wj
door wjg49 Jun 23, 2016 om 12:49
Winkels & webshops

Kan karwei zo met de klanten omgaan

een aantal weken geleden bestelde ik een Weber BBQ bij karwei in Kampen met 25% korting(karwei aktie). De betreffende BBQ stond, en staat nog steeds op hun website. Ik had ook nog eens de lokale vestiging gebeld, en die bevestigden mij dat de BBQ die aankomende donderdag zou worden geleverd en namen mijn bestelling op. Ook de 25% korting werdt daarbij nogmaals bevestigd. De BBQ was online nog iets goedkoper op dat moment, maar ik dacht nog heel Naief dat het beter is om "echte"winkels te steunen.(dat heb ik zelfs aan de karwei medewerker gezegd.)
In het vertrouwen dat dit dus goed moest komen een BBQ weekend ingepland, vlees e.d. gekocht en gemarineerd.
De betreffende donderdag bleek dat niet alleen de BBQ er niet was, maar dat ze die ook niet gingen leveren.(mocht niet van het hoofdkwartier) Hij stond nog wel gewoon op de website.
Dus Email met klacht en uitleg naar Karwei, Geen reaktie. 10 dagen later nogmaals een Email. weer geen reaktie. In een derde email aangegeven dat ik de publiciteit zou gaan zoeken. Hierop een telefoontje van de vestiging in Kampen dat ik, inmiddels 2 maand later, de betreffende BBQ alsnog met de korting kon kopen bij Karwei. Op dat moment was hij bij Gamma ook in de aanbieding en bij Tuincentrum poortvliet zelfs nog goedkoper. Op mijn vraag hoe ze een oplossing wilden bieden voor dat probleem en het probleem van het gekochte vlees en het mislukte BBQ weekend gaven ze aan dat ze daarop terug zouden komen.
Deze week een email van Karwei in de mailbox met kortweg de mededeling dat dat model niet meer leverbaar was, en dat er een alternatief model(duurder, minder van kwaliteit) was, en dat dit een bevestiging was van hetgeen ook al telefonisch was besproken.
Ik voel me inmiddels schofterig behandeld door Karwei, Niet nagekomen afspraken, niet reageren op mijn emails totdat je dreigt met sociale media, en dan ook nog eens complete leugenachtige manier van afschuiven door in een mail te verwijzen naar een telefoongesprek wat nooit op die manier heeft plaatsgevonden. Ook vandaag staat die BBQ nog gewoon op de website van Karwei.
Wat kan ik nog doen, want dit is toch wel een complete minachting van de consument. Logisch dat je Online gaat kopen, daar wordt je beter behandeld.

Er is toch een koopovereenkomst gesloten waardoor Karwei een leveringsplicht heeft en bij in gebreke blijven een goed alternatief moet bieden?

7063 17 Rapporteer

zoekster1
door zoekster1 - Jun 23, 2016 om 12:58
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Heeft u dan niet die van de Gamma of Poortvliet gekocht?
Ja, ze hebben leveringsplicht, maar niet de plicht van een alternatief. Maar zoals er met u wordt omgesprongen door Karwei en dat ze die bbq gewoon op de site laten staan, daar zou ik even flink lawaai over maken als ik u was.
Denk aan klachtenkompas.nl en klacht.nl

Heeft u een link naar die bbq?

marita5
door marita5 Jun 23, 2016 om 13:05
11526 Antwoorden / 15 Vragen

@zoekster1 , lijkt mij misleidende reclame als deze nog op de site staat en niet leverbaar is .

tijger1
door tijger1 - Jun 23, 2016 om 13:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Vervelende kwestie, maar u koopt dan al uiterlijk donderdag vlees en gaat dat marineren, terwijl u dat in het weekend zou gaan gebruiken? En wat was dan het probleem dat hij later bij Gamma en Poortvliet nog goedkoper was? Waarom niet meteen daar gekocht?

En of iets nog op een website staat, zegt niet zoveel. Karwei is een franchiseonderneming.

gerbera
door gerbera - Jun 23, 2016 om 13:44
7369 Antwoorden / 14 Vragen

Als u nu op de site kijkt blijkt dat ze er, in Kampen, maar liefst 10 op voorraad hebben. Hier de link;  https://www.karwei.nl/ Maar waarom dan niet naar de Gamma gegaan, beide hebben nml dezelfde inkoopcentrale.

jo
door jorisw - Jun 23, 2016 om 13:48
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Mooi. Weer een bedrijf waar alleen maar tuig werkt. Zijn er er nog normale mensen in Nederland? Als je alles van dit forum optelt zijn er alleen maar asocialen werkzaam in dit land. Iedereen wordt overal onbeschoft, schofterig behandeld EN opgelicht.

hansje klein
door hansje klein Jun 23, 2016 om 14:00
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ik zou deze opmerking graag willen relativeren. Dit forum behandelt voornamelijk klachten en er is geen ruimte voor pluimen of schouderklopjes voor al die hardwerkende ondernemers, die dagelijks hun stinkende best doen om het hun klanten zoveel mogelijk naar de zin te maken.

Ja dus, er zijn nog heel veel normale mensen in Nederland.

ja
door jackyh - Jun 23, 2016 om 13:51
953 Antwoorden / 4 Vragen

Sommige aanbiedingen gelden alleen voor online aanbiedingen. Dit hoeft en soms mag een winkel niet overnemen. Een en ander loopt niet erg prettig maar u heeft gelukkig nog niets betaald. Koop ergens anders.

gerbera
door gerbera Jun 23, 2016 om 13:54
7369 Antwoorden / 14 Vragen

Dan moet dat er bij staan en in dit geval staat dat er niet bij.

ja
door jackyh Jun 23, 2016 om 14:09
953 Antwoorden / 4 Vragen

Er staat: de aanbieding stond en staat nog steeds op hun website.

tijger1
door tijger1 Jun 23, 2016 om 14:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar hij heeft niets bij de webshop willen kopen, maar echt in de winkel en dat is niet hetzelfde.

ja
door jackyh Jun 23, 2016 om 15:15
953 Antwoorden / 4 Vragen

Precies dat is niet hetzelfde.

gerbera
door gerbera Jun 23, 2016 om 16:47
7369 Antwoorden / 14 Vragen

En als je dan ff verder kijkt op de site, onder bekijk het product, kun je opzoeken welk filiaal deze op voorraad heeft. En in Kampen zijn dit er momenteel 10. Het is dus een aanbieding op de site en in de filialen. Er staat dus nergens
"Alleen online bestelling"

ja
door jackyh Jun 23, 2016 om 17:05
953 Antwoorden / 4 Vragen

Ik reageerde op wat vraagsteller schreef.

reflecs
door reflecs - Jun 23, 2016 om 14:06
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Volgens mij heeft u geen bestelling gedaan, maar een reservering. U heeft toch niet betaald?
En op het moment dat de barbecue wel met korting beschikbaar is een oplossing eisen voor het "probleem" dat het elders goedkoper is en het "probleem" van het mislukte BBQ weekend? Dat lijkt me allesbehalve naïef. Wat wilt u eigenlijk; schadevergoeding?

ma
door marita43 - Jun 23, 2016 om 14:54
15 Antwoorden / 6 Vragen

Verbaast mij niet. Karwei staat niet bekend om hun klantvriendelijkheid (zwak uitgedrukt).

ne
door neodutchio - Jun 23, 2016 om 15:04
5161 Antwoorden / 12 Vragen

Dat de webshop andere prijzen hanteerd dan de filialen kan niet, alles zit op 1 netwerk en alle prijzen zitten aan elkaar gekoppeld. Het maakt dus niet uit of het via de webshop besteld wordt of in een winkel.

Is deze bbq wel online te bestellen, of staat erbij dat het enkel is af te halen in een vestiging van keuze? Zo lang er nog ergens voorraad in een filiaal staat blijft dit artikel op de webshop staan.
het 'hoofdkwartier', in dit geval InterGamma koopt een partij in en verdeeld dat over de Gamma en Karwei vestigingen. Als het op is is het op. Het kan altijd zijn dat er na een aktieperiode voorraad overblijft, deze kunnen dan opgekocht worden door de verschillende eigenaren.

Het is natuurlijk niet de schuld van Karwei dat u uw vlees al gekocht heeft voordat u een bbq al in handen had. En als u echt zo graag de winkels wilde steunen was u daar wel heen gegaan om de bestelling te regelen en het niet onpersoonlijk telefonisch te doen. Er is nu hoogstwaarschijnlijk een reservering gemaakt, telefonisch wordt er nl nooit een bestelling gemaakt. Daarnaast betaald u bij een bestelling een aanbetaling zodat Karwei ook zeker weet dat u de bbq komt afhalen.

En wat is het probleem dat de bbq maanden laten goedkoper was bij Gamma en Poortvliet? Als u echt zo graag de bbq had gehad had u deze al lang elders kunnen kopen.

In uw verhaal verdiend Karwei zeker niet de schoonheidsprijs, maar de winkels zijn fysieke winkels waar mensen werken en is geen telefonische winkel. Volgende keer gewoon even langs gaan, persoonlijk contact levert nog altijd de minste problemen op.

ja
door jackyh Jun 23, 2016 om 15:18
953 Antwoorden / 4 Vragen

Dat kan wel. Momenteel biedt Xenos via hun website verschillende producten aan met 50% korting. Ga je naar de winkel dan krijg je de korting niet. Hetzelfde geldt vaak bij het Kruidvat en de Hema.

akkerdistel
door akkerdistel Jun 23, 2016 om 16:34
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Dat kan zeker, hier plaatselijk had je 'n computerwinkel 2 bijna identieke webstekjes, kleur was anders en vooral de prijzen. Vaak bestelde ik het online, met 8 euro verzendkosten was ik altijd fors goedkoper uit, zelfs enkel met 'n tobo en kabeltje, terwijl ze op loopafstand zaten.
Dat ging goed totdat meer mensen dit ontdekte..

ne
door neodutchio Jun 23, 2016 om 17:00
5161 Antwoorden / 12 Vragen

We hebben het hier over Karwei. De webshop van Karwei hanteerd geen andere prijzen dan de winkels. Karwei is geen Xenos en geen computerwinkel.

ja
door jackyh Jun 25, 2016 om 19:31
953 Antwoorden / 4 Vragen

Waarom zou Karwei anders zijn dan andere winkels. Het is vaak een kwestie van kosten. Uit het magazijn met berekening van verzendkosten is voordeliger dan eerst afleveren bij de winkel. Karwei is niet heiliger dan de Paus.

ne
door neodutchio Jun 25, 2016 om 22:14
5161 Antwoorden / 12 Vragen

Het is voor de webshop van Karwei echt niet voordeliger. De producten die InterGamma zelf op voorraad hebben in Tiel kunnen vrij gemakkelijk verzonden worden. Dit kost extra mankracht aangezien deze per stuk uitgepakt moeten worden terwijl verzending naar het filaal per doos gaat. De vrachtwagen naar de filialen rijdt meerdere keren per week en een bezorging moet via een apart transportbedrijf geregeld worden. Een weborder kost meer handjes en meer tijd.
Het merendeel van de producten worden extern ingekocht. Met enkele leveranciers zijn afspraken gemaakt over bezorging, maar hier zitten behoorlijk transportkosten aan, aangezien deze leverancier de route moet aanpassen en/of extra moet rijden.

De prijzen op de webshop zijn bij InterGamma gelijk aan de winkelprijzen, tenzij een filiaal iets wilt uitverkopen dmv kortingsstickers. Folderprijzen en couponkorting kan online ook gewoon ingegeven worden.

Karwei en Gamma verdienen meer aan verkoop in de winkels aangezien ze daar een fee over ontvangen. Daarnaast is het logestieke proces vanuit Tiel een one way systeem, er kan niets retour. De winkels krijgen 1% korting ter compensatie van evt. breuk. Ze verdienen meer aan bulk de winkels in duwen dan steeds losse stuks te moeten uitpakken en apart verzenden.

ja
door jackyh Jun 27, 2016 om 09:45
953 Antwoorden / 4 Vragen

Neem contact op met Karwei daar u weet hoe ze beter handel kunnen voeren en de kosten in de hand kunnen houden. Misschien ligt er een geweldige toekomst voor u open bij Karwei.

akkerdistel
door akkerdistel - Jun 23, 2016 om 16:29
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Karwei = Intergamma. Dus geheel normaal (meer als de titel heb ik niet gelezen).

ha
door halex - Jun 23, 2016 om 19:19
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Wat raar dat u vlees gaat marineren zonder dat u over een bbq beschikt. Dat maakt uw verhaal volstrekt ongeloofwaardig. U ridiculiseert de hele boel.
Als u ooit eens een echt probleem hebt, kom dan gerust terug. Maar hou uw verhaal bij de relevante feiten.

hutch
door hutch - Jun 23, 2016 om 19:28
4515 Antwoorden / 29 Vragen

@Halex, heeft u het topic wel goed gelezen??

"..en die bevestigden mij dat de BBQ die aankomende donderdag zou worden geleverd ..... In het vertrouwen dat dit dus goed moest komen een BBQ weekend ingepland, vlees e.d. gekocht en gemarineerd."

En waarom kan iemand het vlees niet marineren zonder BBQ? Die BBQ zou die donderdag geleverd worden.
En als de BBQ niet geleverd kan worden, zou dat vlees dan niet in de pan kunnen? Of mag daar geen gemarineerd vlees in (van u)?

ha
door halex - Jun 24, 2016 om 20:04
1374 Antwoorden / 4 Vragen

@Hutch Natuurlijk heb ik het gelezen. Bizar stompzinnige opmerking van TS die ook verder niets toevoegt aan het verhaal. Als je op donderdag hoort dat je bbq niet geleverd wordt, maar je hebt dan al wel het vlees gekocht en gemarineerd voor een bbq-weekend ben je toch echt knap onnozel als het je niet lukt om op vrijdag of zaterdag een vervangende bbq te regelen. Ik heb het niet zo met drama-queens die met een hoop onnodige poeha hun ongenoegen moeten uiten.

wj
door wjg49 - Jun 26, 2016 om 16:48
3 Antwoorden / 2 Vragen

@Halex, @Neodutchio, Assumption is the mother of all f... ups.

Ik ben(was) al 30 jaar klant bij deze karwei, de mensen daar kennen mij , en ik ken hun. Ik hoef dus niet langs te gaan voor een bestelling! Het probleem is hier niet het filiaal, maar een hoofdkantoor wat weigert een oplossing te zoeken en wat willens en wetens een BBQ, die dus niet te leveren zou zijn, tot 6 weken na dato nog gewoon op de website zet,(zowel bij gamma als Karwei) en als de vestiging aangeeft dat ze het mogen oplossen door toch de BBQ te leveren het hoofdkantoor daarna een mail stuurt waarin iets totaal anders staat.
En wat die andere aanbiedingen betreft, tegen de tijd dat ik erachter kwam dat Karwei niet ging leveren, let wel, ik heb als klant bij een bestelling ook nog zoiets als een afnameplicht, die waren inmiddels verlopen.
Maar @Neodutchio, als u dus een duikvakantie boekt, en alle uitrusting daarvoor aanschaft, dan gaat u niet reclameren als de vakantie door de reisorganisatie geanulleerd wordt?

Waar het hier om gaat is de totale onverschilligheid van de Karwei organisatie als het gaat om hun loyale klanten. Het is ook niet dat ik het niet eerst netjes heb willen oplossen, maar als je 6 weken lang tegen een virtuele muur loopt zonder dat ze reageren, en als dan uiteindelijk de reaktie er een is van, Pech gehad... Dan rest mij nog maar een "wapen" als consument, namenlijk dit gedrag delen met anderen!

ne
door neodutchio Jun 26, 2016 om 21:39
5161 Antwoorden / 12 Vragen

Of u een nieuwe klant bent of al 30 jaar over de vloer komt is (wederom) niet relevant. Een bestelling is pas een bestelling indien aan de balie een bestelling in de computer gezet wordt. Bij het voldoen van de aanbetaling gaat de bestelling automatisch lopen.
Een afnameplicht is leuk, maar als er niets is aanbetaald komt niemand meer iets ophalen. Policy bij Van Neerbosch Bouwmarkten (eigenaar Karwei Kampen) is dat er ten alle tijden aanbetaald moet worden. Dit voorkomt onnodige voorraden in de winkels wat geld kost.

Vraag blijft staan waarom u niet gewoon direct een andere bbq gehaald heeft. Pas als er (aan)betaald was, was er een leveringsplicht, dit is niet het geval. En terugkomend op de duikvakantie, de reis is geboekt, niet alles er omheen. We leven hier en niet in Amerika.

Ik heb ook geen antwoord van u ontvangen of de bbq wel echt via de website te bestellen is of dat deze enkel is  af te halen in een filiaal naar keuze. U geeft niet aan om welke bbq het gaat, dus nagaan kunnen we ook niets. Nogmaals, zo lang er nog 1 filiaal deze bbq administratief op vooraad heeft, blijft dit artikel op de webshop staan.

U heeft ook niets met welk hoofdkantoor te maken, u heeft een conflict met het filiaal in Kampen. InterGamma kan zoveel mailen naar u, maar wordt in deze situatie getrokken waar ze niets aan kunnen doen. Dan kan filiaal Kampen wel zeggen dat ze alsnog gaan leveren, maar als het niet via de reguliere weg te bestellen is houdt het op.

Wellicht uw koppigheid even aan de kant zetten. Niemand marineert al zo lang van te voren het vlees voor de bbq en niemand gaat meer dan 2 maanden op een bbq wachten die in meer winkels verkrijgbaar is.

wj
door wjg49 Jun 27, 2016 om 08:22
3 Antwoorden / 2 Vragen

@Neodutchio (en @Halex hieronder) .
Fijn dat jullie zo in de bres springen voor Karwei....

Ik heb niks te maken met policies(welke je alleen kunt weten als je insider bent, en niet als consument) Ik heb te maken met gedane toezeggingen, intrekkingen daarvan en de problemen die dit handelen van Karwei voor mij als consument veroorzaakt. En dan sta ik niet terecht over of ik wel- of niet een vervangende BBQ geschikt voor 8 personen kan kopen in 2 dagen. dit is volstrekt irrelevant
Maar jullie kunnen je premie wat mij betreft wel weer gaan incasseren.Ik haak hier af. Ik heb de mensen geinformeerd over wat mij is overkomen zodat ze daar hun voordeel mee kunnen doen. En karwei ziet mij nooit meer als klant terug!

ne
door neodutchio Jun 27, 2016 om 15:32
5161 Antwoorden / 12 Vragen

Ik spring zeker niet in de bres voor Karwei, ik geef alleen aan dat u geen bestelling gedaan heeft, maar waarschijnlijk een reservering. Karwei is een stenen winkel waar je naar toe moet om iets te halen of bestellen. Wehkamp en Otto werkte vroeger via de telefoon, maar dan kreeg je eerst een dikke catalogus thuis.
wat u allemaal wilt is irreëel. Daarnaast geeft u geen antwoorden op de vragen die wij u stellen. Leuk dat u ons wilt informeren over wat u heeft meegemaakt, wilt u ook weten wat ik allemaal heb meegemaakt?
Nogmaals, niemand gaat 2 maanden wachten op een bbq en niemand blijft 2 maanden zeuren om het gelijk te halen wat u toch niet gaat krijgen omdat het gelijk niet aan uw kant staat. Was gewoon naar het filiaal gegaan, had daar de bestelling gemaakt, dan had u uiterlijk donderdag te horen gekregen dat de bbq niet meer kwam. Dan hadden ze u of het geld moeten terugbetalen of een vervangend artikel moeten bieden.

ha
door halex - Jun 26, 2016 om 18:45
1374 Antwoorden / 4 Vragen

@WJG49,
Nu hebt u nog niet verteld waarom u al op dinsdag of woensdag vlees koopt en marineert voor een bbq die op zaterdag plaats gaat vinden. En waarom u tussen het moment op de donderdag dat u hoorde dat er niet geleverd werd en zaterdagmiddag niet in staat was om (tijdelijk) een bbq te regelen.
U gaat in uw vraagstelling uitgebreid in op de vleeskwestie (u wilt zelfs een vergoeding hiervoor), dus ik ben uitermate geïnteresseerd in uw verklaring.
Ik marineer mijn duikuitrusting niet, noch is deze aan bederf onderheving. Ik begrijp uw vergelijking tussen vlees marineren en een snorkel kopen dan ook niet.

tijger1
door tijger1 - Jun 26, 2016 om 19:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En als die duikvakantie dan geannuleerd wordt door de reisorganisatie, is dat vervelend, maar u kunt dan echt uw net aangekochte duikuitrusting niet claimen.

wj
door wjg49 - Jun 28, 2016 om 13:17
3 Antwoorden / 2 Vragen

Aanvulling van de topicstarter en daarmee afsluiting gevend.
Vandaag een email gehad van Karwei, waarin zij een aanbod,uitleg en excuus hebben gegeven en daarmee is voor mij bij deze de kous af.

Beter laat dan nooit is m.i. hier passend.

Ik zal, om mij moverende redenen,geen gebruik maken van hun aanbod.
Bedankt aan diegenen die de moeite hebben genomen mij te willen helpen

ne
door neodutchio Jun 28, 2016 om 19:14
5161 Antwoorden / 12 Vragen

Uiteraard maakt u geen gebruik van het aanbod van Karwei, want u wilde de bbq al heel lang niet meer. U wilde alleen graag even stennis schoppen.
Wel apart uw reaktie begint met de aanvulling op TS, maar daaronder schrijft u in de 'ik' vorm???

tijger1
door tijger1 Jun 28, 2016 om 21:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hij kan toch niet meer barbecuen, want het vlees is allemaal verrot.:-))

ha
door halex - Jun 28, 2016 om 20:08
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Wat ontzettend jammer dat u niet het karakter bezit om op kritische vragen te beantwoorden aangaande uw overdreven verhaal. Kennelijk is droeftoeteren uw nieuwe hobby (naast marineren).