lo
door loonenb Jan 29, 2011 om 21:51
Winkels & webshops

Kassa en de kiloknaller

Ik vind eigenlijk dat kassa zich in deze strijd of liever gezegd vete tussen lekkerdier en de C1000 (want de andere supermarkten hoor je ze nooit over heel vreemd ) zich niet moet mengen .

En zo zet kassa ook meteen de mensen die dus vaak genoodzaakt zijn om of om economische of die door een drukke werkweek groot inslaan , in de hoek van de dieronvriendelijke mensen.

En dat vind ik dus niet gepast .

5513 46 Rapporteer

rj
door rjw - Jan 29, 2011 om 22:36
3294 Antwoorden / 5 Vragen

In het groot inslaan is volgens mij wat anders dan zo goedkoop mogelijk zoveel mogelijk vlees willen kopen.

lo
door loonenb - Jan 29, 2011 om 22:49
11 Antwoorden / 2 Vragen

Voor mij wel ik koop eens in de week in maar dan wel dat wat er dan in de aanbieding is en neem er dan voor geruime tijd genoeg van mee .
Want de winkelier laten reclames meestal in een tijds bestek van 3 maanden terug komen dus sla ik dat product voor 3 maanden in .
Dan hoef ik nooit het volle pond te betalen .

ae
door aereola - Jan 30, 2011 om 00:50
1 Antwoorden / 0 Vragen

Niet geheel on topic maar om nou een hele nieuwe draad aan te maken voor hetzelfde kassa onderwerp is ook zo wat.

Ik werk zelf in een supermarkt en heb met verbazing staan kijken naar deze kassa aflevering.

Aanbiedingen kosten supermarkten geld. Dit geldt voor Cola, kaas, borrelnootjes en ook voor vlees. In absolute cijfers gaat vlees vaak dik in de aanbieding. Het kan euro's schelen. Voor het overgrote gedeelte betalen supermarkten dit zelf. Bij bijvoorbeeld C1000 wordt het vlees voor een actie niet anders ingekocht als voor een niet-actie. Het gaat via dezelfde kanalen. Of er ook een inkoopsprijskorting gegeven wordt doordat er in grotere schaal wordt ingekocht weet ik niet.

Het belangrijkste voor dierenleed is echter dat het stunten met vlees niet ten koste gaat van de leefkwaliteit van dieren. De kip die vandaag voor bedrag x in de winkel ligt en over 2 weken voor x/2 heeft hetzelfde leven gehad want het komt via dezelfde kanalen de winkel in.

Daarnaast zal het stoppen met stunten met vlees niet zorgen voor een impuls in biologisch vlees. Biologisch vlees is veel duurder en mensen die aanbiedingen kopen zullen bij het stoppen met deze aanbiedingen overstappen op normaal vlees (wat bij C1000 dus dezelfde weg volgt als het vlees uit de aanbiedingen). Hiermee is het argument dierenwelzijn verbetert bij het stoppen met stunten met vlees wat mij betreft ontkracht.

Voor wat betreft de boeren en hun inkomen. Nederlandse supermarkten nemen grofweg 10% van al het varkensvlees af wat er in Nederland geproduceerd wordt. Waar ligt dan de macht? Niet bij de Nederlandse supermarkten lijkt mij. Voor wat de boeren wel zouden moeten doen verwijs ik naar een pdf. bestand van Jan Willem Griefink waarin hij vertelt wat hij zou doen als hij boer of tuinder was. Boeren moeten er gezamenlijk wat aan doen dat de prijzen zo laag zijn. Bovendien vind ik het de verantwoordelijkheid van de boeren om alternatieven voor "gewoon" vlees in de markt te zetten. Unilever zegt toch ook niet tegen supermarkten van "goh, willen jullie dit en dat product niet in de markt brengen". Nee, die steken daar zelf grof geld in. Als boeren willen dat biologische producten meer gekocht worden zullen ze met hun bond daar geld, tijd en energie in moeten steken. Supermarkten volgen wat dat betreft de wensen van hun klanten.

Concluderend vind ik dat de zwarte piet onterecht bij de supermarkten gelegd wordt. Helemaal wanneer blijkt dat wanneer de varkensboeren niets meer kunnen vangen voor hun varkens vanwege het dioxine probleem in Duitsland, C1000 (en wellicht andere supermarkten) hier geen gebruik van maakt en samen met de boeren een duurzame oplossing probeert te zoeken.

birgit67
door birgit67 - Jan 30, 2011 om 11:45
83 Antwoorden / 14 Vragen

Ik hoor mensen vaak zeggen dat ze dat vlees van de C1000 wel moeten kopen omdat vlees anders te duur is voor gezinnen.
Waarom niet gewoon minder vlees eten, ipv 7x per week bv 4x en dan het wat duurdere biologische of scharrelvlees vlees?
Ik vind het echt onzin als mensen zeggen dat ze die bio industrie triest vinden, maar ondertussen wel het vlees kopen.

erik008
door erik008 - Jan 30, 2011 om 12:08
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Ik heb het idee dat we met z'n allen aan het bio vlees moeten, als ik de uitzending goed begrepen heb.
Ik dat gekakel over bio producten helemaal zat...we worden belazerd.
Heel veel vlees wat we in de supermarkt kopen komt helemaal niet van Nederlandse beesten.

Straks komt het mooie weer, dan gaan de supermarkten stunten met bier.
Heel zielig voor de brouwer.

Als je echt iets doen wilt aan zielige beestjes, moet je dat via de regering doen.
Die moeten de lat voor dierenwelzijn hoger leggen voor iedere boer.
Daar heeft de prijs niets mee te doen.

Dat geld voor het vlees betaal je wel zelf.
De supermarkt trekt je wel een poot uit, met een ander product om de actie te bekostigen.
Koop je niet zo'n goedkoop pakje vlees, betaal je de korting van een ander.

Stop deze BIO ONZIN

conny2
door conny2 - Jan 30, 2011 om 12:10
256 Antwoorden / 4 Vragen

Het probleem is eerder dat veel mensen geen biologisch vlees kunnen betalen omdat het 2-3 keer zo duur is. Steeds meer mensen zijn flexwerker, die kunnen het pas kopen als ze een hoger inkomen krijgen.
ondernemer.nl

erik008
door erik008 - Jan 30, 2011 om 12:20
1401 Antwoorden / 25 Vragen

@conny2
Ik kan me voor jaren geleden onze Minister President nog herinneren.
Hij zij: "voor een arbeider is 1 keer vlees in de week voldoende"

sonjaatje
door sonjaatje - Jan 30, 2011 om 13:09
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben gek op dieren en zeker tegen dierenleed, maar ik moet ook eerlijk zijn, met mijn budget ben ik blij als de kipfilet weer in de aanbieding is. Er gaat hier elke week wel een kilootje doorheen.
Dus blijf maar lekker stunten.

wolfenjong
door wolfenjong - Jan 30, 2011 om 13:19
859 Antwoorden / 10 Vragen

Dat van de concument wil dit, is allemaal onzin, als ik als gezin maar weinig heb te besteden, en ik kan in de winkel kiezen voor vlees wat veel goedkoper is, dan is de keus snel gemaakt, de mensen die hier aan de tafel zaten bij het programma van Kassa hebben dit probleem niet, zij verdienen 4x of nog meer als jan modaal en hebben dus veel makelijker kiezen.
Men moet gewoon stoppen met het massaal ,en dieronvriendelijk produceren, en niet meer producer als wat er nodig is.
En dat doet men niet, de politiek wil dit niet, en de verwerkingsindustrie niet, en de supermakten niet,en de aandeelhouders al zeker niet, dus de cirkel is weer rond.
En is het weer helaas een onderwerp van ''Kassa'' van geklets in de ruimte.

valerius-2
door valerius-2 - Jan 30, 2011 om 13:29
7840 Antwoorden / 95 Vragen

De oorzaak van alles is natuurlijk dat er een overschot is op de vleesmarkrt dus als de aanbieding zo groot is dan is het normaal dat de prijs zakt wet van vraag en aanbod.

rj
door rjw - Jan 30, 2011 om 14:22
3294 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=sonjaatje schreef op zondag 30 jan 2011, 13:09]Ik ben gek op dieren en zeker tegen dierenleed, maar ik moet ook eerlijk zijn, met mijn budget ben ik blij als de kipfilet weer in de aanbieding is. Er gaat hier elke week wel een kilootje doorheen.
Dus blijf maar lekker stunten.

Lekker kortzichtig....

verweerhaan
door verweerhaan - Jan 30, 2011 om 21:30
4 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vind de discussie in Kassa misplaatst. Ik hoor daar teveel de invloed van lekker dier en de dierenpartij in doorklinken en dat is niet de functie van een "consumentenbelangen programma"
ALS er al over gediscussieerd moet worden, zou het nmm meer moeten gaan over de prijs van biologisch vlees. Prijs wordt bepaald door vraag en aanbod, dus blijft vlees goedkoop en biologisch vlees (te) duur. Dat gat is marktwerking.
Nu krijg ik bij Kassa als consument de schuld van de lage prijs van vlees terwijl de markt daar de reden van is: Veel te veel productie!!
Veel aanbod drukt de prijs, dat bepaalt de individuele consument in de winkel niet. Wel als biologisch vlees aantrekkelijker wordt en dat meer geconsumeerd wordt.Als de vraag stijgt en er meer geproduceerd wordt daalt die te hoge prijs totdat er weer teveel boeren biologisch fokken, dan gebeurt weer hetzelfde. hebben we het dan als consument weer gedaan???
Om nog maar niet te spreken over het vlees als lokkertje, ook al eens met brood gebeurd.
Nogmaals , mijn grief is dat ik teveel de drammerij van lekker dier hier hoor doorklinken. Laat Kassa zich daar maar niet langer voor lenen. Politiek is al listig genoeg en die overdreven reacties over dierenwelzijn zien we al teveel!

lo
door loonenb - Jan 30, 2011 om 22:20
11 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=birgit67 schreef op zondag 30 jan 2011, 11:45]Ik hoor mensen vaak zeggen dat ze dat vlees van de C1000 wel moeten kopen omdat vlees anders te duur is voor gezinnen.
Waarom niet gewoon minder vlees eten, ipv 7x per week bv 4x en dan het wat duurdere biologische of scharrelvlees vlees?
Ik vind het echt onzin als mensen zeggen dat ze die bio industrie triest vinden, maar ondertussen wel het vlees kopen.

Ik wil gewoon niet door lekker dier gedwongen worden om biologisch vlees te moeten kopen .
Dat hebben ze met de eieren al gedaan en daar was ik het ook al niet mee eens , namelijk het zogenaamde fabrieks ei was wel salmonella vrij , scharreleieren niet .
Ik vind dat ik vanwege mijn gezondheid (als ik salmonella zou krijgen zou ik door mijn ziekte waarschijnlijk hieraan sterven ) en dat risico neemt lekkerdier gewoon niet mee .

lo
door loonenb - Jan 30, 2011 om 22:24
11 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=rjw schreef op zondag 30 jan 2011, 14:22][quote=sonjaatje schreef op zondag 30 jan 2011, 13:09]Ik ben gek op dieren en zeker tegen dierenleed, maar ik moet ook eerlijk zijn, met mijn budget ben ik blij als de kipfilet weer in de aanbieding is. Er gaat hier elke week wel een kilootje doorheen.
Dus blijf maar lekker stunten.

Lekker kortzichtig....

Jou antwoord ook

lo
door loonenb - Jan 30, 2011 om 22:27
11 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=verweerhaan schreef op zondag 30 jan 2011, 21:30]Ik vind de discussie in Kassa misplaatst. Ik hoor daar teveel de invloed van lekker dier en de dierenpartij in doorklinken en dat is niet de functie van een "consumentenbelangen programma"
ALS er al over gediscussieerd moet worden, zou het nmm meer moeten gaan over de prijs van biologisch vlees. Prijs wordt bepaald door vraag en aanbod, dus blijft vlees goedkoop en biologisch vlees (te) duur. Dat gat is marktwerking.
Nu krijg ik bij Kassa als consument de schuld van de lage prijs van vlees terwijl de markt daar de reden van is: Veel te veel productie!!
Veel aanbod drukt de prijs, dat bepaalt de individuele consument in de winkel niet. Wel als biologisch vlees aantrekkelijker wordt en dat meer geconsumeerd wordt.Als de vraag stijgt en er meer geproduceerd wordt daalt die te hoge prijs totdat er weer teveel boeren biologisch fokken, dan gebeurt weer hetzelfde. hebben we het dan als consument weer gedaan???
Om nog maar niet te spreken over het vlees als lokkertje, ook al eens met brood gebeurd.
Nogmaals , mijn grief is dat ik teveel de drammerij van lekker dier hier hoor doorklinken. Laat Kassa zich daar maar niet langer voor lenen. Politiek is al listig genoeg en die overdreven reacties over dierenwelzijn zien we al teveel!

En zo zijn er nog meer van die stichtingen die ook nog met subsidie van het rijk ons hun mening opdringen .

bu
door buitengebieder - Jan 30, 2011 om 23:57
1 Antwoorden / 0 Vragen

Kassa je laat je voor een karretje spannen, dit dient niet het belang van de consumenten, alleen die van de milieufanatici.
Een goed product, tegen een goede prijs staat niet voor: eerlijk vlees tegen de hoofdprijs.
Als de mensen het goedkope vlees niet wilden hebben, dan kochten ze het niet met vele kilo's tegelijk bij de supermarkten, maar bij de slagers.
Overigens die slagers hun varkens komen die uit andere stallen denkt iemand??
De europeese markt bepaald de prijzen, of denkt iemand van niet, in het ene grote europa??
Maar goed maak het vlees hier goed duur, dan gaan we het in het buitenland halen, ook nog leuk een dagje uit etc...net als vroeger met een boot een stukje varen op de Noordzee...
Maar wat vinden de Nederlandse winkeliers daarvan, of de milieuactiegroepen, laat me raden ze zijn het daar ook niet mee eens....???

nb
door nbw - Jan 31, 2011 om 03:19
521 Antwoorden / 24 Vragen

Zou zo graag zien dat het meer gaat over de schijnheiligheid van het programma Kassa dan over dierenwelzijn. Kassa trekt 1 miljoen kijkers en kiloknallers zijn verkeerd. 2 weken geleden werd in hetzelfde programma op een amusante wijze de lekkerste frikandel getest. Volgens mij ook een vleesproduct. Weliswaar van separatorvlees van ca 5 dieren. Maar toch. Geen Kassa die zich afvroeg hoe en waar dat vlees in die frikandel vandaan komt.De keuringdienst van waarden weet het wel maar dat scoort niet genoeg.

Kassa/wakker dier is een linkse hobby omdat ze wel schreeuwen maar niets doen.

nb
door nbw - Jan 31, 2011 om 03:27
521 Antwoorden / 24 Vragen

Wil nog een voetnoot aanbrengen, Zie nog liever een falende kassa dan het automatisme van consumentengedrag bedacht door de ondernemers.Daar ligt de rijkdom ergo macht

conny2
door conny2 - Jan 31, 2011 om 08:10
256 Antwoorden / 4 Vragen

Ik vrees dat wij net als plofkippen gewend zijn aan eten van de supermarkt. Het brood is niet lekker, de kip zit vol met water en de aardappels zijn vies maar we blijven het kopen. Het brood van de warme bakker is niet beter en het vlees van de slager evenmin. Je zou net als Oma zelf brood moeten bakken en zelf kippen moeten slachten. Dat is niet duurder dan het eten van de supermarkt maar wel veel lekkerder. Helaas zit iedereen naar talentenshows en soaps te kijken waardoor het gemiddelde gezin maar net genoeg heeft om snel wat eten bij de supermarkt te halen en het snel op te warmen a-la minute.

ni
door nipe1 - Jan 31, 2011 om 09:40
7 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vind het schandalig dat een programma als Kassa dat er voor de consument zegt te zijn zich voor het karretje van Lekker Dier laat spannen.
Laat er eerst eens iets gadaan worden aan het hallal slachten dat is nu eens iets dat dier onvriendelijk is en verboden is geweest in het verleden en ook nbu nog verboden moet zijn in nederland zie eens hoe een dier dan onnodig lijd.
En volstrekt on zinnig!!!!

De flauwe kul van Bio produkten is gewoon een manier om meer geld voor de zelfde produkten te krijgen
Het lelijke fruit en groenten word appart v.
erkocht als (biologisch ) heb ik zelf in het verleden voor mijn toenmalige werkgever) een supermarkt) moeten doen.
En ik weet uit goede bronnen dat dit nog gebeurd

Verder wat is biologische melk? Melk is altijd biologisch net als kaas Het is gewoon volksverlakkerij.

ls
door ls27 - Jan 31, 2011 om 18:28
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik keek eerder graag naar kassa, vanwege de onafhankelijke positie van dit programma., maar de presentatrice van afgelopen zaterdagavond heeft de plank ZOOOOOOOOO verschrikkelijk misgeslagen. Hoe onbegrijpelijk dom!
Als je van tevoren een mening hebt en al je deskundigen zeggen iets anders (supermarkten konden er zelf niets aan doen, want dit moet EUROPAbreed opgelost worden), hoe erg kun je dan drammen!!
Wat een verschrikkelijk slecht journalistiek product was dit!!! Ze luisterde niet, zonde van al die mensen die daar iets kwamen vertellen. Ik had net zo goed een uur lang de wakkerdierreclame kunnen kijken.....

valerius-2
door valerius-2 - Jan 31, 2011 om 19:15
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ik heb heel wat kassa uitzendingen gezien en vaak met plezier gekeken hoe ze iets aan de kaak stelde.
Maar nu schijnt er toch geen zaken te zijn waarmee je kan scoren. Dus gewoon bladvulling en echt niet geslaagd

in
door inlogcodexx - Feb 1, 2011 om 09:59
3 Antwoorden / 0 Vragen

Er zal altijd wel een onderwerp zijn, waar dan de een, dan de ander zich aan stoort.
Het onderwerp vlees komt zo dichtbij, omdat zoveel mensen dit dagelijks, dan wel niet elke dag, op hun bord hebben.
Ik vind het goed, dat Kassa dit onderwerp aan de orde stelt, en iedereen zich weer eens bewust wordt, waar dat plak (je) vlees vandaan komt. Sta eens stil, bij wat je koopt en eet. Ik vond de beelden in Kassa hoe goedkoop vlees geproduceerd wordt, duidelijk genoeg om te laten zien dat de bioindustrie niet diervriendelijk is. En ja, daar kunnen wij wel met z´n allen wat aan doen!

lo
door loonenb - Feb 1, 2011 om 11:35
11 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=inlogkassa schreef op dinsdag 1 feb 2011, 09:59]. Sta eens stil, bij wat je koopt en eet.

Inderdad moet men daar goed over na denken maar dan moeten ze zich eerst maar eens verdiepen op de E nummers waarmee ons voedsel vergiftigt wordt .
Dat kassa daar maar eens op ingaat .
Laatst heb ik weer wat nieuws ontdekt E 900 in fritevet als antischuimings middel , het is een soort sillicone , wie wil dit binnen krijgen ? Ik niet .
In duitsland zit deze troep er niet in waarom hier wel ?

Het vlees van die kiloknaller komt van de zelfde slagerij als het vlees van de de slager .

erik008
door erik008 - Feb 1, 2011 om 12:31
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Ik snap niet wat E900 met vlees te doen heeft.

commonsence
door commonsence - Feb 1, 2011 om 15:27
54 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=loonenb schreef op zaterdag 29 jan 2011, 21:51]Ik vind eigenlijk dat kassa zich in deze strijd of liever gezegd vete tussen lekkerdier en de C1000 (want de andere supermarkten hoor je ze nooit over heel vreemd ) zich niet moet mengen .

En zo zet kassa ook meteen de mensen die dus vaak genoodzaakt zijn om of om economische of die door een drukke werkweek groot inslaan , in de hoek van de dieronvriendelijke mensen.
En dat vind ik dus niet gepast

.

Ik ben Kassa juist zeer dankbaar dat zij zich hebben gestort op de broodnodige bewustwording van een consument welk een leed er kleeft (voor mensen met een normaal en gezond gevoelsleven) aan de manier waarop die vleesboeven met dieren omgaan. Vleesgangsters in de ruimste zin bedoeld. In een beschaafd land is het peil van hun beschaving te meten aan hoe zij met dieren omgaan in het algemeen tot het dier zijn laatste snik! Wat hier boven water is komen drijven hoe die dierenbeulen de dieren als dingen behandelen is hartverscheurend en ontoelaatbaar. Hoe in Godsnaam kan deze TS zich nog zo gevoelig uitlaten wanneer zulke grofheden worden toegepast op dieren met "En dat vind ik dus niet gepast!" Onbegrijpelijk en verwerpelijke instelling vind ik!
En dat allemaal om het geld, steeds meer geld, ten koste van welk gevoel dan ook! Onverzadigbare schooiers die de arme mensen te gebruiken om hun gelddrang op deze schandalige manier te rechtvaardigen! Laat de natuur zich op hen wreken!

lo
door loonenb - Feb 1, 2011 om 16:09
11 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=commonsence schreef op dinsdag 1 feb 2011, 15:27][quote=loonenb schreef op zaterdag 29 jan 2011, 21:51]Ik vind eigenlijk dat kassa zich in deze strijd of liever gezegd vete tussen lekkerdier en de C1000 (want de andere supermarkten hoor je ze nooit over heel vreemd ) zich niet moet mengen .

En zo zet kassa ook meteen de mensen die dus vaak genoodzaakt zijn om of om economische of die door een drukke werkweek groot inslaan , in de hoek van de dieronvriendelijke mensen.
En dat vind ik dus niet gepast

.

Ik ben Kassa juist zeer dankbaar dat zij zich hebben gestort op de broodnodige bewustwording van een consument welk een leed er kleeft (voor mensen met een normaal en gezond gevoelsleven) aan de manier waarop die vleesboeven met dieren omgaan. Vleesgangsters in de ruimste zin bedoeld. In een beschaafd land is het peil van hun beschaving te meten aan hoe zij met dieren omgaan in het algemeen tot het dier zijn laatste snik! Wat hier boven water is komen drijven hoe die dierenbeulen de dieren als dingen behandelen is hartverscheurend en ontoelaatbaar. Hoe in Godsnaam kan deze TS zich nog zo gevoelig uitlaten wanneer zulke grofheden worden toegepast op dieren met "En dat vind ik dus niet gepast!" Onbegrijpelijk en verwerpelijke instelling vind ik!
En dat allemaal om het geld, steeds meer geld, ten koste van welk gevoel dan ook! Onverzadigbare schooiers die de arme mensen te gebruiken om hun gelddrang op deze schandalige manier te rechtvaardigen! Laat de natuur zich op hen wreken!

Sorry ik wou je toch even vragen ; waar leef jij ?
Ben je weleens bij een varkensboer geweest ?
Of ben jij een vegetarier die overgevoelig en emotioneel reageert op mensen die wel vlees willen eten .

Mijn oma had altijd een slachtvarken altijd een die wat mankeerde want die kreeg ze gratis een die te klein bleef of een met drie poten en die zat in een hok van pakweg 2 vierkante meter . En daar kookte ze dagelijks voor en wij speelde er buiten mee het waren leuke gezellige diertjes .
Maar als hij vet genoeg was kwam de slachter . En wij aten er goed van en er kwam gewoon weer een nieuw biggetje.

En de varkens bij onze nederlandse boeren hebben het niet slecht want als dat wel zo was brengen de varkens niks op ze zorgen er goed voor .

Zie ook ; http://www.keuringsdienst.nl/page/16949/nl

verweerhaan
door verweerhaan - Feb 1, 2011 om 16:21
4 Antwoorden / 0 Vragen

De emoties die nu geventileerd worden over het fokken van dieren en alles wat daarbij komt is nu juist datgene waarom ik kritiek heb op de gewraakte uitzending.
Het is een discussie die niet in een consumentenbelangenuitzending thuishoort. teveel politiek getint en bovendien verwant aan emotioneel overgevoelige groeperingen.
Daarmee wordt de kern van het verhaal versluierd. Graag weer terug naar het uitgangspunt, te weten:. Prijs kwaliteit en betrouwbaarheid van producten.De focus hier weer op de consument, svp.
De dierenpartij en lekker dier hebben al fora genoeg.
Reageer naar de Vara Kassa zelf om herhaling te voorkomen!

commonsence
door commonsence - Feb 1, 2011 om 18:26
54 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=verweerhaan schreef op dinsdag 1 feb 2011, 16:21]De emoties die nu geventileerd worden over het fokken van dieren en alles wat daarbij komt is nu juist datgene waarom ik kritiek heb op de gewraakte uitzending.
Het is een discussie die niet in een consumentenbelangenuitzending thuishoort. teveel politiek getint en bovendien verwant aan emotioneel overgevoelige groeperingen.
Daarmee wordt de kern van het verhaal versluierd. Graag weer terug naar het uitgangspunt, te weten:. Prijs kwaliteit en betrouwbaarheid van producten.De focus hier weer op de consument, svp.
De dierenpartij en lekker dier hebben al fora genoeg.
Reageer naar de Vara Kassa zelf om herhaling te voorkomen!

Die uitzending ging juist over de emotieloosheid van de mensen die vlees alleen maar zien om op te eten zonder zich enigszins af te vragen wat het leven van zo'n dier geweest is. Ik durf te stellen dat iedereen die dit aandacht vragen voor het dierenleed overdreven en te sentimenteel vindt geen groot gevoelsleven hebben. Je kunt mij niet wijs maken dat je gevoel voor je poes of je hond hebt maar met droge ogen zou kijken hoe de industrie met kuikentjes omgaat. Het is juist waarin de mens zich van een dier onderscheidt, bijvoorbeeld wanneer een hond ziet hoe een kat een vinkje of een roodborstje pakt, doodbijt en in stukken uiteen trekt dan zal de hond ook geen gevoel van medelijden kunnen opbrengen. Mensen met een goed gevoel voor de zwakkeren op aarde zullen altijd zich verzetten tegen de wreedheid van de gevoelloze mens. Daar ging wel degelijk ook de onthullende uitzending van kassa over in dit onderwerp. Ik ben inderdaad om die reden een super gezonde vegetariër. Ik geniet van ieder levend wezen en ik kan zonder hun vlees. Ik ben blij overigens dat de dieren via de domheid van de mensen hun lijden revancheren door diezelfde onverschillige vleesvreters te vergiftigen met al dat vergif welk zij toegediend gekregen hebben hetgeen OOK een onderdeel is van die gewetenloze vleesgangsters. We zullen het nooit met elkaar eens worden over dit onderwerp. Het gaat om een extra menselijke dimensie gevoel wat de dierenvrienden wél hebben en die kiloknallers vleesvreters zonder geweten NIET! Vlees voor consumptie moest verboden worden! Mensen zijn vaak monsters in de natuur alleen weten zij dat zelf niet en blijven dat altijd ontkennen.

mhofman
door mhofman - Feb 1, 2011 om 18:38
530 Antwoorden / 93 Vragen

De stunt prijzen worden al lang van tevoren bepaald Daar gaan de boeren die het product leveren mee akkoord.Ze kopen de dieren in en word geleverd.Er zijn strenge regels want stel dat er iets niet goed is springt de media er bovenop.De ene super doet het misschien anders dan de andere maar de regels blijven met stuntprijs of de gewone prijs.Dat geld voor een supermarkt maar ook voor een vakslager.Ik vind het prima.

verweerhaan
door verweerhaan - Feb 1, 2011 om 19:37
4 Antwoorden / 0 Vragen

De reactie van commoncence bevestigd mijn gelijk in een eerdere post.
Die discussie is hier niet op zijn plaats en werd dus uitgelokt doorhet gepresenteerde KASSA. item.
Het is trouwens common sense. En dat blinkt meestal niet uit in exacte feiten maar koersen meer op gevoel. En, blijkt ook nu weer, ontaard snel in gescheld.
Ook daar zijn andere fora beter voor geschikt.Daar sta ik boven.
Daarom mijn laatste post hierover.

commonsence
door commonsence - Feb 1, 2011 om 19:51
54 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=verweerhaan schreef op dinsdag 1 feb 2011, 19:37]De reactie van commoncence bevestigd mijn gelijk in een eerdere post.
Die discussie is hier niet op zijn plaats en werd dus uitgelokt doorhet gepresenteerde KASSA. item.
Het is trouwens common sense. En dat blinkt meestal niet uit in exacte feiten maar koersen meer op gevoel. En, blijkt ook nu weer, ontaard snel in gescheld.
Ook daar zijn andere fora beter voor geschikt.Daar sta ik boven.
Daarom mijn laatste post hierover.

Nee verweerhaan, ik en ik alleen maak uit hoe ik mijn pseudo wil schrijven. Die had ook cummensinse kunnen zijn. Ik heb 9 jaar in een Engelssprekend land gewoond en gewerkt, waarmee ik wil aantonen heel goed te weten hoe je commonsense schrijft. Ik wilde het echter bewust op ce laten eindigen. Geweldig interessant hoe u op uw gelijk uit bent. Ik heb u noch wie dan ook uitgescholden. Ik heb wel in het algemeen kwalificaties gebezigd, waarvan iedereen vrij is om die schoen al of niet aan te trekken. Wie dat doet, meldt zich met de opmerking dat hij/zij zich uitgescholden voelt. :-))

ba
door bas1988 - Feb 1, 2011 om 23:28
8 Antwoorden / 4 Vragen

ik eet altijd heel veel vlees
groente en fruit lust ik niet en die kilo knallers zijn idiaal kun je je voor 4 euro de pleures eten

en waarom moeilijk doen leef gewoon koop wat je lekker vind en zit nie zo te zeiken

in
door inlogcodexx - Feb 2, 2011 om 09:48
3 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=bas1988 schreef op dinsdag 1 feb 2011, 23:28] die kilo knallers zijn idiaal kun je je voor 4 euro de pleures eten quote]

Nou geweldig zeg. :( Jouw doel is dus om zo goedkoop mogelijk je helemaal vol te eten.
Denk er vooral niet bij na, dat er op dit moment 1 MILJARD mensen honger lijden, terwijl er op een oppervlakte 4 x groter dan Nederland, voer wordt verbouwd, om ons vee te voederen.

commonsence
door commonsence - Feb 2, 2011 om 10:46
54 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=inlogkassa schreef op woensdag 2 feb 2011, 09:48][quote=bas1988 schreef op dinsdag 1 feb 2011, 23:28] die kilo knallers zijn idiaal kun je je voor 4 euro de pleures eten quote]

Nou geweldig zeg. :( Jouw doel is dus om zo goedkoop mogelijk je helemaal vol te eten.
Denk er vooral niet bij na, dat er op dit moment 1 MILJARD mensen honger lijden, terwijl er op een oppervlakte 4 x groter dan Nederland, voer wordt verbouwd, om ons vee te voederen.

En zo is het maar net.
Maar simpele lieden in hun denkvermogen denken nauwelijks. Vreten, zuipen en n****n is wat hun reikvermogen is wanneer het op een stukje verantwoordelijkheid aan komt. Je zal maar naast zo'n buurman wonen! :-(((

lo
door loonenb - Feb 2, 2011 om 11:42
11 Antwoorden / 2 Vragen

Maar simpele lieden in hun denkvermogen denken nauwelijks. Vreten, zuipen en n****n is wat hun reikvermogen is wanneer het op een stukje verantwoordelijkheid aan komt. Je zal maar naast zo'n buurman wonen! :-(((

Ik wou toch even kwijt dat ik zeer blij ben dat deze "wel bespraakte " en "diervriendelijke" en o zo "sociale en menslievende" persoon .

Niet mijn buurman is .

verweerhaan
door verweerhaan - Feb 2, 2011 om 12:14
4 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=loonenb schreef op woensdag 2 feb 2011, 11:42]
Maar simpele lieden in hun denkvermogen denken nauwelijks. Vreten, zuipen en n****n is wat hun reikvermogen is wanneer het op een stukje verantwoordelijkheid aan komt. Je zal maar naast zo'n buurman wonen! :-(((

Ik wou toch even kwijt dat ik zeer blij ben dat deze "wel bespraakte " en "diervriendelijke" en o zo "sociale en menslievende" persoon .

Niet mijn buurman is .

Ik sluit mij daar volledig bij aan met de toevoeging dat dat gelukkig ook niet kan.
Als je zo zelfingenomen jezelf op eenzame hoogte ziet staan heb je geen buren...
Wel hoop ik, gezien zijn reacties naar vele deelnemers toe, die ook nu weer niet zal uitblijven, dat het porselein van zijn toilet erg zuurbestendig is!

pa0wgk
door pa0wgk - Feb 2, 2011 om 12:18
52 Antwoorden / 3 Vragen

Als ik dit allemaal zo lees zou ik zeggen" Man ga vissen "
Maar dat wil wakker dier ook al niet want dat haakje is zo scherp en dat zou de vis wel eens niet leuk vinden .
Dus mensen eet droog brood met water ,dan doe je de beesten een plezier.
Groetjes Willem.

erik008
door erik008 - Feb 2, 2011 om 12:43
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Willem,
Ik ken ze....sommige zijn zo diervriendelijk dat ze een vegetarische hond in huis hebben lopen.

73 Erik

ba
door bas1988 - Feb 2, 2011 om 12:48
8 Antwoorden / 4 Vragen

@ inlogkassa

1 miljard mensen lijden honger ben ik ff blij dat ik daar niet bij hoor
hoewel als ik in de file sta richting de mc donnalds ik ook behoorlijk honger begin te krijgen

in
door inlogcodexx - Feb 2, 2011 om 20:43
3 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=pa0wgk schreef op woensdag 2 feb 2011, 12:18]Als ik dit allemaal zo lees zou ik zeggen" Man ga vissen "
Maar dat wil wakker dier ook al niet want dat haakje is zo scherp en dat zou de vis wel eens niet leuk vinden .
Dus mensen eet droog brood met water ,dan doe je de beesten een plezier.
Groetjes Willem.

Gelukkig zit er nog wat tussen droog brood met water en de kiloknallers in. Maar dat is voor kortzichtig denkende mensen misschien wat moeilijk te begrijpen.

conny2
door conny2 - Feb 3, 2011 om 08:59
256 Antwoorden / 4 Vragen

Heel veel mensen komen 100-200 euro per maand tekort, waar bezuinigen mensen dan vaak op? Op eten.....
Bovendien hebben wij geen Ekoplaza of een andere grote biologische supermarkt in onze stad. Voor biologische groenten moet je naar een boer of naar een biologische markt in een grote stad (meer dan een uur reizen), zonder auto is dat niet te doen. Dus naast de hogere prijs is het ook slecht verkrijgbaar.
Bovendien moet het veel meer over de kwaliteit van het eten gaan, die moet omhoog. Een ander heeft niets te maken met welke of hoeveel aanbiedingen ik koop. Want die leeft ook niet met de gevolgen van mijn bestedingspatroon.

grootste struikelblokken:
-te laag inkomen en onzekere vooruitzichten
-prijs
-verkrijgbaarheid

erik008
door erik008 - Feb 3, 2011 om 11:22
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Uit de statistieken blijkt dat je het beste mensen kunt lokken met goedkoop vlees.
De rest van de boodschappen haal je dan ook maar even.
Een andere supermarkt heeft dat wel eens geprobeerd met goedkope groente en fruit, maar dat verkoopt minder goed.
Onze oer driften lokken ons, in de verkoop val.

Daar doe je niets aan.

Nullum humani mihi alienum

commonsence
door commonsence - Feb 3, 2011 om 12:24
54 Antwoorden / 13 Vragen

@Erik008 excuseert zich:
""Nullum humani mihi alienum!"""

Vooral alles wat krom is terwille van onze dierlijke driften recht praten!

Ab uno disce omnes!

Ik geloof nog in de meerwaarde van de mens als hoofddoel van mijn leven.

erik008
door erik008 - Feb 3, 2011 om 12:57
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Ik ben nog steeds van mening, dat de regering dierenleed moet aanpakken.
Zolang de overheid vind dat het verantwoord is, blijft het door gaan.
Je denkt toch niet dat de veehouder meer krijgt per dier, als de knallers stoppen.
De prijs van het vlees in de supermarkt staat helemaal los van het leed.

Of een kilo nu €1 of €30 kost, dat maakt voor het beest en de veehouder niet uit.
Ze krijgen geen cent meer.
Het enige effect is dat de handelaren, bij een hogere prijs in een grotere auto voor komen rijden.

En natuurlijk de bedenker van het logo op het vlees, strijkt een deel van de meerprijs op.
Want op duur vlees moet wel een logo opgerukt zijn, van een vrolijk dier.
Achter het logo staan dan een paar dure jongens, die het wel eens zullen vertellen hoe geweldig vlees met hun logo is.

Mensen willen belazerd worden.

fa
door fabrizio - Feb 3, 2011 om 16:43
1 Antwoorden / 2 Vragen

Het is natuurlijk beter vegetarisch of biologisch vlees te eten, maar als je gewoon vlees neemt, maakt het natuurlijk voor het dierenwelzijn geen snars uit of dat vlees in de aanbieding is of niet. Het is dan juist beter afgeprijsd vlees te kopen, want dan verdient de keten er minder aan. En hoe minder er verdiend wordt aan dierenleed, hoe eerder er een eind aan komt.