Ie
door Ieneke Jan 29, 2019 om 15:36
Winkels & webshops

IST outdoorlaarzen geen geld retour

Ik heb Beaufort outdoorlaarzen gekocht bij Morshuis, IST International Shoe Trading outdoorlaarzen.nl van €99,00. Ze pasten niet en ik heb ze (aangetekend) teruggestuurd. Na herhaaldelijk mail en telefoonverkeer waar mij  de belofte gedaan wordt dat het geld teruggestort wordt heb ik het nog steeds niet ontvangen. Veel klanten hebben dezelfde ervaring en zie ik dat helaas pas achteraf. Wij worden opgelicht. Kan hier niets aan gedaan worden?

3648 11 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 29, 2019 om 15:48
16888 Antwoorden / 202 Vragen
0

Ik ben even op zoek naar Morshuis. Ik zag al dat IST uitsluitend als groothandel levert aan detailhandel.

Heeft u bij de bestelling gekeken of deze winkel het web shop winkelwaarborg heeft? Zie dan: https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen

of / en ook: https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-consuwijzer

Als u echt van mening bent dat er sprake is van oplichting dan is er maar één maniet en dat is melden bij de politie.

tijger1
door tijger1 - Jan 29, 2019 om 15:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen
1

Is ook een gewoon woonhuis. En via welke site hebt u danbesteld. Voortaan vooraf kijken, dan doet u er zelf iets aan

Ga eens gezellig langs in Overdinkel..


Ka
door Kassagebruiker - Jan 29, 2019 om 16:32
683 Antwoorden / 5 Vragen
0

Mogelijk downshipping? De NL verkoper besteld in verweggistan en laat het naar u sturen. Dus retouren moeten dan wel naar de verkoper.

diumenge
door diumenge Jan 29, 2019 om 18:53
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dropshipping bedoel je.

Cookies
door Cookies Jan 29, 2019 om 19:15
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Niet upshipping?

ne
door neodutchio - Jan 29, 2019 om 18:23
5186 Antwoorden / 12 Vragen
1

Het geld niet terug betalen is niet per definitie oplichting. 

International Shoe Trading is een groothandel, daar gelden andere regels dan bij een consumentenkoop. Volgens de AV is outdoorlaarzen.nl een consumentenwinkel. Daar geldt gewoon een herroepingstijd van 14 dagen. Mocht u de bestelling binnen 14 dagen herroepen heeft en de laarzen binnen de gestelde termijn terug gestuurd heeft, dan moet er binnen de 14 dagen na herroeping, tot maximaal het moment dat de schoenen ontvangen zijn, terug betaald worden. Bent u al over deze termijn heen kunt u ze in gebreke stellen en zelfs een incassobureau in de arm nemen.

marita5
door marita5 - Jan 29, 2019 om 18:51
11559 Antwoorden / 15 Vragen
0

Hallo Ieneke , 

Hoe kunt u daar nou iets bestellen ?
 
De voorwaarden staan niet op de site , die moet u apart zoeken , zijn nergens bij aangesloten . 
Het adres wat op de site staat Oldenzaal is niet juist , daar zit inmiddels een andere ondernemer .
Klachten over geen geld terug , zijn al v.a. 2017 
Bij Kvk ingeschreven : Groothandel in schoenen,  eenmanszaak Im - en export en  distibutie , klik op de rode regels . 

https://www.kvk.nl/zoeken/?source=all&q=09131497&start=0&site=kvk2014 

Het adres in Overdinkel is inderdaad een woonhuis . 

https://www.google.nl/maps/uv?hl=nl&pb=!1s0x47b817213fee88ff:0xbfc1cf30db10c3e5!2m22!2m2!1i80!2i80!3m1!2i20!16m16!1b1!2m2!1m1!1e1!2m2!1m1!1e3!2m2!1m1!1e5!2m2!1m1!1e4!2m2!1m1!1e6!3m1!7e115!4s/maps/place/Morshuis,%2BIST%2BInternational%2BShoe%2BTrading%2Boutdoorlaarzen.nl/@52.2429416,7.0353561,3a,75y,253.25h,90t/data%3D*213m4*211e1*213m2*211sGtiAEIqVAxA6hVoy_QSygg*212e0*214m2*213m1*211s0x47b817213fee88ff:0xbfc1cf30db10c3e5!5sMorshuis,+IST+International+Shoe+Trading+outdoorlaarzen.nl+-+Google+zoeken&imagekey=!1e2!2sGtiAEIqVAxA6hVoy_QSygg&sa=X&ved=2ahUKEwjMk-PSxJPgAhVHJ1AKHXFoAxAQpx8wDnoECAUQCw

mo
door mof - Jan 30, 2019 om 13:25
3619 Antwoorden / 3 Vragen
0

Klacht bj de geschillencommissie. Als u in het gelijk wordt gesteld dan moet het bedrijf de kosten van de geschillencommissie ook aan u terugbetalen. Verder bent u daarna ontvankelijk voor de rechter.

gerbera
door gerbera Jan 30, 2019 om 14:24
7388 Antwoorden / 14 Vragen

Welke geschillencomissie, zijn nergens bij aangesloten;-)

Yv
door Yvonne_909 - Jan 30, 2019 om 14:12
42 Antwoorden / 2 Vragen
1

@ tijger: aan zo'n antwoord heeft deze vragensteller nu toch niks ...

tijger1
door tijger1 Jan 30, 2019 om 14:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En aan welk antwoord van u heeft de Ts wel wat. Gaat hij gewoon langs zijn geld ophalen,

da
door davelubeck - Jan 30, 2019 om 15:30
9 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dit soort artikelen nooit online kopen . Hoop problemen voor niets ! Vaak kijken mensen eerst in een winkel wat het kost en dan bestellen op internet . Buiten dat ik persoonlijk dit niet eerlijk vind vraag je ook om problemen als het zogenaamd niet past maar in werkelijkheid de reden is dat je het toch niet mooi vind . Afijn , als er wat is dan heb je kans op problemen . Bijvoorbeeld geld terug krijgen . Ga gewoon naar een winkel , niet alleen om te kijken maar koop het gewoon in die winkel , is veel eerlijker !!!! Is er iets aan de hand met het product dan kan je het gewoon terug brengen naar die winkel . Doe je het via internet     dan vraag je om problemen  want vele internet zaken zijn niet te vertrouwen ;-)

In
door Inadebruinborg - Feb 28, 2019 om 06:45
2 Antwoorden / Vragen
0

Hallo Ineke,
hoe is dit afgelopen?
ik heb daar ook laarzen gekocht en teruggestuurd.

panter22
door panter22 Feb 28, 2019 om 09:07
6599 Antwoorden / Vragen

Dit bedrijf is intussen uitgeschreven bij de Kamer van Koophandel. Dat geld zie je niet meer terug.
https://www.kvk.nl/zoeken/handelsregister/?handelsnaam=ist&kvknummer=&straat=&postcode=&huisnummer=&plaats=overdinkel&hoofdvestiging=1&rechtspersoon=1&nevenvestiging=1&zoekvervallen=0&zoekuitgeschreven=1&start=0 Je kunt op de site niets meer bestellen:http://shoetrading.nl/

In
door Inadebruinborg Mar 3, 2019 om 14:40
2 Antwoorden / Vragen

Bedankt voor je reactie. Had m’n laarzen liever gehouden en via marktplaatst dan verkocht . Was het verlies iets minder groot geweest. Zal eens speuren wat ik kan doen

In
door Inadebruinborg - Feb 28, 2019 om 07:56
2 Antwoorden / Vragen
0

Ieneke, hoor heel graag ook wat voor stappen dat je hebt ondernomen

gerbera
door gerbera Mar 3, 2019 om 16:20
7388 Antwoorden / 14 Vragen

De kwaal van veel klagers is dat ze hier nooit meer wat van zich laten horen. Dus u zal zelf helaas een oplossing moeten zoeken.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

si
simon1969 - Jun 17, 2024 om 16:00
Winkels & webshops
Bij een onlinewinkel naalden besteld en betaald maar bedrijf leverd niet

Bij een onlinewinkel naalden besteld en betaald maar bedrijf leverd niet

Ik heb op 19 mei 2024 100 stuks injectienaalden besteld en betaald bij Safe Products.nl. Krijg netjes na betaling een mailtje van de betaalde order en dat deze binnen 2- 5 werkdagen geleverd zou gaan worden. Tot op heden is er niets geleverd en ik had ze juist snel nodig voor mijn medicijnen iname. Mijn apotheek kan deze maat naalden niet leveren en ben dus aangewezen op een online winkel. Ik heb ... Lees meer

ni
nicmol - Jun 17, 2024 om 13:39
Vrije tijd & tuin

Hoeveel % hout mag ik aan houtopslag in mijn tuin leggeneggen

Ik  heb eenderde van in de  tuin hout liggen voor mijn houtkachel neergelecht
Het is een huurwoning
De woningbouw 
Ze zeiden dit

Goedemiddag, Ik liep vanmiddag achter uw huis voor een iets anders. Maar ik schrok mij rot wat ik in uw tuin zag. Zou u zo vriendelijk willen zijn om dit op te ruimen. Los van de uitstraling, wil ik er niet aandenken dat hier brand ontsta ... Lees meer

Mu
Mureuswausss - Jun 13, 2024 om 01:46
Computers & telefonie

Samsung komt zijn verplichtingen niet na betreft reparatie in garantieperiode

Goedenavond Kassa,

Eind september 2022 heb ik een nieuwe Samsung Galaxy S22 aangeschaft volledig nieuw in gesealde verpakking met de volledige gebruikelijke fabrieksgarantie van 2 jaar.

Nu is er tijdens deze periode een mankement opgetreden met de telefoon. 
De touchscreen in de 2 bovenste rijen functioneert/reageert niet meer.

Vanzelfsprekend heb ik een repa ... Lees meer