Kaartje van kleding af
Hallo,
ik heb gister een jas bij Zalando besteld en vandaag binnengekregen, ik heb niets vermoedend het kaartje er af geknipt maar nou blijkt die de jas te groot is, kan ik nu de jas nog retouneren? Help...
@eisses,
Deze vraag zou u niet hier hoeven stellen als u deze reeds aan Zalando had gesteld. Zij kunnen u hier antwoord op geven, maar
als u het betreffende kaartje nog heeft en dit met de retourzending meestuurd zal dit denkelijk geen onoverkomenlijk probleem voor/bij Zalando opleveren.
Volgens de juristen hier mag je o.b.v de wet koop op afstand zelfs een wasmachine bestellen, uitproberen en retour sturen. Dus dan zou een afgeknipt kaartje geen probleem mogen zijn. Ze mogen kennelijk wel de waardevermindering in rekening brengen, de vraag is dan natuurlijk wat die is bij een afgeknipt kaartje.
Als iemand een nieuw kaartje moet aanbrengen zit je toch op behoorlijke kosten (t.o.v. de prijs van het product). Die dingen gaan niet automatisch.
Ze moeten bij terugkomst toch de kleding helemaal nagaan op fouten, vlekken en besnuffelen op parfum (geen grapje) en weer mooi opvouwen met een vloeipapiertje ertussen en opnieuw inpakken. Kan dat kaartje ook wel bij.
Wel, weet alleen dat, als je in een stenen winkel iets koopt en men kan geld wel terugkrijgen het kaartje er wel aan moet zitten. En ook denk ik dat u Zalando al gebeld heeft, toch? Kunt u het kaartje niet "kunstig aanzetten", ziet men het waarschijnlijk niet.
Wat is de nu bedoeling, dat één van de forumleden namens u even met Zalando contact opneemt om te vragen of dit een probleem is?
U kunt de jas nog wel retourneren, het is alleen wel mogelijk dat men bij Zalando vermoed dat u er een avondje mee uit bent geweest en nu weer terug in de doos doet. Ik zou met een kleine veiligheidsspeld het kaartje aan de ophanglus van de jas vastmaken en terugsturen. U hoort vanzelf wel of er commentaar op komt.
Beste Eisses,
in de tijd dat u hier uw vraag stelt, had u ook zelf naar Zalando kunnen bellen en daar de vraag stellen.
Het valt me op dat steeds meer mensen op allerlei forums dergelijke vragen stellen, waarvan het antwoord zeer eenvoudig gevonden kan worden door even de moeite te nemen om contact met het desbetreffende bedrijf op te nemen of internet te raadplegen. Dergelijke vragen roepen ook enige ergenis op. De forums zijn er voor "echte" problemen en niet voor onzin vragen waarvan je het antwoord zelf kunt vinden. Veel mensen willen alles kant en klaar op hun bordje krijgen zonder er ook maar enige moeite voor te hoeven doen. Wij kunnen hier wel met zijn allen ja of nee roepen, het antwoord staat waarschijnlijk in de voorwaarden. Maarja, die doorlezen daar hebben we geen zin in. Teveel werk.
Mooie reactie! Ik ben het hier helemaal mee eens.
Mogelijk géén probleem wanneer u tegelijkertijd dat maatje kleiner bestelt........toch?
Maar waarom 'help.....' ? Zalando heeft toch een normale telefoonaansluiting.
U zult dit uiteindelijk zèlf moeten uithandelen want: "Labels en etiketten mogen uitsluitend verwijderd worden indien dit het passen en beoordelen van het artikel verhindert".
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Klacht online bij fysieke winkel
Ik heb ij een fysieke winkel eern pannenset gekocht omdat de winkel ze niet op voorraad had.
Na ontvangst 1 pan gebruikt en bij deze liet de binnenkant van de bodem los.
De overige pannen {nog} niet durven gebruiken.
Contact, via mail, opgenomen met winkel hoe dit op te lossen.
Zij kregen geen comntact metr de externe leverancier maar hebben mail gezonden.
Hierop kreeg ik
...
Lees meer
ABP wil Partnerpensioen enkel registreren met Notariele samenlevingsakte.
In de pensioenwet staat dat je een Partnerpensioen kunt aanvragen als je -tenminste- 5 jaar, aantoonbaar, samenwoont. Wij hebben ABP twee uittreksels uit het Bevolkingsregister gestuurd om aan te tonen dat wij al 19 jaar samenwonen maar zij verwerpen dit en schrijven "Om uw partner aan te melden heeft u een samenlevingscontract nodig."
Staan zij in hun 'recht'? Is het dus zo dat de regeri
...
Lees meer
Garantie voorwaarden
ik heb ca 2,5 jaar geleden een fornuis gekocht via een keukendealer. Deze heeft nooit de garantievoorwaarden aangeleverd en deze staan ook niet op zijn site. Ik hoorde alleen u hebt 5 jaar volledige garantie. Ook op de site van de producent/importeur is niets vinden over garantievoorwaarden of over algemene verkoopvoorwaarden.
Nu was er deze week een monteur van de producent voor een repar
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer