Kan karwei zo met de klanten omgaan
een aantal weken geleden bestelde ik een Weber BBQ bij karwei in Kampen met 25% korting(karwei aktie). De betreffende BBQ stond, en staat nog steeds op hun website. Ik had ook nog eens de lokale vestiging gebeld, en die bevestigden mij dat de BBQ die aankomende donderdag zou worden geleverd en namen mijn bestelling op. Ook de 25% korting werdt daarbij nogmaals bevestigd. De BBQ was online nog iets goedkoper op dat moment, maar ik dacht nog heel Naief dat het beter is om "echte"winkels te steunen.(dat heb ik zelfs aan de karwei medewerker gezegd.)
In het vertrouwen dat dit dus goed moest komen een BBQ weekend ingepland, vlees e.d. gekocht en gemarineerd.
De betreffende donderdag bleek dat niet alleen de BBQ er niet was, maar dat ze die ook niet gingen leveren.(mocht niet van het hoofdkwartier) Hij stond nog wel gewoon op de website.
Dus Email met klacht en uitleg naar Karwei, Geen reaktie. 10 dagen later nogmaals een Email. weer geen reaktie. In een derde email aangegeven dat ik de publiciteit zou gaan zoeken. Hierop een telefoontje van de vestiging in Kampen dat ik, inmiddels 2 maand later, de betreffende BBQ alsnog met de korting kon kopen bij Karwei. Op dat moment was hij bij Gamma ook in de aanbieding en bij Tuincentrum poortvliet zelfs nog goedkoper. Op mijn vraag hoe ze een oplossing wilden bieden voor dat probleem en het probleem van het gekochte vlees en het mislukte BBQ weekend gaven ze aan dat ze daarop terug zouden komen.
Deze week een email van Karwei in de mailbox met kortweg de mededeling dat dat model niet meer leverbaar was, en dat er een alternatief model(duurder, minder van kwaliteit) was, en dat dit een bevestiging was van hetgeen ook al telefonisch was besproken.
Ik voel me inmiddels schofterig behandeld door Karwei, Niet nagekomen afspraken, niet reageren op mijn emails totdat je dreigt met sociale media, en dan ook nog eens complete leugenachtige manier van afschuiven door in een mail te verwijzen naar een telefoongesprek wat nooit op die manier heeft plaatsgevonden. Ook vandaag staat die BBQ nog gewoon op de website van Karwei.
Wat kan ik nog doen, want dit is toch wel een complete minachting van de consument. Logisch dat je Online gaat kopen, daar wordt je beter behandeld.
Er is toch een koopovereenkomst gesloten waardoor Karwei een leveringsplicht heeft en bij in gebreke blijven een goed alternatief moet bieden?
Heeft u dan niet die van de Gamma of Poortvliet gekocht?
Ja, ze hebben leveringsplicht, maar niet de plicht van een alternatief. Maar zoals er met u wordt omgesprongen door Karwei en dat ze die bbq gewoon op de site laten staan, daar zou ik even flink lawaai over maken als ik u was.
Denk aan klachtenkompas.nl en klacht.nl
Heeft u een link naar die bbq?
@zoekster1 , lijkt mij misleidende reclame als deze nog op de site staat en niet leverbaar is .
Vervelende kwestie, maar u koopt dan al uiterlijk donderdag vlees en gaat dat marineren, terwijl u dat in het weekend zou gaan gebruiken? En wat was dan het probleem dat hij later bij Gamma en Poortvliet nog goedkoper was? Waarom niet meteen daar gekocht?
En of iets nog op een website staat, zegt niet zoveel. Karwei is een franchiseonderneming.
Als u nu op de site kijkt blijkt dat ze er, in Kampen, maar liefst 10 op voorraad hebben. Hier de link; https://www.karwei.nl/ Maar waarom dan niet naar de Gamma gegaan, beide hebben nml dezelfde inkoopcentrale.
Mooi. Weer een bedrijf waar alleen maar tuig werkt. Zijn er er nog normale mensen in Nederland? Als je alles van dit forum optelt zijn er alleen maar asocialen werkzaam in dit land. Iedereen wordt overal onbeschoft, schofterig behandeld EN opgelicht.
Ik zou deze opmerking graag willen relativeren. Dit forum behandelt voornamelijk klachten en er is geen ruimte voor pluimen of schouderklopjes voor al die hardwerkende ondernemers, die dagelijks hun stinkende best doen om het hun klanten zoveel mogelijk naar de zin te maken.
Ja dus, er zijn nog heel veel normale mensen in Nederland.
Sommige aanbiedingen gelden alleen voor online aanbiedingen. Dit hoeft en soms mag een winkel niet overnemen. Een en ander loopt niet erg prettig maar u heeft gelukkig nog niets betaald. Koop ergens anders.
Dan moet dat er bij staan en in dit geval staat dat er niet bij.
Er staat: de aanbieding stond en staat nog steeds op hun website.
Maar hij heeft niets bij de webshop willen kopen, maar echt in de winkel en dat is niet hetzelfde.
Precies dat is niet hetzelfde.
En als je dan ff verder kijkt op de site, onder bekijk het product, kun je opzoeken welk filiaal deze op voorraad heeft. En in Kampen zijn dit er momenteel 10. Het is dus een aanbieding op de site en in de filialen. Er staat dus nergens
"Alleen online bestelling"
Ik reageerde op wat vraagsteller schreef.
Volgens mij heeft u geen bestelling gedaan, maar een reservering. U heeft toch niet betaald?
En op het moment dat de barbecue wel met korting beschikbaar is een oplossing eisen voor het "probleem" dat het elders goedkoper is en het "probleem" van het mislukte BBQ weekend? Dat lijkt me allesbehalve naïef. Wat wilt u eigenlijk; schadevergoeding?
Dat de webshop andere prijzen hanteerd dan de filialen kan niet, alles zit op 1 netwerk en alle prijzen zitten aan elkaar gekoppeld. Het maakt dus niet uit of het via de webshop besteld wordt of in een winkel.
Is deze bbq wel online te bestellen, of staat erbij dat het enkel is af te halen in een vestiging van keuze? Zo lang er nog ergens voorraad in een filiaal staat blijft dit artikel op de webshop staan.
het 'hoofdkwartier', in dit geval InterGamma koopt een partij in en verdeeld dat over de Gamma en Karwei vestigingen. Als het op is is het op. Het kan altijd zijn dat er na een aktieperiode voorraad overblijft, deze kunnen dan opgekocht worden door de verschillende eigenaren.
Het is natuurlijk niet de schuld van Karwei dat u uw vlees al gekocht heeft voordat u een bbq al in handen had. En als u echt zo graag de winkels wilde steunen was u daar wel heen gegaan om de bestelling te regelen en het niet onpersoonlijk telefonisch te doen. Er is nu hoogstwaarschijnlijk een reservering gemaakt, telefonisch wordt er nl nooit een bestelling gemaakt. Daarnaast betaald u bij een bestelling een aanbetaling zodat Karwei ook zeker weet dat u de bbq komt afhalen.
En wat is het probleem dat de bbq maanden laten goedkoper was bij Gamma en Poortvliet? Als u echt zo graag de bbq had gehad had u deze al lang elders kunnen kopen.
In uw verhaal verdiend Karwei zeker niet de schoonheidsprijs, maar de winkels zijn fysieke winkels waar mensen werken en is geen telefonische winkel. Volgende keer gewoon even langs gaan, persoonlijk contact levert nog altijd de minste problemen op.
Dat kan wel. Momenteel biedt Xenos via hun website verschillende producten aan met 50% korting. Ga je naar de winkel dan krijg je de korting niet. Hetzelfde geldt vaak bij het Kruidvat en de Hema.
Dat kan zeker, hier plaatselijk had je 'n computerwinkel 2 bijna identieke webstekjes, kleur was anders en vooral de prijzen. Vaak bestelde ik het online, met 8 euro verzendkosten was ik altijd fors goedkoper uit, zelfs enkel met 'n tobo en kabeltje, terwijl ze op loopafstand zaten.
Dat ging goed totdat meer mensen dit ontdekte..
We hebben het hier over Karwei. De webshop van Karwei hanteerd geen andere prijzen dan de winkels. Karwei is geen Xenos en geen computerwinkel.
Waarom zou Karwei anders zijn dan andere winkels. Het is vaak een kwestie van kosten. Uit het magazijn met berekening van verzendkosten is voordeliger dan eerst afleveren bij de winkel. Karwei is niet heiliger dan de Paus.
Het is voor de webshop van Karwei echt niet voordeliger. De producten die InterGamma zelf op voorraad hebben in Tiel kunnen vrij gemakkelijk verzonden worden. Dit kost extra mankracht aangezien deze per stuk uitgepakt moeten worden terwijl verzending naar het filaal per doos gaat. De vrachtwagen naar de filialen rijdt meerdere keren per week en een bezorging moet via een apart transportbedrijf geregeld worden. Een weborder kost meer handjes en meer tijd.
Het merendeel van de producten worden extern ingekocht. Met enkele leveranciers zijn afspraken gemaakt over bezorging, maar hier zitten behoorlijk transportkosten aan, aangezien deze leverancier de route moet aanpassen en/of extra moet rijden.
De prijzen op de webshop zijn bij InterGamma gelijk aan de winkelprijzen, tenzij een filiaal iets wilt uitverkopen dmv kortingsstickers. Folderprijzen en couponkorting kan online ook gewoon ingegeven worden.
Karwei en Gamma verdienen meer aan verkoop in de winkels aangezien ze daar een fee over ontvangen. Daarnaast is het logestieke proces vanuit Tiel een one way systeem, er kan niets retour. De winkels krijgen 1% korting ter compensatie van evt. breuk. Ze verdienen meer aan bulk de winkels in duwen dan steeds losse stuks te moeten uitpakken en apart verzenden.
Neem contact op met Karwei daar u weet hoe ze beter handel kunnen voeren en de kosten in de hand kunnen houden. Misschien ligt er een geweldige toekomst voor u open bij Karwei.
Wat raar dat u vlees gaat marineren zonder dat u over een bbq beschikt. Dat maakt uw verhaal volstrekt ongeloofwaardig. U ridiculiseert de hele boel.
Als u ooit eens een echt probleem hebt, kom dan gerust terug. Maar hou uw verhaal bij de relevante feiten.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Glasvezel voor de prijs van een auto!!
Offerte aangevraagd voor aanleg van glasvezel in woning. Kost maar liefst €10.664,00 Is hier iets aan te doen? Lees meer
Oude stroom meter verplicht vervangen ?
Ik heb een oude elektrischiteitsmeter die volgens Liander vervangen moet worden omdat hij niet meer zou voldoen aan de wettelijke eisen ivm met onnauwkeurigheid.
De meter heeft mij nog nooit in d steek gelaten en werkt perfect , met de zonnepanelen op dak draait hij vrolijk achteruit tot grootgenoegen van ons.
maar met de nieuwe "betere" slimme meter zal ik straks verplicht worden om gel
...
Lees meer
Gaat de energiemij rekening houden met gehuurde zonnepannelen?
Ik heb een huurhuis van Ymere. Door hen werd mij zonnepannelen te huur aangeboden via Iederzon. Dat was de enige mogelijkheid om zonnepannelen te nemen. In het kader van de groene energie heb ik deze genomen. Dit is een wel een contract van 30 jaar en daar betaal ik momenteel elke maand ruim 36 euro voor. Deze pannelen leveren overigens lang niet de beloofde opbrengst (Ik verwacht nog niet een ... Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer