitgeschreven bij de Kamer van Koophandel. Dat geld zie je niet meer terug.
https://www.kvk.nl/zoeken/handelsregister/?handelsnaam=ist&kvknummer=&straat=&postcode=&huisnummer=&plaats=overdinkel&hoofdvestiging=1&rechtspersoon=1&nevenvestiging=1&zoekvervallen=0&zoekuitgeschreven=1&start=0
Je kunt op de site niets meer bestellen:http://shoetrading.nl/
Bedankt voor je reactie. Had m’n laarzen liever gehouden en via marktplaatst dan verkocht . Was het verlies iets minder groot geweest. Zal eens speuren wat ik kan doen
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Sns 2008 afschrift
Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden
En we gaan er echt ge
...
Lees meer
Schoenen niet ontvangen van zalando
wij hebben 2 paar schoenen besteld bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging was de postbode al weg zonder dat er is getekent voor ontvangst Lees meer
Aanmaning
Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123)
Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was.
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer